stinbg написа:slowtraveler "Ами точно в новия вариант, който ти защитаваш, ще се смъкнат повече пари и то не от тези, които ги имат в излишък..."
В новия вариант ще се "смъкват" пари от всеки който иска да кара - а това за мен е логично и справедливо и като казваме "смъкват" - женицата дето чака колата в офиса да я покара половин час ако няма застрахователни събития ще плаща по 30-40 стотинки на ден и ако е толкова социално слаба, че да има 20 лева за бензин, но няма 30 стотинки за застраховка - съжалявам, но не трябва да кара - нека се придържа към градския транспорт - социално слабите вече са там.
И как си го представяш реално това? Да сложат на всеки човек километраж, за да се види колко кара всеки по отделно, че да могат да се сметнат стотинките застраховка?!
Аз го виждам ако стане реалност, да направят 2-3 групи шофьори и да се плаща на общо основание: нямаш ПТП последните 5г - плащаш колкото сега. Нямаш ПТП последните 2г - плащаш повече, Имаш ПТП последните 2г - плащаш двойно...
Е да, ама има и друг проблем: Имам книжка и си карам балканчето към лозето. На работа карам КРАЗ, пък в свободното време - луксозна лимузина... Книжката ми е една, и човека съм си аз - никой друг... Как ще ми се изчисли риска? Ще декларирам, че навъртам 17км с балканчето, 2007км с Краза и 254км с лимузината в края на месеца ли, за да ми сметнат 'стотинките' (стотиците лева) ГО...
Относно пример с женицата -тя е работодател на 15 човека, но това не и пречи да си прави сметката, и да смята за излишно да поддържа +2 автомобила в семейството, при условие, че един автомобил и върши достатъчна работа, и автомобила се натоварва разумно, без големи престои... Като ефективно използвана машина, а не да ти стои пред блока/къщата за украшение.
stinbg написа:Мисля че частни застрахователни компании трудно поемат социални функции - това е приоритет на държавата, а приоритета на частника е да вземе от колкото се може повече хора, колкото се може повече пари и те това правят най-добре. Аз мисля, че те трябва да се придържат към справедливостта повече отколкото към псевдо социални дейности.
Държавата е длъжна да ПРИНУДИ застрахователите да изпълняват и социалните програми, и да им орязва крилцата, когато започнат да засягат конкретни слоеве от населението, които не могат да понесат дадена тежест...
Относно шофьори/автомобили.
В момента регистрираните автомобили са около 3.3млн... (включително служебните и товарните)
Към 2009г статистиката е изглеждала така: 2.9млн автомобили и 4.2млн. шофьори.
Според мен шофьорите сега също са се увеличили или поне са запазили броя си, заради увеличеното ползване на автомобили (възрастните без книжка намаляват, а по-голям процент от младите изкарват книжки)...