Chevrolet Volt

Съобщение
Автор
Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: Chevrolet Volt

#16 Непрочетено мнение от The Stig » 15 юли 2010 20:44

Ако 70-80 % от шофирането ти е в градски цикъл- това е твоят автомобил(ако спазваш ограничения и не ускоряваш като рейсър :lol: са възможни резултати с 3 или 4 пред десетичната запетая). При извънградско каране, с по-високи скорости когато се използва често бензиновият двигател- един дизел е по-ефективен. Не съм сигурен за точна цифра на цената, но е около 50 000 лв, което за мене хич не са малко пари. Можеше да се използват по-добри материали в интериора, а и по управлението може да се поработи. Разбира се това не е спортна кола, има си определена клиентела и няма спор, че е успешен модел. Но някакси не ме грабна...
Изображение

Потребителски аватар
ivobivo
Напреднал
Напреднал
Мнения: 396
Регистриран: 19 юни 2009 21:27
Skype: ivaylo.filipov
МПС: Lacetti SW 2.0TCDi CDX M/T
От: София
Контакти:

Re: Chevrolet Volt

#17 Непрочетено мнение от ivobivo » 15 юли 2010 21:19

Може би колегата е гледал това - http://www.fquick.com/videos/Top_Gear_Prius_Review/3746
При едно и също трасе Prius дава 45 MPG, a VW Lupo 1.2TDI дава 75 MPG. Освен това 1 Prius струва колкото 3 Lupo

или може би това - http://www.youtube.com/watch?v=dKTOyiKLARk
Сравнение на пълна ръчка за Prius с 1.5L двигател срещу BMW M3 с 4.0L и 440 к.с - за 10 обиколки на пистата Prius дава 17.2 MPG срещу 19.4 MPG при BMW M3

Не знам колко луд и необразован трябва да си за да си купиш кола пълна с батерии при положение, че по никакъв начин не помагаш на околната среда, а най много после да я замърсиш с всичките гадости от батериите, a на извънградско е направо жалка :lol: Дори според реалната статистика на spritmonitor.de e Prius-a e на второ място сред бензинките с 5.2L / 100 km, a на 2-ро място сред дизелите е Lupo с 3.5L / 100 km - http://www.spritmonitor.de/de/die_spars ... autos.html ;)
(shofiro2)До тук - толкова Изображение <<< кликни на бензоколонката за да видиш подробности или се регистрирай ТУК и влез в статистиката!
Изображение 2009 Chevy Lacetti SW 2.0TCDi CDX M/T (Лъчко)
Изображение 2001 Suzuki GSX 750F Katana (Сузана)

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Chevrolet Volt

#18 Непрочетено мнение от slowtraveler » 15 юли 2010 21:42

ivobivo написа:..Не знам колко луд и необразован трябва да си за да си купиш кола пълна с батерии при положение, че по никакъв начин не помагаш на околната среда, а най много после да я замърсиш с всичките гадости от батериите, a на извънградско е направо жалка....
Абе не знам - Лексъса даваше извънградско при сериозна стъпка около 9.0л/100, което е много малко за инсталираната мощност. Градско - около 7....
А за бягане - добре, че е ограничен на 180км/ч... Но динамиката му е много добра...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Chevrolet Volt

#19 Непрочетено мнение от ogi » 15 юли 2010 22:08

slowtraveler написа:
ivobivo написа:..Не знам колко луд и необразован трябва да си за да си купиш кола пълна с батерии при положение, че по никакъв начин не помагаш на околната среда, а най много после да я замърсиш с всичките гадости от батериите, a на извънградско е направо жалка....
Абе не знам - Лексъса даваше извънградско при сериозна стъпка около 9.0л/100, което е много малко за инсталираната мощност. Градско - около 7....
А за бягане - добре, че е ограничен на 180км/ч... Но динамиката му е много добра...
slowtraveler, ти не вникна в нещо много важно, споменато от човека -
по никакъв начин не помагаш на околната среда
Реално погледнато, електрическият автомобил е много по-голям замърсител, от автомобилите на течни горива, спрямо екологията като цяло.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Chevrolet Volt

#20 Непрочетено мнение от slowtraveler » 15 юли 2010 22:32

Вникнах във въпроса и много съм мислил по него, но не съм стигал до еднозначен отговор за себе си, затова и не го коментирах...
Защото производството на акумулатори е мръсна и енергоемка работа. Но...
Аналогичен джип гори 14-16л/100 градско. Т.е. разлика около 7л/100км в полза на хибрида.
За 200,000км (навярно толкова може да се каже, че е разумния живот на автомобила) разликата ще е около 14х.литра бензин, които сигурно замърсяват не по-малко от производството на 150кг батерии (които се изкупуват обратно за рециклиране, поне от Тойота...)..
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Chevrolet Volt

#21 Непрочетено мнение от Izparitel » 15 юли 2010 23:31

Много ми е интересно как стоят нещата с отоплението през зимния сезон? :c16
Предполагам, че хибридите ползват топлина от ДВГ, но при електрическите не отива ли парата в свирката, т.е. тока в нагревателя?

Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: Chevrolet Volt

#22 Непрочетено мнение от The Stig » 15 юли 2010 23:34

И аз доста съм мислил и спорил с приятели по повод екололичната съвест на водачите на подобни автомобили. Отново потвърждавам, че в градски цикъл нямат конкуренция и алтернатива за разхода на гориво. Все още този тип автомобили е с доста висока цена, която трудно ще избиеш въпреки огромните възможности за икономия. Едва ли има колеги, които си купуват такава кола, като мислят само за разхода на гориво. Доста от тях търсят по този начин да променят имиджа си, да покажат на другите, че опазват околната среда. Друг е въпросът дали наистина е така...

Но явно пазарът сега започва да се разраства, след като почти всеки производител изкара поне частичен хибрид и в насока проучвания и развитие на технологията се харчат милиярди.
Изображение

Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: Chevrolet Volt

#23 Непрочетено мнение от The Stig » 15 юли 2010 23:41

Izparitel написа:Много ми е интересно как стоят нещата с отоплението през зимния сезон? :c16
Предполагам, че хибридите ползват топлина от ДВГ, но при електрическите не отива ли парата в свирката, т.е. тока в нагревателя?
Тока вози, тока топли, тока всичко... :lol: Определено зимно време, при включено отопление ще се стопява пробега, който и без това е недостатъчен.
Изображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Chevrolet Volt

#24 Непрочетено мнение от Izparitel » 16 юли 2010 00:09

The Stig написа: Все още този тип автомобили е с доста висока цена, която трудно ще избиеш въпреки огромните възможности за икономия.
Надеждата е в братята китайци да врътнат един клонинг под друга марка на по-атрактивна цена. Лошото е, че като станат по на 6-7 години и западняците ги сменят, ако ги докарат насам ще трябва да се сменя батерията /много $ /, а не само масло и ангренажен ремък с ролки.

Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: Chevrolet Volt

#25 Непрочетено мнение от The Stig » 16 юли 2010 00:36

Изображение

Като стана въпрос за братята китайци, в този сегмент няма да играят обичайната роля на имитатори, а ще са главни играчи с разнообразни разработки. Горната снимка е електро Сув, с доста приличен пробег(над 300 км поне на теория), не лош дизайн и приличен интериор. Така че, могат да ни изненадат приятно. :) Доста оффтопик стана ама....
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Chevrolet Volt

#26 Непрочетено мнение от slowtraveler » 16 юли 2010 08:17

Izparitel написа:Много ми е интересно как стоят нещата с отоплението през зимния сезон? :c16
Предполагам, че хибридите ползват топлина от ДВГ, но при електрическите не отива ли парата в свирката, т.е. тока в нагревателя?
Предполагам, че на електрическите ще слагат инверторни климатици...
И в момента на хибридите климатика е електрически (на охлаждане), а разхода е що-годе нормален и лятото...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

lada2110
Минаващ
Минаващ
Мнения: 44
Регистриран: 03 мар 2010 22:16
МПС: ВАЗ 21104
От: Лакатник

Re: Chevrolet Volt

#27 Непрочетено мнение от lada2110 » 16 юли 2010 15:20

Единствения проблем който не е още напълно решен е пакета с батериите - обема и теглото им. Всичко друго е практически измислено отдавна, та дори и Лада имат опити в тая насока... :D Но се напредва в тая сфера, до няколко години предполагам че може да се масовизират подобни коли, с което и батериите биха поевтинели... А и една електрическа изцяло кола би имала в пъти по малка нужда от поддръжка, наред с ниската цена за 100км пробег. Представяте ли си как ще се отрази на сервизите. Но това ще се компенсира донякъде с това че за ремотна на такива коли монтьорите ще трябва да са доста по образовани и съответно и цената ще е по висока, няма да има Пешо с гаражчето сервиз, или всеки полуграмотен да се пише монтьор...
Аз лично ако имах 100 000$ за кола бих си взел веднага от тия на Tesla motors(особено седана дето го готвят), не бих се занимавал, нито с джипове, нито с лумузини Мерцедес. :)

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Chevrolet Volt

#28 Непрочетено мнение от slowtraveler » 16 юли 2010 15:42

lada2110 написа:.... Аз лично ако имах 100 000$ за кола бих си взел веднага от тия на Tesla motors(особено седана дето го готвят), не бих се занимавал, нито с джипове, нито с лумузини Мерцедес. :)
За в града - става, но как би тръгнал с лимузината например от София за Варна? И към Ябланица фарчетата да започнат да мъждукат (образно казано, защото все пак се захранват през стабилизатор), а ти да въртиш педалите на динамото :lol:
Все още им липсва универсалността, която я имат хибридите...
Е - ако батериите са оборотни и на всяка бензиностанция има резервни и заредени, които се сменят за 2-3-5 минути - и аз бих се замислил (coolbeer)
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

lada2110
Минаващ
Минаващ
Мнения: 44
Регистриран: 03 мар 2010 22:16
МПС: ВАЗ 21104
От: Лакатник

Re: Chevrolet Volt

#29 Непрочетено мнение от lada2110 » 16 юли 2010 17:03

Мисля че да са оборотни батериите това няма да стане никога, пък и пакета на Тесла е около 60 000 батерийки... Да не говорим какъв ще е контрола над състоянието на тия оборотни батерии. Някои разработки са в насока бърз заряд на батериите, което изглежда по реалния вариант. Заряд в рамките на 30-15мин. е приемлив, спирка за кафе, ще се преживее на всеки 300-400км... (coolbeer) Иначе гледам го дават че се зареждат за 4 часа. Хубава работа иначе хибрид, ама малко твърде обемна и тежка става работата. То и за Волта съм гледал филчета преди дето се оплакват че още стои празно мястото на батерийте, Шевролет отдавна го разработват и него и проблема им е и както на останалите, пак тия пусти батерии.

Потребителски аватар
autokorea
Напреднал
Напреднал
Мнения: 458
Регистриран: 30 мар 2009 11:00
МПС: корейски всякакви
От: гр.София
Име: Динев
Контакти:

Re: Chevrolet Volt

#30 Непрочетено мнение от autokorea » 16 юли 2010 17:57

Е тогава ще се наложи да назначим и електротехник в сервиза! :)
Колкото е по-ново и по-специфично нещо, толкова по-специализиран и оборудван трябва да е сервиза. И толкова хвръкват нагоре цените за ремонт. Но това е техническия прогрес при автомобилите, колегите с най-новите и високотехнологични модели вероятно вече са го усетили. ddad
Сервиз за корейски автомобили и магазини за авточасти за корейски автомобили.
http://autokorea.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/autokorea.bg/" onclick="window.open(this.href);return false; - /група АУТОКОРЕЯ във facebook/

Отговори

Върни се в “Приятели на марката”