За гражданската авиация и последните инциденти.
За гражданската авиация и последните инциденти.
Понеже редовно пътувам със самолети и имам трицифрено число полети с всякакви самолети, дестинации и продължителност, следя редовно подобни теми.
Предишна тема: http://daewoo-chevrolet.com/forum/viewt ... f=2&t=2673
-----------------------------------------------------------------------------------
Вече има доста подробно разследване на катастрофата на Ту-154М в Смоленск, при която загинаха 97 човека.
Видео симулация
Детайли - 5 страници, със снимки и вектори на полета.
Вече е ясно как е станало, от тук-натам е политическа игра.
Мислех си само дали малкото руски самолети с всичките им модернизации и международни сертификати имат и всичките аларми, като една от тях е "Terrain" и неминуемо ще подивее при грешен вектор на заход към полосата.
Само веднъж съм пътувал с Ту-154 (не знам коя модификация) на Аерофлот и впечатлението ми за интериора бе ужасно, отделно по време на полет имах чувството, че 3-те двигателя бият в асинхрон и тресат, отделно че очаквах самолет със задни двигатели да е по-безшумен, но вибрациите и шума бяха доста сериозни.
Та за фаталният полски полет - поредният случай на човешка поука от фатални грешки - полските въоръжени сили са на практика обезглавени - в катастрофата са загинали началникът на ГЩ, командващите на СВ, ВВС и ВМС, на Оперативното командване и на Специалните сили....защо целия генаралски състав пътува в един самолет?!?!
После някъде четох, че при малкото международни ВИП персони, които успяха да присъстват на церемонията по погребението на Лех Качински (заради вулкана), бе въведена практика високопоставените лица да пътуват на групи с няколко самолета.
Като споменах вулкана, това също е поредният случай, създаващ прецедент за неочаквана ситуация, като се готвят вече мерки и за такъв глобален проблем, който по финансово измерение бие 9/11. Аз лично пък бях участник в последната въздушна криза, бидейки заточен в почти неизвестна държавичка из Ю. Ам. тропик, чакайки 5 дни да дойде някакъв полет. Положението по европейските летища бе извън контрол, раздаваха се номерца като в КАТ-Дървеница, за да може да се добере човек до гишето на съответната си авиокомпания само за да си обсъди и презавери свързващите полети. Въпреки навалицата и безбройното количество народ, спящо и хранещо се под покрива на терминалите ...самолетите летяха почти празни и хаотично.
Предишна тема: http://daewoo-chevrolet.com/forum/viewt ... f=2&t=2673
-----------------------------------------------------------------------------------
Вече има доста подробно разследване на катастрофата на Ту-154М в Смоленск, при която загинаха 97 човека.
Видео симулация
Детайли - 5 страници, със снимки и вектори на полета.
Вече е ясно как е станало, от тук-натам е политическа игра.
Мислех си само дали малкото руски самолети с всичките им модернизации и международни сертификати имат и всичките аларми, като една от тях е "Terrain" и неминуемо ще подивее при грешен вектор на заход към полосата.
Само веднъж съм пътувал с Ту-154 (не знам коя модификация) на Аерофлот и впечатлението ми за интериора бе ужасно, отделно по време на полет имах чувството, че 3-те двигателя бият в асинхрон и тресат, отделно че очаквах самолет със задни двигатели да е по-безшумен, но вибрациите и шума бяха доста сериозни.
Та за фаталният полски полет - поредният случай на човешка поука от фатални грешки - полските въоръжени сили са на практика обезглавени - в катастрофата са загинали началникът на ГЩ, командващите на СВ, ВВС и ВМС, на Оперативното командване и на Специалните сили....защо целия генаралски състав пътува в един самолет?!?!
После някъде четох, че при малкото международни ВИП персони, които успяха да присъстват на церемонията по погребението на Лех Качински (заради вулкана), бе въведена практика високопоставените лица да пътуват на групи с няколко самолета.
Като споменах вулкана, това също е поредният случай, създаващ прецедент за неочаквана ситуация, като се готвят вече мерки и за такъв глобален проблем, който по финансово измерение бие 9/11. Аз лично пък бях участник в последната въздушна криза, бидейки заточен в почти неизвестна държавичка из Ю. Ам. тропик, чакайки 5 дни да дойде някакъв полет. Положението по европейските летища бе извън контрол, раздаваха се номерца като в КАТ-Дървеница, за да може да се добере човек до гишето на съответната си авиокомпания само за да си обсъди и презавери свързващите полети. Въпреки навалицата и безбройното количество народ, спящо и хранещо се под покрива на терминалите ...самолетите летяха почти празни и хаотично.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: За гражданската авиация и последните инциденти.
Оги, твърдо не мога да те настигна по полети, но съм летял няколко пъти с ТУ154М. И в предните салони е доста комфортно, тихо.
Не може да се сравнява с големите самолети като 747 или големите еърбъси, но все пак типа на самолета е друг - за средни разстояния..
От доста години (над 15г) активно следя тези разследвания, и анализите са изключително интересни и поучителни дори за лаик в областта като мен...
NTSB има огромна база с рапорти, AAIB - също. МАК са малко зле по тази част, но и те почват да се отварят.
Как е станало има да изяснява МАК , но основния въпрос е ЗАЩО е станало така с поляците..
TAWS е работила - МАК го потвърди...
Така-че има още много много въпроси...
Не може да се сравнява с големите самолети като 747 или големите еърбъси, но все пак типа на самолета е друг - за средни разстояния..
От доста години (над 15г) активно следя тези разследвания, и анализите са изключително интересни и поучителни дори за лаик в областта като мен...
NTSB има огромна база с рапорти, AAIB - също. МАК са малко зле по тази част, но и те почват да се отварят.
Как е станало има да изяснява МАК , но основния въпрос е ЗАЩО е станало така с поляците..
TAWS е работила - МАК го потвърди...
Така-че има още много много въпроси...
Re: За гражданската авиация и последните инциденти.
Абсолютно същите интереси имам и аз, също от любителски характер и съм изчел и изгледал много разследвания също. Що се отнася до Ту-154, знам му историята на производство и усъвършенстване, наистина е по-стар от най-популярните си аналози за самолети за близки и средни дестинации - B737 (всички модификации), Airbus 318 до 321, но дори и в сравнение с базовите варианти на последните (без монитори с тъч , мултимедия, без ергономични седалки, радио и прочие...), в Ту-то се чувствах, все едно съм в ярмомелка, седалките бяха като в Чавдар, всички пластмаси вибрираха в резонанс и смърдеше на тоалетна.slowtraveler написа:Оги, твърдо не мога да те настигна по полети, но съм летял няколко пъти с ТУ154М. И в предните салони е доста комфортно, тихо.
Не може да се сравнява с големите самолети като 747 или големите еърбъси, но все пак типа на самолета е друг - за средни разстояния..
От доста години (над 15г) активно следя тези разследвания, и анализите са изключително интересни и поучителни дори за лаик в областта като мен...
NTSB има огромна база с рапорти, AAIB - също. МАК са малко зле по тази част, но и те почват да се отварят.
Как е станало има да изяснява МАК , но основния въпрос е ЗАЩО е станало така с поляците..
TAWS е работила - МАК го потвърди...
Така-че има още много много въпроси...
Не вярвам и в кокпита да е по-различно...
Офтопик:
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: За гражданската авиация и последните инциденти.
Твърдо си летял с някоя умряла авиокомпания... Последно летях с Аерофлот преди 2г Будапеща - Москва и всичко бе чистичко, добре закрепено...
Всичко бе лъснато и бе доста по-добре от Боинга на Bulgaria Air - там всичко скърцаше, тракаше и т.н...
Вярно, че на Боинг на Малев 737NG с моторизираните панели бе добре, но като комфорт Ту не отстъпваше по нищо ...
Всичко бе лъснато и бе доста по-добре от Боинга на Bulgaria Air - там всичко скърцаше, тракаше и т.н...
Вярно, че на Боинг на Малев 737NG с моторизираните панели бе добре, но като комфорт Ту не отстъпваше по нищо ...
- Chevrolet_Cavalier
- Редовен
- Мнения: 173
- Регистриран: 22 мар 2009 06:02
- МПС: Chevrolet Cavalier
- От: Montreal
Re: За гражданската авиация и последните инциденти.
Хайде да не говорим за т.н. 'БЪЛГАРИЯ ЕЪР", моля! Такава мизерия не съм виждал в нито една авиокомпания. Никъде другаде не са ми давали студени сандвичи, топла бира, не са ми говорили на "ТИ", не са ме делили от съпругата и детето ми (говоря за различни редове, а не за от двете страни на пътеката), никъде другаде не съм виждал стюардеси с лица на мумии (не се усмихнаха нито веднъж), двамата стюарди на бизнес-класата си свалиха саката и вратовръзките и си пиеха кафе, седнали на седалките ...
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: За гражданската авиация и последните инциденти.
Честно казано самолета го разбирам като средство за придвижване, а не като ресторант
Предпочитам да е технически изправен, и 'шофиран' от опитни пилоти, дори и ако трябва да се направи компромис с питиетата, хапката и дългокраките, радващи окото стюардеси...
А ето какво може да ... изцвъка един журналист. И това негово малоумно мнение да се разпространи из медиите (можете да го четете и в репортажите на други медии) - 'добре, че са оставили самолета херметизиран, защото иначе можело в него да влезе кислород и да се взриви' Те там хората са анаеробни....
http://www.standartnews.com/news/detail ... %B8%D1%8F/
Предпочитам да е технически изправен, и 'шофиран' от опитни пилоти, дори и ако трябва да се направи компромис с питиетата, хапката и дългокраките, радващи окото стюардеси...
А ето какво може да ... изцвъка един журналист. И това негово малоумно мнение да се разпространи из медиите (можете да го четете и в репортажите на други медии) - 'добре, че са оставили самолета херметизиран, защото иначе можело в него да влезе кислород и да се взриви' Те там хората са анаеробни....
http://www.standartnews.com/news/detail ... %B8%D1%8F/
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: За гражданската авиация и последните инциденти.
Отношението на персонала към пътниците е някакъв индикатор за порядките и нивото на компанията. От написаното от колегата по-горе може да се направи предположение за недостатъчна взискателност към служителите, които си позволяват да правят каквото си искат, а не каквото трябва. Т.е. може да се очаква и другите категории персонал на тази авиокомпания да изпълняват задълженията си по подобен начин - пилоти, механици... , само, че последствията от такова изпълнения на техните задължения могат да бъдат доста по-сериозни.
- Chevrolet_Cavalier
- Редовен
- Мнения: 173
- Регистриран: 22 мар 2009 06:02
- МПС: Chevrolet Cavalier
- От: Montreal
Re: За гражданската авиация и последните инциденти.
Във авиацията думата "КОМПРОМИС" не съществува. От друга страна, пътувайки сам, човек може да преглътне някои неудобства за час два. Но когато сте семейно, особенно както аз с бебе на 3 месеца, всеки пропуск се отразява. Екипът на KLM над океана на всеки 5-10 мин се интересуваше от нас, всичко ли е ОК, трябва ли ни нещо ... А БГ-подобния директно ми заби в лицето: "ДА НЕ СЪМ ВИ ИЗБРАЛА АЗ ТАЗИ КОМПАНИЯ?". Обслужването е много важно, защото след като сте били 5-7 часа над океана, имали сте престой няколко часа и отново 2-3 часа във въздуха, една усмивка може да ви обдри, докато сърдитото лице не помага ни най-малко. И не на последно място, когато сте заплатили 4-5000$ за билети, никак няма да ви е приятно да ви гледат с досада.
- Ilyan
- Глобален модератор
- Мнения: 959
- Регистриран: 07 ное 2007 10:07
- Skype: ilyan-f1
- МПС: ex. Leganza
- От: София
Re: За гражданската авиация и последните инциденти.
Chevrolet_Cavalier написа:...никак няма да ви е приятно да ви гледат с досада.
Офтопик:
Re: За гражданската авиация и последните инциденти.
Разбира се, че е много важно отношението. Аз като пътувам много често и за мен това е много важно и подреждам авиокомпаниите по интериорно оборудване, обслужване и авиопарк (обикновено и трите неща вървят ръка за ръка). Последните са особено важни за презатлантическите, които са между 8 и 16 часа. Лидери за мен от големите европейските компании са KLM, Air France, British Airways, а в дъното са Al Italia и Lufthansa. Най-добрaта и глезеща авиокомпания с която съм летял е Emirates.
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: За гражданската авиация и последните инциденти.
Интересни неща са излезли от публикуваната разшифровка на разговорите. И от диспечерите и от пилотите на другия полски самолет екипажа е бил предупреден за ситуацията на летището, отделно достатъчно дълго автоматичните системи са предупреждавали с човешки глас, че са много близо до земята. Едва ли ще бъде доказано официално, но от разговорите в кабината за себе си оставам с убеждението, че върху пилотите е бил оказан натиск и те са се заели с нещо, което не е лъжица за тяхната уста.
Впрочем и руснаците се опозориха в този случай. Трима милиционери от ОМОН /отряд на милицията със специално предназначение/ са били арестувани защото са изтеглили 1400 Евро от кредитната карта на поляка Анджей Пжевозник загинал под Смоленск. Първото теглене е било извършено още в деня на трагедията след което е имало още две такива. Понеже е изчезнала и кредитната карта на загинал полски депутат току-виж "изгорял" и някой друг.
Впрочем и руснаците се опозориха в този случай. Трима милиционери от ОМОН /отряд на милицията със специално предназначение/ са били арестувани защото са изтеглили 1400 Евро от кредитната карта на поляка Анджей Пжевозник загинал под Смоленск. Първото теглене е било извършено още в деня на трагедията след което е имало още две такива. Понеже е изчезнала и кредитната карта на загинал полски депутат току-виж "изгорял" и някой друг.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: За гражданската авиация и последните инциденти.
За Смоленск според мен все още е рано за коментиране - данните са прекалено постни...
Факт е, че не са поддържали 'стерилен кокпит' преди захода (психическа подготовка, при която са забранени всякакви лични разговори между членовете на екипажа, пък камо-ли - присъствие на чужд човек в кокпита)...
Предположения - прекалено много...
За мен най-достоверната версия към момента е - водили са се по радиовисотомера, а не по барометричния висотомер. Поради особености на местността (овраг преди пистата) са слезли под необходимата височина, и са закъснели с решението за прекратяване на захода... Двигателите сигурно са се нуждаели от 5-7 секунди за да достигнат пълна мощност (13 секунди ако са били на празен ход). А поради масата си 154 има сериозно 'просядане' (продължаване на движение по вектора на инерцията надолу, въпреки, че е дадена команда за издигане)... Не са им стигнали десеттина метра...
Факт е, че не са поддържали 'стерилен кокпит' преди захода (психическа подготовка, при която са забранени всякакви лични разговори между членовете на екипажа, пък камо-ли - присъствие на чужд човек в кокпита)...
Предположения - прекалено много...
За мен най-достоверната версия към момента е - водили са се по радиовисотомера, а не по барометричния висотомер. Поради особености на местността (овраг преди пистата) са слезли под необходимата височина, и са закъснели с решението за прекратяване на захода... Двигателите сигурно са се нуждаели от 5-7 секунди за да достигнат пълна мощност (13 секунди ако са били на празен ход). А поради масата си 154 има сериозно 'просядане' (продължаване на движение по вектора на инерцията надолу, въпреки, че е дадена команда за издигане)... Не са им стигнали десеттина метра...
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: За гражданската авиация и последните инциденти.
http://www.blitz.bg/news/article/80146
От разшифровката:
От разшифровката:
А (неидентифицирано лице)
Екипажът започва да се снижава и в този момент в кабината отново влиза Казана и съобщава: „Все още няма решение на президента какво да правим”.
10.30 Вторият пилот: „Най-лошото е, че там има дупка, има облаци и се появи мъгла”.
Под дупка, вторият пилот най-вероятно има предвид клисурата.
10.31 А: „Приземяваме се”.
Неидентифициран глас констатира, че е взето политическо решение.
10.32 Командирът на полета: „Започваме да се приземяваме. Ако заходът е неуспешен, ще преминем на автоматичен режим
10.37 Командирът на полета: „Изпълваме четвърти, полски 101”.
Диспечер: „101, изпълнявайте”.
А: „Той ще се вбеси, ако още (неразбираемо)”.
Щурманът: „Остава ни половин миля”.
Екипажът изпълнява последния четвърти завой преди захождането за приземяване. Неидентифициран глас съобщава, че някакви маневри ще вбесят някого. Вероятно той говори за Лех Качински. След това екипажът изпълнява всички установени манипулации за захождането за приземяване. Периодично се чува гласът на командващия ВВС Бласик.
Мисля, че нататък ще е ред на политическите спекулации.10.40 Включва се сигнализацията за предупреждение за сблъсък със земята. Чува се сигналът TERRAIN AHEAD, който означава, че напред по курса на тази височина има земя или планина. Но екипажът продължава снижаването на 300, 250 метра. Отново се чува TERRAIN AHEAD. Щурманът докладва височината – 200, 150 ….. TERRAIN AHEAD TERRAIN AHEAD 100 метра….
10.40.44 Системата TAWS издава нов гласов сигнал PULL UP, PULL UP.
Това означава, че незабавно трябва да започне издигане, но екипажът игнорира искането на електрониката. Отново сигналът PULL UP, PULL UP. Вторият пилот докладва: „Наред е”. Щурманът отчита височината: „100…, 90…” PULL UP, PULL UP. 80 метра….
10.40.51 Вторият пилот: „Тръгваме си”.
Вторият пилот дава да се разбере, че трябва да се набере височина, но вече е катастрофално късно.
Отново гласовият сигнал PULL UP, PULL UP. 60 …50 … Диспечер: „Хоризонт 101” – това означава, че самолетът практически се е сблъскал със земята. 40 метра … Диспечер: „Контрол на височината, хоризонт”. Но екипажът вече нищо не може да направи. 20… PULL UP, PULL UP – гласовият сигнал не спира.
10.41.01 Вторият пилот: „Мамка му!”
10.41.03 Диспечер: „Направете втори кръг!”
10.41.04 Шум от сблъсък с дървета...
- Vesko1
- Глобален модератор
- Мнения: 2325
- Регистриран: 28 авг 2007 22:42
- МПС: Daewoo Nubira II-1,6;16V;106h
- От: Кърджали
- Контакти:
Re: За гражданската авиация и последните инциденти.
Подобно отношение съм преживявал и аз със родни авиокомпании...и до ден днешен са си така.И после как да тачиш "...всичко българско и родно".... (Chevrolet_Cavalier написа: А БГ-подобния директно ми заби в лицето: "ДА НЕ СЪМ ВИ ИЗБРАЛА АЗ ТАЗИ КОМПАНИЯ?".
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: За гражданската авиация и последните инциденти.
Внимавайте с какви авиокомпании летите!
Ирански Boeing 727 каца, но нещо му липсва...
http://www.youtube.com/watch?v=3mTslMR56Nk" onclick="window.open(this.href);return false;
Ирански Boeing 727 каца, но нещо му липсва...
http://www.youtube.com/watch?v=3mTslMR56Nk" onclick="window.open(this.href);return false;