Страница 1 от 1
Регулиране на фарове
Публикувано: 12 юни 2015 14:58
от iliaelite88
Re: Регулиране на фарове
Публикувано: 12 юни 2015 15:28
от botzi
като отвориш капака на самия фар отзад трябва да има врътка.
Re: Регулиране на фарове
Публикувано: 12 юни 2015 16:03
от slowtraveler
Преди да пипаш нещо виж дали ти е добре сложена крушката (да не би да не е легнала в леглото)...
Ако крушката е добре - нататък - регулировъчните винтове ги има на всички автомобили
Ама да изчакаме да се изкажат наистина компетентните де
Re: Регулиране на фарове
Публикувано: 11 дек 2015 21:16
от rambostin
Между другото и аз имам същият проблем дългите ми светят много на ляво!!! Хванах едно приятелче да ми сложи ксенон
така малко да светнат тези кристални фарове но съответно сега имам нужда от качествен реглаж и на късите така че ще съм много благодарен ако препоръчате някой от пловдив който може да направи реглаж!!!!
Поздрави на всички колеги!!!:)
Re: Регулиране на фарове
Публикувано: 11 дек 2015 22:33
от emil nikov
В пунктовете за технически прегледи имат такива приспособления. Въпросът е дали са съгласни да направят регулировката.
Re: Регулиране на фарове
Публикувано: 12 дек 2015 01:09
от ogi
...и как ще я направят. Такива левашки изпълнения съм виждал от тия "сервизи с машините", че се чудя дали има такъв, който знае въобще как се работи с тях! Най-чиста работа е измерване на перпендикулярността на сноповете - обикновено има маркери на "стъклата" отпред и нагласяне на хоризонта на прав, хоризонтален участък.
Напоследък често ми се налага да се прибирам от работа по тъмно и ми прави впечатление, че всеки 4-5-ти автомобил е с нерегулирани фар/фарове и то в лошата посока - нагоре. Отдавна не съм карал извънградско, но щом градско ми бие в очите, не искам да си представям на пълна тъмнина.
Возих се няколко пъти с един колега от работата и забелязах, че фаровете му сочат буквално нагоре, направих му забележка няколко пъти - бОли го фуя... Така си продължава...
Re: Регулиране на фарове
Публикувано: 12 дек 2015 09:02
от slowtraveler
За съжаление също срещам редовно такива изпълнения...
В Тойота форума дори бяхме достигнали до спорове на висок тон и бяхме правили сравнения със снимки и т.н....
Личният ми извод бе: оригиналния фар при правилна регулировка свети повече от добре...
Ако не свети добре това значи че или не е регулиран правилно, или има проблем самия фар - заминал рефлектор, зацапана оптика, потъмняло стъкло...
Ходил съм на регулировка на стенд в СБА защото оригиналните фарове ми биеха на 5м пред автомобила... И 'майсторите' след голямо зверене над апаратурат ми бяха разказали играта на фаровете.. Да, първо се опитаха да ме убедят, че фаровете са кофти и колата е удряна (а колата бе нова от магазина
)...
След 'профи' настройката единия фар биеше горе вляво по дърветата, а другия - долу вдясно на 2м от колата....
Накрая се зарових и си ги настроих сам. Обикновени фарове започнаха да светят прекрасно, без да заслепяват никого (най-добре фаровете светят точно когато не заслепяват никого)
Re: Регулиране на фарове
Публикувано: 12 дек 2015 16:14
от ogi
Фаровете може да са "правени" и пак да светят по-добре. Последният проблем е присадената лупа, или матовия слой отпред, когато фаровете свалят самолети. Толкова ли е трудно да видиш на стена, или кола пред теб, че снопа ти бие нагоре...
На предишните коли имах копче за реглаж, градско винаги биех снопа максимално надолу, просто няма смисъл като е насякъде осветено. На тая няма копче, но си имам софтуер и кабел и съм си направил калибровката на сноповете, дори да нямах възможностите, щях да отида на сервиз. Просто е недопустимо и трябва да се глобява солено такава безхаберност!
Re: Регулиране на фарове
Публикувано: 13 дек 2015 20:26
от ivobivo
Да фабричния фар в повечето случаи върши идеална работа при правилно регулиране - ето тук е обяснено как се прави при повечето коли (сори за английския) -
http://www.wikihow.com/Adjust-Car-Headlights" onclick="window.open(this.href);return false;
Всички допълнителни "афтърмаркет" екстри като LED-ове и ксенони само вадят очите на идващите насреща и създават илюзията, че осветяват повече защото бият прекалено високо с разсейките си.
Мотора ми като го взех беше кошмар като се стъмни, но след като регулирах фаровете според "мануала" нещата се оправиха и сега си свети перфектно с фабричната халогенна крушка.
Re: Регулиране на фарове
Публикувано: 15 дек 2015 12:55
от Proximus
Чудесно ръководство за настройка. За съжаление действително мнозинството колеги правилният реглаж на фаровете им е последното нещо, което ги интересува. Напоследък ми правят впечатление разни леваци, на които вместо десният фар да сочи по-нагоре за да вижда добре какво има извън пътя, левият е този който бие нагоре. Със съответните последствия от което.
А колегите, решили да преобразят 20 годишините си бегачки с ксенон, бих помолил да сменят 20 годишните си гаджета с 40 годишни кичозно натокани каки. Ефектът е долу горе същият като с ксенона, пак всички въртят очи на другата страна като те видят, пак предизвиква снисходителна усмивка, само дето не пречи никому.
Re: Регулиране на фарове
Публикувано: 19 мар 2019 20:01
от otscho
Абсолютно е вярно, че фаровете, които не заслепяват осветяват най-добре. Преди много години имах един Датсун Нисан Пулсар със малки квадратни стъклени фарове. Като го купих нощем нищо не се виждаше. Питах бившия собственик и той ми каза: аз им казах на майсторите, те ги надигнаха, ама нищо не стана. Оказа се, че винтовете за реглаж са къси и не може да се навъртят както трябва. Намерих по-дълги винтове, регулирах фаровете както трябва и мога да ви кажа, че след Датсуна не съм карал кола с пластмасови фарове, която да свети така.
Re: Регулиране на фарове
Публикувано: 03 юни 2019 15:29
от otscho
Искам да си допълня горното писание, че като го чета ми е малко неясно. Като го писах имах предвид, че малките квадратни стъклени фарчета на Датсуна светеха перфектно.
Re: Регулиране на фарове
Публикувано: 04 юни 2019 09:29
от slowtraveler
Така си е - фарът е проектиран да излъчва точно определена форма на лъча, която е съобразена с идеалното осветяване на пътя при правилна настройка....
Всяка отличаваща се от идеалната настройка намалява качеството на осветяване на пътя...