Страница 1 от 1
					
				Халогени - на каква цветова температура, за какво време ?
				Публикувано: 26 фев 2013 08:59
				от Proximus
				Здравейте колеги, на скоро се възползвах от "невероятната" ebay оферта - 2 бр. крушки H4 на 6000к в син отенък (самият балон е синкав) за общо 7лв 

 Естествено след като си ги поръчах, реших да се разровя из нета и установих че въпросните халогенни крушки могат да са на различна цветна температура - от 3000k докъм моите 6000k. Съответно нюанса варира от жълто до студена бяла светлина. 
В 1-2 форума препоръчваха жълтият цвят като по-добър за каране в дъжд или мъгла. На друго място пък белият цвят като по-близък до дневната светлина беше фаворитизиран. В трети пък споменаха че понякога въпросните евтини китайски крушки били с по-висока мощност от обозначената и съответно има риск за рефлекторът ми.
Та какви са ви впечатленията на вас ? Коя цветова температура дава по-добра видимост на водача ? Също така дали ако измеря съпротивлението на студената крушка и сметна мощността й, резултата ще е обективен ?
 
			 
			
					
				Re: Халогени - на каква цветова температура, за какво време 
				Публикувано: 26 фев 2013 11:39
				от JelqzkoJelqzkov
				Избягвай подобни китайски схеми... освен ако не са проверени.
При всички положения жълтата светлина е по-добра при затруднена видимост. Самият факт, че ноавите автомобили с адаптивни светлини и какви ли не други шукарии идват с най-обикновени халогенни крушки е показателен.
За какво ти е съпротивлението? P=I.U трябва ти ампермер и волтмер.
			 
			
					
				Re: Халогени - на каква цветова температура, за какво време
				Публикувано: 26 фев 2013 13:11
				от Proximus
				JelqzkoJelqzkov написа:За какво ти е съпротивлението? P=I.U трябва ти ампермер и волтмер.
... и 5А източник на ток, който в гаражни условия е проблемен. Сега проверих на работа колко ампера са стабилизаторите, ще стигнат, и утре ще направя един тест 

Иначе мерси за инфото, както съм късоглед и малко кьорав на тъмно, може би ще пропусна разкрасителната процедура на Авеото с имитация на ксенон 

 
			 
			
					
				Re: Халогени - на каква цветова температура, за какво време
				Публикувано: 26 фев 2013 13:33
				от ogi
				Proximus написа: Също така дали ако измеря съпротивлението на студената крушка и сметна мощността й, резултата ще е обективен ?
 - не, съпротивлението ще се покачи след като жичката нагрее.
JelqzkoJelqzkov написа:Избягвай подобни китайски схеми... освен ако не са проверени.
При всички положения жълтата светлина е по-добра при затруднена видимост. Самият факт, че ноавите автомобили с адаптивни светлини и какви ли не други шукарии идват с най-обикновени халогенни крушки е показателен.
При все по-новите коли просто все повече неща почват да се броят за екстри и за това има адаптивни фарове с обикновени халогенни крушки - просто трябва да се доплати примерно 1000лв за ксенонови, и още 1000 за светодиодни.
За цвета на светлината - тук се намесва други ефекти - сетивност на окото към цветове и дължина на вълната. 
- Човешкото око е най-чувствително към средната част на възприемания спектър светлина - зелено
- Свелината с най-дълга вълна от видимия спектър е червената
Съответно най-добър ефект от фаровете за мъгла има при среден цвят между най-дългата възприемана вълна (червено) и вълната, при която е най-чувствително окото (зелено).
Като погледнем явлението "дисперсия на светлината" установяваме, че това е жълтият цвят.
 
Ето и данни от експеримент:
http://www.holyrosarycatholicschool.org ... xample.pdf 
			 
			
					
				Re: Халогени - на каква цветова температура, за какво време 
				Публикувано: 26 фев 2013 18:43
				от Proximus
				Мерси за подробната информация, Оги. Това обяснява нещата 

 Излиза че ползите от карането с крушки на по-висока цветна температура са основно естетически.
 
			 
			
					
				Re: Халогени - на каква цветова температура, за какво време 
				Публикувано: 28 апр 2013 13:49
				от zmiori
				Да добавя и по-дразнещи за тия отсреща.
			 
			
					
				Re: Халогени - на каква цветова температура, за какво време ?
				Публикувано: 19 мар 2019 22:09
				от otscho
				Съжалявам че пиша след години, но съпротивлението на електрическа крушка независимо дали е автомобилна /12V/ или домашна /220V/ на студено е около пет ръти по-малко от съпротивлението като е загряла, заради което при те изгарят най-често в момента на включване. За добре направените крушки едно включване е равностойно на един час постоянно светене. Сетете се за крушката, която свети вече над сто и десет години в някаква американска пожарна без да е изключвана. 
