Полиране на фарове
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Полиране на фарове
Не е съвсем по темата за полиране на стъклата, но във форума на Опел попаднах на тема за Възстановяване на рефлектори на фарове . Форума се чете май само от регнати. Информацията е от 2007г и за цената за фар на Астра с лепене на стъклото е била 20 лв., нищо чудно още да е актуална, но може и да е "актуализирана".
-
- Нов
- Мнения: 63
- Регистриран: 06 юни 2009 09:15
- МПС: daewoo nubira 1 1600cc.
- От: plovdiv
- Име: tosca
Re: Полиране на фарове
Ето и моя опит.Вземаш паста за зъби със сода ефект и вълнено парцалче. По 5 мин. търкане на всеки фар ,и разликата е удивителна. :
-
- Минаващ
- Мнения: 10
- Регистриран: 16 авг 2009 22:46
- Skype: stoyan-stoyanov
- МПС: Daewoo Espero
- От: Пловдив
- Име: BUHALA
- Контакти:
Re: Полиране на фарове
Ще обясня подробно и със снимки
Това са мой мнения копнати от друг форум - че е бая писане - не обръщайте внимание на страничните коментари - схваща се основното.
След като видите какво са представлявали фаровете от снимките преди да се полират - тогава някой да се сети колко качествено може да се оправи това с Бинго и разните му там други пинизи "набързо"
"КАЧЕСТВЕНОТО" полиране няма общо с мазане и бърсане с вълнено парцалче.
Та, значи:
Пластмасовите фарове навлизат в употрвба при автомобилите заради 3 основни факта. Единият е цената - много по-ефтини за изработка и с възможност за уникален дизайн на самото стъкло така че да придаде линия на колата. Вторият е възможността на материала за кристален ефект - така се използва 100% от ефективността на рефлектора или лупите които са пред крушките, и третият - но не на последно място е безопасността. При удар да има колкото се може по малко режещи стъкла в ударната част на автомобила.
Основният минус е по-краткият им ресурс в сравнение със стъклените (Кратък от наша гледна точка в БГ - ние караме сравнително стари коли)
При 90% от фаровете производителят прилага безцветен лак като топ=покритие на фара, за да осигури леко еластична повърхност която да поема леките ударчета от песъчинки и дребни камъчета вдигнати във въздуха от гумите на предната кола. Този слой лак си върши работата в продължение на няколко (4-5-6) години, след което лака се втвърдява от изгарянето причинено от слънчевите УВ лъчи. Оказва се че точно този лак които е нанесен в полза на потребителя в последствие се превръща в проблем. Ако лака го няма самата пластмаса ще пожълтее и потъмнее по-късно от слънцето, но пък за този период ще се матира повече от песъчинките - така чеефекта за светенето и в двата варианта след 5-6-7 г ще е мътен или жълт, матирал зле светещ фар. Нормалната поддръжка на автомобила изисква смяната на фаровете с нови, но от гледна точка на икономическото състояние на Българина е нормално да се приложи процедура която да възстанови прозрачността с достатъчно дълготраен ефект и да е в пъти по-евтина от цената на нов фар.
Процедурата е така нареченото полиране на фарове. Извършва се с абразивни материали -шкурки, кечета и шлайф пасти. Препоръчва се за добър ефект ползването на услуги от професионалист със съответните машини, консумативи и практически умения. Не се изключва обаче и полирането на ръка в домашни условия - ефекта варира от "осиране" до "Много добър" в зависимост от сръчността на полиращия.
Ще разкрия една малка тайна - при минаване само с финна водна шкурка и полиране (процедура за около 20-30 мин) се премахва само горният най -изгорял слой на лаковото покритие и ефект има, но е сравнително краткотраен - но при положение че полиращия е в състояние да отделя по някой час през полвин-една година да лъсне фарчетата - резултата е приемлив и не е проблем.
При професионалното машинно полиране се премахва изцяло лаковото покритие, за да се стигне до пластмасата която се полира с по-кристален ефект от лака (по-твърдата матесия се полира по-добре от по-меката. За целта лично аз започвам със шкурка 80. След премахването на лака (ако няма такъв премахвам горният слой изгоряла и мътна пластмаса - да речем 3-4 десети от мм. ) следва изреждането на шкурки през 100 единици като целта на всяка следваща е да изчисти по-дълбоките драскотини от предходната.
Така се повтаря докато се достигне до едрина на сухите шкурки около 400, след което се преминава на водни и тях през 100 единици до 1000, след което направо през 300-400 единици до 2000.
До тук процедурата е ръчна и се прилага на свалени фарове - с цел избягване на поражения от шкурки по съседните на фара детайли (капак, калник, броня, решетка)
Следва намесата на машините и полиращите абразивни пасти. Много хора питат какви марки пасти се ползват - аз няма да рекламирам марки пасти, а ще обясня начина им на работа. Полиращите паст си имат същият абразивен състав както шкурките с разлика в това, че вече говорим не за 100 абразивни частици на кв. см. , а за няколко хиляди в куб.см. Така че след като някои Ви е препоръчал марка - прочетете в описанието каква е едрината им и ще знаете каква да си купите. При повечето е обозначено много просто - (напр. "Премахва драскотини с едрина 900") Да поясня също че една и съща паста работена с по-твърда или по-мека гъба показва различни резултати и е възможно да се ползва за фруба и финна само със смяна на гъбите - това обаче е свързано основно с професионално занимаващите се с полиране и всеки си знае магарийте които прилага.
След полирането с машина и пасти се постига кристално прозрачният ефект на фара - ще останат забележки само ако отвътре има запрашаване (което е неизбежно при над 2-3 годишна кола), което запрашаване обаче е минимално и в повечето случай - незабележимо. При по-сериозно зацапване отвътре е възможно да се измие, или да се "отвори" стъклото на фара и да се почисти - но това ни отдалечава малко от темата.
След обработката с абразивните пасти и постигането на желаната прозрачност се минава и със последна - финална паста. В повечето случай тя е силиконова - машинна - с УВ филтър. Не предпазва от механични нарянявания, но осигурява трайна защита от слънчевите лъчи и доста забавя следващото помътняване. По лични наблюдения полиран преди 4 г. фар все още няма нужда от обработка, освен една нова финална паста за 5 мин.
При изложените по-долу фотоси ще забележите фарове в трагично състояние - както и такива които са леко помътняли - без значение какво е положението - процедурата за втзстановяване е една и съща - имам предвид че леко мътният фар не се полира по-лесно - и при него си е същото търкане.
За такова поражение направо си иска сухо 80 - повярвай ми
Ще дам адресите на снимките така - ако някой може да ги визуализира - ще е полезно.
При фаровете на Астрата забележете как при изгорял материал и нанесена отгоре боя са станали пукнатини с дълбочина около 0,5 - 1мм.
Нисан:
Ягуар:
Друг нисан:
Мицубиши:
Мерцедес:
не ги помня тия от какво са:
Има още много - но все една и съща работа - прецакани - оправени.
Дано съм бил полезен на сръчните да се справят с проблема, а които желае може да се обърне към мен за професионална услуга.
Това са мой мнения копнати от друг форум - че е бая писане - не обръщайте внимание на страничните коментари - схваща се основното.
След като видите какво са представлявали фаровете от снимките преди да се полират - тогава някой да се сети колко качествено може да се оправи това с Бинго и разните му там други пинизи "набързо"
"КАЧЕСТВЕНОТО" полиране няма общо с мазане и бърсане с вълнено парцалче.
Та, значи:
Пластмасовите фарове навлизат в употрвба при автомобилите заради 3 основни факта. Единият е цената - много по-ефтини за изработка и с възможност за уникален дизайн на самото стъкло така че да придаде линия на колата. Вторият е възможността на материала за кристален ефект - така се използва 100% от ефективността на рефлектора или лупите които са пред крушките, и третият - но не на последно място е безопасността. При удар да има колкото се може по малко режещи стъкла в ударната част на автомобила.
Основният минус е по-краткият им ресурс в сравнение със стъклените (Кратък от наша гледна точка в БГ - ние караме сравнително стари коли)
При 90% от фаровете производителят прилага безцветен лак като топ=покритие на фара, за да осигури леко еластична повърхност която да поема леките ударчета от песъчинки и дребни камъчета вдигнати във въздуха от гумите на предната кола. Този слой лак си върши работата в продължение на няколко (4-5-6) години, след което лака се втвърдява от изгарянето причинено от слънчевите УВ лъчи. Оказва се че точно този лак които е нанесен в полза на потребителя в последствие се превръща в проблем. Ако лака го няма самата пластмаса ще пожълтее и потъмнее по-късно от слънцето, но пък за този период ще се матира повече от песъчинките - така чеефекта за светенето и в двата варианта след 5-6-7 г ще е мътен или жълт, матирал зле светещ фар. Нормалната поддръжка на автомобила изисква смяната на фаровете с нови, но от гледна точка на икономическото състояние на Българина е нормално да се приложи процедура която да възстанови прозрачността с достатъчно дълготраен ефект и да е в пъти по-евтина от цената на нов фар.
Процедурата е така нареченото полиране на фарове. Извършва се с абразивни материали -шкурки, кечета и шлайф пасти. Препоръчва се за добър ефект ползването на услуги от професионалист със съответните машини, консумативи и практически умения. Не се изключва обаче и полирането на ръка в домашни условия - ефекта варира от "осиране" до "Много добър" в зависимост от сръчността на полиращия.
Ще разкрия една малка тайна - при минаване само с финна водна шкурка и полиране (процедура за около 20-30 мин) се премахва само горният най -изгорял слой на лаковото покритие и ефект има, но е сравнително краткотраен - но при положение че полиращия е в състояние да отделя по някой час през полвин-една година да лъсне фарчетата - резултата е приемлив и не е проблем.
При професионалното машинно полиране се премахва изцяло лаковото покритие, за да се стигне до пластмасата която се полира с по-кристален ефект от лака (по-твърдата матесия се полира по-добре от по-меката. За целта лично аз започвам със шкурка 80. След премахването на лака (ако няма такъв премахвам горният слой изгоряла и мътна пластмаса - да речем 3-4 десети от мм. ) следва изреждането на шкурки през 100 единици като целта на всяка следваща е да изчисти по-дълбоките драскотини от предходната.
Така се повтаря докато се достигне до едрина на сухите шкурки около 400, след което се преминава на водни и тях през 100 единици до 1000, след което направо през 300-400 единици до 2000.
До тук процедурата е ръчна и се прилага на свалени фарове - с цел избягване на поражения от шкурки по съседните на фара детайли (капак, калник, броня, решетка)
Следва намесата на машините и полиращите абразивни пасти. Много хора питат какви марки пасти се ползват - аз няма да рекламирам марки пасти, а ще обясня начина им на работа. Полиращите паст си имат същият абразивен състав както шкурките с разлика в това, че вече говорим не за 100 абразивни частици на кв. см. , а за няколко хиляди в куб.см. Така че след като някои Ви е препоръчал марка - прочетете в описанието каква е едрината им и ще знаете каква да си купите. При повечето е обозначено много просто - (напр. "Премахва драскотини с едрина 900") Да поясня също че една и съща паста работена с по-твърда или по-мека гъба показва различни резултати и е възможно да се ползва за фруба и финна само със смяна на гъбите - това обаче е свързано основно с професионално занимаващите се с полиране и всеки си знае магарийте които прилага.
След полирането с машина и пасти се постига кристално прозрачният ефект на фара - ще останат забележки само ако отвътре има запрашаване (което е неизбежно при над 2-3 годишна кола), което запрашаване обаче е минимално и в повечето случай - незабележимо. При по-сериозно зацапване отвътре е възможно да се измие, или да се "отвори" стъклото на фара и да се почисти - но това ни отдалечава малко от темата.
След обработката с абразивните пасти и постигането на желаната прозрачност се минава и със последна - финална паста. В повечето случай тя е силиконова - машинна - с УВ филтър. Не предпазва от механични нарянявания, но осигурява трайна защита от слънчевите лъчи и доста забавя следващото помътняване. По лични наблюдения полиран преди 4 г. фар все още няма нужда от обработка, освен една нова финална паста за 5 мин.
При изложените по-долу фотоси ще забележите фарове в трагично състояние - както и такива които са леко помътняли - без значение какво е положението - процедурата за втзстановяване е една и съща - имам предвид че леко мътният фар не се полира по-лесно - и при него си е същото търкане.
За такова поражение направо си иска сухо 80 - повярвай ми
Ще дам адресите на снимките така - ако някой може да ги визуализира - ще е полезно.
При фаровете на Астрата забележете как при изгорял материал и нанесена отгоре боя са станали пукнатини с дълбочина около 0,5 - 1мм.
Нисан:
Ягуар:
Друг нисан:
Мицубиши:
Мерцедес:
не ги помня тия от какво са:
Има още много - но все една и съща работа - прецакани - оправени.
Дано съм бил полезен на сръчните да се справят с проблема, а които желае може да се обърне към мен за професионална услуга.
- Izrygan_tip
- Минаващ
- Мнения: 32
- Регистриран: 05 мар 2009 22:50
- Skype: Idiotina88
- МПС: lanos
- От: Sofia
- Име: Bobi
Re: Полиране на фарове
Само казвай цената за Ланос ???BUHALA написа:
Има още много - но все една и съща работа - прецакани - оправени.
Дано съм бил полезен на сръчните да се справят с проблема, а които желае може да се обърне към мен за професионална услуга.
-
- Минаващ
- Мнения: 10
- Регистриран: 16 авг 2009 22:46
- Skype: stoyan-stoyanov
- МПС: Daewoo Espero
- От: Пловдив
- Име: BUHALA
- Контакти:
Re: Полиране на фарове
Izrygan_tip написа: Само казвай цената за Ланос ???
Малко със закъснение но ........ без значение дали аз ще ги свалям и качвам, или вие ще си ги сваляте и качвате цифрата е 80лв. за двата фара.
Такава е цената ми от преди 3 г. и днес е такава, и в скоро време промяна няма да има
Толкова вех за Деу Тико , толкова взех и за Ягуар
0884 02 22 23
Re: Полиране на фарове
Колеги ония ден си полирах сам двата фара и единя мигач.Понеже както се досещате съм пълен ентусиаст и не бях сигурен в резултата,не снимах преди/след.Но вече ми беше писнало да го гледам тоя менталив фар на няма и 3 години,беше тотално зле,имаше релеф като на едра шкурка,потъмнял,нищо не светеше и не можеше дори да различиш нещо във вътрешността като се загледаш.Купих си 1 лист водна шкурка 2000 на 3М за 1,38ст. както и 100гр. от полиращата паста пак на 3М мисля,че се води номер 1 ли незнам,но е с най-фини частици,за 4,90лв.Като на майтап с малко вода,без дори да свалям фара почнах да шкуря на ръка,след това и с пастата пак на ръка.За около с час с една кафе-пауза 2та фара станаха чисто нови!!Само ме е яд,че един приятел не му се занимаваше да ги пръсне с лак с пистолета.Останаха ми повече от 50гр. паста,даже и шкурката пак може да се ползва.Не знам колко траен ефект ще има,но поне е наистина потресаващ.
Re: Полиране на фарове
Ще изкара до другата година в най-добрия случай. На предишните ми фарове всяка година им потъмняваше горната третина и аз всяка година си ги минавах с едно парцалче с 3М за 5 мин.
- Fantomasss
- Глобален модератор
- Мнения: 3222
- Регистриран: 17 окт 2008 15:27
- Skype: plekstor_a
- МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
- От: Сф братче център на просветата
- Име: Грозданов
Re: Полиране на фарове
Та колеги да повдигнем малко темата не само с думи, а и с дела. Днес имах свободно време и желание и реших да опитам и аз да си полирам фаровете. Знаех, че със сигурност няма да ги прецакам и да са по-зле от колкото бяха...е с малки изключения де, но това ще разберете по-натам като видите снимките.
Използвани материали:
Шкурка-500-1000-2000
Паста на 3М номера 1;2;3
Сух хавлиен и вълнен парцал
Желание и търпение
Водица
Другото е малко търкане и резултата е на лице.
Ето и нагледно малко "матриал" :
Използвани материали:
Шкурка-500-1000-2000
Паста на 3М номера 1;2;3
Сух хавлиен и вълнен парцал
Желание и търпение
Водица
Другото е малко търкане и резултата е на лице.
Ето и нагледно малко "матриал" :
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...
- The Stig
- Модератор
- Мнения: 2761
- Регистриран: 20 мар 2010 19:43
- Skype: hihit_
- МПС: Audi A3 8P / Lanos
- От: Плевен/Белене
- Име: Стефан Арабаджиев
Re: Полиране на фарове
Добра работа! Да питам горе-долу колко струват пастите ? Моите фарове са добре, но някой следобед може да ме засърбят ръцете да се правя на майстор.
- Fantomasss
- Глобален модератор
- Мнения: 3222
- Регистриран: 17 окт 2008 15:27
- Skype: plekstor_a
- МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
- От: Сф братче център на просветата
- Име: Грозданов
Re: Полиране на фарове
Пастите ги взех от един магазин за автобои и струват 5 лева за 100 грама, по-малко не дават. С тия пасти обаче ще имам да полирам още поне 20 пъти.
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...
-
- Напреднал
- Мнения: 417
- Регистриран: 30 юли 2010 22:32
- МПС: Daewoo Leganza
- От: burgas
- Име: emil nikov
Re: Полиране на фарове
Браво! За мерака и за постигнатия резултат. Твърдо ще го имам предвид.
- miroki
- VIP потребител
- Мнения: 3096
- Регистриран: 19 май 2010 08:32
- МПС: lanos 1.6 16V
- От: varna
- Име: miroki
Re: Полиране на фарове
То като гледам май и с пастите само е щяло да стане.
Браво за работата.
На ръка ли търка?
Браво за работата.
На ръка ли търка?
- Fantomasss
- Глобален модератор
- Мнения: 3222
- Регистриран: 17 окт 2008 15:27
- Skype: plekstor_a
- МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
- От: Сф братче център на просветата
- Име: Грозданов
Re: Полиране на фарове
Само с пастите нямаше да стане, защото преди година реших да ги мина с кореселин (колко тъпо) и естествено като задържах малко и си е***а мамата. Търкането беше на ръка и за съвсем кратко време се постигна ефекта. Дето се вика не съм се скъсал да търкам. Ако трябваше да се престаравам, трябваше да започна от шкурка 80 и да ги редя през 20 до към 200 и после 500-800-1000-1200-1400 и така до 2000, че и повече, но не ми се занимаваше, и така ми харесват, особено спрямо преди. Ще видя как ще се държат във времето и ако има нужда винаги мога да ги тръкна вече само с пастите за 10 минути.
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Полиране на фарове
Аз пробвах само с паста. Имаше ефект, но не беше кой-знае какъв.
- Fantomasss
- Глобален модератор
- Мнения: 3222
- Регистриран: 17 окт 2008 15:27
- Skype: plekstor_a
- МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
- От: Сф братче център на просветата
- Име: Грозданов
Re: Полиране на фарове
Мини някой ден да се видим и ще тръкнеме и твоите (поне стария) да видим какво ще се получи...Izparitel написа:Аз пробвах само с паста. Имаше ефект, но не беше кой-знае какъв.
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...