Цинга за и против!?
Цинга за и против!?
Не съм сигурен дали темата е за този раздел,но най-вероятно ще бъда коригиран ,ако съм сгрешил.
Относно темата,карам авео(3 годишно),не е тайна за никой,че гниенето е съществен проблем,дори не искам да вдигам ''мокета'',за да видя какво е положението.
Чувал съм ,че цинга се използва при мостостроенето най-вече при металните части,които са податливи на ръжда.Нека някой ,който има опит или знае повече да сподели дали е добра идея да се намаже колата отдуло(разбира се само неподвижните елементи).Благодаря.
Относно темата,карам авео(3 годишно),не е тайна за никой,че гниенето е съществен проблем,дори не искам да вдигам ''мокета'',за да видя какво е положението.
Чувал съм ,че цинга се използва при мостостроенето най-вече при металните части,които са податливи на ръжда.Нека някой ,който има опит или знае повече да сподели дали е добра идея да се намаже колата отдуло(разбира се само неподвижните елементи).Благодаря.
- stinbg
- Активен
- Мнения: 793
- Регистриран: 31 окт 2010 21:19
- МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
- От: София
- Име: Stoyan
Re: Цинга за и против!?
Цинг на български се превежда цинк. Ефект с допълнителна защита несъмнено ще има ако правилно си сработил химията на защитения материал с този който ще ползваш за защита.
Life's a journey, not a destination
Re: Цинга за и против!?
От това ,което чета разбирам,че трябва да е много добре почистена повърхността и да е идеално суха,говориш за химична сработка,можеш ли да обясних повече.
- stinbg
- Активен
- Мнения: 793
- Регистриран: 31 окт 2010 21:19
- МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
- От: София
- Име: Stoyan
Re: Цинга за и против!?
Това, че повърхността трябва да е чиста е повече от задължително,а под сработени химически имам предвид взаимодействието между слоя, който ще слагаш за защита и вида на материала който ще защитаваш. За да нанесеш боя примерно се полага грунд, който "улеснява" задържането на боята и едновременно с това се задържа върху обработвания материал. За да "държи" грунда обаче, той трябва да е предвиден да се ползва на конкретния материал - ако се нанася върху алуминии няма да е същия, като този които се нанася върху стоманена ламарина - тоест важно е на химично ниво нещата да са сработени за да има максимален ефект упражнението. За стоманена ламарина каквато предполагам е на Авеото има разни бодикитове, които ще свършат работа, но първо виж да изчистиш добре ръждата където има, да третираш с разни преобразователи на ръжда и да нанесеш някакъв грунд ако се налага - в магазина ще те насочат кое с какво се ползва.
Life's a journey, not a destination
Re: Цинга за и против!?
Спокойно можеш да си вдигнеш мокета. Нищо обезпокоително няма да видиш там,освен,че няма почти никаква изолация.
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън
-
- Напреднал
- Мнения: 480
- Регистриран: 02 окт 2009 10:32
- Skype: bgproximus
- МПС: Aveo 5
- От: Varna
- Име: Proximus
Re: Цинга за и против!?
Колега, прекалено песимистично настроен си. Даже и старите опели (без цинково покритие) почват да гният след 10тата година (стига да е запазена цялостта на боята).
А до колкото знам Авеотата, поне по реклама са с поцинковани купета. Така че всичко е ок.
А до колкото знам Авеотата, поне по реклама са с поцинковани купета. Така че всичко е ок.
- todortv
- Модератор
- Мнения: 1923
- Регистриран: 02 окт 2008 08:04
- МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
- От: В.Търново
Re: Цинга за и против!?
Най добра защита за вече корозирало желязо е разтворен миниум с алкиден безир.Процеса спира
и се образува оловна защита.
и се образува оловна защита.
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Re: Цинга за и против!?
А предварителна обработка (механично почистване) необходима ли е?todortv написа:Най добра защита за вече корозирало желязо е разтворен миниум с алкиден безир.Процеса спира
и се образува оловна защита.