Предпазни колани

Боя, лак, ламарини, стъкла. Салон, стелки, чистачки. Препарати за почистване, методи за освежаване, проблеми.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5794
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Re: Предпазни колани

#16 Непрочетено мнение от dsuzunov » 24 фев 2010 20:51

След ожесточена вътрешна борба, дали да Ви "светна" или да не Ви "святкам", човешкото в мен надделя.
Макар, че някои от Вас не се отнесоха почтително спрямо моя милост...ето:
IMG_1539.JPG
IMG_1541.JPG
IMG_1542.JPG

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Предпазни колани

#17 Непрочетено мнение от Izparitel » 25 фев 2010 17:58

Уви, при мен проблема не беше от пружината. ddad Дори и при тоталното й натягане тя не прибира колана до края. Оказа се, че има някаква пластмасова спирачка с пружинка, която накрая започва да трие и колана не се прибира. Просто колана се навива на руло, което с прибирането му става все по-дебело. В един момент дебелината става такава, че плата се опира в пластмасата, която няма на къде повече да се отдръпне защото пружинката се е свила до края и в резултат се задържа и спира колана още преди последния да се е прибрал до края.
Не посмях да изхвърля пластмасовата спирачка за да не се прецака механиката. Явно служи да регулира скоростта на прибиране на колана. 100% конструктивна недомислица! Като ми остане малко време ще сложа снимки, /ако са станали/ да поумуваме до какви последици ще доведе премахването й.

Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5794
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Re: Предпазни колани

#18 Непрочетено мнение от dsuzunov » 25 фев 2010 18:16

Моите колани се прибират след натягане на пружината.

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Предпазни колани

#19 Непрочетено мнение от slowtraveler » 25 фев 2010 20:41

Като ми остане време - ще го пробвам това с натягане на пружината...
Може и да се поприберат донякъде самостоятелно, че в момента шофьорския се прибира само като го подведеш на ръка...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Предпазни колани

#20 Непрочетено мнение от Izparitel » 25 фев 2010 21:24

dsuzunov написа:Моите колани се прибират след натягане на пружината.
Де да беше станало и при мен така! Щеше да е прекалено хубаво да беше станало толкова лесно!
ddad

Като начало демонтажа и монтажа се оказа сравнително лесен. Впрочем болта с който е хванат колана отгоре се оказа, че изисква по-специфичен инструмент. Изображение Доста се замислих дали да не го разпробия и да го заменя със стандартен. Добре, че не го направих, защото се оказа, че самия болт е специфичен и стеблото му след резбата е значително по-тънко и края му избутва някакво бутонче от механизма. Отвива се с това:
Изображение

Ето я и въпросната пружина:
Изображение

За съжаление дори да стегна пружината токова, че да не позволява да се извади повече от половината от колана при прибирането отново колана спира "предсрочно".
Не съм наясно с принципа на действие на инерционния колан. Като, че ли има някакъв цилиндър в който може би се движи буталце. Изображение

Нямам идея за какво ли е нужна пластмасовата спирачка /белия детайл/. Виждам, че има пружина и като че ли някакво буталце.
Изображение

Изображение
Лошото е, че ако модифицирам нещо неправилно, то намирането на такъв детайл е мисия невъзможна.
След като се навие част от колана спирачката опира в метала от едната страна, а от другата по средата на плата на колана и започва да спира. По протежение на колана има бяла ивица - там където се е трила в пластмасата. Като гледам размерите може пластмасата да се изпили малко, но ефекта няма да е голям ще се спечели не повече от един оборот на барабана с колана. Не знам дали, ако я махна съвсем колана ще продължи да изпълнява предназначението си. За сега само натегнах пружината, но ефекта при мен е минимален.
Някакви идеи?

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Предпазни колани

#21 Непрочетено мнение от slowtraveler » 25 фев 2010 21:53

Според мен пластмасовата спирачка е за комфорт...
Колана не трябва да те стяга при нормално положение - преполагам, че точно тази пластмаса върши тази работа.
Създава известно съпротивление, за да не те 'души' колана, а да стои в положение, в което си го сложил...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Предпазни колани

#22 Непрочетено мнение от Izparitel » 12 мар 2010 20:00

Не ми се ще да махна пластмасовата спирачка, та ми се върти в главата да видя тя с коя страна на плата контактува. Ако не е от към тялото мисля евентуално да намажа ивицата с парафин за да приплъзва накрая с идеята колана да се прибира до края. Само не знам лятото, като се напече колата парафина да не избие и от другата страна на плата. Ако спирачката контактува със страната, която се опира в тялото - май парафина няма да е добра идея, че ще оставя следи по дрехите.

Ще сложа пак снимките на механизма за закопчаване на задните колани, че са хванали гората от един по-преден пост.

Изображение

Изображение

Изображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Предпазни колани

#23 Непрочетено мнение от Izparitel » 10 апр 2010 20:55

Оказа се, че проблема не идва от пластмасовата спирачка. Без нея колана се придвижва леко по-бързо, но това не води до прибирането му. Предишния път натегнах пружината до последно - тя блокира точно, когато колана е развит на 100 % и мислех, че няма какво друго да се измисли. Все-пак се получи известен прогрес когато изрязах горния ръб на пластмасовата кора на колонката за да намаля триенето. Оказа се, че колана се е притискал леко между светлата кора отиваща към тавана и тъмната слизаща надолу. Колана започна да се прибира. Накрая за да подобря съвсем нещата реших да сложа малко парафин по колана /що ли ми трябваше!/ и нещата рязко се влошиха. След опитите за почистване колана вече започна да се прибира, но накрая е някак мазно и страшно бавно. Поне няма да ми се мотае из краката. :sweat:
Дали спирта чисти парафин?

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Предпазни колани

#24 Непрочетено мнение от ogi » 26 апр 2011 16:21

Нека внеса и моя опит от тия дни с нестихващата борба с Колана :)
По метода, описан от dsuzunov (с липсващите вече снимки) въртях пружината, но така и не постигнах добро прибиране, докато не изтърва контричката на края на металната пружина, а след разглабяне и наместване в пластмасовата му кутийка, накрая изтървах и пружината на свобода, като почти си изкарах окото (демек внимавайте, ако се хващате с това). Сглабях и разглабях и въртях ЦЯЛ ден без резултат и накрая омазан с масло и кръв от нарязаните ми пръсти се предадох с неработещ колан и без нерви. На другия ден палнах и ходих до колегата busof, който продава нубира на части http://daewoo-chevrolet.com/forum/viewt ... =41&t=5188" onclick="window.open(this.href);return false; и му отнесох неговия колан и тук е момента да спомена, че всъщност са 2 вида за тия коли - с пиропатрон и без. Мисля, че колите с възд. възглавници са със, другите съответно без. На снимките на izparitel е показан механизъм с пирпатрон - заряда е в металната тръбичка, която завършва с дебело стоманено въже. Все си мисля, че трябва да се борави внимателно с това... Другото, по което се различават 2-та вида механизми е, че простият се захваща с един болт долу, а с пиропатрона е с 2 болта - горе и долу. Опитах се да въртя пак пружината на току що взетият механизъм (с пиропатрон), но ми се стори невъзможно, но и този път не напъвах много, след опита от предния ден и пречещите лепенки по ръцете :lol: Сега съм пак на същото положение, както и преди. Тук е момента да ви припомня великият мърфовски закон - нещо, което работи да не се пипа! Аз лично доста пъти съм се убеждавал правотата му...

ПС Пластмасовата спирачка е налична само на пиропатронния колан, олекотява с 5% ситуацията, още 5% помага и изпиляването, или подпъхването на възглавнички, да се разшири отвора на излизане от колонката (както писа izparitel), тези проблеми ги няма при по-простия тип колан.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Предпазни колани

#25 Непрочетено мнение от Izparitel » 26 апр 2011 16:32

Сакън, само бомба ми липсваше! :headbang: Точно на моя пиропатрон за преднатягане няма, няма и кабели за задействане. Може модела да е пригоден за тази екстра, но при мен да не е сложена.
Впрочем колана ми на шофьорската седалка вече се прибира сам. Някак мазно и бавно го прави, но се прибира до края /стига да не се е усукал точно в мястото на прибиране/. Понеже не ми се занимава, на дясната седалка не съм правил подобна операция и там положението с прибирането е зле.

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Предпазни колани

#26 Непрочетено мнение от ogi » 26 апр 2011 18:25

Izparitel написа:Сакън, само бомба ми липсваше! :headbang: Точно на моя пиропатрон за преднатягане няма, няма и кабели за задействане. Може модела да е пригоден за тази екстра, но при мен да не е сложена.
Впрочем колана ми на шофьорската седалка вече се прибира сам. Някак мазно и бавно го прави, но се прибира до края /стига да не се е усукал точно в мястото на прибиране/. Понеже не ми се занимава, на дясната седалка не съм правил подобна операция и там положението с прибирането е зле.
При мен шофьорския и всички останали се прибират чевръсто, но предния пасажерски ме дразнеше, особено като остане между прага и вратата и някой затваря... |(
След като сложих този с пиропатрона - той се движеше и изтегляше до край, макар и малко бавно, но като затворих кората се появи описаният проблем с тесния отвор, също така горното рамо е различно от "простия" тип колан и доста малоумно и затруднява както издърпването, така и прибирането. Аз реших проблема с поставянето на 2 кубчета, изрязани от нещо като пенопласт, от двете страни на колана, което разширява отвора с необходимия 1мм.

ПС няма кабел за пиропатрона - предполагам, че се задейства чрез подобаващ камшичен удар и сила, каквато предполагам се сещате как може да се получи...
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Предпазни колани

#27 Непрочетено мнение от Izparitel » 26 апр 2011 20:21

Кое точно е пиропатрона, ако се вижда на някоя от снимките?

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Предпазни колани

#28 Непрочетено мнение от ogi » 26 апр 2011 22:00

Izparitel написа:Кое точно е пиропатрона, ако се вижда на някоя от снимките?
Изображение
Металната тръбичка.
Предполагам, че действието е при рязко дръпване на дебелата метална жица.

При някои марки/модели той се намира към закопчаващия механизъм:
(тук се показва разлика между гърмял и негърмял такъв)
Изображение

При Нубира с такива колани е до ролката за развиване (при моделите с възд. възглавница), подобно на този
Изображение
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Предпазни колани

#29 Непрочетено мнение от slowtraveler » 29 апр 2011 20:16

На Калосчето и то е с проблем на прибирането...
Отдавам го на усложнената конструкция заради пиропатрона...
Варианта с пиропатрон на ключалката според мен е много по-добре технически издържан...
Освен всичко друго - при сработване опъва равномерно колана и на бедрата и рамото, а не само рамото както е при варианта с пиропатрон на прибиращия механизъм....
Доколкото си спомням машинките не са взаимозаменяеми (имам предвид: предна лява, задна лява, предна дясна, задна дясна)....
При варианта с пиропатрон на машинката за прибиране на колана, доколкото си спомням имаше едни сачми, които при сработване на патрона зацепваха и завъртаха механизма на известен ъгъл, обирайки колана... Но как е на нубирата - не знам - не съм разглобявал...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

zaharis
Минаващ
Минаващ
Мнения: 17
Регистриран: 09 фев 2010 11:38
МПС: Daewoo Lanos 1.3
От: Благоевград
Име: Захари

Re: Предпазни колани

#30 Непрочетено мнение от zaharis » 12 юли 2011 10:08

Здравейте колеги , да споделя малко опит с решение за въпросните проблемни колани.
Имам ланос 1.4 , на който шофьорския колан не се прибираше сам.Направи ми впечатление,че консистенцията на използвания участък от колана е доста по плътна от останалата част която остава навита на ролката.
1.Демонтирах колана , разтеглих го докрая, завързах ролката за да не се прибере.
2.С топла вода и препарат започнах да го пера в един леген.Ооо ужасс :tmi: ,какво само взе да излиза от горкия колан ... още два пъти смених водата в легена.Съжалявам само,че нямах подръка фотоапарат да покажа какво значи мърсотия.
3.След изпирането ,накиснах за 10 мин. в разреден омекотител за дрехи.
4.Изсушаване и монтиране обратно.
В резултат:Колана вече си се прибира самичък !!! :uraa: ... остана ми само навика да посягам за да го доприбирам :D

Отговори

Върни се в “Екстериор, Интериор, Аксесоари”