КЛИМАТИЧНА СИСТЕМА
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
КЛИМАТИЧНА СИСТЕМА
Две години подред, зареждам фреон в климатика.
В средата на м. май зареждам, а в средата на октомври, фреонът вече го няма.
Попитах на едно-две места за евентуален ремонт на компресора, (смяна на уплътненията и лагера на шайбата), но никой не се наема.
Във фирма ИМПАС - Пловдив, споменаха, ремонта на компресора, само труда ще струва 100 лв.
За това и реших сам да се хвърля в авантюрата.
С помощта на колегата todortv, от който получих указания и мой съсед монтьор успях да се справя (за сега)
Тъй като, за демонтажа и разглобяването на компресора е необходимо специално оборудване, няма да се впускам в подробности относно последователността на ремонта. Който се интересува ще ме намери. Телефоните ми са в раздел "Лични данни"
Ето малко снимки:
В средата на м. май зареждам, а в средата на октомври, фреонът вече го няма.
Попитах на едно-две места за евентуален ремонт на компресора, (смяна на уплътненията и лагера на шайбата), но никой не се наема.
Във фирма ИМПАС - Пловдив, споменаха, ремонта на компресора, само труда ще струва 100 лв.
За това и реших сам да се хвърля в авантюрата.
С помощта на колегата todortv, от който получих указания и мой съсед монтьор успях да се справя (за сега)
Тъй като, за демонтажа и разглобяването на компресора е необходимо специално оборудване, няма да се впускам в подробности относно последователността на ремонта. Който се интересува ще ме намери. Телефоните ми са в раздел "Лични данни"
Ето малко снимки:
Re: КЛИМАТИЧНА СИСТЕМА
Дааааа,днес пуснах климатика и няма никой. Точно от май до октомври. Догодина пак зареждане.
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Re: КЛИМАТИЧНА СИСТЕМА
Моята одисея с климатика приключи.
Днес, след сверяване на налягането, заредих системата с фреон.
В четвъртък, на 09.10 запълнихме инсталацията с азот под налягане от 7.3 бара.
Измереното днес (12.10) налягане беше без промяна - 7.3 бара
През времето от четвъртък до сега, съм минал около 150 км. пробег.
Опасявах се, че някъде може да има неплътност по връзките, но за щастие, за сега няма.
Да видим, до кога.
Ще пускам всеки ден компресора, за по 1-2 минути за да се смазва осовият оплътнител.
Цялата процедура по зареждането ми струваше 60 лв.
В цената влиза:
- около 180 мл. масло
- UV оцветител
- 600 гр. фреон (бяха приспаднати 150 гр. които източихме преди ремонта)
А иначе, в системата вкарахме 750 гр. фреон.
Днес, след сверяване на налягането, заредих системата с фреон.
В четвъртък, на 09.10 запълнихме инсталацията с азот под налягане от 7.3 бара.
Измереното днес (12.10) налягане беше без промяна - 7.3 бара
През времето от четвъртък до сега, съм минал около 150 км. пробег.
Опасявах се, че някъде може да има неплътност по връзките, но за щастие, за сега няма.
Да видим, до кога.
Ще пускам всеки ден компресора, за по 1-2 минути за да се смазва осовият оплътнител.
Цялата процедура по зареждането ми струваше 60 лв.
В цената влиза:
- около 180 мл. масло
- UV оцветител
- 600 гр. фреон (бяха приспаднати 150 гр. които източихме преди ремонта)
А иначе, в системата вкарахме 750 гр. фреон.
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Re: КЛИМАТИЧНА СИСТЕМА
Изминаха 5 месеца от ремонта на компресора.
За сега,. фреона си е в системата и климатика работи.
Като се загрее времето ще направя профилактика за лятото.
Имам въпрос:
Какъв е пътя на въздуха навлизащ в купето, преди да премине през филтъра на климатика?
Питането ми е конкретно за Нубира І (При Нубира ІІ е различно)
За сега,. фреона си е в системата и климатика работи.
Като се загрее времето ще направя профилактика за лятото.
Имам въпрос:
Какъв е пътя на въздуха навлизащ в купето, преди да премине през филтъра на климатика?
Питането ми е конкретно за Нубира І (При Нубира ІІ е различно)
- todortv
- Модератор
- Мнения: 1923
- Регистриран: 02 окт 2008 08:04
- МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
- От: В.Търново
Re: КЛИМАТИЧНА СИСТЕМА
И за Нубира 2 е същото.
И моя след ремонта работи безупречно.
Калзвал съм го и преди: ежегодното допълване на климатика е измислено
от тези,които допълват.
И моя след ремонта работи безупречно.
Калзвал съм го и преди: ежегодното допълване на климатика е измислено
от тези,които допълват.
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.
Re: КЛИМАТИЧНА СИСТЕМА
А някой връзвали ли е лаптоп да види данните от компресора?
При изключено състояние трябва да е 500-800кПа, а при включено 1100-1200 за работещ климатик.
Що се отнася до пътя на входящият въздух, какво точно се пита? Входящият въздух влиза през пластмасовите решетки пред стъклото, там от където се мокри въздушният филтър за купето и като завали дъжд и причинява потенето на стъклата после... а понякога дори и може да стигнат капки в краката на пасажера отпред.
При изключено състояние трябва да е 500-800кПа, а при включено 1100-1200 за работещ климатик.
Що се отнася до пътя на входящият въздух, какво точно се пита? Входящият въздух влиза през пластмасовите решетки пред стъклото, там от където се мокри въздушният филтър за купето и като завали дъжд и причинява потенето на стъклата после... а понякога дори и може да стигнат капки в краката на пасажера отпред.
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Re: КЛИМАТИЧНА СИСТЕМА
Решетките съм ги свалял.
Точно над нишата на филтъра е цяла плътна ламарина, стигаща до оста на дясната чистачка. Тя, вероятно пази питата на филтъра от мокрене през решетките.
Излиза, че въздухът навлиза само през пространството, което е под лявата решетка.
Точно над нишата на филтъра е цяла плътна ламарина, стигаща до оста на дясната чистачка. Тя, вероятно пази питата на филтъра от мокрене през решетките.
Излиза, че въздухът навлиза само през пространството, което е под лявата решетка.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: КЛИМАТИЧНА СИСТЕМА
Абсолютно поддържамtodortv написа:...Калзвал съм го и преди: ежегодното допълване на климатика е измислено
от тези,които допълват.
Re: КЛИМАТИЧНА СИСТЕМА
Ежегодното пълнене на климатика е породено единствено от пълното безпаричие обхванало не малка част от населението. Еднократното пълнене е по-евтино от ремонт на дефектиралата част.Отнема и по-малко време. Естествено,2-3 зареждания струват колкото ремонта,но разхвърляно във времето/2-3години/не боли толкова. Ежегодното пълнене е алтернатива,която изглежда добре на фона на горещото лято.
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън
- todortv
- Модератор
- Мнения: 1923
- Регистриран: 02 окт 2008 08:04
- МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
- От: В.Търново
Re: КЛИМАТИЧНА СИСТЕМА
Да.В покой 700кПа ,при 5000об/мин - 1400кПа.Под 600кПа започва да се чува състене в изпарителя.ogi написа:А някой връзвали ли е лаптоп да види данните от компресора?
При изключено състояние трябва да е 500-800кПа, а при включено 1100-1200 за работещ климатик.
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.
- valmark
- Редовен
- Мнения: 200
- Регистриран: 20 окт 2008 21:48
- МПС: DAEWOO LANOS 1.5/86к. 2000г.
- От: Видин
Re: КЛИМАТИЧНА СИСТЕМА
Аз искам да попитам колко фреон е необходим за климатика?Колата е Ланос 1500 кубика / 86 коня 2000г.
ValMarK
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Re: КЛИМАТИЧНА СИСТЕМА
На единия от подкалниците ( обикновено е десния) трябва да има стикер, указващ вида и количеството на фреона. Би трябвало да е R-134valmark написа:Аз искам да попитам колко фреон е необходим за климатика?Колата е Ланос 1500 кубика / 86 коня 2000г.
- valmark
- Редовен
- Мнения: 200
- Регистриран: 20 окт 2008 21:48
- МПС: DAEWOO LANOS 1.5/86к. 2000г.
- От: Видин
Re: КЛИМАТИЧНА СИСТЕМА
На единия от подкалниците ( обикновено е десния) трябва да има стикер, указващ вида и количеството на фреона. Би трябвало да е R-134[/quote]
Да,намерих стикера и наистина е R 134A,но не пише количеството му.А е изтекъл и сега ще трябва да го пълня,но не знам колко е?
Да,намерих стикера и наистина е R 134A,но не пише количеството му.А е изтекъл и сега ще трябва да го пълня,но не знам колко е?
ValMarK
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: КЛИМАТИЧНА СИСТЕМА
Майсторите на климатици би трябвало да знаят колко е....
Едва ли ще си го пълниш сам Да не забравите да допълните и масълце...
Мисля че в автомобилните системи фреона е около 0.5-0.8кг....
Едва ли ще си го пълниш сам Да не забравите да допълните и масълце...
Мисля че в автомобилните системи фреона е около 0.5-0.8кг....
- todortv
- Модератор
- Мнения: 1923
- Регистриран: 02 окт 2008 08:04
- МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
- От: В.Търново
Re: КЛИМАТИЧНА СИСТЕМА
При тези температури навън,ако майстора е навътре с нещата не е проблем да ти зареди климатика по манометър.
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.