Страница 1 от 2

КЛИМАТИЧНА СИСТЕМА

Публикувано: 08 окт 2009 22:26
от dsuzunov
Две години подред, зареждам фреон в климатика.
В средата на м. май зареждам, а в средата на октомври, фреонът вече го няма.
Попитах на едно-две места за евентуален ремонт на компресора, (смяна на уплътненията и лагера на шайбата), но никой не се наема.
Във фирма ИМПАС - Пловдив, споменаха, ремонта на компресора, само труда ще струва 100 лв.
За това и реших сам да се хвърля в авантюрата.
С помощта на колегата todortv, от който получих указания и мой съсед монтьор успях да се справя (за сега)
Тъй като, за демонтажа и разглобяването на компресора е необходимо специално оборудване, няма да се впускам в подробности относно последователността на ремонта. Който се интересува ще ме намери. Телефоните ми са в раздел "Лични данни"
Ето малко снимки:

Re: КЛИМАТИЧНА СИСТЕМА

Публикувано: 10 окт 2009 00:32
от авео
Дааааа,днес пуснах климатика и няма никой. Точно от май до октомври. Догодина пак зареждане.

Re: КЛИМАТИЧНА СИСТЕМА

Публикувано: 12 окт 2009 12:49
от dsuzunov
Моята одисея с климатика приключи.
Днес, след сверяване на налягането, заредих системата с фреон.
В четвъртък, на 09.10 запълнихме инсталацията с азот под налягане от 7.3 бара.
Измереното днес (12.10) налягане беше без промяна - 7.3 бара
През времето от четвъртък до сега, съм минал около 150 км. пробег.
Опасявах се, че някъде може да има неплътност по връзките, но за щастие, за сега няма.
Да видим, до кога.
Ще пускам всеки ден компресора, за по 1-2 минути за да се смазва осовият оплътнител.
Цялата процедура по зареждането ми струваше 60 лв.
В цената влиза:
- около 180 мл. масло
- UV оцветител
- 600 гр. фреон (бяха приспаднати 150 гр. които източихме преди ремонта)
А иначе, в системата вкарахме 750 гр. фреон.

Re: КЛИМАТИЧНА СИСТЕМА

Публикувано: 17 мар 2010 18:17
от dsuzunov
Изминаха 5 месеца от ремонта на компресора.
За сега,. фреона си е в системата и климатика работи.
Като се загрее времето ще направя профилактика за лятото.
Имам въпрос:
Какъв е пътя на въздуха навлизащ в купето, преди да премине през филтъра на климатика?
Питането ми е конкретно за Нубира І (При Нубира ІІ е различно)

Re: КЛИМАТИЧНА СИСТЕМА

Публикувано: 21 мар 2010 21:13
от todortv
И за Нубира 2 е същото.
И моя след ремонта работи безупречно.
Калзвал съм го и преди: ежегодното допълване на климатика е измислено
от тези,които допълват.

Re: КЛИМАТИЧНА СИСТЕМА

Публикувано: 21 мар 2010 21:29
от ogi
А някой връзвали ли е лаптоп да види данните от компресора?
При изключено състояние трябва да е 500-800кПа, а при включено 1100-1200 за работещ климатик.

Що се отнася до пътя на входящият въздух, какво точно се пита? Входящият въздух влиза през пластмасовите решетки пред стъклото, там от където се мокри въздушният филтър за купето и като завали дъжд и причинява потенето на стъклата после... :doh: а понякога дори и може да стигнат капки в краката на пасажера отпред.

Re: КЛИМАТИЧНА СИСТЕМА

Публикувано: 21 мар 2010 21:55
от dsuzunov
Решетките съм ги свалял.
Точно над нишата на филтъра е цяла плътна ламарина, стигаща до оста на дясната чистачка. Тя, вероятно пази питата на филтъра от мокрене през решетките.
Излиза, че въздухът навлиза само през пространството, което е под лявата решетка.

Re: КЛИМАТИЧНА СИСТЕМА

Публикувано: 21 мар 2010 22:52
от slowtraveler
todortv написа:...Калзвал съм го и преди: ежегодното допълване на климатика е измислено
от тези,които допълват.
Абсолютно поддържам (coolbeer)

Re: КЛИМАТИЧНА СИСТЕМА

Публикувано: 21 мар 2010 23:29
от авео
Ежегодното пълнене на климатика е породено единствено от пълното безпаричие обхванало не малка част от населението. Еднократното пълнене е по-евтино от ремонт на дефектиралата част.Отнема и по-малко време. Естествено,2-3 зареждания струват колкото ремонта,но разхвърляно във времето/2-3години/не боли толкова. Ежегодното пълнене е алтернатива,която изглежда добре на фона на горещото лято.

Re: КЛИМАТИЧНА СИСТЕМА

Публикувано: 22 мар 2010 08:10
от todortv
ogi написа:А някой връзвали ли е лаптоп да види данните от компресора?
При изключено състояние трябва да е 500-800кПа, а при включено 1100-1200 за работещ климатик.
Да.В покой 700кПа ,при 5000об/мин - 1400кПа.Под 600кПа започва да се чува състене в изпарителя.

Re: КЛИМАТИЧНА СИСТЕМА

Публикувано: 14 апр 2010 12:21
от valmark
Аз искам да попитам колко фреон е необходим за климатика?Колата е Ланос 1500 кубика / 86 коня 2000г.

Re: КЛИМАТИЧНА СИСТЕМА

Публикувано: 14 апр 2010 12:26
от dsuzunov
valmark написа:Аз искам да попитам колко фреон е необходим за климатика?Колата е Ланос 1500 кубика / 86 коня 2000г.
На единия от подкалниците ( обикновено е десния) трябва да има стикер, указващ вида и количеството на фреона. Би трябвало да е R-134

Re: КЛИМАТИЧНА СИСТЕМА

Публикувано: 14 апр 2010 16:57
от valmark
На единия от подкалниците ( обикновено е десния) трябва да има стикер, указващ вида и количеството на фреона. Би трябвало да е R-134[/quote]

Да,намерих стикера и наистина е R 134A,но не пише количеството му.А е изтекъл и сега ще трябва да го пълня,но не знам колко е?

Re: КЛИМАТИЧНА СИСТЕМА

Публикувано: 14 апр 2010 18:20
от slowtraveler
Майсторите на климатици би трябвало да знаят колко е....
Едва ли ще си го пълниш сам :D Да не забравите да допълните и масълце...
Мисля че в автомобилните системи фреона е около 0.5-0.8кг....

Re: КЛИМАТИЧНА СИСТЕМА

Публикувано: 14 апр 2010 21:45
от todortv
При тези температури навън,ако майстора е навътре с нещата не е проблем да ти зареди климатика по манометър.