Запотени стъкла
- Fantomasss
- Глобален модератор
- Мнения: 3222
- Регистриран: 17 окт 2008 15:27
- Skype: plekstor_a
- МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
- От: Сф братче център на просветата
- Име: Грозданов
Запотени стъкла
Не знам дали е само при мен, но като се кача в колата веднага започват да ми се запотяват стъклата. Това е нормално, но като пусна парното изчистването става много бавно и не на 100 процента и в момента, в който намаля вентилатора от 4 на 3 или 2 пак се запотяват и то много силно, не виждам нищо, особено през страничните стъкла. От къде идва толково много конденз и защо парното не смогва да преодолее това??? С Полото нямам този проблем. Пускам парното и всичко се оправя, а Ланоса... Дайте някакъв акъл. Пробвах с препарат против запотяване, дадох за него 8 лева и стана още по- зле...
Последна промяна от Fantomasss на 25 дек 2008 22:41, променено общо 2 пъти.
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...
- westzone
- Минаващ
- Мнения: 44
- Регистриран: 02 авг 2008 08:41
- Skype: westzone
- МПС: daewoo matiz
- От: пловдив
- Име: ицо
- Контакти:
Re: Запотени стъкла
Абсолютно същия проблем е и при мене на матиза само кадето аз купих камара препарати и пак нищоFantomasss написа:Не знам дали е само при мен, но като се кача в колата веднага започват да ми се запотяват стъклата. Това е нормално, но като пусна парното изчистването става много бавно и не на 100 процента и в момента, в който намаля вентилатора от 4 на 3 или 2 пак се запотява и то много силно, не виждам нищо особено през страничните стъкла. От къде идва толково много конденз и защо парното не смогва да преодолее това??? С Полото нямам този проблем. Пускам парното и всичко се оправя, а Ланоса... Дайте някакъв акъл. Пробвах с препарат против запотяване, дадох за него 8 лева и стана още по- зле...
- Fantomasss
- Глобален модератор
- Мнения: 3222
- Регистриран: 17 окт 2008 15:27
- Skype: plekstor_a
- МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
- От: Сф братче център на просветата
- Име: Грозданов
Re: Запотени стъкла
Стъклата ли са по лоши, купето ли е супер уплътнено???
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Запотени стъкла
Имам точно същия проблем и го отдавам на слабото парно. С препарати работата се замаза доста яко. Не мога и да си помисля да отклоня част от топлия въздух за страничните стъкла, защото отпред всичко се замъглява.
Купонът е пълен.
Купонът е пълен.
Re: Запотени стъкла
Ами конденза е от водните пари, които загряваш с "парното" или със себе си. Когато стъклото ти е по-студено и е под точката на оросяване- водните пари, които си загрял- кондензират там. Когато си нагрееш стъклото с отоплението, то става по-топло и съответно над точката на кондензиране в колата ти- така изпаряваш натрупалия се конденз, а и понеже е по-топла повърхността, не се появява нов. Това е принципа, а защо парното ти не смогва ще трябва сам да потърсиш отговор.От къде идва толково много конденз и защо парното не смогва да преодолее това?
Примерно сега е -2,2, а температурата, при която кондензира водната пара навън е -2,8 градуса. Това зависи от определени фактори. Това което знам аз е, че зависи от температурата и влажността на въздуха. Отделно, в колата се създава и друг микро климат, но принципа на кондензиране е същия. Доколкото за препаратите. Трябва да се маже на сухо време. Ако го смесиш веднага, дори и с малко конденз, препарата се свързва с водата и става както в твоя случай. При тези условия сега(зимата), препарата много бързо се насища. Аз вече спрях да мажа стъклата- освен предното. Него като го намажа и не хваща конденз поне един месец. При останалите стъкла се получава повече конденз и по-бързо се насища препарата и престава да действа, като крайната му фаза е по-лоша отколкото ако е без препарата- натрупват се малки капчици. Пробвай да намажеш само предното стъкло и то на сухо време или без да създаваш условия да кондензират пари загряти от ръката ти или от въздуха, който издишаш. Също не забравяй да почистиш стъклото от отпечатъци преди това.
Последна промяна от newcomer на 25 дек 2008 21:10, променено общо 5 пъти.
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Запотени стъкла
Може би неспазването точно на това води до резултат обратен на желания. Ще пробвам и дано има полза.Пробвай да намажеш само предното стъкло и то на сухо време или без да създаваш условия да кондензират пари загряти от ръката ти или от въздуха, който издишаш. Също не забравяй да почистиш стъклото от отпечатъци преди това.
- Fantomasss
- Глобален модератор
- Мнения: 3222
- Регистриран: 17 окт 2008 15:27
- Skype: plekstor_a
- МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
- От: Сф братче център на просветата
- Име: Грозданов
Re: Запотени стъкла
Е добре де, защо с Полото го няма този проблем?
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...
Re: Запотени стъкла
Изобщо никакъв конденз?
Ако отоплението е по-мощно и по-бързо загрява въздуха и стъклата в колата- затова.
Ако отоплението е по-мощно и по-бързо загрява въздуха и стъклата в колата- затова.
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Запотени стъкла
Служебните Поло загряваха за някакви 500 метра, при мен е много-много повече. Преполагам, че, ако парното не духа топло си е предпоставка за запотяване. При мен на Нубирата при загряла кола парното духа въздух с температура 50-55 градуса. Нз колко градуса е въздуха излизащ при добре работещо парно, но знам, че направо пари на ръцете, докато при тези 50 градуса го усещам като леко топъл въздух.
Освен, че не може да изсуши стъклата отвътре, при мен не разтопява и снега отвън - по краищата, в ляво, дясно, горе и долу при чистачките остава сняг и лед. От там чистачките стоят като дървени и не чистят.
Добре, че студените месеци в годината са малко!
Освен, че не може да изсуши стъклата отвътре, при мен не разтопява и снега отвън - по краищата, в ляво, дясно, горе и долу при чистачките остава сняг и лед. От там чистачките стоят като дървени и не чистят.
Добре, че студените месеци в годината са малко!
- Vesko1
- Глобален модератор
- Мнения: 2325
- Регистриран: 28 авг 2007 22:42
- МПС: Daewoo Nubira II-1,6;16V;106h
- От: Кърджали
- Контакти:
Re: Запотени стъкла
Полото има ли филтър за климатика....аз на този филтър отдавам и слабото парно ...и всичко останало неприятни миризми и т.н.по отоплителната система на деу и шевролет...ако го няма тоя филтър ще е по силно парното мисля.Fantomasss написа:Е добре де, защо с Полото го няма този проблем?
- Fantomasss
- Глобален модератор
- Мнения: 3222
- Регистриран: 17 окт 2008 15:27
- Skype: plekstor_a
- МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
- От: Сф братче център на просветата
- Име: Грозданов
Re: Запотени стъкла
Абе колата е загряла до работна температура, парното духа доста горещо и пак не се маха скапания конденз. Дори пробвах да отворя малко прозорците , с надеждата да се изравни температурата и да се махне конденза, но уви не става. Сега, струята на парното според мен не е достатъчна, но на Полото е още по- слаба , а успява, докато на Ланоса , а нямам филтър купе нито на Полото , нито на Ланоса(коментирали сме в друга тема)Izparitel написа:Служебните Поло загряваха за някакви 500 метра, при мен е много-много повече. Преполагам, че, ако парното не духа топло си е предпоставка за запотяване. При мен на Нубирата при загряла кола парното духа въздух с температура 50-55 градуса. Нз колко градуса е въздуха излизащ при добре работещо парно, но знам, че направо пари на ръцете, докато при тези 50 градуса го усещам като леко топъл въздух.
Освен, че не може да изсуши стъклата отвътре, при мен не разтопява и снега отвън - по краищата, в ляво, дясно, горе и долу при чистачките остава сняг и лед. От там чистачките стоят като дървени и не чистят.
Добре, че студените месеци в годината са малко!
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...
- Vesko1
- Глобален модератор
- Мнения: 2325
- Регистриран: 28 авг 2007 22:42
- МПС: Daewoo Nubira II-1,6;16V;106h
- От: Кърджали
- Контакти:
Re: Запотени стъкла
Значи диагнозата ми е или спукано радиаторче на парното,или запушено радиаторче...или термостат прецакан(не затваря големия кръг....или нищо въздуховодите ти са се прецакали.Fantomasss написа: Абе колата е загряла до работна температура, парното духа доста горещо и пак не се маха скапания конденз. Дори пробвах да отворя малко прозорците , с надеждата да се изравни температурата и да се махне конденза, но уви не става. Сега, струята на парното според мен не е достатъчна, но на Полото е още по- слаба , а успява, докато на Ланоса , а нямам филтър купе нито на Полото , нито на Ланоса(коментирали сме в друга тема)
Тва са всички възможни повреди за да ти се запотява предния джам.Провери ги ...и ги отхвърли една по една.
- Fantomasss
- Глобален модератор
- Мнения: 3222
- Регистриран: 17 окт 2008 15:27
- Skype: plekstor_a
- МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
- От: Сф братче център на просветата
- Име: Грозданов
Re: Запотени стъкла
Сега, ако е спукано радиаторчето , ще ми се губи течност, дори и малко, нямам загуба , ако е запушено радиаторчето няма да духа горещо а студено, а то духа горещо, ако е прецакан термостата ще държи доста студен и мотора и ще писне някой датчик за температурата на охладителната течност и ще тури грешка в компа, а въздуховодите са си наред според мен защото си духат нормално. Сега, може поради липса на филтър купе да е затлачено самото радиаторче (ребрата му) с боклуци, което ще обясни по- слабия(според мен) дебит на въздухаVesko1 написа:Значи диагнозата ми е или спукано радиаторче на парното,или запушено радиаторче...или термостат прецакан(не затваря големия кръг....или нищо въздуховодите ти са се прецакали.Fantomasss написа: Абе колата е загряла до работна температура, парното духа доста горещо и пак не се маха скапания конденз. Дори пробвах да отворя малко прозорците , с надеждата да се изравни температурата и да се махне конденза, но уви не става. Сега, струята на парното според мен не е достатъчна, но на Полото е още по- слаба , а успява, докато на Ланоса , а нямам филтър купе нито на Полото , нито на Ланоса(коментирали сме в друга тема)
Тва са всички възможни повреди за да ти се запотява предния джам.Провери ги ...и ги отхвърли една по една.
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...
Re: Запотени стъкла
Ако говорим за предното стъкло- проверявал ли си въздуховодите дали имат добър дебит? При мен примерно, като пусна да обдухва стъклото, част от топлия въздух идва и от въздуховодите за към купето. Ако затворя тези клапани- отива на където съм задал- само към стъклото. Виж дали нямаш такива загуби като обдухваш стъклото. Също е от значение накъде е насочен потока въздух- добре ли са позиционирани въздуховодите фабрично? Ако има още остатъци от препарата против изпотяване- избърши ги добре.
- Fantomasss
- Глобален модератор
- Мнения: 3222
- Регистриран: 17 окт 2008 15:27
- Skype: plekstor_a
- МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
- От: Сф братче център на просветата
- Име: Грозданов
Re: Запотени стъкла
Предното стъкло е добре до там до където чистят чистачките, а над техният обсег е зле. По- лошо е при страничните стъкла , там положението е трагично.
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...