Страница 1 от 3
Запотени стъкла
Публикувано: 25 дек 2008 20:07
от Fantomasss
Не знам дали е само при мен, но като се кача в колата веднага започват да ми се запотяват стъклата. Това е нормално, но като пусна парното изчистването става много бавно и не на 100 процента и в момента, в който намаля вентилатора от 4 на 3 или 2 пак се запотяват и то много силно, не виждам нищо, особено през страничните стъкла. От къде идва толково много конденз и защо парното не смогва да преодолее това??? С Полото нямам този проблем. Пускам парното и всичко се оправя, а Ланоса...

Дайте някакъв акъл. Пробвах с препарат против запотяване, дадох за него 8 лева и стана още по- зле...

Re: Запотени стъкла
Публикувано: 25 дек 2008 20:24
от westzone
Fantomasss написа:Не знам дали е само при мен, но като се кача в колата веднага започват да ми се запотяват стъклата. Това е нормално, но като пусна парното изчистването става много бавно и не на 100 процента и в момента, в който намаля вентилатора от 4 на 3 или 2 пак се запотява и то много силно, не виждам нищо особено през страничните стъкла. От къде идва толково много конденз и защо парното не смогва да преодолее това??? С Полото нямам този проблем. Пускам парното и всичко се оправя, а Ланоса...

Дайте някакъв акъл. Пробвах с препарат против запотяване, дадох за него 8 лева и стана още по- зле...

Абсолютно същия проблем е и при мене на матиза само кадето аз купих камара препарати и пак нищо
Re: Запотени стъкла
Публикувано: 25 дек 2008 20:46
от Fantomasss
Стъклата ли са по лоши, купето ли е супер уплътнено???

Re: Запотени стъкла
Публикувано: 25 дек 2008 20:50
от Izparitel
Имам точно същия проблем и го отдавам на слабото парно. С препарати работата се замаза доста яко. Не мога и да си помисля да отклоня част от топлия въздух за страничните стъкла, защото отпред всичко се замъглява.
Купонът е пълен.
Re: Запотени стъкла
Публикувано: 25 дек 2008 21:00
от newcomer
От къде идва толково много конденз и защо парното не смогва да преодолее това?
Ами конденза е от водните пари, които загряваш с "парното" или със себе си. Когато стъклото ти е по-студено и е под точката на оросяване- водните пари, които си загрял- кондензират там. Когато си нагрееш стъклото с отоплението, то става по-топло и съответно над точката на кондензиране в колата ти- така изпаряваш натрупалия се конденз, а и понеже е по-топла повърхността, не се появява нов. Това е принципа, а защо парното ти не смогва ще трябва сам да потърсиш отговор.
Примерно сега е -2,2, а температурата, при която кондензира водната пара навън е -2,8 градуса. Това зависи от определени фактори. Това което знам аз е, че зависи от температурата и влажността на въздуха. Отделно, в колата се създава и друг микро климат, но принципа на кондензиране е същия.
temp1.jpg
Доколкото за препаратите. Трябва да се маже на сухо време. Ако го смесиш веднага, дори и с малко конденз, препарата се свързва с водата и става както в твоя случай. При тези условия сега(зимата), препарата много бързо се насища. Аз вече спрях да мажа стъклата- освен предното. Него като го намажа и не хваща конденз поне един месец. При останалите стъкла се получава повече конденз и по-бързо се насища препарата и престава да действа, като крайната му фаза е по-лоша отколкото ако е без препарата- натрупват се малки капчици. Пробвай да намажеш само предното стъкло и то на сухо време или без да създаваш условия да кондензират пари загряти от ръката ти или от въздуха, който издишаш. Също не забравяй да почистиш стъклото от отпечатъци преди това.
Re: Запотени стъкла
Публикувано: 25 дек 2008 21:02
от Izparitel
Пробвай да намажеш само предното стъкло и то на сухо време или без да създаваш условия да кондензират пари загряти от ръката ти или от въздуха, който издишаш. Също не забравяй да почистиш стъклото от отпечатъци преди това.
Може би неспазването точно на това води до резултат обратен на желания. Ще пробвам и дано има полза.
Re: Запотени стъкла
Публикувано: 25 дек 2008 21:26
от Fantomasss
Е добре де, защо с Полото го няма този проблем?
Re: Запотени стъкла
Публикувано: 25 дек 2008 21:30
от newcomer
Изобщо никакъв конденз?
Ако отоплението е по-мощно и по-бързо загрява въздуха и стъклата в колата- затова.
Re: Запотени стъкла
Публикувано: 25 дек 2008 21:48
от Izparitel
Служебните Поло загряваха за някакви 500 метра, при мен е много-много повече. Преполагам, че, ако парното не духа топло си е предпоставка за запотяване. При мен на Нубирата при загряла кола парното духа въздух с температура 50-55 градуса. Нз колко градуса е въздуха излизащ при добре работещо парно, но знам, че направо пари на ръцете, докато при тези 50 градуса го усещам като леко топъл въздух.
Освен, че не може да изсуши стъклата отвътре, при мен не разтопява и снега отвън - по краищата, в ляво, дясно, горе и долу при чистачките остава сняг и лед. От там чистачките стоят като дървени и не чистят.
Добре, че студените месеци в годината са малко!
Re: Запотени стъкла
Публикувано: 25 дек 2008 22:46
от Vesko1
Fantomasss написа:Е добре де, защо с Полото го няма този проблем?
Полото има ли филтър за климатика....аз на този филтър отдавам и слабото парно ...и всичко останало неприятни миризми и т.н.по отоплителната система на деу и шевролет...ако го няма тоя филтър ще е по силно парното мисля.

Re: Запотени стъкла
Публикувано: 25 дек 2008 22:48
от Fantomasss
Izparitel написа:Служебните Поло загряваха за някакви 500 метра, при мен е много-много повече. Преполагам, че, ако парното не духа топло си е предпоставка за запотяване. При мен на Нубирата при загряла кола парното духа въздух с температура 50-55 градуса. Нз колко градуса е въздуха излизащ при добре работещо парно, но знам, че направо пари на ръцете, докато при тези 50 градуса го усещам като леко топъл въздух.
Освен, че не може да изсуши стъклата отвътре, при мен не разтопява и снега отвън - по краищата, в ляво, дясно, горе и долу при чистачките остава сняг и лед. От там чистачките стоят като дървени и не чистят.
Добре, че студените месеци в годината са малко!
Абе колата е загряла до работна температура, парното духа доста горещо и пак не се маха скапания конденз. Дори пробвах да отворя малко прозорците , с надеждата да се изравни температурата и да се махне конденза, но уви не става. Сега, струята на парното според мен не е достатъчна, но на Полото е още по- слаба , а успява, докато на Ланоса

, а нямам филтър купе нито на Полото , нито на Ланоса(коментирали сме в друга тема)
Re: Запотени стъкла
Публикувано: 25 дек 2008 22:55
от Vesko1
Fantomasss написа:
Абе колата е загряла до работна температура, парното духа доста горещо и пак не се маха скапания конденз. Дори пробвах да отворя малко прозорците , с надеждата да се изравни температурата и да се махне конденза, но уви не става. Сега, струята на парното според мен не е достатъчна, но на Полото е още по- слаба , а успява, докато на Ланоса

, а нямам филтър купе нито на Полото , нито на Ланоса(коментирали сме в друга тема)
Значи диагнозата ми е или спукано радиаторче на парното,или запушено радиаторче...или термостат прецакан(не затваря големия кръг....или нищо въздуховодите ти са се прецакали.
Тва са всички възможни повреди за да ти се запотява предния джам.Провери ги ...и ги отхвърли една по една.

Re: Запотени стъкла
Публикувано: 25 дек 2008 23:09
от Fantomasss
Vesko1 написа:Fantomasss написа:
Абе колата е загряла до работна температура, парното духа доста горещо и пак не се маха скапания конденз. Дори пробвах да отворя малко прозорците , с надеждата да се изравни температурата и да се махне конденза, но уви не става. Сега, струята на парното според мен не е достатъчна, но на Полото е още по- слаба , а успява, докато на Ланоса

, а нямам филтър купе нито на Полото , нито на Ланоса(коментирали сме в друга тема)
Значи диагнозата ми е или спукано радиаторче на парното,или запушено радиаторче...или термостат прецакан(не затваря големия кръг....или нищо въздуховодите ти са се прецакали.
Тва са всички възможни повреди за да ти се запотява предния джам.Провери ги ...и ги отхвърли една по една.

Сега, ако е спукано радиаторчето , ще ми се губи течност, дори и малко, нямам загуба , ако е запушено радиаторчето няма да духа горещо а студено, а то духа горещо, ако е прецакан термостата ще държи доста студен и мотора и ще писне някой датчик за температурата на охладителната течност и ще тури грешка в компа, а въздуховодите са си наред според мен защото си духат нормално. Сега, може поради липса на филтър купе да е затлачено самото радиаторче (ребрата му) с боклуци, което ще обясни по- слабия(според мен) дебит на въздуха
Re: Запотени стъкла
Публикувано: 25 дек 2008 23:20
от newcomer
Ако говорим за предното стъкло- проверявал ли си въздуховодите дали имат добър дебит? При мен примерно, като пусна да обдухва стъклото, част от топлия въздух идва и от въздуховодите за към купето. Ако затворя тези клапани- отива на където съм задал- само към стъклото. Виж дали нямаш такива загуби като обдухваш стъклото. Също е от значение накъде е насочен потока въздух- добре ли са позиционирани въздуховодите фабрично? Ако има още остатъци от препарата против изпотяване- избърши ги добре.
Re: Запотени стъкла
Публикувано: 25 дек 2008 23:24
от Fantomasss
Предното стъкло е добре до там до където чистят чистачките, а над техният обсег е зле. По- лошо е при страничните стъкла , там положението е трагично.