Запотени стъкла

Боя, лак, ламарини, стъкла. Салон, стелки, чистачки. Препарати за почистване, методи за освежаване, проблеми.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
Beast
Редовен
Редовен
Мнения: 255
Регистриран: 12 май 2008 13:18
Skype: kamencvetkov
МПС: BMW E36
От: Варна

Re: Запотени стъкла

#31 Непрочетено мнение от Beast » 27 дек 2008 22:57

Същата роля играе и ефектът на мръсните стъкла.
Колкото по мръсни са стъклата, толкова по-лесно се адсорбират водните молекули.
Най-добре е да бъдете с чисти стъкла (да ги почиствате честичко), да няма търкания с хавлий, вестници и т.н. да не си рисуват картинки по тях или пишат текстове, и да бъдът обдухвани с външен въздух.
Офтопик:
newcomer написа: По-топлият въздух поема повече водни пари, но като се насити с такива, повече не се изпарява вода
Това не е вярно изобщо.
Водата е летлива течност (изпарява се). Тя държи определено парциално налягане над себеси. Това парциално налягане го постига чрез собствените си водни молекули (изпаренията). Колкото е по голяма температурата толкова е по-голямо и нялането в следствие на което водата освобождава повече молекули. Тези изпарения се абсорбират от въздуха.
Те няма къде да отидът освен във въздуха, и твърдения като ПОЕМА ПОВЕЧЕ, КАТО СЕ НАСИТИ нямат никаква обоснование за в колата и околната среда.
Lanos 1.4 SE SOHC

newcomer
Активен
Активен
Мнения: 591
Регистриран: 20 ное 2008 18:22
МПС: Nexia
От: София

Re: Запотени стъкла

#32 Непрочетено мнение от newcomer » 28 дек 2008 00:38

Beast написа:
Офтопик:
newcomer написа: По-топлият въздух поема повече водни пари, но като се насити с такива, повече не се изпарява вода
Това не е вярно изобщо.
Водата е летлива течност (изпарява се). Тя държи определено парциално налягане над себеси. Това парциално налягане го постига чрез собствените си водни молекули (изпаренията). Колкото е по голяма температурата толкова е по-голямо и нялането в следствие на което водата освобождава повече молекули. Тези изпарения се абсорбират от въздуха.
Те няма къде да отидът освен във въздуха, и твърдения като ПОЕМА ПОВЕЧЕ, КАТО СЕ НАСИТИ нямат никаква обоснование за в колата и околната среда.
Благодаря за мнението! Но все пак твърдението, което си подчертал и написал с голями бикви НИКЪДЕ НЕ СЪМ СПОМЕНАВАЛ, дори е антилогично. А защо изобщо да не е вярно, че по-топлият въздух абсорбира повече водни пари? Ако си запознат, на мен лично, предполагам и на читателите в темата, би било интересно да обясниш защо при обдухване отвън, конденза се изпарява, а при циркулация на въздуха вътре- остава. Аз написах нещо, което мислех за логично, но може да греша. Благодаря!

Потребителски аватар
Beast
Редовен
Редовен
Мнения: 255
Регистриран: 12 май 2008 13:18
Skype: kamencvetkov
МПС: BMW E36
От: Варна

Re: Запотени стъкла

#33 Непрочетено мнение от Beast » 28 дек 2008 16:44

Извиняваи може би преовеличих и аз, и не бях точен с темата ми.
Прав си да!
Сега като го прочетох още веднъж твоя пост, рабрах че моя пост е научно обяснение на това което ти си изказал.

Код: Избери всички

[quote="newcomer"]Ако можеше да загрееш още въздуха, ще се изпарява още вода,[/quote]
[quote="Beast"]Колкото е по голяма температурата толкова е по-голямо и нялането в следствие на което водата освобождава повече молекули[/quote]
newcomer написа:но като се насити с такива
Затова споря. Насищане на въздуха от околната среда няма и неможе да стане, защото има други климатични фактори (вятър, налягане,температура), които пречат за пълното му насищане. Това може да се постигне с затворен съд и с излишък на вода.
newcomer написа:повече не се изпарява вода(т.е конденза ти остава)
Конденза се получава когато водните изпарения достигнат тяло с ниска температура и отдадът своята енергия на по-студеното тяло. Като частиците които са си отдали енергията върху нейната повърхност нямат такава за да се освободят от нея. С натрупването на частиците се полуват капчици вода наречена конденз.
------------------
Защо със въздух отвън?
Много добре знаете че човек със всяко вдишване и издишване, поема и изхвърля смес от газове (N2, O2, CO2, H2O ...).
Със всяко вдишване ние поемаме този коктеил от газове, на нас ни е нужен кислорода (О2), а организма ни изхвърля CO2 и H2O.
Когато обдухваме колата с вътрешен въздух (явява се в затворено помещение), то ние самите го насищаме с H2O, и когато времето е студено (стъклата са студени), то тези пари са адсорбират върху стъклото (конденз). Получава се един цикъл от насищане и отдаване ( нашето издишване и отдаването им върху стъклото) "застова спорих че въздуха неможе да бъде наситен или пренаситен"
Ако сте забелязали, че колкто сте повече в автомобила толкова по-бързо се изпотяват стъклата (повече хора отдават по голямо количество H2O).
Когато обдухваме с външен въздух:
Въздухът които е беден с водни частици попада директно върху стъклото, които е зареден с енергия (самото движение), която е достатъчна да десорбира водата от стъклото. Забеляза ли сте, че колкото по голяма с степента на обдухване( от вашето копче на парното 1,2,3), толкова по-бързо се отстранява конденза от стъклото. Колкото по-силна е струята толкова по-голяма енергия има в сеге си и десорбцията е по-бърза.
---------------------------
newcommer извинявай наистина отидох много надалече.
Lanos 1.4 SE SOHC

newcomer
Активен
Активен
Мнения: 591
Регистриран: 20 ное 2008 18:22
МПС: Nexia
От: София

Re: Запотени стъкла

#34 Непрочетено мнение от newcomer » 28 дек 2008 17:07

:y: :y: :y:

Потребителски аватар
Fantomasss
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 3222
Регистриран: 17 окт 2008 15:27
Skype: plekstor_a
МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
От: Сф братче център на просветата
Име: Грозданов

Re: Запотени стъкла

#35 Непрочетено мнение от Fantomasss » 28 дек 2008 18:43

Аз си мисля че въртейки вътрешният въздух нищо от него не излиза през отвора за проветрение(обикновено е в задната броня) и няма естествена циркулация, а като пуснеш този отвън , той избутва вече наситения с пари въздух навън през споменатия отвор. Звучи ми страшно логично , как мислите?
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Запотени стъкла

#36 Непрочетено мнение от Izparitel » 28 дек 2008 19:01

Fantomasss написа:Аз си мисля че въртейки вътрешният въздух нищо от него не излиза през отвора за проветрение(обикновено е в задната броня) и няма естествена циркулация, а като пуснеш този отвън , той избутва вече наситения с пари въздух навън през споменатия отвор. Звучи ми страшно логично , как мислите?
Вярно e! :rock:

Отговори

Върни се в “Екстериор, Интериор, Аксесоари”