Мисля ,че на някой с по износени джанти може да е полезно!
"Лачени" джанти
Като взех клио-то, си взех и 4 джанти на старо, за да не ходя 2 пъти в годината сезон да "отпарят" летни/зимни гуми от джантите и да слагат другите. На всички им е ясно, че след 1-2 такива операции борда на гумата се надъвква, парите за операцията отделно. Обаче джантите бяха в меко казано лошо състояние. Позачистих ги, замазах ги със сребърен феролит, обаче още преди края на сезона феролита се навдигна, и пак стана гадно. Реших да оправя нещата малко по-радикално. За ваш късмет си бях взел и фотоапарата, така че почваме урока:
Ето как изглежда джантата, карана един летен сезон миналата година, и стояла зимата в мазето:
Ясно си личат "язвите" под балансите, които майсторите преместиха след новия баланс:
Запретнах ръкави, и с един остър шабър почнах да свалям стара и нова боя. Това, което се откри отдолу, беше доста стряскащо - почти навсякъде под боята (и старата, и новата) имаше ръжда:
Естествено, имаше помощник, който с удоволствие хвана парче шкурка и почна да ми помага:
Ето до къде ми (ни ) стигна търпението в търкането:
Сега по всички правила би трябвало да се нанесе кит, грунд и т.н., за да се загладят всички язви и неравности, но тъй като времето ме притискаше, а и няма дасе женя за тоя джанти все пак, реших да прескоча тези етапи. Минах направо към боядисването. За да не стане "пернишки тунинг" "облякох" гумата с вестници. Добре би било да направя операцията върху джанта без гума, ама не ми се даваха още пари за демонтаж, монтаж, баланс... Та ето подготвената за боядисване гума:
И ето го резултата:
Какво ви трябва, ако се навиете да вършите тая операция:
1. Шабър за остъргване на старата боя - направих си го на шмиргела от стара триъгълна пила. Всякакъв уред с остър ръб върши работа.
2. Шкурки - по 1 лист р-р 40/60 и 120-160 - съответно за грубо и фино шлайване. Е, ако имате бормашина с четка, работата доста се улеснява, но четката не влиза в доста от вдлъбнатините на джанатата, така че ръчното търкане си осатва голямо перо в работата. Така че е силно препоръчително да си намерите ентусиазиран помощник
3. Спрей за джанти - в Практикер има колкото искаш. Цени - около 8 лева за флакон, стигащ поне за 6-8 джанти, съдейки по това, което изхабих за 2.
4. Доста търпение и свободно време
Дано съм помогнал на бедните ентусиасти, нямащи пари за лети/летни джанти