Как се правят нови "лачени" джанти!

Боя, лак, ламарини, стъкла. Салон, стелки, чистачки. Препарати за почистване, методи за освежаване, проблеми.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
Vesko1
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 2325
Регистриран: 28 авг 2007 22:42
МПС: Daewoo Nubira II-1,6;16V;106h
От: Кърджали
Контакти:

Как се правят нови "лачени" джанти!

#1 Непрочетено мнение от Vesko1 » 18 авг 2008 22:50

Копирано от рено-форума!
Мисля ,че на някой с по износени джанти може да е полезно!
"Лачени" джанти
Като взех клио-то, си взех и 4 джанти на старо, за да не ходя 2 пъти в годината сезон да "отпарят" летни/зимни гуми от джантите и да слагат другите. На всички им е ясно, че след 1-2 такива операции борда на гумата се надъвква, парите за операцията отделно. Обаче джантите бяха в меко казано лошо състояние. Позачистих ги, замазах ги със сребърен феролит, обаче още преди края на сезона феролита се навдигна, и пак стана гадно. Реших да оправя нещата малко по-радикално. За ваш късмет си бях взел и фотоапарата, така че почваме урока:

Ето как изглежда джантата, карана един летен сезон миналата година, и стояла зимата в мазето:
Изображение
Ясно си личат "язвите" под балансите, които майсторите преместиха след новия баланс:
Изображение
Запретнах ръкави, и с един остър шабър почнах да свалям стара и нова боя. Това, което се откри отдолу, беше доста стряскащо - почти навсякъде под боята (и старата, и новата) имаше ръжда:
Изображение
Изображение
Естествено, имаше помощник, който с удоволствие хвана парче шкурка и почна да ми помага:
Изображение
Изображение
Ето до къде ми (ни ) стигна търпението в търкането:
Изображение
Изображение
Сега по всички правила би трябвало да се нанесе кит, грунд и т.н., за да се загладят всички язви и неравности, но тъй като времето ме притискаше, а и няма дасе женя за тоя джанти все пак, реших да прескоча тези етапи. Минах направо към боядисването. За да не стане "пернишки тунинг" "облякох" гумата с вестници. Добре би било да направя операцията върху джанта без гума, ама не ми се даваха още пари за демонтаж, монтаж, баланс... Та ето подготвената за боядисване гума:
Изображение
Изображение
И ето го резултата:
Изображение
Изображение
Какво ви трябва, ако се навиете да вършите тая операция:
1. Шабър за остъргване на старата боя - направих си го на шмиргела от стара триъгълна пила. Всякакъв уред с остър ръб върши работа.
2. Шкурки - по 1 лист р-р 40/60 и 120-160 - съответно за грубо и фино шлайване. Е, ако имате бормашина с четка, работата доста се улеснява, но четката не влиза в доста от вдлъбнатините на джанатата, така че ръчното търкане си осатва голямо перо в работата. Така че е силно препоръчително да си намерите ентусиазиран помощник
3. Спрей за джанти - в Практикер има колкото искаш. Цени - около 8 лева за флакон, стигащ поне за 6-8 джанти, съдейки по това, което изхабих за 2.
4. Доста търпение и свободно време

Дано съм помогнал на бедните ентусиасти, нямащи пари за лети/летни джанти

Потребителски аватар
sasho
Свръх-активен
Свръх-активен
Мнения: 1272
Регистриран: 29 фев 2008 19:17
МПС: Nubira 1.6
От: София

Re: Как се правят нови "лачени" джанти!

#2 Непрочетено мнение от sasho » 22 авг 2008 11:32

Дам и аз така ще ги направя,само че черни и мисля след няколко слоя спрей да сложа лак за да стане работата един път :D

Proximus
Напреднал
Напреднал
Мнения: 480
Регистриран: 02 окт 2009 10:32
Skype: bgproximus
МПС: Aveo 5
От: Varna
Име: Proximus

Re: Как се правят нови "лачени" джанти!

#3 Непрочетено мнение от Proximus » 11 яну 2010 20:15

Колегата доста труд и старание е вложил, браво.
Когато си купих стоманените за Авеото, те също бяха в плачевно външно състояние. Ръждичка, кал, отделно от накладките черен прах наслоени по джантата. Почистих ги с една четка, до колкото можеше добре, където се трупаше най-много ръжда (по дупките за болтовете) напръсках със спрей против корозия, отделно сложих там и малко грес. Купих и едни скромно изглеждащи тазове, щрак по една свинска опашка и така приключих операцията.
Надявам се да видя чак на пролет резултата :)

Потребителски аватар
gigabate
Активен
Активен
Мнения: 514
Регистриран: 31 мар 2010 20:47
Skype: ivan_444
МПС: Daewoo Lanos 1.4SE LPG-BRC
От: Казанлък
Име: Иван

Re: Как се правят нови "лачени" джанти!

#4 Непрочетено мнение от gigabate » 19 ное 2011 22:34

Ето как правих моите преди 1 година!
Първо изшкурих със шкурка 120:
Изображение
После китнах с кит за алуминий и изшкурих с водна шкурка 500:
Изображение
Пръснах с шприц-кит спрей за основа и като изсъхна минах с водна шкурка 1000 и пръснах с боя:
Изображение
Изображение
http://www.carspending.com/bg/vehicles/ ... ewoo-lanos" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
Marky
Редовен
Редовен
Мнения: 101
Регистриран: 04 ное 2007 22:30
МПС: CHEVROLET AVEO 1.4, 94к.с.
От: Пловдив

Re: Как се правят нови "лачени" джанти!

#5 Непрочетено мнение от Marky » 23 сеп 2012 08:22

Здравейте, мисля и аз да направя операцията с освежаването на стоманените джанти.
Само, че се колебая какъв цвят да ги боядисам - черен или сив. Сега джантите са си черни, по-точно са станали кафяви и не знам как ще изглеждат като го боядисам, дали няма да изпъкнат много.
Ако някой има снимки на боядисани стоманени джанти с монтирани тасове след това в някой от цветовете, нека качи някоя снимка.
AVEO - 1.4, 94к.с.

Потребителски аватар
idm
Минаващ
Минаващ
Мнения: 41
Регистриран: 11 апр 2012 22:14
МПС: Шевролет Нубира 1,6 16кл
От: България

Re: Как се правят нови "лачени" джанти!

#6 Непрочетено мнение от idm » 23 сеп 2012 21:56

Утре сигурно и аз ще я правя тая операция.
ОБАЧЕ моето решение съм го пробвал вече и съм сигурен че ефекта е ....
Шкуренето е ясно след това забърсвам,обезмаслявам и боядисвам с боя 3 в 1 Протекта Оргахим ( Дано не прозвучи кат реклама само! )
3в1-ръждопреобразовател+грунд+боя.
Най-интересното е че жуля с четката боята и като започне да съхне има някак си как да кажа саморазливни свойства че накрая се получава и гланц даже :D
Лично аз ползвам черна и после си слагам сивите оригинални тасчетааа.
На предната колица тая процедура като я свърших и нямах грижи 2 години докат я продам..

Потребителски аватар
pipo
Напреднал
Напреднал
Мнения: 414
Регистриран: 24 май 2011 13:39
МПС: daewoo takuma 1.8
От: София
Име: pipo

Re: Как се правят нови "лачени" джанти!

#7 Непрочетено мнение от pipo » 24 сеп 2012 09:31

аз пък гледах за освежаване на джанти ...здраво шкуренен и после на прахово боядисване и стават направо нови ;)

Потребителски аватар
gigabate
Активен
Активен
Мнения: 514
Регистриран: 31 мар 2010 20:47
Skype: ivan_444
МПС: Daewoo Lanos 1.4SE LPG-BRC
От: Казанлък
Име: Иван

Re: Как се правят нови "лачени" джанти!

#8 Непрочетено мнение от gigabate » 24 сеп 2012 21:26

Не ще здраво шкурене! :D Иска просто да загладиш всички грапавини,инак ако се заиграеш ще изтъниш на места много джантата.После ако искаш да стане както трябва се китват драскотините с кит за алуминий.В него има алуминиеви частици. Шкури се подред от по едра до най ситна водна шкурка.Пръска се със шприцкит.Съхне.Пак водна шкурка и тогава боя.Играчката е бая и не е за всеки. То ако беше бояджийте гладни щяха да са. :D
http://www.carspending.com/bg/vehicles/ ... ewoo-lanos" onclick="window.open(this.href);return false;

Отговори

Върни се в “Екстериор, Интериор, Аксесоари”