Шевролет на 100 години !

Съобщение
Автор
Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Шевролет на 100 години !

#1 Непрочетено мнение от The Stig » 13 яну 2011 23:39

Празненствата стартират в Детройт, където преди век е основана марката Chevrolet.
През 2011 година марката Chevrolet отбелязва своята едновековна годишнина и стартира годината на юбилейните тържества на Северноамериканското международно автомобилно изложение NAIAS (North American International Auto Show) в Детройт.
Поводите за празнуване обаче не се изчерпват с това. През 2010 година европейското подразделение на марката регистрира втория най-добър годишен резултат в историята си по отношение на обема на продажбите.
Годината е и най-добрата за Chevrolet Europe по отношение на пазарния дял. Общият обем на продажбите достига около 480 000 автомобила, отразявайки рекорден дял в размер на 2.5 процента от пазара.

Изображение

История на марката

1911 година – Основаване на компанията Chevrolet и представяне на модела Series C Classic Six с цена от 2 150 щатски долара.

1914 година – Използване за първи път на емблемата с "папийонка" на Chevrolet. Представяне на Model H с неговия надежден четирицилиндров двигател, който спомага за изграждане на имиджа на Chevrolet като производител на здрави и издръжливи автомобили. Tози двигател ще се използва за задвижване на модели на марката Chevrolet чак до 1928 година.

1915 година – Представяне на Model 490. Той е наречен така поради цената си от 490 щетски долата – с 5 долара по-ниска от тази на Ford Model T.

1917 година – Chevrolet се превръща в подразделение на компанията General Motors.

1918 година – Представяне на първите пикапи с марка Chevrolet – единият използва рамата на Model 490, а другият усилена еднотонна рама.

1929 година – Представяне на новия шестцилиндров двигател с висящи клапани, който е рекламиран под мотото „шест на цената на четири”. Характерните за този двигател него нарези по главите на болтовете му спечелват нарицателното "Stovebolt" – име, което по късно се превръща в символ на здравината и издръжливостта на продуктите на марката Chevrolet.

1934 година - Chevrolet представя независимо предно окачване.

1935 година – Представяне на модела Suburban, който предлага три реда пътнически седалки и обширно багажно пространство. През 2011 година моделът отбелязва 76-тата си годишнина и е най-старият непрекъснато произвеждан модел с едно и също име в историята на автомобилната индустрия.

1942 година - Chevrolet прекратява производството на цивилни возила и предоставя своите производствени мощности изцяло за военна продукция, предназначена за Втората световна война.

1953 година – Представяне на модела Corvette. През първата година са произведени само 300 екземпляра от спортния модел със стъклопластова каросерия, но те са напълно достатъчни, за да създадат славата на една американска спортна икона, чиито успехи продължават и днес, близо 60 години по-късно.

1955 година – Представяне на феноменалния V8 „small block” в модернизираната продуктова гама на марката Chevrolet за 1955 година. С това е дадено началото на нова ера в областта на достъпната мощ и динамика и са написано заглавието на едно послание, което е живо и до днес в лицето на фамилията двигатели V8 “small block” с индекс "LS", която може да се открие при пикапите, SUV-моделите и спортните модели с емблемата на Chevrolet.

1956 година – Започва излъчването на едночасово телевизионното предаване, озаглавено "Dinah Shore Chevy Show", в което водещата Дайна Шор пее "See the USA in your Chevrolet" в края на предаването. Предаването достига този формат на основата на предходни 15-минутни програми с участието на Шор и в него тя се превръща в първата жена със собствено предаване по телевизията. Шоре изпълнява песента "See the USA" от началото на 50-те години на миналия век, а Chevrolet я използва в свои рекламни кампании след края на излъчването на предаването по телевизията през 1963 година.

1957 година – За първи път в двигател на марката се предлага система за впръскване на гориво.

1960 година – Пилотът Джуниър Джонсън печели надпреварата „Daytona 500” зад волана на Chevy, давайки началото на серията от общо 21 победи за марката Chevrolet (до 2010 година) в най-престижното състезание на шампионата NASCAR – това е най-големият брой победи, спечелени от един производител в тази надпревара.

1962 година – Групата Beach Boys записва песента "409", която се превръща в своеобразен химн за моделите на Chevrolet, използващи двигателя 409 и употребявани често за драг-надпревари за ускорение на четвърт миля по улиците на много американски градове.

1967 година – Представяне на модела Camaro, който дава възможност за поръчка на много детайли за индивидуално оборудване, както и на изключително мощни двигатели, които незабавно го поставят в редиците на утвърдените „muscle car” от тази ера.

1970 година – Бил "Grumpy" Дженкинс печели първото състезание от серията NHRA Pro Stock на Уинтърнешънълс зад волана на Camaro.

1975 година – Представяне на прочутия рекламен слоган "Baseball, Hot Dogs, Apple Pie and Chevrolet".

1986 година – Моделът Corvette се превръща в първия модел на марката Chevrolet с антиблокираща система на спирачките – предимство, което скоро е внедрено и при почти всички останали модели на Chevrolet.

1990 година – Моделът Corvette ZR-1 разбива три рекорда за скорост и издръжливост, сред които и постижението за средна скорост от над 281 км/ч (175 мили в час) в рамките на 24 часа (включително времето за престой в бокса).

1991 година – Стартирана е рекламната кампания за гамата от пикапи на марката Chevrolet под наслов "Like A Rock" на основата на едноименната песен на Боб Сегър. Кампанията продължава до 2004 година и днес се счита за една от най-успешните в историята на автомобилната индустрия.

1994 година – Пилотът Джеф Гордън печели дебютната надпревара Brickyard 400 NASCAR на пистата Индианаполис зад волана на състезателен модел Monte Carlo.

1997 година – Представяне на третото поколение на „small block” V8 под формата на гама агрегати с индекса "LS", разработени от и предназначени за най-запалените автомобилни ентусиасти. Първият такъв двигател намира място под предния капак на модернизирания модел Corvette.

2005 година – Марката Chevrolet възобновява своето присъствие на пазарите в Европа.

2007 година – Филмът "Transformers" се превръща в касов успех с участието на фантастичния герой Бъмбълби – робот, който може да се трансформира в жълто Camaro.

2008 година – Общото число на продажбите на марката Chevrolet в европа достига до рекордните 510 800 автомобила.

2010 година – Най-високия в историята на марката пазарен дял в Европа в размер на 2.53%.

2010 година – Двойна победа. Chevrolet печели шампионските титли при пилотите и конструкторите в шампионата WTCC.

2011 година – Представяне на модела Volt, възвестяващ началото на новата ера на електромобилите с удължен пробег.


Източник: Automedia.bg
Изображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Шевролет на 100 години !

#2 Непрочетено мнение от Izparitel » 13 яну 2011 23:58

Някога, като дете /било е 196... година/ живеех в Банкя и помня, че някой имаше Шевролет. Имах чувството, че площта му беше колкото на стаята в която живеехме, ако не и по голяма. Огромна американска кола, която поне външно беше в добро състояние. С това свързвах в съзнанието си марката Шевролет, поне, докато GM не купиха фалиралото Daewoo и у нас започнаха да се появяват коли под американския бренд.
Кой можеше някога да предположи, че след години автомобили от тази марка ще се продават свободно у нас?

Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: Шевролет на 100 години !

#3 Непрочетено мнение от The Stig » 14 яну 2011 00:48

Никога не съм свързвал марката с автомобилите от корейското подразделение. Винаги се сещам за две имена, когато чуя Шевролет- Corvette и Camaro. ^_^ Надявам се в бъдеще да имам възможността да се насладя на тези икони. :uraa:
Изображение

Потребителски аватар
помагащ
Редовен
Редовен
Мнения: 120
Регистриран: 20 апр 2009 11:24
МПС: Chevrolet
От: СОФИЯ

Re: Шевролет на 100 години !

#4 Непрочетено мнение от помагащ » 14 яну 2011 11:00

Ето още малко инфо.

Време е за празнуване - Chevrolet навършва 100 години

• Празненствата за 100-годишния юбилей започват на автомобилното изложение NAIAS в Детройт
• Chevrolet Europe се подготвя за седем моделни премиери в рамките на следващите 12 месеца
• Кратък преглед на едновековната традиция в производството на превъзходни автомобили
• Крайъгълните камъни в историята на марката Chevrolet


ДЕТРОЙТ – През 2011 година марката Chevrolet отбелязва своята едновековна годишнина и стартира годината на юбилейните тържества на Северноамериканското международно автомобилно изложение NAIAS (North American International Auto Show) в Детройт, представяйки световната премиера на новия модел Chevrolet Aveo във версия седан (на пазара в САЩ моделът ще се предлага под името Sonic).

Moделът Chevrolet Aveo е сред най-добре продаваните продукти с емблемата на марката Chevrolet в глобален мащаб и е една от седемте моделни премиери, които Chevrolet ще представи в Европа орез следващите 12 месеца. Сред новите попълнения в гамата са и семайният ван Orlando, версията купе Grand Sport и кабриолета на спортната легенда Corvette, следващото поколение на SUV-модела Captiva, динамичната хечбек-версия с 5 врати на компактния Cruze, купето и кабриолета на прочутия Camaro и не на последно място по важност – отличеният с многобройни престижни награди електромобил с удължен пробег Volt.

През 2010 година бе отбелязан втория най-добър годишен резултат в историята на Chevrolet Europe по отношение на обема на продажбите и най-добрата година за Chevrolet Europe досега по отношение на пазарния дял. Общият обем на продажбите достигна около 480 000 автомобила, отразявайки рекорден дял в размер на 2.5 процента от пазара. "Постигнатите отлични резултати са отлична подготовка за 2011 – годината на нашия вековен юбилей," отбеляза Уейн Бранън, президент и управляващ директор на Chevrolet Europe. "Със седемте нови модели, които ще се появят на пазара през годината, ние разполагаме с фантастична възможност да издигнем марката Chevrolet на следващото по-високо стъпало в Европа."

Компанията Chevrolet е основана в американския град Детройт през месец ноември 1911 година от автомобилния състезател и инженер Луи Шевроле и основателя на General Motors Уилям C. "Били" Дюран. Компанията разработва и пуска в производство автомобили, които бързо си спечелват добра слава със своята динамика, издръжливост и отлична цена. Tези характеристики и днес остават трайно в сърцевината на марката Chevrolet, която в наши дни е четвъртата по големина автомобилна марка в световен мащаб.

Oще от самото начало на своето съществуване, компанията Chevrolet внедрява запазени само за много по-скъпите автомобилни класове характеристики и технологични предимства в своята гама от широкодостъпни автомобили и пикапи. Първият автомобил на Chevrolet – моделът Series C Classic Six – е разполагал с електрически стартер и предни светлини с електрически крушки във времена, кв които тезе две удобства са били по-скоро рядкост дори при много по-луксозни автомобили. През последвалите десетилетия, технологични нововъведения като обезопасеното стъкло за прозорците, системите за впръскване на гориво, антиблокиращите устройства на спирачната система и електронните системи за стабилност се внедряват последователно в моделите на марката Chevrolet по същото време, по което това се извършва и при много по-скъпи от тях автомобили. Като една от марките с най-голям обем на продажбите в автомобилната индустрия в глобален мащаб, ранното внедряване на ключови технологии от страна на Chevrolet внася фундаментална промяна в начина и темповете, по който същите се прилагат при новите модели на пазара въобще.

Chevrolet има значим принос и в популяризацията на достъпните автомобили с впечатляваща динамика. Ранните четири- и шестцилиндрови двигатели на марката са прочути със своята надеждност и отлични динамични характеристики, но истинската ера на достъпното удоволствие за почитателите на мощните автомобили започва с представянето от Chevrolet на т. нар. ”small block” V8 през 1955 година. През последвалите 50 години този двигател и негови варианти се използва за задвижване на милиони автомобили и пикапи, а философията му е запазена и при следващото поколение „small block” V-образни осемцилиндрови двигатели, които и днес се използват както при много от пикапите и SUV-модели на марката, така и при нейните спортни автомобили, сред които легендарните Camaro и Corvette.

Динамичните характеристики на осемцилиндровите „small block” спомагат за утвърждаването на марката Chevrolet в качеството й на значима сила в почти всички разновидности на моторните спортове. Състезателните автомобили, задвижвани от двигатели на Chevrolet са сред първите участници в новоучредените състезателни серии за надпревара с базирани на серийни модели болиди, както и с драгстери през 50-те години на миналия век, а през следващите десетилетия се превръщат в доминиращи фактори в споменатите автомобилни състезания. Chevrolet е компанията, спечелила най-много победи в серията NASCAR и е носител на повече купи при конструкторите в серията NHRA Pro Stock от която и да било друга автомобилна марка.

Моделът Chevrolet Corvette защити достойно славата си на състезателна икона, доказвайки своята мощ и издръжливост в спечелването на 6 победни титли в маратонската надпревара в „24-те часа на Льо Ман”. През изминалата 2010 година отборът на Chevrolet отпразнува двойна победа в световния шампионат за туристически автомобили WTCC (World Touring Car Championship), където зад волана на модела Chevrolet Cruze бе спечелена шампионската титла при пилотите, а отборът на Chevrolet в серията WTCC се окичи с шампионската титла при конструкторите.

Традициите в дизайна

Дизайнът винаги е бил един от крайъгълните камъни на марката Chevrolet и много от нейните модели се считат за емблематични представители на американската култура през изминалия век. Зашеметяващите перки на дебютиралия през 1957 година Chevy Bel Air се превръщат в символ на оптимизма в „Реактивната ера”, а елегантността на появилия се през 1963 година Corvette Stingray дава основания на мнозина експерти в областта на автомобилната история да считат този спортен модел за най-красивия автомобил, създаван някога.

Дизайнът на други модели на марката Chevrolet има отражение в културната област, където влиянието му отеква с десетилетия. Представеният през 1967 година модел Camaro например успяв да съчетае страхотния дизайн и спортната динамика в автомобил, достъпен за младите потребители. Вдъхновената от дизайна на неговите предшественици стилистика на петото поколение на модела, представен през 2010 година, спомогна значително за превръщянето му в бестселър сред основните му конкуренти на пазара.

В света на пикапите, новаторските моменти в дизайна на марката Chevrolet спомагат за настъпването на значителни промени и стават причина за формирането на нови пазарни перспективи за автомобилната индустрия. Представеният през 1935 година модел Suburban е не само първият в света SUV-модел, а и автомобилът, произвеждан най-продължително с едно моделно име в историята на автомобилната индустрия. Използваната при него оригинална концепция за осигуряване на максимално пространство за пътници и багаж си остава непроменена през изминалите 76 години на производство.

През 1955 година в специалното издание на пикапа Chevrolet Cameo Carrier се появяват първите скрити в каросерията задни калници при масов продукт от тази категория. Новият дизайн придава на пикапа значително по-престижен външен вид с плавни форми, които се различават драстично от познатата дотогава и използвана при другите пикапи от това време традиционна конструкция със странични стъпенки. В рамките само на няколко години това променя цялата индустрия и товарните платформи с гладки странични стени, добили известност като "fleetside"-дизайн, стават неизменна част от всеки пикап на пазара.

Ранните години

Роденият в Швейцария Луи Шевроле (1878-1941 година) съчетава в себе си талантите на състезател, механик и инженер с пионерски дух. Уилям C. "Били" Дюран (1861-1947 година) от своя страна е известен със своята визия за бъдещето на автомобилния пазар. Дюран основава компанията General Motors in 1908 година – време, в което славата на Луи Шевроле като изключително смел и талантлив автомобилен пилот (през 1905 година той поставя сухоземен рекорд за скорост от 111 мили в час зад волана на специално подготвен открит състезателен автомобил) продължава да расте. Скоро Дюран наема Шевроле за участие в престижни състезателни надпревари и демонстративни състезания с промоционална цел.

През 1910 година Дюран е принуден да напусне компанията, която основава, но това не възпира по-нататъшния му принос за процъфтяващата автомобилна индустрия. Той прегрупира своите активи и заедно с няколко нови партньори, сред които и Шевроле, концентрира усилия в разработката на нов автомобил. Дюран вярва, че славата на Шевроле като отличен пилот ще помогне много на продажбите на новия модел, поради което той носи именно неговото име. Компанията Chevrolet е основана през 1911 година, като първият й модел - Series C Classic Six е голям автомобил с отлично качество на изпълнението. Внушителният работен обем от 4.9 литра (299 кубически инча) на шестцилиндровия му двигател способства за постигането на максимална мощност от 40 конски сили, достатъчни за постигане на максимална скорост от около 105 км/ч (65 мили в час). Моделът се продава на цена от 2 150 щатски долара, която приравнена с днешните цени при отчитане на инфлацията се равнява на близо 50 000 щатски долара.

Независимо от доста високата си цена, моделът на Chevrolet се ползва с добро име благодарение на своя дизайн, прецизност на изпълнението и комфорт. Дюран произвежда и по-малък и достъпен по цена модел с името Little. Продажбите и на двата модела са много добри, но Дюран оценява по достойнство мощта на базовия сегмент от пазара и насочва компанията си именно в задоволяване на търсенето в тази област. Моделите Chevrolet Series C и Little се произвеждат в течение на 1913 година. През следващата 1914 година, основната конструктивна платформа на Little е преработена за модела Chevrolet Model L, а по-късно през същата година на пазара е представен и Chevrolet Model H.

Изместването на пазарния фокус при новата гама от модели на Chevrolet веднага отбелязва успех благодарение на акцента върху изгодното съчетание от качества и цена и здравия четирицилиндров двигател, който се оказва изключително надежден при експлоатация. Независимо от успехите на компанията в първите години след основаването й, възгледите на Дюран и Шевроле по отношение на философията на продуктите се различават. Степента на тези различия се увеличава постепенно и през 1915 година Дюран изкупува дяловото участие на Шевроле в компанията. Клиентите в крайна сметка потвърждават правилността на вижданията на Дюран и продажбите на марката Chevrolet продължават да растат. Успехите позволяват на Дюран да закупи контролен дял акции в General Motors през 1916 година. През следващата 1917 Дюран се завръща на върха в ръководството на GM, а марката Chevrolet става част от тази компания.

Дюран напуска General Motors през 1920 година, основавайки нова автомобилна компания и превръщайки се в именит инвеститор на Уол Стрийт. Борсовата катастрофа от 1929 година се оказва фатална и за двете му начинания и през 1936 година Дюран обявява фалит. Предприемачът напуска този свят през 1947 година и е погребан в гробището Уудлоун в Бронкс, Ню Йорк.

Луи Шевроле също губи своето финансово богатство във времената на Голямата депресия и се завръща към практикуване на своите професионални умения, работейки като механик във фабриката на Chevrolet в Детройт. Той почива през 1941 година и е погребан в Индианаполис, близо до прочутата състезателна писта – едно от местата, където той изковава славата си на безстрашен пилот и талантлив изобретател.

Следващото столетие

Задвижваният с електрическа енергия модел Volt извежда марката Chevrolet във второто столетие на нейното съществуване, давайки ново определение на същността на автомобила като такъв. Volt е първият масово произвеждан електромобил с удължен пробег в света, който е в състояние да предложи на собствениците си автономен пробег от над 600 километра (379 мили) с едно зареждане на акумулаторните батерии и горивния резервоар. По този начин Volt осигурява предимствата на класическия електромобил и разширява границите на динамиката и ефективността без негативите по отношение на ограниченията на пробега, които често се свързват от потребителите с други електрически модели на пазара. Така Volt се превръща в отражение на традициите на марката Chevrolet във внедряването на напредничави технологични решения в продукти с отлично съчетание от качества и цена.

Авангардната философия, която изведе модела Volt по пътя от концептуална студия до сериен автомобил е в основата и на продукти като моделите Cruze и Spark, чието отлично съчетание от потребителски качества и разумна цена бе многократно потвърдено и отличено както с високи оценки и препоръки от независими авторитети, така и от привличането на растящ брой нови за марката Chevrolet клиенти. По подобен начин модели като Camaro и Corvette продължават шестдесетилетната традиция в предлагането на превъзходна динамика на разумна цена, пренасяйки върховите технологични достижения от моторните спортове в достъпните продукти за обикновения автомобилен ентусиаст.

Моделите Cruze, Aveo и Spark са сред новите продукти на марката Chevrolet, които подчертават сериозността на нейното глобално присъствие. Днес емблемата на "папийонката" на Chevrolet може да се види върху автомобили по пътищата на повече от 130 държави по целия свят, като специалистите на Chevrolet използват този световен потенциал, опит и връзки в създаването на идеално пригодени за местните условия, нужди и вкусове продукти, спазвайки неотклонно традициите на марката по отношение на дизайна, динамиката и съчетанието от качества и цена. Споделянето на развойните процедури между конструкторските и дизайнерски центрове на компанията по земното кълбо спомага също и за създаването на по-ефективни, динамични и безопасни нови модели автомобили. Chevrolet навлиза във второто столетие от своето съществуване с набрана голяма положителна енергия. През следващите 100 години марката Chevrolet ще се стреми да спомогне за създаването на автомобили, които да задоволят изискванията на развиващото се световно общество и променящите се условия в областта на енергийните ресурси – всичко това със своя емблематичен стил, динамика и превъзходно съчетание от потребителски качества и цена.


Крайъгълните камъни в историята на Chevrolet

1911 година – Основаване на компанията Chevrolet и представяне на модела Series C Classic Six с цена от 2 150 щатски долара.
1914 година – Използване за първи път на емблемата с "папийонка" на Chevrolet. Представяне на Model H с неговия надежден четирицилиндров двигател, който спомага за изграждане на имиджа на Chevrolet като производител на здрави и издръжливи автомобили. Tози двигател ще се използва за задвижване на модели на марката Chevrolet чак до 1928 година.
1915 година – Представяне на Model 490. Той е наречен така поради цената си от 490 щетски долата – с 5 долара по-ниска от тази на Ford Model T.
1917 година – Chevrolet се превръща в подразделение на компанията General Motors.
1918 година – Представяне на първите пикапи с марка Chevrolet – единият използва рамата на Model 490, а другият усилена еднотонна рама.
1929 година – Представяне на новия шестцилиндров двигател с висящи клапани, който е рекламиран под мотото „шест на цената на четири”. Характерните за този двигател него нарези по главите на болтовете му спечелват нарицателното "Stovebolt" – име, което по късно се превръща в символ на здравината и издръжливостта на продуктите на марката Chevrolet.
1934 година - Chevrolet представя независимо предно окачване.
1935 година – Представяне на модела Suburban, който предлага три реда пътнически седалки и обширно багажно пространство. През 2011 година моделът отбелязва 76-тата си годишнина и е най-старият непрекъснато произвеждан модел с едно и също име в историята на автомобилната индустрия.
1942 година - Chevrolet прекратява производството на цивилни возила и предоставя своите производствени мощности изцяло за военна продукция, предназначена за Втората световна война.
1953 година – Представяне на модела Corvette. През първата година са произведени само 300 екземпляра от спортния модел със стъклопластова каросерия, но те са напълно достатъчни, за да създадат славата на една американска спортна икона, чиито успехи продължават и днес, близо 60 години по-късно.
1955 година – Представяне на феноменалния V8 „small block” в модернизираната продуктова гама на марката Chevrolet за 1955 година. С това е дадено началото на нова ера в областта на достъпната мощ и динамика и са написано заглавието на едно послание, което е живо и до днес в лицето на фамилията двигатели V8 “small block” с индекс "LS", която може да се открие при пикапите, SUV-моделите и спортните модели с емблемата на Chevrolet.
1956 година – Започва излъчването на едночасово телевизионното предаване, озаглавено "Dinah Shore Chevy Show", в което водещата Дайна Шор пее "See the USA in your Chevrolet" в края на предаването. Предаването достига този формат на основата на предходни 15-минутни програми с участието на Шор и в него тя се превръща в първата жена със собствено предаване по телевизията. Шоре изпълнява песента "See the USA" от началото на 50-те години на миналия век, а Chevrolet я използва в свои рекламни кампании след края на излъчването на предаването по телевизията през 1963 година.
1957 година – За първи път в двигател на марката се предлага система за впръскване на гориво.
1960 година – Пилотът Джуниър Джонсън печели надпреварата „Daytona 500” зад волана на Chevy, давайки началото на серията от общо 21 победи за марката Chevrolet (до 2010 година) в най-престижното състезание на шампионата NASCAR – това е най-големият брой победи, спечелени от един производител в тази надпревара.
1962 година – Групата Beach Boys записва песента "409", която се превръща в своеобразен химн за моделите на Chevrolet, използващи двигателя 409 и употребявани често за драг-надпревари за ускорение на четвърт миля по улиците на много американски градове.
1967 година – Представяне на модела Camaro, който дава възможност за поръчка на много детайли за индивидуално оборудване, както и на изключително мощни двигатели, които незабавно го поставят в редиците на утвърдените „muscle car” от тази ера.
1970 година – Бил "Grumpy" Дженкинс печели първото състезание от серията NHRA Pro Stock на Уинтърнешънълс зад волана на Camaro.
1975 година – Представяне на прочутия рекламен слоган "Baseball, Hot Dogs, Apple Pie and Chevrolet".
1986 година – Моделът Corvette се превръща в първия модел на марката Chevrolet с антиблокираща система на спирачките – предимство, което скоро е внедрено и при почти всички останали модели на Chevrolet.
1990 година – Моделът Corvette ZR-1 разбива три рекорда за скорост и издръжливост, сред които и постижението за средна скорост от над 281 км/ч (175 мили в час) в рамките на 24 часа (включително времето за престой в бокса).
1991 година – Стартирана е рекламната кампания за гамата от пикапи на марката Chevrolet под наслов "Like A Rock" на основата на едноименната песен на Боб Сегър. Кампанията продължава до 2004 година и днес се счита за една от най-успешните в историята на автомобилната индустрия.
1994 година – Пилотът Джеф Гордън печели дебютната надпревара Brickyard 400 NASCAR на пистата Индианаполис зад волана на състезателен модел Monte Carlo.
1997 година – Представяне на третото поколение на „small block” V8 под формата на гама агрегати с индекса "LS", разработени от и предназначени за най-запалените автомобилни ентусиасти. Първият такъв двигател намира място под предния капак на модернизирания модел Corvette.
2005 година – Марката Chevrolet възобновява своето присъствие на пазарите в Европа.
2007 година – Филмът "Transformers" се превръща в касов успех с участието на фантастичния герой Бъмбълби – робот, който може да се трансформира в жълто Camaro.
2008 година – Общото число на продажбите на марката Chevrolet в европа достига до рекордните 510 800 автомобила.
2010 година – Най-високия в историята на марката пазарен дял в Европа в размер на 2.53%.
2010 година – Двойна победа!!! Chevrolet печели шампионските титли при пилотите и конструкторите в шампионата WTCC.
2011 година – Представяне на модела Volt, възвестяващ началото на новата ера на електромобилите с удължен пробег.


За марката Chevrolet
Chevrolet е водещата глобална марка на компанията General Motors с годишен обем на продажбите в размер на около 4 милиона автомобила в повече от 130 държави. Това е четвъртата автомобилна марка в света по отношение на обема на продажбите, както и един от най-бързо развиващите се в тази насока производители в автомобилната индустрия. Продуктите на Chevrolet Europe се отличават с ярък дизайн, въодушевяваща динамика и практичност. Едновременно с това те предлагат отлично съчетание от цена и качества. От момента на обновяването на представянето на марката в Европа през 2005 година, марката Chevrolet успя да постигне повече от удвояване на продажбите, достигайки обем от над 500 000 екземпляра през 2008 година. През 2010 година, Chevrolet увеличи своя дял на европейския пазар до ниво от 2.5 процента, реализирайки 477 194 автомобила. Към момента марката Chevrolet разполага с мрежа от 2 700 дилъри и сервизни точки на европейския континент. Гамата на Chevrolet включва градския модел Spark, малкия Aveo, компактния седан Cruze, SUV-модела Captiva и легендарния спортен модел Corvette. През 2011 година Chevrolet ще лансира седем нови модела – изцяло новия фамилен ван Orlando, новия SUV-модел Captiva, версията Corvette Grand Sport Coupé, новото поколение на Aveo във версии хечбек с пет врати и седан, хечбек-версията на Cruze с пет врати, спортното купе и кабриолета Camaro и високотехнологичния електрически Chevrolet Volt, отличен с множество престижни награди. Най-значимите пазари за Chevrolet в Европа са тези в Русия, Италия, Германия, Испания, Франция и Турция. Основаната в Съединените американски щати от швейцарския емигрант Луи Шевроле през 1911 година фирма ще отбележи своя вековен юбилей през 2011 година. Повече информация за марката Chevrolet можете да намерите в интернет на адрес http://www.chevroleteurope.com" onclick="window.open(this.href);return false; или http://media.chevroleteurope.com" onclick="window.open(this.href);return false;.

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Шевролет на 100 години !

#5 Непрочетено мнение от Izparitel » 26 окт 2011 01:39

100-годишният юбилей на Chevrolet в интерпретация на Жан-Франсоа Розие
източник: Chevrolet
Изображение
Френският арт-фотограф работи заедно с Chevrolet, за да отпразнува един век на марката.
На 3 ноември 1911 година в Детройт, Мичиган, швейцарският емигрант и инженер Луи Шевроле и американският бизнесмен Уилям Дюрант основават фирмата Chevrolet Motor Company. 100 години по-късно известната американска автомобилна компания покани френския арт фотограф Жан-Франсоа Розие в щаб-квартирата си, където той бе вдъхновен за своите две художествени творби Renaissance и Volt Symphony.
Първата включва т. нар. разширена реалност (augmented-reality.) Жан-Франсоа Розие отдава почит на историята на Chevrolet с впечатляваща колекция от автомобили на марката – от Classic Six от 1911 година, чиято конструкция и дизайн са дело на Луи Шевроле, до актуални днешни модели като Aveo, Orlando, Cruze и, разбира се, Chevrolet Volt, електрическият автомобил с възможност за удължаване на пробега. Розие избра мястото пред сградите на General Motors в Детройт, за да събере автомобили с марката Chevrolet от последните 100 години. С Renaissance творецът композира изображение на един футуристичен Детройт с реверанс към традициите в автомобилното производство.
С Volt Symphony фотографът е заснел поточните линии на модела от множество ъгли и ги съчетава в една хиперфотография. Symphony комбинира фотографско изкуство, музика и индустрия по един уникален начин. Резултатът е изумително произведение с невероятно количество детайли. Наблюдателят става зрител и слушател на една тиха симфония, в която поточната линия играе ролята на перфектен оркестър, дирижиран от самия фотограф.
През 2010 година Розие стана носител и на наградата Eurazeo. Неговите творби потапят наблюдателя в една мечтана, понякога фантастична вселена. За повече информация: http://www.rauzier-hyperphoto.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Агенция Speed-Press

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Шевролет на 100 години !

#6 Непрочетено мнение от Izparitel » 26 окт 2011 01:51

Chevrolet: 100 години са зад гърба в оригинал на руски и същото след машинен превод

Снимки от статията:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: Шевролет на 100 години !

#7 Непрочетено мнение от stinbg » 26 окт 2011 08:34

Да припомня само, че Американското правителство подари близо 60 000 000 000 ( милиарда ) $ на GM благодарение на които Шевролет успя да направи 100 годишна история - иначе в учебниците по история щяха да пишат за марката съществувала успешно всичко на всичко 98 години.
А относно бума на продажбите - ами с подарък от толкова милиарди, всяка марка би реализирала "бум" в продажбите - все пак Тойота продават най-много коли в света без никой да им подари и цент, какво ли биха направили те с такъв подарък. :ches:
Така че трябва да се гледа и реалността, а не само това дето дават на рекламата.
Иначе честито на Шевролет - винаги съм тачел истинския Американски капитализъм.
Life's a journey, not a destination

Отговори

Върни се в “Приятели на марката”