Дневник написа:
Ръководството на марката "Шевролет", която е част от портфолиото на гиганта "Дженерал мотърс", си е поставило за задача да промени коренно имиджа на компанията, съобщи агенция "Блумбърг". От десетилетия "Шеви" трупа слава като производител на спортни модели ("Корвет"), пикапи ("Силверадо") и SUV модели (Equinox).
Сега задачата е хората да започнат да свързват марката с модерни, хай-тек и икономични автомобили. Първата стъпка към промяната на нагласите е лансирането, на започващото днес изложение в Детройт, на "Шевролет Соник". Той заменя "Авео" и ще се продава за под 20 000 долара.
"Шевролет Соник" ще се предлага и като хечбек
Фотограф: GM
"Това е огромно предизвикателство. Хората купуват коли до голяма степен с една предварителна нагласа, която е трудно да се промени. За повечето клиенти ние сме на четвърто място сред пет компании, когато се замислят за покупка на лека кола. Повечето хора ни вижда, като производител на пикапи", коментира ситуацията ръководителят на маркетинг отдела в "Шевролет" Джоел Еуник, цитиран от "Блумбърг".
По данни на Autodata Corp. 59% от продажбите на "Шевролет" в САЩ през миналата година са се падали на пикапите. Проучване на изследователската компания "Стратеджик вижън" от Сан Диего в края на миналата година пък показва, че едва 23% от хората, които възнамеряват да си купят нова лека кола, се сещат за "Шевролет" като възможност.
Сред анкетираните 38 000 потенциални купувачи 40% посочили като вариант модел на "Хонда" и "Тойота", 37 на сто са се сетили за "Форд", а 17 на сто за "Хюндай".
За промяната на имиджа на "Шевролет" сериозни надежди се възлагат на "Волт". Електромобилът с разширен обхват, който може да измине до 60 километра на ток и още около 500 със символична консумация на гориво, е включен в мащабна маркетингова и рекламна кампания.
Шевролет Волт
Фотограф: GM
Нейната цел е да представи "Шевролет" като производител на икономични, високотехнологични и забавни за шофиране модели.
В преследването на тази цел компанията ще предложи и редица приложения за смартфони, които предлагат едно по-пълноценна и забавно общуване с колата. В същото време от "Шевролет" ще се опитат да убедят потенциалните купувачи, че използването на най-съвременни технологии не е самоцел, а е ключов фактор за повишаване на сигурността на автомобилите. В своите кампании фирмата ще набляга и на качеството на своите нови модели.
Към момента от "Шевролет" се справят добре с налагането на имиджа си като производител на леки коли. С голям успех в САЩ се посрещна компактния за местните разбирания модел "Круз", който както и "Соник" е разработен в Корея. Автомобилът е на пазара от септември, като още в базовото ниво предлага свързване на мобилен телефон и плеър към аудиосистемата чрез Bluetooth. Прецизната навигационна система и стабилизиращата програма са други широко рекламирани екстри.
Шевролет Круз се оказа пазарен хит в САЩ
Фотограф: GM
"Разполагаме с тези технологии от години, но наша грешка е, че не сме акцентирали на тях", пояснява Еуник.
Според собственика на дилърство на "Шевролет" Дуейн Падок въпреки че предлага продуктите си на добри цени за съответното оборудване, компанията не иска да се рекламира като производител на евтини коли. "Ние просто представяме предимствата на "Шевролет" пред другите марки. Разбира се, подходът е един към потенциалните купувачи на SUV модела Equinox и коренно различен към тези, които биха си взели "Круз", пояснява Падок.
Ръководителят на маркетинг отдела в "Шевролет" Джоел Еуник пък добавя, че "Корвет" вече до голяма степен се рекламира като отделен бранд. В най-новата рекламна кампания присъства изречението "Корвет от Шевролет" ("Corvette, by Chevrolet") и в нея се акцентира основно на това, че в разработването на колата са използвани технологии на НАСА.
Вече няма да се говори за "Шевролет Корвет", а за "Корвет" от "Шевролет"
Фотограф: GM
Видеоклипът показва суетенето на инженери около изстрелването на совалка, след което камерата се пренася на писта, където "Корвет" върти обиколки. Финалният щрих е слоганът "Хубаво е да знаеш, че Америка все още прави ракети".