През 2008 година, по време на автомобилното изложение в Париж пред широка публика беше представена концептуалната разработка на SsangYong с индекс C200. Година и половина по-късно корейския производител обяви автомобила като следващ етап в развитието на Korando (името произлиза от думите Korea Can Do). Така през октомври 2010-а серийният модел беше официално представен, отново в Париж. Инетерсното обаче е, че дни преди тази премиера новото Korando беше показано, не другаде, а в България. Това стана по време на ежегодния панир в Пловдив.
И само месец по-късно новото Кorando вече се предлага на българския пазар, а екипът ни направи обстоен тест драйв на версията, оборудвана с двулитров дизелов двигател. Ето и впечатленията ни от иновацията, наречена Korando.
Екстериор
Едва ли има някой, който още от пръв поглед да не забележи фрапантната разлика в дизайна на новото Korando. Пълната промяна всъщност не е толкова странна предвид името на дизайнерското ателие, участвало в разработката. Става дума за корифеите в автомобилния дизайн, студиото ItalDesign. Именно Джорджето Джуджаро и неговия екип са в основата на тази, хем привлекателна, хем доста агресивна външност. Четвъртата генерация на Korando съчетава в себе си обем, динамични линии и индивидуално лице, а сравнен с преките си конкуренти Korando изглежда по-масивен, като в същото време си остава динамичен градски SUV.
Интериор
Салонът на новото Korando също е значително осъвременен. Качествени мателиали и много добра сглобка са в основата на приятното усещане. Що се отнася до функционалността, която е много важна за подобен род автомобили, ще кажем, че при Korando тя е на лице. Практичен багажник, много ниши и жабки за допълнителни вещи и визуален простор са чертите с които се характеризира интериора на корейския кросоувър. Уредите също правят добро впечатление. Основните са разположени пред погледа на водача, компилация са от аналогови циферблати и електронни дисплеи и са изключително информативни. Седалките са големи и удобни, притежават добре изразена странична поддръжка и са още един от факторите, усигуряващи комфорт дори и при дълги пъгувания. Минусите в интериора не са много и са несъществени, но такива определено има. Един от тях е подлакътника между предните седалки, който е изнесен по-назад от необходимото и не се регулира. Друг недостатък е свързан със задното стъкло, което е доста полегато и видимостта назад чрез централното огледало за обратно виждане е леко ограничена. Този недостатък обаче се компенсира от перфектно действащия парктроник. Като цяло интериорът на Korando е качествен, практичен и стилен, като отговаря на всички изисквания за един съвременен SUV.
Двигател и ходови характеристики
Най-съществената разлика на модела спрямо предшествениците е, че той вече не е построен на рама. Новата монокок конструкция е първата такава, използвана от компанията, но превръща всъдехода в типичен кросоувър. Благодарение на нея автомобилът се държи отлично но магистрала, а взимането на завои с по-висока скорост не водят до характерното за типичните всъдеходи подмятане и силен крен. Напротив, новото Korando е изключително стабилно, като характеристике му на асфалт се доближават до тези на леките автомобили. Това обаче в никакъв случай не му пречи да се представя добре и в пресечена местност. Там в сила влиза системата 4х4, която при необходимост мигновенно прехвърля въртящия момент към задния мост. Оптималният клиренс (180 мм), четирите движещи колела и наличието на електронно стабилизираща проглама са в основата на доброто поведение на кросоувъра в нетипични пътни обстановки.
Двигателят еXDi200 притежава забележителна за параметрите си динамика. Той се характеризира с висока мощност (175 к.с.) и с ниски нива на вредни емисии (CO2: 157 г/км). Още характерни черти на дизеловия мотор са неговия спокоен ход и не на последно място неговата икономичност (6,0 л/100 км). Минус се явява малко по-отчетливата турбо дупка, но иначе динамиката на този агрегат е забележителна. Моторът има работен обем от два литра и може да бъде комбиниран както с механична и автоматична предавателна кутия, така и с единично или двойно предаване.
Безопасността на Korando също е на много добро ниво ниво. Акценти от стандартното оборудване са шест въздушни възглавници и мулти-функционална ESP (електронна стабилизираща програма), която съдържа активна защита срещу преобръщане, спирачен асистент, асистент за потегляне от наклон и ESS (авариен стоп сигнал).
Казано с други думи, корейците, използвайки технологии от Mercedes-Benz и италиански дизайн, са създали един доста интересен SUV автомобил. Още по-интересна, предвид качествата му е и цената на новото Korando. Тя стартира от 36 800 и стига, в най-високото ниво на оборудване до 45 700 лева с ДДС, което предвид алтернативите е едно от атрактивните предложения на нашия пазар.
Източник: Mobile.bg