Дата и час: 21 Фев 2018 14:19

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




 Страница 6 от 6 [ 77 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Chevrolet Volt
Непрочетено мнениеПубликувано на: 05 Мар 2012 18:09 
Глобален модератор
Глобален модератор
Аватар

Регистриран на: 17 Фев 2008 21:20
Мнения: 10188
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Offline


Изображение


в. Труд написа:
“Дженерал мотърс” временно спира производството на електрическия автомобил “Шеви волт”, съобщи CNBC. Заради решението временно ще бъдат освободени 1300 работници.
Причина за тежкото решение е слабото търсене на електромобила.
Когато “Шеви волт” беше пуснат на пазара, от компанията смело обявиха, че планират да продадат 10 000 коли през 2011-а и 60 хил. през 2012 г. Миналата година обаче се продадоха едва 7671 броя, а от началото на тази настана истинска катастрофа с продадени само 1626 бройки. Цената на колата е висока - 33 500 долара.


И каква стана тя?


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Chevrolet Volt
Непрочетено мнениеПубликувано на: 11 Сеп 2012 21:30 
Глобален модератор
Глобален модератор
Аватар

Регистриран на: 17 Фев 2008 21:20
Мнения: 10188
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Offline

Изображение
По ирония на съдбата именно фактът, че "Волт" е твърде високотехнологичен продукт,
което е повод за гордост в "Дженерал мотърс", отблъсква потребителите, смятат анализаторите
[GM]

dnevnik.bg написа:
За американските потребители електромобилът с разширен обхват "Шевролет Волт" е скъп със своята цена от 39 000 долара, оказва се обаче, че дори и при нея производителят "Дженерал мотърс" губи до около 49 000 долара на кола, съобщи "Ройтерс". Сумата е изчислена след допитване до анализатори на автомобилната индустрия и познавачи на производството.
Техните сметки показват, че реално колата струва между 76 и 88 хил. долара, при това без да се взимат предвид разходите за реклама, маркетинг и други административни разходи.
Нещата стават още по-зле заради слабото търсене на колата, като за да се привлекат купувачи им се предлага преференциален лизинг от 199 долара месечно за период от две години. Този ход доведе до рекордните 2831 сделки през август при около 1500 месечно преди промоцията.
До момента общо продадените "Шевролет Волт" са 13 500, което е твърде далеч от прогнозираните 40 000 до края на годината. Проблемът на "Дженерал мотърс" е, че при тези обеми на сделките е мираж да се мисли за възвращаемост на инвестираните в разработката на колата 1.2 млрд. долара, като в допълнение не може да се свали и цената на използваните компоненти. Нещо повече, част от доставчиците товарят частите и с наказателен данък заради факта, че не се поръчват планираните бройки.
Ниското търсене създава проблеми с натоварването на завода в Детройт, който произвежда автомобилите. След като веднъж спря работа за няколко седмици през март, от 17 септември работниците ще излязат в още четири седмици принудителен отпуск.
От GM признават, че за момента не печелят от "Волт". "Истина е, все още не правим пари от "Волт", казва пред "Ройтерс" вицепрезидента в компанията Дъг Паркс. Той обаче е оптимист, че второто поколение на автомобила ще е по-евтино, по-търсено, загубите ще намалеят и дори ще се стигне до генериране на печалба.
"Така или иначе "Волт" не беше създаден с идеята да носи купища пари. Колата демонстрира нашият технологичен капацитет, а опитът по създаването й ще помогне в развитието на други модели", пояснява Паркс. Според изчисленията на анализаторите продажбите на "Волт" трябва да стигнат поне 120 000 бройки, за да се намали стойността на разходите за разработка на приемливите 10 000 долара.
Всъщност "Дженерал мотърс" не са първите, които рискуват с пускането на скъп за създаване и производство продукт, припомня "Ройтерс". "Тойота" прави същото с модела "Приус" още в края на 90-те години, като в него са вложени над 10 млрд. долара.
Хибридът се предлага на пазара в САЩ от 2000 г. За този период продажбите са се удвоили до 164 408 за тази година. "Приус" обаче е значително по-евтин, като най-достъпната версия струва 19 745 долара.
"Нисан" пък инвестираха почти 5 млрд. долара в електромобила си "Лийф". При цена от 36 050 долара от него са продадени едва 4228 бройки, което също е доста под прогнозите.
"Волт" е скъп, защото използва редица уникални компоненти - литиево-полимерни батерии, електрически мотор и електроника.

Колко струва един "Волт"
* Разходи за разработка: 18 650 долара
* Оборудване: 37 350
Производствени разходи
* Части, материали и труд: 12 000 долара
* Уникални части, материали и труд: 12 000 долара
Общо: 80 000 долара


 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 Страница 6 от 6 [ 77 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  


Gemius