Re: Chevrolet Volt
Публикувано: 30 юли 2010 18:29
Прав си за актуалния вид, но той още повече прилича на Лексъса....lada2110 написа:Май това е актуалния вид:
Форум на любителите на автомобили с марките Daewoo и Chevrolet
https://daewoo-chevrolet.com/forum/
https://daewoo-chevrolet.com/forum/viewtopic.php?f=57&t=1241
Прав си за актуалния вид, но той още повече прилича на Лексъса....lada2110 написа:Май това е актуалния вид:
В навечерието на продажбите в САЩ, електрическият Chevrolet Volt е бил подложен на независим тест-драйв, които показал, че автомобила изразходва почти два пъти повече гориво, в сравнение с посоченото в рекламните материали на General Motors. Същевременно в сравнение с хибридните автомобили Volt представлява е ново ниво в икономията на гориво . Както пише в своя публикация в американския вестник на Motor Trend, при проведения тест драйв, средно за целия пробен период (около 500 км) Volt е изразходвал 1,87 литра гориво на 100 километра, докато GM анонсира разход към 1 л / 100 км. Въпреки това се смята, че данните са повлияни от етап от пътуването в пустините и планините на Южна Калифорния, където в условията на стръмни изкачвания и спускания, както и в жега, разхода на бензин е скочил до 3.1 л/100 км.
Журналистите също така потвърждават, че двигателя с вътрешно горене се включва да работи само при високи скорости (над 110 км / ч). Като цяло, изданието отбелязва, че нито един от хибридите предлагани на пазара в САЩ, не може дори да се приближи до Chevrolet Volt по показателя икономичност.
http://auto-press.net написа:В Америка има едно ново движение сред шофьорите, наречено суперпробег /нypermiling/. То възниква не на празно място след атаките на 11-и септември и не е само стремеж за колкото се може по-икономично каране. Някои от практикуващите го правят за икономии, други за опазване на зеления цвят на планетата, но и за двата вида шофьори да се измине макар и сантиметър повече със зареденото гориво си е лична победа.
Ще кажете - какво общо има това с най-новия модел на GM - Volt? Има и то много. Преди три години автогуруто Боб Луц, представяйки за първи път колата в Детройт, обобщи идеята за нея - да е максимално електрическа - т.е. чиста и да е максимално функционална - т.е. неограничена в пробега си от възможностите на акумулатора - все още ахилесовата пета на всички съществуващи електромобили в света.
Имах възможността лично да се уверя доколко хората на GM са успели да преборят дилемата - ток - пробег, по време на тест-драйв на Volt в околностите на Детройт. Още преди пристигането ме беше заляла полемичната вълна, повдигната от някои американски автожурналисти. Електромобил ли и Volt или хибрид? Зависи от коя страна се погледне - ако се гледа какво точно задвижва колелата, колата е електрическа. Ако се гледа цялостното силово задвижване, колата е хибрид. Но в крайна сметка на кого му пука?
Volt предлага това за което е направен - карането не струва почти нищо при градските пътувания, собственикът му може да го използва без всякакви притеснения, че колата ще спре насред пътя заради изтощаването на акумулатора. Всъщност второто е това, което предлага всеки конвенционален автомобил с ДВГ. Привлекателността на автомобила, който спокойно може да носи определението революционен, е в неговата нормална употребляемост. Не се усеща по никакъв начин в купето някакво притеснение, заради монтирането на четворно по-големият от стандартния акумулатор, возията е комфортна, поведението в завой е адекватно, звукът на бензиновия мотор се чува вътре само при рязко натискане на педала на газта.
За хората на хипермайлинга, особено, когато в играта е намесен токът, най-важен е резултатът. А Volt изпълнява именно това, което каза преди години Лутц - в рамките на нормалното дневно градско каране от 50-60 км е напълно чист електромобил. А когато трябва да стигне в средата на нищото в пустинята Мохаве, например, нещо, което никоя от елколите на конкуренцията не може да направи, ако не използва вертолет, Volt се справя без проблем, демонстрирайки истинското изкуство на електрическия суперпробег.
Техниката зад колата е повече от сложна. Силовите потоци, нагледно показвани с анимация на централния LCD-дисплей, вървят в различни потоци по време на движение - от батерията към елмотора, от двг-то към генератора и от там към акумулатора или към елмотора, или пък към двата. Дори и от колелата към генератора, а от него към акумулатора при рекуперативното спиране. Засукано като технология и изпълнение, но ефективно като общ резултат, наречено от GM задвижваща система Voltec.
В зависимост от това колко газ, пардон, колко ток подавате Volt може да измине между 40 и 50 мили /64 - 80 км/ безшумно и без отделяне на вредния СО2 - личното ми постижение беше 48 мили. След това, без никакво прагово преминаване Volt стартира двигателя си с вътрешно горене 84 к.с. - 1,4 л Ecotec на Opel, но го използва само като генератор за ток, задвижващ отново електромотора на колата с мощност 111 кВт/149 к.с. В този режим автомобилът може да измине с едно зареждане на резервоара /35,2 л/ над 310 мили /към 500 км/.
Преминаването от акумулаторно към генераторно захранване не се усеща на практика и понеже двг-то работи при оптимални, те и постоянни обороти, при повечето случаи не се усеща и чува. Двигателят си дава сам газ и вдига оборотите само в "планински" режим, когато е нужно да се генерира повече елмощност за основния мотор. Ускоряването на автомобила от място до 100 км/ч става за 8.9 сек., максималната скорост е 160 км/ч, режимите на работа са три - Normal, Sport и Mountain.
Животът в кабината е интересен. Приборното табло е доминирано от централния панел и конзола с интегрирани тъч-команди. Материалите са солидни, без излишни изхвърляния, тапицерията на вратите е основно пластмасова, но с интересни футуристични шарки. В автомобилите, които карахме в Детройт, липсваше междинна част между двете индивидуални седалки отзад и подлакътник, нямаше и покритие на багажното пространство, неща, които любезните домакини обещаха, че ще са налице при европейската премиера на колата.
В добавка към стандартната инфосистема и навигация, във Volt се предлагат апликации за контрол върху функциите на колата на базата 24 часа през 7-е дена на седмицата, чрез компютър и MyVolt.com и през OnStar Mylink Mobile App за Chevrolet, съвместим с iPhone, Droid и другите смартфони.
На пътя Volt се държи като леко форсиран семеен седан с добър "отговор" във волана и интересни динамични качества. Движението е много тихо с преобладаващ шум само от гумите, въртящият момент впечатлява, ускоряването е изключително плавно. Колата има сериозно корава структура, специално прецизирано окачване, изненадващо добро и рязко спиране, особено в рекуперативен режим. Tой осигурява до 0.2g забавяне, стойност покриваща около 94 % от всички спирания. Там, където е нужно още по-сериозно спиране, процесът е комбинация от рекуперацията и триенето на спирачните накладки.
Добрият динамичен стоеж на пътя се гарантира още от широката следа отпред-отзад /1556 - 1578 мм/, дългото междуосие - 2685 мм, както и от по-ниския с 40 мм център на тежестта на колата, отколкото при съпоставим конвенционален седан. Не малък е приносът за стабилността и на стандартните за колата системи ABS, тракшън контрол и StabiliTrak. В Щатите нямах реалната възможност да проверя напълно динамичното поведение в завой на колата, заради характеристиките на пътищата в градската област на Детройт - прави и с пресечки от 90 градуса с непрекъснати ограничения и затова тази част на теста остава за времето, когато колата се яви за каране в Европа през следващата година.
Ако можете да зареждате мобилния си телефон сами, спокойно ще се справите с тази задача и при Volt. Колата идва екипирана с мобилно зарядно кабелно устройство, разположено в ниша в багажника, което се включва с нормален щепсел в битов елконтакт 240 Волта. Собственикът може да програмира незабавен старт на зареждането или пък да отмести старта му до зона в денонощието с по-евтин ток или според времето на тръгването с отместване напред за необходимите за зареждане четири часа или пък 10-12 за 120 Волта мрежа.
При всеки автомобил много важен въпрос е цената му, както и разходите по неговата експлоатация. С цената си в Щатите от $41 000 Volt съвсем не е евтин. За да смекчи шоковият удар на цената от GM оферират за Щатите тригодишна лизингова схема при месечни вноски от по $350 при първоначална вноска от $2500 и годишен пробег до 12 000 мили /19 200 км/. Не бива да се забравя, че зад Океана Volt носи и данъчни облекчения за собственика си от $7500. От GM дават още един плюс при експлоатацията - ако карате до 40 мили на ден, това означава, че ще харчите само ток и че ще спестите за една година парите за 1900 литра гориво - между 1200 и 1500 долара. И това при цена на горивото в Щатите в рамките на 66 цента за литър!
Ако трябва да обобщя впечатлението си от Volt, бих казал че новата кола на GM e абсолютно необходимият мост между напълно електрическото бъдеще на автомобилите и класиката в задвижването им, наречена двигател с вътрешно горене.
auto-press.net написа:В продължение само на три дни, Chevrolet Volt спечели три изключително престижни награди. Черешката сред тях обаче е приза за най- екологичен автомобил на годината 2011- Green Car of the Year, който моделът получи днес. Победата е още по-сладка, както за Chevrolet, така и за компанията майка GM, като се има предвид факта, че Volt е първият електрически модел, който печели това престижно отличие.
Останалите номинирани модели, които достигнаха финалния етап от тазгодишното издание на конкурса Green Car of the Year бяха Ford Fiesta, Hyundai Sonata Hybrid, Lincoln MKZ Hybrid и Nissan LEAF.
На Международния автомобилен салон в Ню Йорк Chevrolet Volt е признат за най-добрите световен "зелен" автомобил за 2011 (2011 World Green Car).
"Изборът на Volt за екологически чист автомобил на годината отново напомня за новите енергийно ефективни технологии, които предлага марката Chevrolet по целия свят" - казва Рик Шайд, вицепрезидент на Chevrolet Marketing. "Тази награда, както и предшестващите я потвърждава желанието на специалистите да се създаде автомобил, който е различен от всички други, който е готов да промени представите за автомобила по принцип."
Chevrolet Volt е избран сред 12 нови автомобила от цял свят, включени в първоначалния списък на кандидатите, а след това - от 9 коли, като отиват на финалите, където се състезава с двата модела: BMW 320d Efficient Dynamics Edition и Nissan Leaf.
За да стане кандидат за голямата награда "Авто свят", моделът трябва да се предлагат в търговската мрежа на поне два континента в периода 1-ви Януари 2010 година - 30 май 2011 година. Chevrolet Volt ще може да участват в номинациите за 2012 г., тъй като ще влезе в продажба по пазарите в Европа и Азия през тази година.
dnevnik.bg написа:Полицията в Ню Йорк вече ще разполага с електромобили с разширен обхват "Шевролет Волт", за да патрулира из града. Това стана факт, след като кметството на Ню Йорк реши да закупи 50 коли от модела за нуждите на общинските звена в града.
Новината идва два месеца след като от президенството обявиха, че ще вземат 100 автомобила от същия модел на "Шевролет".
"Волт" ще е първият електромобил, който ще се ползва от полицията. Към момента служителите на реда използват за патрулиране електрическите двуколки "Сегуей", а в парковете и колички за голф.
Според кмета на Ню Йорк Майкъл Блумбърг с покупката на 50-те електромобила кметството ще даде пример за намаляване вредните емисии и разходите за гориво чрез инвестиции в модерни технологии. На първо време града ще закупи 70 коли на ток, като 50 от тях ще са "Волт", а останалите 20 от други производители.
Постепенно бройката на електромобилите в автопарка на кметството на Ню Йорк ще нарасне до 430 бройки. "Електромобилите са последното и най-забележимо попълнение в автопарка на града, който е първи в САЩ по ниско ниво на изхвърляните емисии от движещите се в него превозни средства", обяви Блумбърг при получаването на първите коли.
"Ние като ръководители ще се борим да запазим лидерската си позиция в тази област, но ни се иска и жителите на Ню Йорк в ежедневния си живот да използват щадящ околната среда транспорт", добави той. Според Блумбърг, когато хората видят, че кметството и полицията залагат на електромобилите, това може да ги накара и те да предпочетат този тип коли.
Той е категоричен, че общината ще направи всичко възможно, за да насочи избора им в тази посока, с подробна информация и изграждане на нужната за нормалната експлоатация на колите на ток инфраструктура.