Chevrolet Volt

Съобщение
Автор
lada2110
Минаващ
Минаващ
Мнения: 44
Регистриран: 03 мар 2010 22:16
МПС: ВАЗ 21104
От: Лакатник

Re: Chevrolet Volt

#31 Непрочетено мнение от lada2110 » 17 юли 2010 08:43

Със сегашните коли, и от по близкото минало ти трябва електротехник. Със електрическите коли ще ти трябва инжинер в електрониката. Тук нещата стават сериозни - електрозадвижвания, инвертори, стабилизатори и най вече контролери набъкано навсякъде(не че сега ги няма, ама ще са още толкова). Доста начетен човек трябва за такава позиция, които вече все по трудно се намират у нас и не се прозвеждат нови от "образУвателната ни система", но това е друга тема... :-?? Цената може и да нарастне но пак казвам поддръжката ще е много по-малко и ще се балансира доста, няма да се плаща на 2 монтьора да речем, а на 1. Все пак по малко работа но по скъпа. В днешния свят не се прави нищо ако не е конкурентноспособно на пазара. :)

Proximus
Напреднал
Напреднал
Мнения: 480
Регистриран: 02 окт 2009 10:32
Skype: bgproximus
МПС: Aveo 5
От: Varna
Име: Proximus

Re: Chevrolet Volt

#32 Непрочетено мнение от Proximus » 20 юли 2010 11:50

По въпроса с екологията - действително производството на акумулаторни батерии е мръсна и неекологична работа. Идеята е административно, притежателите на електромобили да са принудени да предават негодните вече батерии в специализирани пунктове, които ги рециклират или ги обезвреждат. Това не са батерийки ААА, които просто да захвърлиш в казана.

Батериите вече имат достатъчно голяма енергийна плътност, както и достатъчен брой цикли заряд-разряд. Всъщност с едни съвременни батерии можете да изминете сумарно около 100 000км което не е малко. А цената на новия комплект, ще пада в следствие увеличеното производство и успешното рециклиране.
Трябва да се усъвършенстват и системите от рода на KERS, да се съхранява краткотрайно натрупаната енергия в суперкап кондензатори. Защото най-много енергия се губи при ускорение и спиране.

И това недоразумение наречено хибридни автомобили да бъде изхвърлено. Наличието на бензинов двигател отежнява цялата конструкция, води до големи загуби и като цяло оскъпява електромобила. Трябва просто да се подобри системата за бързо зареждане на батериите, или например замяната им в електростанциите.

И като цяло съвременните автомобилни компании се държат доста неадекватно на пазара. Вместо да пуснат нещо принципно ново и различно, те се опитват да осъвместят конвенционалните технологии със електрическите им заместители. И всичко това на чудовищна цена.
Дали няма в средносрочен план някоя нова и неизвестна индийска или китайска компания, която се влияе само от практичността да почне да отнема от пазарния им дял на автомобилния пазар ? Според мен е въпрос на време.

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10253
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Chevrolet Volt

#33 Непрочетено мнение от Izparitel » 20 юли 2010 12:49

Офтопик:
Представям си мила родна картинка:
Зима. Вали сняг, улиците непочистени и колите газят снега, минус 20 градуса, огромни задръствания, пътуването от единия край на града до другия трае часове.
Налага се спешно от Обеля да се закара някакъв предмет е Бистрица /все квартали на София/. Работят фарове, габарити, отопление на купето, на задно стъкло, вентилатор. Тръгваш, 2 метра и спираш....
Тези с хибридите ще стигнат от т.А до т.Б и обратно. Какво ли ще се случи в крайна сметка с чистите електрики?
Нямам представа какъв е капацитета на акумулаторните батерии, но очаквам, че само отоплението ще ги "изсмуче" за час-два, време, за което човек може и да не е стигнал до отсрещната дестинация. ddpom

Proximus
Напреднал
Напреднал
Мнения: 480
Регистриран: 02 окт 2009 10:32
Skype: bgproximus
МПС: Aveo 5
От: Varna
Име: Proximus

Re: Chevrolet Volt

#34 Непрочетено мнение от Proximus » 20 юли 2010 20:32

Izparitel написа:
Офтопик:
Представям си мила родна картинка:
Зима. Вали сняг, улиците непочистени и колите газят снега, минус 20 градуса, огромни задръствания, пътуването от единия край на града до другия трае часове.
Налага се спешно от Обеля да се закара някакъв предмет е Бистрица /все квартали на София/. Работят фарове, габарити, отопление на купето, на задно стъкло, вентилатор. Тръгваш, 2 метра и спираш....
Тези с хибридите ще стигнат от т.А до т.Б и обратно. Какво ли ще се случи в крайна сметка с чистите електрики?
Нямам представа какъв е капацитета на акумулаторните батерии, но очаквам, че само отоплението ще ги "изсмуче" за час-два, време, за което човек може и да не е стигнал до отсрещната дестинация. ddpom
В един съвременен автомобил електричеството, както и парното се явяват като "отпадни" продукти от работата на двигателя (той така и така се върти и произвежда топлина). Може би за решаването на гореизброените проблеми ще се използват други похвати - нискоенергийни LED осветителни тела, защо не използването на гориво единствено за отопление на купето или химии за бързо размразяване на стъклата. Както и инсталиране на слънчеви панели (пр. на покрива), които да се явяват допълваща мощност за захранване на разни гъзарийки като музикална уредба или климатик. Просто идеи... може и да са нереализируеми :)

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6332
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Re: Chevrolet Volt

#35 Непрочетено мнение от slowtraveler » 20 юли 2010 20:46

В съвременните автомобили електричеството не е 'отпаден' продукт...
Ако включиш консуматори - разхода на гориво се увеличава. Ако нямаш включени консуматори - все едно нямаш електрическа система.
Затова и новите автомобили са с LED осветления, електроусилвател на волана, който се включва само когато има нужда и т.н.
Относно фотоклетките - виж последния Приус. Имат вариант при който климатика работи от соларни клетки на покрива.
Имат и технологии и всичко. Но относно утежняването на системата заради двигателя - не съм съгласен...
Двигателя е около 150-200кг, а акумулатора за пробег 20-30км тежи почти толкова (включващо 'керс' системата)...
Така-че хибрида твърдо не е глупава система, а еволюция на съществуващите системи....
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение

Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: Chevrolet Volt

#36 Непрочетено мнение от The Stig » 20 юли 2010 20:50

Идеята за слънчевите панели вече се предлага при някои модели.
Няма спор, че пред инжинерите стои проблема с пробега, и издръжливостта на силовото предаване. Но лично за мене, най-големият проблем за ел. автомобилите ще бъде прекалено високата цена, заради технологиите и проучваничята вложени в тях, и прогнозираната висока загуба на стойност. Но едва ли до 10 години ще се превърнат в масова пазарна ниша. С времето и технологиите, възможностите ще стават все по-големи и цените ще падат.
Изображение

Proximus
Напреднал
Напреднал
Мнения: 480
Регистриран: 02 окт 2009 10:32
Skype: bgproximus
МПС: Aveo 5
От: Varna
Име: Proximus

Re: Chevrolet Volt

#37 Непрочетено мнение от Proximus » 20 юли 2010 22:38

Да, но към двигателя тежащ 150-200кг имате добавена охладителна система, горивен резервоар, алтернатор и множество др. помощни системи. И сметката в кг. набъбва. Отделно поради високото общо тегло се налага влагането на сервоусилватели.

Според мен при електромобилите трябва да се подходи по принципно различен начин в посока олекотяване - какво пречи шасито да представлява здрава карбонова структура, а ламарините да бъдат заместени от леки полиетиленови материали? Ефекта от олекотяването би довел до влагането на по-маломощни двигатели, респ. на по-евтини и леки батерии и елеминиране на необходимостта от влагането на серво усилватели. А влагането на високоефективна вариаторна трансмисия ? Да не говорим че иначе тежките батерии могат да се разположат в пода на електромобила, което евентуално ще стабилизира олекотената структура.

lada2110
Минаващ
Минаващ
Мнения: 44
Регистриран: 03 мар 2010 22:16
МПС: ВАЗ 21104
От: Лакатник

Re: Chevrolet Volt

#38 Непрочетено мнение от lada2110 » 20 юли 2010 23:33

Офтопик:
slowtraveler написа:...
Затова и новите автомобили са с LED осветления, електроусилвател на волана, който се включва само когато има нужда и т.н.
При хидравликата като караш с много висока скорост волана олеква и имаш чувство че малко да мръднеш и излиташ, чувства се нестабилност/неувереност. Електроусилвателя няма тоя недостатък, основната му функция е с увеличаване на скоростта да се втвърдява за да го няма това чувство и да се управлява колата по уверено. Другия момент че при електроусилвателя може лесно да слагат повече настройки, дори според вкуса на потребителя(все пак не всички хора харесват едно и също). Те затова на колите вече алтернаторите са по 140А, сигурно има и с повече... Хидравликата също си има и поддръжка, поне на старите... (coolbeer)
Той хибрида наистина не е глупава идея, но просто ефекта от него не е чак толкова голям колкото е добре да бъде.

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6332
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Re: Chevrolet Volt

#39 Непрочетено мнение от slowtraveler » 21 юли 2010 14:25

@ Proximus,
Тея неща дето ги приказваш са много хубави, но и много скъпи....
Само помисли в кои автомобили и в момента шаситата са карбонови..
И дали на производителя не му е идвало на ума да сложи двигател 40к.с. вместо 150, като компенсира с карбоново купе.
Сервоусилвателя не се слага заради общото тегло, а заради удобството.... Да не би Калосчето с неговите <1т да е тежка кола, че има сервоусилвател. Или пък Газката да е лека, щото няма такъв?!
Същите приказки за теглото могат да се кажат и за електриката. На хибрида акумулаторите са около 150кг.
За чиста електрика сигурно ще са поне 300кг. А от там нататък започваш да слагаш електродвигатели, редуктори, управляващ блок....
Като знам какъв е управляващия електриката блок на хибрида - сигурно е по-тежък от резервоар :lol:
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение

Proximus
Напреднал
Напреднал
Мнения: 480
Регистриран: 02 окт 2009 10:32
Skype: bgproximus
МПС: Aveo 5
От: Varna
Име: Proximus

Re: Chevrolet Volt

#40 Непрочетено мнение от Proximus » 21 юли 2010 17:14

slowtraveler, нямам илюзията че електромобила ще задмине скоро автомобила откъм удобство, кеф и пробег. Това което може да се предложи за сега и вероятно в средносрочно бъдеще е предимно начин за предвижване из градската среда на ниска цена с ограничена скорост и доста компромиси в удобството.
Аз не съм виждал или съм се интересувал каква точно електроника се влага за управлението на хибрида, но знам как се управлява един постоянно токов двигател и каква силова електроника е необходима. И със сигурност не е десетки килограми, макар че силно зависи от мощността.
А сервото е за удобство, безспорно - все пак центъра на тежестта в автомобила пада върху предните гуми, които на всичкото отгоре са и доста широки. Но идеята ми беше че премахването му води до опростяване и поевтиняване. А и ако се приеме идеята за чисто градски автомобил могат да се вложат и по-мънички и не толкова широки гуми. Както и да се направят някои компромиси със здравината.
Карбоновите структури, колкото и скъпи да са сега, влизайки в масово производство поевтиняват многократно. Аз лично за себе си имам съвсем друго обяснение защо не се използват по-масово. Първоначалната инвестиция в автоклави, оборудване, обучение на специалисти, автоматизиране на съвсем ново производство е доста висока - но не чак толкова. И тъй като вече има създадена световна металургична индустрия, подпомагаща автомобилната на никой не му се иска да разваля нещо в цялата верига. Пр. богатата на суровини рурска област в DE и немската автомобилна индустрия е симбиоза която, никой не би нарушил.

Потребителски аватар
autokorea
Напреднал
Напреднал
Мнения: 456
Регистриран: 30 мар 2009 11:00
МПС: корейски всякакви
От: гр.София
Име: Динев
Контакти:

Re: Chevrolet Volt

#41 Непрочетено мнение от autokorea » 21 юли 2010 17:56

Няма да е лошо и да се намери технология за "заваряване" на карбоновите конструкции след нанасянето на щети. До колкото се сещам алуминия не навлезе широко в автомобилостроенето заради подобен проблем.
Сервиз за корейски автомобили и магазини за авточасти за корейски автомобили.
http://autokorea.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/autokorea.bg/" onclick="window.open(this.href);return false; - /група АУТОКОРЕЯ във facebook/

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6332
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Re: Chevrolet Volt

#42 Непрочетено мнение от slowtraveler » 21 юли 2010 22:04

Proximus написа:.... знам как се управлява един постоянно токов двигател и каква силова електроника е необходима. И със сигурност не е десетки килограми, макар че силно зависи от мощността.....
Да, зависи от мощността, но килограмите са десетки - мога да те уверя.... А съм виждал не само хибридния блок на лек автомобил/джип, но и такъв на хибрид 800кВт :D
Ама там силовата част е стотици килограми :D
А и хибрида съвсем не ползва постояннотоков двигател, а синхронни променливотокови двигател/генератори...
Иначе - за цялата верига: ако за производителя има начин да стане всичко пластмасово - биха го направили...
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение

Proximus
Напреднал
Напреднал
Мнения: 480
Регистриран: 02 окт 2009 10:32
Skype: bgproximus
МПС: Aveo 5
От: Varna
Име: Proximus

Re: Chevrolet Volt

#43 Непрочетено мнение от Proximus » 22 юли 2010 10:53

Е 800kW си е мощност за кариерен самосвал, то е съвсем рализчна категория :) И не съм сигурен че пластмасата е много по-кофти материал от ламарината - не гние, лека е, по-устойчива е на леки удари, може би и по-лесна за възстановяване или евтина за пълна замяна на повредената част.
При хибрида е малко по-шибана историята защото мех.енергия на бенз. двигател се превръща в електрическа и там обратно в механична. Аз за това и не ги харесвам хибридите, защото при тези преобразования се натрупват сериозни загуби и се увеличава цената.
И пак за силовата електроника - колкото и тежка или скъпа да ви се струва в бъдеще това ще се промени. Един мосфет транзистор за 3евро днес може да носи до 100А, до преди 10години този ток е бил от порядък по-малък, а цената по-висока. Същото се отнася и за акумулаторните батерии. Влагат се все по-добри начини за управление, а полупроводниковите елементи стават с все по-добри параметри. И нещата в тази област се развиват и подобряват много по-бързо, от колкото се развиват бензиновите двигатели (които за мен са близо до технологичния си връх от поне 10години) или дизеловите такива.

autokorea, за алуминия и карбона си прав. Не се бях се сещал за тази страна на нещата :) Верно не сме във Ф1 че като потрошим кокпита да ни дадат нов.

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6332
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Re: Chevrolet Volt

#44 Непрочетено мнение от slowtraveler » 22 юли 2010 11:16

Proximus написа:...При хибрида е малко по-шибана историята защото мех.енергия на бенз. двигател се превръща в електрическа и там обратно в механична. Аз за това и не ги харесвам хибридите, защото при тези преобразования се натрупват сериозни загуби и се увеличава цената.
Наскоро се разрових по-сериозно в тематиката, и се удивих колко хитро е измислена механиката на хибрида на Тойота...
Тънкостта е една скоростна кутия с два мотор/генератори. И при блокиране на единия ел.двигател по команда, цялата механична енергия може да се предаде към колелата без загуби....
Все едно да блокираш едното колело на диференциал - енергията се прехвърля изцяло към другото...
Затова и ск.кутия (която май е обща с двата мотор/генератори) е едновременно ел.двигател/генератор и стартер на двигателя...
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение

Proximus
Напреднал
Напреднал
Мнения: 480
Регистриран: 02 окт 2009 10:32
Skype: bgproximus
МПС: Aveo 5
От: Varna
Име: Proximus

Re: Chevrolet Volt

#45 Непрочетено мнение от Proximus » 22 юли 2010 13:06

Интересни хитринки :) Под "загуби" визирах електрическите загуби които са вътре в генератора на ток, породени от триене, магнитни загуби, диодни изправители и т.н. Може и да бъркам, но КПД-то на алтернатора на автомобил май е около 70%. В топлоцентралите стига близо 100%, но там размерите наистина нямат значение :D

Отговори

Върни се в “Приятели на марката”