Страница 2 от 6

Re: Chevrolet Volt

Публикувано: 15 юли 2010 20:44
от The Stig
Ако 70-80 % от шофирането ти е в градски цикъл- това е твоят автомобил(ако спазваш ограничения и не ускоряваш като рейсър :lol: са възможни резултати с 3 или 4 пред десетичната запетая). При извънградско каране, с по-високи скорости когато се използва често бензиновият двигател- един дизел е по-ефективен. Не съм сигурен за точна цифра на цената, но е около 50 000 лв, което за мене хич не са малко пари. Можеше да се използват по-добри материали в интериора, а и по управлението може да се поработи. Разбира се това не е спортна кола, има си определена клиентела и няма спор, че е успешен модел. Но някакси не ме грабна...

Re: Chevrolet Volt

Публикувано: 15 юли 2010 21:19
от ivobivo
Може би колегата е гледал това - http://www.fquick.com/videos/Top_Gear_Prius_Review/3746
При едно и също трасе Prius дава 45 MPG, a VW Lupo 1.2TDI дава 75 MPG. Освен това 1 Prius струва колкото 3 Lupo

или може би това - http://www.youtube.com/watch?v=dKTOyiKLARk
Сравнение на пълна ръчка за Prius с 1.5L двигател срещу BMW M3 с 4.0L и 440 к.с - за 10 обиколки на пистата Prius дава 17.2 MPG срещу 19.4 MPG при BMW M3

Не знам колко луд и необразован трябва да си за да си купиш кола пълна с батерии при положение, че по никакъв начин не помагаш на околната среда, а най много после да я замърсиш с всичките гадости от батериите, a на извънградско е направо жалка :lol: Дори според реалната статистика на spritmonitor.de e Prius-a e на второ място сред бензинките с 5.2L / 100 km, a на 2-ро място сред дизелите е Lupo с 3.5L / 100 km - http://www.spritmonitor.de/de/die_spars ... autos.html ;)

Re: Chevrolet Volt

Публикувано: 15 юли 2010 21:42
от slowtraveler
ivobivo написа:..Не знам колко луд и необразован трябва да си за да си купиш кола пълна с батерии при положение, че по никакъв начин не помагаш на околната среда, а най много после да я замърсиш с всичките гадости от батериите, a на извънградско е направо жалка....
Абе не знам - Лексъса даваше извънградско при сериозна стъпка около 9.0л/100, което е много малко за инсталираната мощност. Градско - около 7....
А за бягане - добре, че е ограничен на 180км/ч... Но динамиката му е много добра...

Re: Chevrolet Volt

Публикувано: 15 юли 2010 22:08
от ogi
slowtraveler написа:
ivobivo написа:..Не знам колко луд и необразован трябва да си за да си купиш кола пълна с батерии при положение, че по никакъв начин не помагаш на околната среда, а най много после да я замърсиш с всичките гадости от батериите, a на извънградско е направо жалка....
Абе не знам - Лексъса даваше извънградско при сериозна стъпка около 9.0л/100, което е много малко за инсталираната мощност. Градско - около 7....
А за бягане - добре, че е ограничен на 180км/ч... Но динамиката му е много добра...
slowtraveler, ти не вникна в нещо много важно, споменато от човека -
по никакъв начин не помагаш на околната среда
Реално погледнато, електрическият автомобил е много по-голям замърсител, от автомобилите на течни горива, спрямо екологията като цяло.

Re: Chevrolet Volt

Публикувано: 15 юли 2010 22:32
от slowtraveler
Вникнах във въпроса и много съм мислил по него, но не съм стигал до еднозначен отговор за себе си, затова и не го коментирах...
Защото производството на акумулатори е мръсна и енергоемка работа. Но...
Аналогичен джип гори 14-16л/100 градско. Т.е. разлика около 7л/100км в полза на хибрида.
За 200,000км (навярно толкова може да се каже, че е разумния живот на автомобила) разликата ще е около 14х.литра бензин, които сигурно замърсяват не по-малко от производството на 150кг батерии (които се изкупуват обратно за рециклиране, поне от Тойота...)..

Re: Chevrolet Volt

Публикувано: 15 юли 2010 23:31
от Izparitel
Много ми е интересно как стоят нещата с отоплението през зимния сезон? :c16
Предполагам, че хибридите ползват топлина от ДВГ, но при електрическите не отива ли парата в свирката, т.е. тока в нагревателя?

Re: Chevrolet Volt

Публикувано: 15 юли 2010 23:34
от The Stig
И аз доста съм мислил и спорил с приятели по повод екололичната съвест на водачите на подобни автомобили. Отново потвърждавам, че в градски цикъл нямат конкуренция и алтернатива за разхода на гориво. Все още този тип автомобили е с доста висока цена, която трудно ще избиеш въпреки огромните възможности за икономия. Едва ли има колеги, които си купуват такава кола, като мислят само за разхода на гориво. Доста от тях търсят по този начин да променят имиджа си, да покажат на другите, че опазват околната среда. Друг е въпросът дали наистина е така...

Но явно пазарът сега започва да се разраства, след като почти всеки производител изкара поне частичен хибрид и в насока проучвания и развитие на технологията се харчат милиярди.

Re: Chevrolet Volt

Публикувано: 15 юли 2010 23:41
от The Stig
Izparitel написа:Много ми е интересно как стоят нещата с отоплението през зимния сезон? :c16
Предполагам, че хибридите ползват топлина от ДВГ, но при електрическите не отива ли парата в свирката, т.е. тока в нагревателя?
Тока вози, тока топли, тока всичко... :lol: Определено зимно време, при включено отопление ще се стопява пробега, който и без това е недостатъчен.

Re: Chevrolet Volt

Публикувано: 16 юли 2010 00:09
от Izparitel
The Stig написа: Все още този тип автомобили е с доста висока цена, която трудно ще избиеш въпреки огромните възможности за икономия.
Надеждата е в братята китайци да врътнат един клонинг под друга марка на по-атрактивна цена. Лошото е, че като станат по на 6-7 години и западняците ги сменят, ако ги докарат насам ще трябва да се сменя батерията /много $ /, а не само масло и ангренажен ремък с ролки.

Re: Chevrolet Volt

Публикувано: 16 юли 2010 00:36
от The Stig
Изображение

Като стана въпрос за братята китайци, в този сегмент няма да играят обичайната роля на имитатори, а ще са главни играчи с разнообразни разработки. Горната снимка е електро Сув, с доста приличен пробег(над 300 км поне на теория), не лош дизайн и приличен интериор. Така че, могат да ни изненадат приятно. :) Доста оффтопик стана ама....

Re: Chevrolet Volt

Публикувано: 16 юли 2010 08:17
от slowtraveler
Izparitel написа:Много ми е интересно как стоят нещата с отоплението през зимния сезон? :c16
Предполагам, че хибридите ползват топлина от ДВГ, но при електрическите не отива ли парата в свирката, т.е. тока в нагревателя?
Предполагам, че на електрическите ще слагат инверторни климатици...
И в момента на хибридите климатика е електрически (на охлаждане), а разхода е що-годе нормален и лятото...

Re: Chevrolet Volt

Публикувано: 16 юли 2010 15:20
от lada2110
Единствения проблем който не е още напълно решен е пакета с батериите - обема и теглото им. Всичко друго е практически измислено отдавна, та дори и Лада имат опити в тая насока... :D Но се напредва в тая сфера, до няколко години предполагам че може да се масовизират подобни коли, с което и батериите биха поевтинели... А и една електрическа изцяло кола би имала в пъти по малка нужда от поддръжка, наред с ниската цена за 100км пробег. Представяте ли си как ще се отрази на сервизите. Но това ще се компенсира донякъде с това че за ремотна на такива коли монтьорите ще трябва да са доста по образовани и съответно и цената ще е по висока, няма да има Пешо с гаражчето сервиз, или всеки полуграмотен да се пише монтьор...
Аз лично ако имах 100 000$ за кола бих си взел веднага от тия на Tesla motors(особено седана дето го готвят), не бих се занимавал, нито с джипове, нито с лумузини Мерцедес. :)

Re: Chevrolet Volt

Публикувано: 16 юли 2010 15:42
от slowtraveler
lada2110 написа:.... Аз лично ако имах 100 000$ за кола бих си взел веднага от тия на Tesla motors(особено седана дето го готвят), не бих се занимавал, нито с джипове, нито с лумузини Мерцедес. :)
За в града - става, но как би тръгнал с лимузината например от София за Варна? И към Ябланица фарчетата да започнат да мъждукат (образно казано, защото все пак се захранват през стабилизатор), а ти да въртиш педалите на динамото :lol:
Все още им липсва универсалността, която я имат хибридите...
Е - ако батериите са оборотни и на всяка бензиностанция има резервни и заредени, които се сменят за 2-3-5 минути - и аз бих се замислил (coolbeer)

Re: Chevrolet Volt

Публикувано: 16 юли 2010 17:03
от lada2110
Мисля че да са оборотни батериите това няма да стане никога, пък и пакета на Тесла е около 60 000 батерийки... Да не говорим какъв ще е контрола над състоянието на тия оборотни батерии. Някои разработки са в насока бърз заряд на батериите, което изглежда по реалния вариант. Заряд в рамките на 30-15мин. е приемлив, спирка за кафе, ще се преживее на всеки 300-400км... (coolbeer) Иначе гледам го дават че се зареждат за 4 часа. Хубава работа иначе хибрид, ама малко твърде обемна и тежка става работата. То и за Волта съм гледал филчета преди дето се оплакват че още стои празно мястото на батерийте, Шевролет отдавна го разработват и него и проблема им е и както на останалите, пак тия пусти батерии.

Re: Chevrolet Volt

Публикувано: 16 юли 2010 17:57
от autokorea
Е тогава ще се наложи да назначим и електротехник в сервиза! :)
Колкото е по-ново и по-специфично нещо, толкова по-специализиран и оборудван трябва да е сервиза. И толкова хвръкват нагоре цените за ремонт. Но това е техническия прогрес при автомобилите, колегите с най-новите и високотехнологични модели вероятно вече са го усетили. ddad