Руснаците са ненадминати

Забавни снимки, интересни разкази, вицове, трикове и всичко свързано с доброто настроение.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5794
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Re: Руснаците са ненадминати

#136 Непрочетено мнение от dsuzunov » 25 яну 2014 08:33

Ако си забелязал, задвижването на винта е от двете скоростни кутии.
При разлика от 100-150об/мин. на двата мотора, представи си какво става със съединителите.
При слаби акумулатори, използвахме винта за да палим втория двигател.
В инструкциите пише, първо да се пали двигателя до акумулатора и след това другия.
Никой не го спазваше и постоянно ни товареха с арести заради паленето през винта.
Изображение

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: Руснаците са ненадминати

#137 Непрочетено мнение от stinbg » 25 яну 2014 09:34

dsuzunov написа:...При разлика от 100-150об/мин. на двата мотора, представи си какво става със съединителите.
...
При разлика в оборотите на двата мотора със съединителите става това, което става всеки път на твоя автомобил когато се движиш по инерция на скорост - кинетичната енергия на автомобила развърта двигателя на по-високи обороти от тези които би имал ако не е на скорост - тоест нищо драматично (фактически разлика в оборотите на двата двигателя, когато са зацепени към трансмисията не може да има освен ако въпросното средство не е във въздуха). Въртящият момент, които товари съединителя в това състояние е десетки пъти по-малък от въртящият момент, който двигателя упражнява за да задвижва автомобила.
Life's a journey, not a destination

Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5794
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Re: Руснаците са ненадминати

#138 Непрочетено мнение от dsuzunov » 25 яну 2014 10:03

Стояне, пак си неподготвен.
Разлика в оборотите до 100об/мин. е допустима, при регулировките на БТР-а.
Обаче, при движение по разкалян терен е осезаема.
Едната двойка мостове (1-3 или 2-4), видимо избързва, спрямо другата. (личен опит)
От кога в авиацията взехте да разбирате и от кашимерия?
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Руснаците са ненадминати

#139 Непрочетено мнение от slowtraveler » 25 яну 2014 12:25

Не виждам проблем - все пак развъртане на спрял двигател е по-леко отколкото каране на полусъединител...
А при залепени съединители просто единия двигател ще се товари повече...
При корабите има подобни схеми - два двигателя на един винт... И стандартно ги палят точно така - единия като зацепи, пали другия през редуктора :)
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: Руснаците са ненадминати

#140 Непрочетено мнение от stinbg » 25 яну 2014 12:41

dsuzunov написа:Стояне, пак си неподготвен.
Ами все така ми се случва - обаждам се неподготвен
dsuzunov написа:Едната двойка мостове (1-3 или 2-4), видимо избързва, спрямо другата. (личен опит)
Това че едната двойка избързва или закъснява няма никакво значение - ако беше прочел и схванал написаното от мен, щеше да разбереш, че това което се получава е че единият двигател развърта другият - същото е при движение на скорост по инерция както съм написал, разликата е в задвижващата сила - в единия случай кинетичната енергия на колата, в другия двигателят с по-високи обороти. Прочети пак какво съм ти написал и си дай време за осмисляне, мисля 2-3 дена в твоя случай трябва да са достатъчни, ако ти отнеме повече, работата не е на добре.
dsuzunov написа:От кога в авиацията взехте да разбирате и от кашимерия?
Кашимерията никога не съм я разбирал, най-вероятно няма и да я разбера и искрено съжалявам тези, които я разбират.

П.С. И още нещо от авиацията. Колкото и прецизно да регулираш двата двигателя, разлики в оборотите винаги ще има на хлъзгав терен и ще ти обясня защо максимално простичко.
Когато се движи "кашимерията" особено по на нагорнище, двигателите са натоварени да кажем максимално (газ до дупка). При това положение, ако 1ви и 3ти задвижващ мост попаднат на по-хлъзгав участък (или увиснат във въздуха) и загубят сцепление техните обороти могат да достигнат максималните теоретични според предавката и възможностите на двигателя (да кажем 5 пъти повече от тези на другия двигател). Това означава, че каквито и регулировки да правиш, оборотите ще зависят от натоварването или простичко казано, оборотите на двигателя могат да варират от 1000 до 5000 при едно и също положение на педала за газта, но различно сцепление с пътя и когато говорим за два двигателя, това означава, че единият може да е на 1000, другият на 5000 оборота пък дори и ти лично да си ги регулирал.
И това ти го пиша неподготвен така че няма нужда да ми напомняш.
Life's a journey, not a destination

Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5794
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Re: Руснаците са ненадминати

#141 Непрочетено мнение от dsuzunov » 25 яну 2014 12:56

Прочети пак какво съм ти написал и си дай време за осмисляне, мисля 2-3 дена в твоя случай трябва да са достатъчни, ако ти отнеме повече, работата не е на добре.
Офтопик:
И аз те обичам! :*
Ще отговоря след 4 дни, нека първо да осмисля. :lol:
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Руснаците са ненадминати

#142 Непрочетено мнение от slowtraveler » 25 яну 2014 13:02

Няма смисъл от закачки - като се обичате - вземете се :lol:
Ама да се върнем на техническата тема....
Митак, за да се 'заключи' 8х8 включвахте ли перката и имаше ли ефект от това изравняване на оборотите на двата двигателя?
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5794
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Re: Руснаците са ненадминати

#143 Непрочетено мнение от dsuzunov » 25 яну 2014 13:29

БТР-а е с постоянно включени 3 и 4 мостове (задните)
Винта се включва ръчно, само при плуване.
Предните мостове се включват ръчно.
Диференциалите са самоблокиращи, тип "с повишено триене".
Стоял съм отстрани, на някой наклон, при кално време и съм наблюдавал колоната от БТР-и, изкачваща стръмнината.
Върви, но с пребоксуване. И това не е заради неопитен водач.
На същия наклон, по-късно се изкачваха няколко ЗИЛ-157 (гумите им са еднакви по размер и вид с БТР-ските).
Е как не видях и една от гумите за приплъзне малко. Пълзи бавно нагоре, можеш да броиш тактовете на мотора, дето се казва, но върви. А тези камиони май нямаха блокажи на диференциалите.
При БТР-а, щом едното колело завърти свободно, диференциала се самоблокира и завърта и двете колела.
При движение направо, сам се разблокирва.
Не мога да намеря схема на диференциалите.
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Руснаците са ненадминати

#144 Непрочетено мнение от slowtraveler » 25 яну 2014 15:05

Имах предвид, че все пак е военна машина и би трябвало да е мислено какво се прави при повреден един двигател...
Едва ли остава 4х8 схемата - по-вероятно е комовете и редуктора на винта да са изчислени за работа и предаване въртящ момент към другата секция...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5794
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Re: Руснаците са ненадминати

#145 Непрочетено мнение от dsuzunov » 25 яну 2014 16:47

Когато е конструиран този БТР, не е имало подходящ дизелов двигател в необходимите количества за него.
За сметка на това, са разполагали с ресурс за производството на бензинови мотори.
Двигателите на БТР 60 са ГАЗ40П, 90кс. всеки, и са същите като тези на ГАЗ 51 "Молотовка"
Когато са представили разработката с двата мотора и за обяснили, че е възможно, машината да се движи и само с един двигател, военните са изпаднали в див възторг. Та на тях им е трябвало точно това - дори и повредена, да има ресурс да се измъкне от бойното поле на собствен ход.
При повреда в единия двигател, просто се демонтира кардана между неговата скоростна кутия и съответната раздаточна кутия (на схемата с №№ 15 и 30). Тъй като, всеки мотор задвижва по един преден и един заден мост, при повреда, машината е в състояние да се движи с един двигател, задвижващ два от мостовете т.е. с колесна формула 4Х8, при това със "скромната" скорост от 50-60км/ч. по път с настилка.
Освен това, връзка между двата двигателя през раздатката на перката има само когато тя е включена да се върти.
През останалото време не са свързани.
Изображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Руснаците са ненадминати

#146 Непрочетено мнение от Izparitel » 25 яну 2014 23:09

Дори липсата на някое колело не беше проблем за машината, както и някоя и друга дупка от куршум в гумите.

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Руснаците са ненадминати

#147 Непрочетено мнение от Izparitel » 27 яну 2014 22:05


Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: Руснаците са ненадминати

#148 Непрочетено мнение от The Stig » 28 яну 2014 23:24



Как не са превзели навремето британския пазар, незнам... :lol:
Изображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Руснаците са ненадминати

#149 Непрочетено мнение от Izparitel » 11 фев 2014 15:33

Как спира УАЗ 3909:




http://vbox7.com/play:0d38deaf01" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: Руснаците са ненадминати

#150 Непрочетено мнение от The Stig » 24 фев 2014 01:34

http://novosibirsk.drom.ru/gaz/volga/13264549.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Изображение

Изображение

Изображение
Изображение

Отговори

Върни се в “Забава”