Не... Това е един от сериозните проблеми особено при корабите - заразяване на нафтата с бактерии
3 - биомасата на бактериите. Хранят се с нафта, но до колкото знам живеят основно във водата - т.е. за разпространението им е нужно наличие на вода. Заради честото 'промиване' на автомобилните резервоари с нова нафта този проблем не е често срещан при тях. Но ако дизелов автомобил е оставен на място няколко месеца може да се срещне и при тях..
4 - вода
5- боклука от умрели бактерии и 'отработени' продукти...
Заразяването започва да изглежда като гъба - пласт лигави парцали, който задръства филтрите, повишава износването, може да повреди помпите/дюзи и т.н..... Много често довежда до спиране на двигателя в най-неудобния момент...
За лечение се ползва антибиотик (бактерицид), който се добавя в резервоара обикновено след основно почистване....
Снимката я взех от тук:
http://www.oil-analysis.org/fuel_filtration.html" onclick="window.open(this.href);return false;
П.С. дизелистите, на които им горят много автомобилите винаги могат да се оправдаят с тези бактерии