Статии

Забавни снимки, интересни разкази, вицове, трикове и всичко свързано с доброто настроение.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Интересни статии

#76 Непрочетено мнение от Izparitel » 31 дек 2010 11:26

Париж забранява SUV возилата

Изображение
automedia.bg написа:Френската столица забранява движението на SUV возила и автомобили с големи дизелови двигатели.
Управниците на френската столица ще забранят движението на SUV возила и автомобили с големи дизелови двигатели в централната част на града. Мярката е част от програмата на Париж за по-чист въздух.
"Съветвам всеки, който има SUV да го продаде и да закупи подходящ за града автомобил", заяви Denis Baupin, служител в кметството на Париж, като допълни - "Съжалявам, но да управляваш SUV в града, просто няма смисъл".
Париж, заедно с други френски градове, като Лион и Гренобъл ще въведат ограниченията до края 2011 година или най-късно до началото на 2012 година.
Все още не е уточнено какви точно автомобили нямат да бъдат допускани в централната част на градовете.
Според информацията SUV возилата със сигурност попадат в списъка с нежелани гости в града, заедно с автомобилите с големи дизелови двигатели, но към момента не е определена максималната кубатура или мощност на двигателите, които ще могат да се движат свободно в града.
Вероятно ще бъдат определени зони с "ниски емисии", през които ще може да се преминава с определен тип возила, в определени часове и срещу определена сума.
В много други европейски градове, като Лондон и Берлин, вече действат подобни зони с "ниски емисии", в които се налагат различни ограничения за преминаване.
И какво ще правят сега техните мутри?

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Интересни статии

#77 Непрочетено мнение от Izparitel » 05 яну 2011 08:42

Спирачката отказа, а сега накъде?

Изображение
Кошмарът на шофьора оживява. Колата лети надолу по планински път, а спирачките отказват. Помпаш педала, но нищо не се случва. А сега?

Мотото на рубриката "Оцеляване" гласи: БЕЗ ПАНИКА.

Имаш шанс да се спасиш, ако реагираш навреме.

Противно на първия порив, не бива да дърпате ръчната. Това ще блокира задните гуми и автомобилът моментално ще се завърти. Познайте какъв ще е резултатът.

Опитните шофьори знаят как да убият скоростта с намаляване на предавката. Това може да се окаже рисковано. Има опасност да не успеете да превключите, тогава оставате на неутрална скорост и на практика возилото ви се превръща в летящ към ада ковчег. Същото ще се случи и ако изключите двигателя. За изобретателните по природа важи следното предупреждение: не е добра идея да опитвате да включите на задна с идеята да спрете. Така ще блокирате двигателните колела.

Възможностите са: 1) завъртане на колата и 2) пързаляне като с шейна. Спирачният път става двойно и тройно по-дълъг, колата е неуправляема.

Експертите съветват да не пробвате нито един от четирите варианта. Целта е да намалите скоростта, като увеличите триенето на гумите. Движете се на зиг заг, все едно се спускате със ски по много стръмна писта.

Излезте от пътя, когато това е възможно. Неравностите ще ви забавят допълнително.

Пътните знаци са тънки и с тази скорост ще ги схрускате като за закуска. Изкушението е голямо, но тук има една опасност – да задействате еърбеците. В настоящата ситуация само това ви липсва - да карате като обезумял надолу и да не виждате къде отивате. Вероятността не е чак толкова голяма, но не си струва да рискувате, освен ако не сте наясно къде се намират датчиците за въздушната възглавница. Като се има предвид, че механизмът реагира на определена сила на удара, а площта на стълба на знака е доста малка, може и да избегнете нещастието.

Докато се спускате стремглаво, внимавайте палците ви да са върху, а не от вътрешната страна на волана. Малка, но важна подробност. Неравностите по пътя могат рязко да извъртят предните колела, оттам и волана, и да ви счупят големите пръсти.

Пред вас има друга кола! Сигнализирайте със спирачка, с примигване с дългите светлини. На теория бихте могли да се спрете, ако се блъснете в предната кола. Между теоретическия и добрия практически резултат стоят няколко предпоставки. Предният шофьор трябва да кара с достатъчно голяма скорост. (При бързината, с която летите, ако се забиете в бавно движещата се кола, това ще е равносилно да блъснете стена.) Той трябва също така да е рядко срещаната комбинация от каскадьор с екстрасензорни способности, за да проумее навреме плана ви и да има хладнокръвието да ви асистира. Иначе може да се уплаши, да свърне рязко и да се пребие. И най-вече – дори изброените условия да са налице, нищо не може да гарантира добрия изход от това рисковано начинание. Ако се решите, застрашавате не само своя живот, но и този на пътниците в другото возило.

Наличието на мантинела е дар от Бога. Приближете се и трийте колата в нея. Така ще успеете да намалите значително скоростта. Край пътя има храсти – значи сте късметлия. Тръгвайте към тях. Ако успели да намалите достатъчно, е дошло време да се забиете в дървото пред вас. Колата е на пастет, но вие сте живи и здрави.

Честито! И този път отървахте кожата.

КИРИЛ КЛЮМОВ
Скочете назад от движещата се кола

Скачането от движеща се кола не бива да ви става навик. То се прави един, максимум два пъти в живота, и то като крайна мярка. Ако спирачките ви откажат и автомобилът неумолимо напредва към пропастта например.

Какво трябва да предприеме човек, за да изпълни успешно тази каскада?

Дръпнете ръчната спирачка. В крайни случаи като този е позволено. Така поне ще опитате да намалите скоростта, колкото да не се пребиете при падането. Отворете вратата. Сега е важно да изберете правилния ъгъл. За да отскочите настрани, трябва да се хвърлите в посока, противоположна на тази, в която върви колата.

Свийте ръцете, краката и главата колкото може по-близо до тялото. Гледайте да нацелите нещо по-меко – трева, храсталаци, каквото и да е, но не камъни или асфалт. Каскадьорите го правят с подходящо защитно облекло и се хвърлят върху пясък. За вас приземяването ще е по-тежичко, но може да намалите до минимум нараняванията. Докоснете ли земята, изтъркаляйте се. (24часа)
Наръчник

1. Без паника! Дланите ви ще се изпотят от адреналина. В момента той е ваш приятел. Използвайте го. Той ще обостри реакциите ви, ще наточи ума ви, ще засили хватката на ръцете върху волана.

2. Не намалявайте скоростта, не дърпайте ръчната спирачка. Последното, което бихте искали, е да загубите контрол върху колата. Всъщност предпоследното. Последното би било да загубите видимост. Затова:

3. Внимавайте в какво се блъскате. Препоръчително е да „заорете” колата в гъсталак, но не и да я ударите в нещо по-едро, което би отворило въздушните възглавници, преди да сте убили скоростта.

4. Създайте триене с гумите. Движете се на зиг заг точно както скиорът се спуска по стръмна писта – нещо като спиране с успоредни ски. Излизайте от банкета, когато е възможно. Неравностите ще забавят движението на автомобила.

5. Пазете палците. Дръжте ги успоредно на волана, иначе едно рязко отскачане на предницата може да врътне рязко кормилото и да ви ги счупи.

6. Вече сте намалили скоростта значително. Имате възможност да забиете колата в дърво или да изскочите от нея и да я оставите да полети към съдбата си. Може вече да пробвате и номера с минаването на по-ниска предавка.
Тук има и съвети, които поне според мен са доста спорни.

diadovelcho
Минаващ
Минаващ
Мнения: 6
Регистриран: 02 яну 2011 23:13
МПС: Nubira 1 1.6
От: София
Име: Велчо

Re: Интересни статии

#78 Непрочетено мнение от diadovelcho » 05 яну 2011 23:58

Противно на първия порив, не бива да дърпате ръчната. Това ще блокира задните гуми и автомобилът моментално ще се завърти. Познайте какъв ще е резултатът.
2. Не намалявайте скоростта, не дърпайте ръчната спирачка. Последното, което бихте искали, е да загубите контрол върху колата.
Тия да не си мислят, че ръчната има само две положения - отпусната и напълно блокирала? Естествено, че и с ръчната спирачка ще трябва да се намалява скоростта до колкото е възможно. Вероятността да поднесе неконтрулируемо е само на много хлъзгав път. Спиране и двигател е задължително, а нататък - каквото от другото е приложимо.
До сега на Нубирата съм успял да блокирам колелата с ръчната само в сняг или в много силен дъжд.

Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: Интересни статии

#79 Непрочетено мнение от The Stig » 13 яну 2011 14:35

В eBay се продава Bentley за $21 000!

Изображение

Изображение

Изображение

Не се шегуваме! Обявата е напълно реална и автомобилът от снимките са продава за $21 000. Къде обаче е уловката? Първоначално и ние доста се чудихме, докато не открихме, че в крайна сметка това е доста добре направена реплика, създадена на базата на Chrysler Sebring Convertible от 1996 година.

Както се казва в допълнителната информация, при преработката на автомобила са използвани основно оригинални детайли и резервни части от Bentley. Естествено има и такива, които са разработени специално за този екземпляр с цел да бъдат напаснати оригиналните панели. Те обаче са умело прикрити.

Крайният ефект е забележителен. Едва ли някой ще разпознае в репликата Chrysler Sebring и са малко тези, които ще разберат, че това не е истинско Bentley Continental GTC. Един от недостатъците на автомобила е, че изминатият пробег не е никак малък - 281 575 километра.

Въпреки това обаче не е лошо да станеш собственик на Bentley за сума, сравнима с тази, за която се продава Skoda Octavia, например.

Източник: Mobile.bg

Който иска Бентли, сега е момента... :lol:
Изображение

Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: Интересни статии

#80 Непрочетено мнение от The Stig » 26 яну 2011 18:24

Китай ще "заравя" задръстванията?

Изображение

Уникалните задръствания в Пекин са обичайно явление. И този факт не е никак странен предвид населението на града, което надхвърля 18 млн., души и непрекъснато разрастващата се икономика. Това обаче не е най-големият проблем пред властите на града. Замърсяването от автомобилите е толкова тежко, че градът е изправен пред екологична катастрофа. Изхвърляните от автомобилите газове за ден се равняват на вредните вещества в най-големите индустриални градове на Европа за една седмица. Предвижданията за бъдещето също съвсем не са розови. В момента ежедневно в Пекин се движат около 5 млн. автомобила, а до шест години техният брой ще се увеличи почти двойно. Именно поради тези наболели проблеми китайските власти са на прага на кардинално решение - вкарването на автомобилите под земята.

Замислената пътна революция в Пекин предвижда изграждането на огромна подземна пътна мрежа, включваща цял комплекс от магистрали под земята. Огромните тунели ще бъдат свързани един с друг, а в близост до тях ще бъдат изградени мегапаркинги. Така една голяма част от автомобилите в Пекин няма въобще да излизат на повърхността. Под земята ще бъдат изградени цели търговски комплекси и офисни площи, бензиностанции и изобщо ще бъде повторена цялата градска инфраструктура. Предвижда се и изграждането на чудовищна система за вентилация, която преди да изхвърли вредните вещества в атмосферата ще ги пречиства чрез специални филтри.

Тези мерки изглеждат като сценарий от някой научнофантастичен филм, но китайците са твърдо решени да ги осъществят. Другите, по-реално звучащи действия на управата на Пекин, са свързани с ограничаването на покупката на автомобил. Досега китайците си купуваха автомобили и чак след това отиваха да ги регистрират. След приетите промени в законодателството на града човек трябва първо да получи регистрационни табели и чак след това да си купи моторно превозно средство. Регистрациите са изкуствено ограничени на 240 000 за година. Предимство ще имат купувачите, които притежават гараж или паркомясто. С приоритет ще са и постоянните жители на Пекин, тоест тези, които имат т.нар. жителство. Останалите ще трябва да представят официален трудов договор за поне пет години, договор за наем на жилище и разрешение от агенцията за приходи, с което им се позволява покупката на автомобил.

Няма начин и жители на провинциите да регистрират автомобилите си по родните места и с тях да се движат из Пекин. Мерките, предприети в тази насока, предвиждат специален пропуск за такива превозни средства, който ще се издава много трудно. От средата на 2011 година ще важи правилото "Един човек, един автомобил", което означава, че водач на моторно превозно средство има право да притежава само един автомобил. Ако вече има кола, първо трябва да я продаде и чак след това да закупи нова. Дали чрез тези мерки ще намалеят задръстванията в Пекин е рано да се каже, но властите на града са твърдо уверени, че ще могат в най-скоро време да облекчат както трафика, така и вредните вещества в мегаполиса.

Източник: Mobile.bg
Изображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Интересни статии

#81 Непрочетено мнение от ogi » 26 яну 2011 19:40

От тук виждам към аптечката задължително начислен противогаз, в случай на авария на вентилационната система. :D
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: Интересни статии

#82 Непрочетено мнение от The Stig » 29 яну 2011 18:04

Вижте как се е отчитала скоростта в България

Изображение

Изображение

Високите технологии снижават до минимум субективния фактор. Това важи особено силно за измерването на скоростта на автомобилите от страна на контролните органи. Отчитане на превишена скорост с радар нерядко води след себе си оспорване от страна на нарушителя дали именно неговият автомобил е превишил скоростта.

За това и у нас все повече се набляга на т.нар. спийд камери. За момента те са и най-ефикасното средство за превенция на скоростта. Камерите за скорост използват дължината на вълната само за да бъдат задействани. След това чрез високоскоростен цифров модул системата прави 160 кадъра в секунда, чийто компютърен анализ показва скоростта, с която се движи автомобилът.

В България паралелно с тях се използват и познатите ни радари, работещи чрез т.нар. "Доплеров ефект". Историята на тези измервателни средства е доста дълга, но особен интерес представлява първият уред използван за измерване на скоростта на автомобил в нашата страна.

Въпросното устройство силно прилича на механичен хронометър, но всъщност ролята му е съвсем друга (снимка 1). Той се задейства ръчно, чрез натискане на бутон, като предварително на пътя са монтирани два знака. Когато автомобилът премине покрай първия знак, устройството се активира ръчно, а когато премине през втория - се спира от същото копче. Времето, за което превозното средство преминава между двата знака, на практика се преизчислява на скалата на уреда в километри в час.

Още по-интересен е и първият снимащ радар, използван в нашата страна. Той представлява статичен фотоапарат, монтиран към патрулната кола, в който е интегриран скоростомер. Той обаче е свързан със скоростната кутия на "патрулката" и на практика отчита нейната скорост. На снимката се появява колата отпред и под нея скоростта (с която всъщност се движи полицейската кола). Въз основа на тази снимка се глобява евентуалният нарушител. Субективният фактор идва от факта, че невинаги двата автомобила се движат с еднаква скорост.

Още интересни факти:
Първият радиолокационен уред за измерване на скорост в България се нарича "РИС 1". (снимка 2)
Най-дълго на служба в КАТ е устройството, наречено "Фара". (снимка 3 и 4)

Изображение

Изображение

Източник: Mobile.bg
Изображение

Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: Интересни статии

#83 Непрочетено мнение от The Stig » 09 фев 2011 14:45

ЗиЛ-ът на Брежнев се върна в Русия

Изображение

Преди дни в Париж се проведе интересен търг, за който ви разказахме подробно. Там беше изложен и един уникален съветски експонат. Става дума за автомобил с марка ЗиЛ, с който се е возил бившия генерален секретар на КПСС Леонид Брежнев.

От доста време насам тази съветска класика бе извън пределите на страната и преминаваше през ръцете на различни западни ретро колекционери. Сега тя отново ще се върне в Русия, защото от аукционната къща, провела търга, съобщиха, че ЗиЛ-ът на Брежнев е купен от руснак. Това е единствената известна информация за новия собственик, който е платил 188 100 евро за антиката.

Цената на този ЗиЛ-111, производство 1962 година, надминава всички очаквания. Тя е по-скъпа дори и от Simca-та от 1964-а, на която се е возил Шарл де Гол. Президентската лимузина беше продадена за 117 900 евро.

ЗиЛ-111 се произвежда в различни модификации от 1959 до 1967 година. Автомобилът тежи 2.6 тона и разполага с шестлитров V-образен осемцилиндров двигател с мощност 200 к.с. Този агрегат е комплектован с тристепенна автоматична трансмисия.

Максималната скорост на съветската лимузина е 170 км/ч, като точно от тази модификация са произведени само 112 автомобила. Днес те са значително по-малко, а добре поддържанете са броят на пръсти.


Източник: Mobile.bg
Изображение

Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: Интересни статии

#84 Непрочетено мнение от The Stig » 11 фев 2011 18:14

Lada Kalina за 3.7 милиона

Изображение

Фактът, че в Русия честните хора са повече от достатъчно, беше потвърден съвсем наскоро от един странен и много интересен случай. Водач на автобус случайно вижда, че на пътя е захвърлена голяма торба. Той спира рейса, отваря чантата и вижда в нея 3.7 млн. рубли - сума, равняваща се на 92 656 евро.

Шофьорът не прибира чантата с парите вкъщи, а я занася директно в милицията. Оказва се, че намерените пари принадлежат на "Руски пощи". Още по-изненадващо е твърдението на ръководителя на пощите, че торбата с парите е изпаднала съвсем случайно (?) от УАЗ-ката с която били превозвани.

Като причина за изпадането на парите един от директорите Вячеслав Паленов посочва недобре затворена задна врата. Според ръководството на руските пощи случаят е банален и се дължи на лошото техническо състояние на колите, с които се транспортират парите.

След като си получават обратно парите, от руските пощи решават да наградят героя с благодарствено писмо и право да края на годината да ползва безплатни техни услуги. Впоследствие явно някой по-трезвомислещ ръководител взема решение наградата да бъде съществено увеличена. На човека, намерил парите, е подарена чисто нова Lada Kalina.


Източник: Mobile.bg


Пак е нещо, можеше само с едно благодаря да се размине... :lol:
Изображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Интересни статии

#85 Непрочетено мнение от ogi » 18 фев 2011 09:41

Обяснения до КАТ

Допълнителни ОБЯСНЕНИЯ И ВЪЗРАЖЕНИЯ

от Кубер Славянов Сапарев

относно АКТ за установяване на административно нарушение

номер 215065 (серия М) от 02 януари 2011 г.

Уважаеми Г-не,

Използвам правото си в 3-дневен срок от издаването на акт за установяване на административно нарушение с номер 215065 (серия М) от дата 02.01.2011г да направя следните обяснения и възражения, тъй като смятам, че в описанието на служителя на КАТ (ст.л-т. Иво Антонов Кирилов), има доста неточности. По-конкретно искам да обясня и възразя върху следното:

1. В издадения акт е посочено, цитирам “...навлиза и преминава на червен сигнал на работещата на нормален режим светофарна уредба...”.

Тук държа да отбележа, че в момента на преминаването ми през линията, на която се намира светофарът (маркировка липсваше), сигналът на светофара беше жълт. Тук искам да цитирам и члена от закона, който е отбелязан в съставения ми акт и който оспорвам да съм нарушил:

Чл. 6. Участниците в движението:

1. съобразяват своето поведение със сигналите на длъжностните лица,

упълномощени да регулират или да контролират движението по пътищата, както и

със светлинните сигнали, с пътните знаци и с пътната маркировка;

В същото време, бих искал да цитирам и частта от правилника за прилагане на Закона за Движение по Пътищата, която касае означенията на светлинните сигнали:

чл.31 ал.7 т.4. жълта светлина - означава "Внимание, спри!". Това не се отнася само за онези от водачите, които в момента на подаването на този сигнал, след като им е било разрешено преминаването, са толкова близо до светофара, че не могат да спрат, без да създадат опасност за движението. При подаване на този сигнал на кръстовище водачите, които навлизат или се намират в кръстовището,са длъжни да го освободят.


Тук искам да отбележа, че сигналът на светофара се промени от зелен на жълт, един миг (по-малко от секунда) преди да премина през неравност на пътя, по-който се движех (ул.”Проф.Цветан Лазаров”), останала след прокарване на кабели под пътя и която се намира на 5 метра от самия светофар и която неравност усетих силно поради раздрусването. Освен това, бих искал да уточня и цялата дължина на кръстовището, която лично измерих на 18 метра: 10 от стълба на светофара до пресичащата моя път ул. “Илия Бешков” и 8 от единия до другия тротоар на въпросната улица. Предвид на моята скорост от около 50 км/ч, близостта ми до светофара (по-малко от 7-8 метра) както и на метеорологичните условия (обилен снеговалеж и силен вятър) и съответно на състоянието на пътната настилка, която прецених, че освен влажна е възможно и да е замръзнала заради отрицателните температури, прецених, че при евентуалния ми опит за рязко спиране е възможно да загубя контрол над автомобила и по този начин да създам опасност за останалите участници в движението и за пешеходците, които изчакваха зелен сигнал, за да пресекат ул. “Проф. Цв. Лазаров”. Тук бих искал отново да наблегна на фактите относно моята скорост (50 км/ч), разстоянието от мен до светофара в момента на смяната на сигнала (7-8 м.), както и на цялата дължина на кръстовището (18 м.). Трябва да направя и уточниението, че след съставянето на акта, аз измерих с личния си мобилен телефон с вграден хронометър времето, през което светлината на светофара е жълта (2.7 секунди). След елементарно изчисление и прилагайки закона за праволинейно равномерно движение, който гласи, че изминатият път е равен на скоростта умножена по времето (S = V.t) и преобразувайки скоростта от 50 км/ч в метри в секунда за скоростта ми получаваме:

50 км/ч = 50 x 1000 / 3600 = 13.89 м/с,

а за пътя:

V x t = 13.89 x 2.7 = 37.503 метра.

Очевидно е, че за времето, през което сигналът на светофара е бил жълт, аз съм изминал разстояние от 37.5 метра, което значително надвишава цялата дължина на кръстовището събрана с разстоянието ми до него (18+8 = 26 метра). С всичко това искам да заявя, че аз не само че съм навлязъл в кръстовището на жълт сигнал на светофара, което е напълно разрешено в конкретния случай и предвид на дадените обстоятелства, но и съм успял да напусна кръстовището преди сигналът да стане червен.

2. Бих искал да направя и уточнение за мястото, което бяха заели служителите на КАТ, в момента, в който преминавах през кръстовището и където бях спрян от тях. Патрулният автомобил беше паркиран на тротоара от дясната страна на ул.”Проф. Цв. Лазаров” и беше обърнат с предната си част към светофара на кръстовището с ул. “Илия Бешков”, а служителите на КАТ се намираха вътре в него до момента на наближаването ми до тях. Около 5 минути след съставяне на акта ми, полицейският автомобил беше напуснал предишното си място, което аз бях запомнил – точно на това място започва ограда. След това направих двукратно измерване на разстоянието от тази точка до въпросния светофар (веднъж с километража на автомобила си и веднъж пеша със стъпките си) и получих резултат от 120 метра. Т.е. в момента на преминаването ми през кръстовището, патрулният автомобил на КАТ се е намирал на 120 метра от началото на кръстовището или сумарно на (120 + 18 = 138 м.) от края му – респективно мястото, в което съм навлязъл в него. Да сметнем и разстоянието от служителя на КАТ (ст.л-т Иво Антонов Кирилов), седнал в патрулния автомобил до правата на моето движение, което определям приблизително на 2.5 метра (1.5 метра от равнището на земята и 2 метра встрани от пътя и според Теоремата на Питагор за образувания правоъгълен триъгълник 1.52 + 22 = 2.52). Нека означим с точка М позицията ми в момента, в който сигналът на светофара е сменил цвета си от зелен на жълт, с точка N самият светофар, с точка A позицията на ст.л-т Иво Антонов Кирилов и с точка B ортогоналната проекция на точка A върху правата на моето движение – ул.”Проф. Цв. Лазаров” (фиг.1). Получават се два правоъгълни триъгълника, които имат общ катет (AB = 2.5 метра) и втори катет съответно NB = 138 метра и MB = 146 метра (138 + 8). Ъгълът MAN, сключен между моето положение в момента на светването на жълто M и позицията на светофара N представлява разликата между ъглите ANB и AMB. За тези два ъгъла намираме съответно:

ANB = arctg (AB/NB) = arctg (2.5/138) = arctg (0.0181) = 1.04°

AMB = arctg (AB/MB) = arctg (2.5/146) = arctg (0.0171) = 0.98°

Или за търсения ъгъл MAN получаваме:

MAN = ANB – AMB = 1.04° - 0.98° = 0.06°

С arctg съм означил тригонометричната функция “аркус тангенс”.

С всички тези изчисления искам да покажа, че видимото ми преместване в зрителното поле на ст. л-т Иво Кирилов от момента на светването на жълт сигнал на светофара до навлизането ми в кръстовището е 0.06° ! Това е равносилно на различаване на странично преместване на предмет на разстояние 15 cm от разстояние 146 метра! Предвид на факта, че в този момент служителят на КАТ се намираше вътре в патрулния автомобил, заради чието намокрено стъкло както и поради гореспоменатия обилен снеговалеж със силен вятър, смятам, че задачата за различването на това преместване, т.е. на различване момента на промяната на сигнала на светофара до момента на моето навлизане в кръстовището, става фактически абсолютно невъзможна от разстоянието и от позицията спрямо правата на моето движение, на което беше патрулният автомобил.


3. Искам да отбележа още, че в момента на съставянето на акта, жълтата светлина на светофара в посока откъм патрулния автомобил не светваше при преминаването от червен към зелен и обратно сигнал на светофара – с което искам да отбележа, че светофарът макар и работещ, не се намираше в пълна изправност.

В заключение искам да ви уверя, че целта на настоящите възражения не е доказване вина или злоумишлени действия на служителя на КАТ – ст. л-т Иво Антонов Кирилов, а само снемане на моята вина по посочения чл. 6 т.1 от ЗДП и анулиране на съставения ми акт! Готов съм при необходимост да сътруднича допълнително за изясняване обстоятелствата и причините за възникналото недоразумение.

София, С уважение: .........................................

04.01.2011г К.Сапарев
източник:
http://saparev.com/kat/
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Интересни статии

#86 Непрочетено мнение от Izparitel » 02 мар 2011 16:18

Пропаднали банкети обръщат колата по таван


Изображение

в.Монитор написа:
Пропадналият пътен банкет може да доведе до тежки катастрофи с преобръщане на автомобила.
ЙОРДАН ЙОЧЕВ
02.03.2011
Маркировка разрешава изпреварването в рискови участъци
Голяма част от третокласните и общински пътища са с пропаднали банкети. Ако попадне там дясното колело на автомобила ви, той много лесно може да се преобърне по таван, съобщиха от КАТ.

Според пътните полицаи друг голям проблем е липсата на пътна маркировка и указателни табели за населените места по второкласните пътища. „Падне ли мъгла, може да си обикаляте цяла нощ и няма да разберете в кой град се намирате обясниха още експертите. Освен маркировка по тези пътища липсват и знаците, предупреждаващи шофьорите за опасност на пътя.
„Има доста участъци, на които трябва да се поставят табели за остри или последователни завои, защото често там стават катастрофи“, смятат пътните полицаи.
Анализът на експертите по безопасност показва и друг абсурд по родните пътища. По редица първокласни и второкласни шосета има прекъсната лента, която позволява изпреварването в участъци, в които това е изключително рисковано. От КАТ обявиха, че това често подвежда младите и неопитни водачи както и дамите зад волана.
„Шофьорът вижда, че по маркировка може да изпреварва и не се замисля, че участъкът е хълмист без никаква видимост за насрещно движение или непосредствено преди завой“, коментираха пътните полицаи. Подобни рискови участъци има, както по направлението Стара Загора-Нова Загора-Сливен, така и на пътя София-Плевен.
„Каквото и да си говорим, най-опасни са общинските шосета
или т.нар. междуселски пътища. Там няма мантинели и при лоша видимост лесно може да напуснете платното и да се обърнете. Освен това по тези пътища често има неправоспособни водачи, които стават причина за катастрофи с жертви“, обясниха още катаджиите.

Потребителски аватар
Ilyan
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 959
Регистриран: 07 ное 2007 10:07
Skype: ilyan-f1
МПС: ex. Leganza
От: София

Re: Интересни статии

#87 Непрочетено мнение от Ilyan » 04 мар 2011 15:11

Кадафи е бил македонски зет
:rofl:
Тези нямат насищане.
Изображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Интересни статии

#88 Непрочетено мнение от Izparitel » 15 мар 2011 14:08

Отопляемите седалки могат да бъдат опасни за здравето. В момента Националната служба за сигурност по пътищата на САЩ разследва случаи на изгаряния при хора, пише списанието USA Today.

От кантората Джонсън Клифтън Ларсън и Schaler кажват, че в Орегон, където е офиса им, най-малко 150 души са пострадали от прекалено активното подгряващи седалки.

На първо място по риск от изгаряне са хората с парализирани долни крайници. По този начин сериозно нараняване е получил наскоро американец парализиран в долната част на тялото. Той е прекарал два часа и половина на подгряване в своята Chevrolet Silverado, след като случайно го е включил при отваряне на прозореца.

Компанията General Motors, междувременно заяви, че сега в ръководството на колата има писмено предупреждение за възможни рискове за здравето.
Следващия път може да им се наложи да пишат, че карането с глава показана навън през прозореца през зимния период е опасно за здравето, поради рисковете от настинка и синузит.

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Интересни статии

#89 Непрочетено мнение от Izparitel » 15 мар 2011 17:37

Интересно изследване (PDF файл) представиха миналата седмица група специалисти от Калифорнийския университет в Сан Диего и университета Джордж Вашингтон. В рамките на две години учените са провели редица тестове върху най-различни модели и марки автомобили, търсейки дупки в сигурността на електронните им системи.
Изображение
По-голямата автоматизация на автомобилите води и до по-големи рискове за сигурността им.
Снимка: autosec.org
Оказва се, че слабите места в защитата на повечето автомобили са техните клетъчните системи, блутут устройства или зловреден софтуер в диагностичните инструменти, използвани в по-модернизираните сервизи.

Една доста нестандартна атака, обаче привлича най-много внимание. Изследователите успяват да вмъкнат зловреден код в цифров музикален файл, след което да го запишат като аудио CD, превръщайки песента в своеобразен троянски кон. Когато диска бъде пуснат, инфектираната песен може да промени фърмуеъра на стерео системата и да предостави достъп на хакера до цялата електроника в автомобила.

Риска от такава атака е голям, тъй като маскираният аудио файл лесно може да се разпространи в мрежите за споделяне без да събуди подозрения, смята проф. Савидж от Калифорнийксия университет. През 2009 г. заедно със свои колеги, той описва експеримент, в който с отдалечен контрол принуждава електрониката да изключи двигателя на последен модел автомобил, да заключи вратите, да изключи спирачките и да манипулират показанията на километража.

Новите методи за хакване могат да доведат и до модернизиране на престъпленията - вместо да търсят определен модел скъп автомобил, крадците могат просто да “инструктират” компютърната му система да изпрати GPS координатите до централен сървър, да изключи алармата и да отключи вратите на машината.

Въпреки това изследователите изтъкват, че “хакването” на автомобили ще бъде доста трудна задача в бъдеще предвид факта, че всяка марка и дори повечето модели на една и съща марка ползват различни версии на базовия софтуер. Ако едно решение даде резултат за даден модел това не гарантира, че ще работи и за останалите.

Браян Херон, вице президент на Drew Technologies - компания, специализирана в разработването на инструменти за компютърните системи на автоматзирани возила, смята че няма да има бум на технологичните атаки в тази сфера. Хакерите ще трябва да инвестират трърде много средства, време и усилия дори само за една версия на автомобилния софутер.

Източник: networkworld.bg

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Интересни статии

#90 Непрочетено мнение от Izparitel » 18 мар 2011 22:03

Крадецът вика "Дръжте крадеца!" не само у нас. Или мръсни номера при автомобилен производител.
в. Труд написа: Шефът по сигурността в “Рено” бе арестуван в Париж при опит да избяга в Африка, след като бе обвинен, че е скалъпил шпионския скандал, разтърсил през януари автомобилния гигант и цялата индустрия в света, пише в. “Индипендънт”.

Доминик Жеврей, който е бивш агент на военното разузнаване, бе закопчан на летище “Шарл дьо Гол” в петък вечерта минути преди да се качи на полет за Гвинея в Западна Африка. Новината за това и повдигнатото му обвинение в заговор за измама бе обявена едва вчера.

Жеврей е заподозрян, че е присвоил част от 250 хиляди евро, които “Рено” платил на анонимно “Дълбоко гърло”(по прякора на източника при аферата “Уотъргейт” в САЩ - б.р.), за да предостави на компанията данни за банкови сметки в Швейцария и Лихтенщайн на трима свои високопоставени служители. Те бяха уволнени по подозрение, че са продали на Китай тайни от стратегията на “Рено” за изграждането на електрическа кола.

Дълбоко гърло и във Франция

Преди 10 дни френското разузнаване доказа, че сметките са фиктивни и че няма данни за теч на секретна информация от гиганта. Според разведката най-вероятно “Дълбокото гърло” не съществува, а парите са присвоени от Жеврей и неназован местен следовател, нает от компанията.

Изпълнителният директор на “Рено” Карлос Госн заложи на карта репутацията си през януари, като заяви, че разполага с доказателства за промишлен шпионаж. Вчера бордът на гиганта се събра извънредно, за да обсъди призивите за оставка на ръководството за “унизителния” скандал в една от най-големите автомобилни компании в света.

Компенсация за уволнените

В понеделник вечерта компанията се извини на тримата си уволнени високопоставени служители, които без вина бяха обвинени в шпионаж. “Рено” обеща да ги компенсира, а петното върху кариерите и репутацията им да бъде напълно изчистено. Един от тях - Бернар Рошет, обаче заплаши да съди “Рено”. “Отвратен съм, натикаха ни в калта пред целия свят”, заяви той.
Офтопик:
Предисторията:

Три глави паднаха в “Рено” за шпионаж
07.01.2011
автор: Труд

ПАРИЖ - Френският промишлен министър Ерик Бесон обяви вчера, че страната му е изправена пред икономическа война заради индустриален шпионаж в “Рено”, съобщи Би Би Си.

Изявлението дойде ден след като стана ясно, че са “паднали главите” на трима мениджъри в автомобилната компания, в която френската държава има 15% дял. Бесон даде да се разбере, че от “Рено” е изтекла важна информация за електрическите автомобили, които смята да пусне на пазара от средата на т. г.

“Открадната е наша стратегическа, интелектуална и технологическа собственост”, заяви вицепрезидентът на компанията Кристиан Юсон. Нито той, нито Бесон обаче пожелаха да уточнят точно каква информация е изтекла и към кого.

“Рено” планира още идното лято да пусне на пазара електрическите версии на моделите си “Флуанс” и “Кангу Експрес” съответно за 25 000 и 20 000 евро. Заедно с японския си съдружник “Нисан” френската компания инвестира по 200 млн. евро годишно в разработката на електрическите модели автомобили.

Отговори

Върни се в “Забава”