Статии

Забавни снимки, интересни разкази, вицове, трикове и всичко свързано с доброто настроение.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Интересни статии

#106 Непрочетено мнение от Izparitel » 19 май 2011 23:31

На човека явно му е писнало:

Светофари на кръгово? Пълна тАпанарщина*

Изображение
Димитър Шумналиев написа:Да се монтират светофари на кръгово движение, каквото е Четвърти километър, е недоразумение. Публичното огласяване на тази идея трябва да върне столичните трафик “експерти” в седми клас.
Тази велика идея ще ни нареди на първо място в класацията Глупост на века. В “Гинес” има подобно изпълнение. В бившата държава Горна Волта.
Идеята е малък и значим пример, че майсторите на столичния трафик нямат концепция за града, че, ако имат, е силно объркана. Завъртяна на 180 градуса. Вместо да отваря града, да го отпушва, да му проектира нови коридори, успоредни туби на най-натоварените артерии, отделът “Организация и безопасност на движението” към кметството постига тъкмо обратното: запушва, затваря, ограничава. Затваря улици, бие забранителни знаци, бучи бариери. София е столица на колчетата, грозни при това. Защо?
Защото няма реален и реализуем план как в тази притисната столица да се въведе по-спокоен трафик. Идеята, че градът е строен за двеста хиляди автомобила, а днес бръмчат милион и петстотин, е само констатация. Доказваща управленско безсилие.
Хиляди хора пътуват от “Младост” към “Люлин”, а други хиляди - от “Люлин” за “Младост”. Липсата на талант за борене на трафика създава гениални кръстословици. Всеки ден. Стотици. Да се взрем в някои леки примери с тежки характеристики за професионалното равнище на “експертите”. Улица “Чаталджа”, например. Успоредна на “Дондуков”, способна да поеме част от натоварването. Всуе. Точно като в Горна Волта веднъж я затвориха в едната посока. След шест месеца я затвориха в обратната. След 6 месеца я прекъснаха в средата и насочиха движението към ляв завой пред ИСУЛ, където пък трафикът попада в ул. “Стара планина” с паркирани в ляво и дясно автомобили. Колите се разминават на два сантиметра, шофьорите псуват, жените плачат.
Улица “Незабравка” в “Изток”, най-бързата връзка на цял квартал към “Цариградско шосе”, бе запечатана с осем “легнали полицаи” заради малък инцидент. След случката “майсторите” положиха осем асфалтови възглавници, сътвориха тапа, защото тапанарското им мислене е съществено, то е концепция. След шест месеца най-после загряха, изкъртиха първия “легнал полицай”, и си заминаха след два дни напорист, целенасочен и смислен труд. “Майсторите” плачат за светофари, бучат ги навсякъде, където им хрумне - без обяснение, без обществена дискусия. Към отдела, представете си, работи и Комисия за организация и безопасност на движението, тя изповядва анонимност, стар социалистически манталитет. Забраняваме, затваряме, толкоз! Десет пъти им предложих вместо сухарите от КАТ, в комисията да се включат таксиметрови шофьори. Те знаят миомите на трафика, те страдат от язвите му. Всуе. В Горна Волта също е така.
София е задръстена от трафик глупости. От безумните недоразумения, разположени с велико чиновническо безхаберие, да възкресим няколко. Вижте снимката. Стотици не могат да се приберат вкъщи, защото знакът не им позволява да завият наляво към новия комплекс “Силвър сити”. Възможно ли е да се направи на “Джеймс Баучер” пред Белгийското посолство ляв завой без нарушение?
Безхаберието прави чиновника недосегаем. Той е анонимен. Решенията му не подлежат на дискусия. Той, незнайният, ме ограничава.
Както ме ограничава КАТ. Дебне ме. Цака ме. Ехидничи и съставя актове. Вместо да отваря града, КАТ дефинира обслужване на затварянето. Десетки пъти съм питал тия униформени, които ме причакват след левия завой към “Силвър сити”, защо не свалят безумния знак. “Ами ние не ги слагаме тия знаци!” Не ги слагате, а не слагате ли малко разсъдък в обслужването им? В последно време, като им снимам полицейската кола и им искам служебните номера, униформените подвиват опашка, изчезват. Защото съзнават играта.
За да блесне грижата към трафика, кметството периодически вади гениални идеи за естакади, тунели, двуетажни кръстовища. И новият заместник-кмет по транспорта Любомир Христов не страда от скромност. Преди седмица обяви колко щастливи трябва да бъдем, защото ни чакат седем естакади. Някога ще станат. Окей. А дотогава?
Дотогава София ще се гърчи. Защото няма генерална концепция за отваряне, защото нейните чиновници страдат от липса на талант: те не са майстори на свободата, на новите решения, те са пазванти на миналото и на старата си безпомощност. Не се отварят платна, не се разширяват кръстовища, не се въвеждат кръгови движения,не се обособяват готови успоредни туби. Центърът боледува. За сметка на това се разширява Синя зона. Най-добре да се разпростре от Мало Бучино до гара Искър. Така ще пълни градската хазна - още и още.
Както я пълни “Паркинги и гаражи”, фирма, която вместо да ми осигурява паркоместа, надземни и подземни приюти, ме дебне като КАТ, и ме цака като КАТ, залага ми скоби, вдига ми колата. И ми нанася четири наказания: присвоява чужда собственост, отнема ми възможността да ползвам мое по закон средство, наказва ме с глоба от 30 лв., нанася ми психологически шок, а, за да не остане назад, КАТ ме друса с акт, отнемайки ми точки. Защото, великите “експерти”, начело с инж. Петър Несторов, началник отдел, и цялата мобилна конструкция са ми осигурили десетки места за паркиране и понеже аз съм идиот, потенциален престъпник, паркирам нарочно върху тротоара! При толкова свободни паркинги наоколо!
Шефът на “Метрополитен” Стоян Братоев тържествено обяви, че с пускането на лъча до стадион “Васил Левски” метрото ще облекчи трафика с 14%. Технократско мислене. Не се отчита психологията на българския шофьор. Колко след откриването на метрото слязоха от автомобилите си? Все едно някой да ти каже защо Синята зона расте за сметка на зоната на моето удобство. Все едно някой да ти каже как “Паркинги и гаражи” превърна в хаос центъра на София с тия стотици служебни абонаменти, бариери, синджири, кашпи, кашони и тикви. Обикновено в костюми.
Все едно някой да ти каже какво е това “Паркинги и гаражи”? Фирма за обслужване на трафика или за обслужване на поредни управляващи. Вместо да отпуши движението, на кметството му е по-удобно да си отпуши приходите: затова пази “Паркинги и гаражи” - както Фидосова си пази килограмите.
Но кой пък и помага на зам.-кмета Любомир Христов? Инспекторатът ли, който години наред не може да се пребори с хилядите колчета, кашпи и т.н. пред магазини и магазинчета. Някога софиянци ходеха с горд поглед напред, днес си гледат обувките - за да не си счупят краката. Архитекти, между които главни и много главни, разрешиха стотици тапи навсякъде из града. “Велчова завера” е само пример от неизброимите недоразумения. Бизнес сграда на ляв завой, при двойна трамвайна линия, притиснат площад с автобусна спирка и таксиметрова стоянка - това е или бездарие, или голямо гушене.
Тия факири на града позволиха и ляв завой пред мол “Сердика”. И светофар, видите ли. Така тарикатите, собствениците на мола, си пълнят джобето за сметка на неудобството на стотици шофьори, ватмани, пешеходци. Така ли се бори трафик? Така ли се прави град?
Всяка строителна фирма може да си купи знаци и да си ги монтира, където си иска. И палки на КАТ се купуват свободно. 14 лв. Край любимия на кметството Четвърти километър изникна спортна зала. На стотина метра от най-натоварената входно-изходна магистрала. При първото интересно състезание задръстванията в София ще се проточат от Горубляне до “Московска” 33. Какво от това, че има паркинг за хиляда автомобила и че ул. “Асен Йорданов” бе разширена с едно платно. Какво от това, че се направиха наивни връзки за движение наляво, надясно, обратно. Новата спортна зала натоварва не само пространството си, натоварва подходите към него. Натоварва града.
Големите майстори на трафика са имунизирани срещу опит. Преди много време инж. Петър Несторов обяви, че бил командирован в Мадрид. И какво донесе? Поне да беше видял, че на такситата е разрешено да бръмчат по бус-лентата? Нещо, което е забранено в къде по-големия град София.
Но и какво донесоха чуждите фирми, лапнали над шест милиона лева, за да ни научат как се прави движение? Последният печален принос е на британския консултант “Мот Макдоналд”. Два милиона лева. Платени, без да е формулирано предварително задание. Вместо да облекчат трафика, техните схеми го затормозват - по всички кръгове на града. Моля следващия път, когато ще се дават два милиона лева без предварително задание, да участва и моята фирма. Един милион - обещавам! - ще дам на тези от СОС, които ще ме гласуват. С другия милион ще докажа, че преминаването на червено е вредно за вашето здраве.

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Интересни статии

#107 Непрочетено мнение от Izparitel » 01 юни 2011 01:19

Обама дължи няколко милиона на Лондон в оригинал и след машинен превод.
Кметът на британската столица се опитва да задължи президента на САЩ да плати таксите за преминаване по улиците на неговите превозни средства...



Впрочем превозните средства не са никак малко:


Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Интересни статии

#108 Непрочетено мнение от slowtraveler » 01 юни 2011 08:18

Izparitel написа:....
Впрочем превозните средства не са никак малко:
Бедна държавица с малко автомобили... Поне в сравнение с кортежа на Кадиров :lol:
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Интересни статии

#109 Непрочетено мнение от Izparitel » 01 юни 2011 13:16

Офтопик:
И после - защо в Чечня продължавало да има проблеми. Дори и Путин не можа да ги накара да водят начин на живот, който по-малко да бие на очи в сравнение с мизерията на народа. Не можа да ги накара да се откажат и от заявката за голям брой държавни Порше Кайен.

Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: Интересни статии

#110 Непрочетено мнение от The Stig » 04 юни 2011 12:18

Колко струват специалните номера?

В България открай време е "престижно" цифрите от регистрационния номер на колата да са еднакви. Преди 10 ноември с такива привилегии се ползваха само милиционери и висши партийни дейци. Именно поради тази причина и днес в разговорния език се използва определението "милиционерски номер".

С идването на демокрацията т.нар. мутри масово започнаха да използват връзки и подкупи, за да се сдобият с подобни регистрационни табели. Преди време от КАТ решиха проблема генерално. Сега всеки собственик на МПС може да се възползва от официалната услуга "Специален номер".

Тарифа №4 за таксите, които се събират в системата на Министерството на вътрешните работи по Закона за държавните такси определя стойността за издаване на нестандартен номер. Най-евтино излиза правото на ползване на регистрационен номер с комбинация от цифри: aa-bb; ab-ab; ab-ba, като „a“ и „b“ са различни числа от „0“ до „9“. В този случай таксата е 30 лв. (напр. „ВТ 1122 КМ“, „А 4545 ЕР“, „Н 7887 СХ“ и т.н.)

Онези, които искат да имат четири еднакви цифри (напр. „СА 1111 РН“), трябва да отделят 1 000 лв. За право на ползване на регистрационен номер с комбинация от цифри, които не са еднакви, но са по по желание на клиента, сумата е 50 лв.

Най-скъпо излиза "привилегията" да имате регистрационен номер с букви. Цената му е 7 000 лв. Важно е да се знае, че буквите в него трябва да присъстват и в кирилицата, и в латинската азбука (напр. РВ ВАНКО1, Х АСК0В0, СА КАМЕН и т.н.). Същата сума се заплаща и за рег. номер с еднакви цифри без серията от букви в края (CC 777777).

Независимо какъв номер ще предпочетете, той трябва да започва с буквеното обозначение на областния град.

Източник: Mobile.bg
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Интересни статии

#111 Непрочетено мнение от slowtraveler » 04 юни 2011 12:55

Офтопик:
Най-скъпите номера са малко над 7000хв - от порядъка на 7300лв с такси и т.н....
Скоро ще се появи един такъв във Варна В2222222 (дето май ще стои повече в София...)...
Малко ми е странно да се избира номер, въпреки, че и аз минах по този път...
Номера на опела ми бе В4445...
Да, не се мориш да го помниш, ама където и да спра все ще се намери някой да каже 'абе аз те видях еди къде си'...
Докато сега, с 'анонимния' номер съм си много по-добре. ...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: Статии :)

#112 Непрочетено мнение от The Stig » 20 юни 2011 20:21

4.5 млн. километра с една кола!

Изображение

Американецът Ърв Гордън постави нов световен рекорд за пробег. За 45 години той е успял да навърти 4.5 млн. километра. Автомобилът, с който е направено това невероятно постижение, е Volvo P1800. Рекордът е потвърден и от компанията-производител.

70-годишният Гордън става собственик на P1800 през 1966-а. Тогава той купува автомобила за $4 150 - сума, равняваща се на тогавашната му годишна заплата. Гордън се влюбва в колата още от пръв поглед и до ден днешен не може да се раздели с нея.

Средният годишен пробег на американеца е 100 000 километра, но най-голям километраж е навъртял през последните десет години, откакто е пенсионер и вдовец. За всичките 45 години Гордън не е правил никакви промени по автомобила си. В него няма нито климатик, нито усилители на волана и спирачките.

Въпреки че този рекорд едва ли ще бъде подобрен скоро, Гордън си е поставил нова цел. За своята 73-а годишнина той възнамерява да прехвърли отметката от 5 млн. километра. Американецът е убеден, че и това ще стане, защото неговият автомобил се намира в отлично техническо състояние.

По думите на гордия собственик на уникалното Volvo P1800 тайната на успеха е в правилното експлоатиране на автомобила. Според него редовна смяна на консумативи и навременни ремонти са в основата на това постижение. Интересното е, че през всичките 45 години автомобилът се движи само с минерално масло.

Предишният рекорд на Гордън е регистриран през 2006 година, когато пробегът на неговото Volvo е 4 225 000 километра. За първи път американецът попада в "Книгата на рекордите на Гинес" като собстевинк на лек автомобил с най-голям пробег в средата на 90-те години на миналия век.

Източник: Mobile.bg
Изображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Статии :)

#113 Непрочетено мнение от Izparitel » 28 юни 2011 21:51

Качеството на новите коли пада
24 Часа написа:Качеството на продадените през последните две години нови автомобили не се е подобрило, а дори с малко се е влошило. Това твърди съвместно мащабно изследване на маркетинговата компания J. D. Power & Associates и немското потребителско списание Auto Test. То отчита удовлетвореността на клиентите на лъскавите возила и е проведено в Германия от януари до март тази година сред 17 158 водачи.
Средният бал за качество в тазгодишната анкета е 807 от 1000 възможни. В сравнение с 2010-а немските автомобилисти са дали с 6 точки по-малко като общ резултат, което според специалистите е сериозен знак от страна на потребителите.
Според анкетиращите намаляването на оценката се дължи, от една страна, на намаляване на качеството на новите автомобили, което се свързва с огромните трудности на производителите по време на тежката финансова криза, а, от друга, и на все по-нарастващите претенции от страна на клиентите. Експертите от J. D. Power обаче твърдо защитават шофьорите и обясняват резултата с последствията от кризата, по време на която е пострадало качеството на обслужването и ремонта на колите, банкрутирали са дилъри и сервизи, а в същото време са се покачили цените на частите и горивото.
Иначе в анкетата на всеки е направено подробно интервю с 67 въпроса. Те са разделени на 4 групи. Присъствието (динамични характеристики, дизайн, комфорт, функционалност) обуславя до 32% от общия резултат, качеството и надеждността са с дял от 26%, експлоатационните разходи са с 22%, а удовлетвореността от дилърството на марката е с 20%. Анкетата в Германия е сред собственици на автомобили от минимум две години, които в този период са изминали средно 38 700 км. Резултатите са групирани в две таблици - по марки и класове.
От 28 участващи производителя най-високо е оценен шведският Volvo. Колите на марката, произведени през последните две години, са събрали общо 841 бала от 1000 възможни. На второ място германците са поставили Mercedes-Benz. В топ 5 влизат японските Mazda и Honda, както и британската MINI.
Скандинавската компания отбеляза удивителен ръст, изкачвайки се със седем места в световната ранглиста.
Два модела на Volvo бяха отличени и в продуктовото класиране. V50 спечели сребърен медал в Upper Medium сегментa, докато V70 се нареди на трето място в клас Executive Luxury. В първия клас шведите бяха изпреварени от Honda Accord, а във втория от два мерцедеса - Е и S класата.
Fiat 500 грабна наградата в категорията City Car с 81,8 процента от гласовете, или 818 точки. В сегментите Small Car и Lower Medium Car германците са най-доволни от Mazda2 и Mazda3. При вановете отличник е Ford S-MAX, а при всъдеходите М класата на Mercedes.
Според германците най-лошо е качеството в моделите на Chrysler. Американската марка заема последното място, отстъпвайки на Volvo със 111 точки.

Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: Статии :)

#114 Непрочетено мнение от The Stig » 01 юли 2011 21:08

Автомивките са вредни за гумите

Твърдението доказаха експертите от DEKRA (германска организация за инспекция на превозни средства), които направиха един интересен експеримент. Става дума за това, че когато върху автомобилната гума се приложи водна струя под високо налягане, структурата и са разрушава изключително лесно и става опасна за водача и пасажерите.

По-конкретно, когато към колелото на автомобила се доближи пистолет от водоструйка и той е на по-малко от четири сантиметра от нея, са необходими само пет секунди за да се разрушат някои от основните слоеве на гумата. Специалистите от DEKRA наричат този ефект "силна ерозия на материята".

Те обясняват поцеса така: Голямото хидравлично налягане води до загряване на каучука, вследствие на което по гумата се образуват мехурчета и язви, които сериозно нарушават цялостната и якост. След това, когато върху гумата бъде приложено по-високо натоварване от движение с висока скорост, например тези мехурчета се пукат, якостта на гумата отслабва и се разкъсват и т.нар. "конци".

Според експертите от DEKRA явлението е много опасно и може да доведе до фатални последици. Те съветват шофьорите да бъдат изключително внимателни, когато мият автомобилите си и да не доближават водоструйката прекалено близко, колкото и изкаляни и мръсни да са техните гуми.

Ако подобни повреди бъдат забелязани, то те не подлежат на ремонт и гумата незабавно трябва да се смени. Препоръчителното миене на гуми с вода под високо налягане трябва да става от разстояние не по-малко от 20 сантиметра и струята да не се състредоточава в една точка.

Изображение

Изображение

Източник: Mobile.bg
Изображение

Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: Статии :)

#115 Непрочетено мнение от The Stig » 04 юли 2011 14:47

Най-скъпото паркомясто в света

Изображение

Във Великобритания бе регистриран нов световен рекорд за цена на паркомясто. Заможен жител на престижния район Найтсбридж в Западен Лондон е платил 200 000 паунда за правото да спира пред къщата си.

Скромна утеха за огромната сума дава обстоятелството, че паркомястото е доста широко и поема луксозна лимузина или две малолитражки. Освен това с дългосрочен план инвестицията изглежда доста перспективна.

Анонимният богаташ всъщност е взел мястото под аренда за следващите 99 години. Това означава, че се падат по 710 паунда годишно. Още по-детайлна разбивка показва, че паркирането ще излиза по 33 пенса на час. В момента средната цена в Найтсбридж е десет пъти по-висока, а в бъдеще паркирането в Лондон надали ще поевтинява.

Източник: Mobile.bg
Изображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Статии

#116 Непрочетено мнение от Izparitel » 28 авг 2011 15:10

Изрежи и сглоби
Агенция Speed-Press написа:В Украйна са измислили нов трик за заобикаляне на високите данъци при вноса на употребявани автомобили.
Не, това не е позакъсняла първоаприлска шега. В Украйна са измислили нов трик за заобикаляне на високите данъци при вноса на употребявани автомобили.
Сръчните автоджамбази просто разрязват автомобилите на две части по средата, прекарват половинките през митницата, след което отново ги заваряват. Защото от гледна точка на митниците автомобилните „половинки“ са резервни части, за които се плащат значително по-ниски такси.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Статии

#117 Непрочетено мнение от ogi » 29 авг 2011 15:52

Това е по-скоро за рубриката "Руснаците са ненадминати".

Изроди!!!
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Статии

#118 Непрочетено мнение от Izparitel » 01 сеп 2011 16:48

Нафта с количество на сяра, по-голямо от допустимото ниво в ЕС, която се продава по нашите бензиностанции, е причината все повече дизелови автомобили с екостандарта "Евро 4" на двигателя и на възраст от 4-5 години да се превръщат в старо желязо за скрап.
Некачественото гориво може буквално да задръсти филтъра за твърди частици (FAP), който се поставя на моторите, за да изхвърля по-малко отрови ауспухът. Оттам произтичат и значителни проблеми за някои собственици на автомобили...
.

Във в. 168 часа имало статия посветена на проблема.

Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: Статии

#119 Непрочетено мнение от The Stig » 24 ное 2011 14:18

Петте коли за истински мъже

Тези машини покориха пътищата по света, а и не само тях
Всички обичат суперколите. И затова когато Porsche добави 10 к.с. към свой модел или Lamborghini отреже покрива на някоя от машините си, това предизвиква огромен възторг у всеки запален любител на автомобили. Има обаче коли, които стоят на по-високо ниво от тях. Те не могат да се похвалят с разкош и висока скорост, но са задължителни за истинските мъже, поне според тази класация. Ето ги.


5. Chevrolet Suburban

Изображение

Този 6.5-метров звяр на Chevrolet е познат на всички, които се интересуват от автомобили. Първият Suburban слиза от конвейра още през 1935 г. и с годините се превъърща в един от най-популярните модели на марката.

Сегашният модел е отромен всъдеход с 3 реда седалки и с V8 двигател. На височина и широчина той е идентичен с не по-малко популярния Chevrolet Tahoe, но на дължина го превъзхожда с половин метър. Именно това дава възможност за място за още трима пасажери.

Този SUV остава по-популярен от огромните фургони, които имат възможност за превос на още повече пътници. И няма как да бъде другояче, защото машината се използва не само от обикновени хора, но и от служби като американската полиция, пожарната и даже като линейка. Дори тайните служби на САЩ имат подобна кола, с която возят президента на страната. Едно от най-популярните казина в Лас Вегас - Hard Rock, пък разполага с цял парк от този модел за своите VIP-клиенти.

4. Ford Bronco

Изображение

Произвежданият от 1966 до 1996 година Bronco се превърна в една от иконите на автомобилната индустрия в САЩ. Най-важното му качество е неговата функцоналност и надежност.

Платформата 4х4 F-серия, на която е направен, си извоюва репутацията на най-добрата на пазара на големите всъдеходи. Още с пускането си на пазара Ford Bronco спечели сърцата на потребителите с невиждани за времето си функции като климатик, круиз-контрол и кормило, което може да се нагласява допълнително. И всичко това е направено на по-късна колесна база, което го прави отличник не само на пътя, но и извън него.

Bronco окончателно се превърна в култова кола на 17 юни 1994 г., когато цял свят можеше да гледа директно как заподозрения за двойно убийство О. Джей Симпсън (бивша звезда в американския футбол, а по-късно и актьор) е преследван по улиците на Лос Анджелис от над 20 полицейски автомобили. Които не успяват по никакъв начин да спрат неговия Bronco. Екшънът бе гледан от 95 млн. души. Две години по-късно – на 12 юни 1996 г. последният Bronco слиза от конвейра на Ford.


3. Land Rover Defender

Изображение

Много трудно може да се прецени влиянието на Defender в автомобилната история. Именно този автомобил е в основата на откриването на много непознати кътчета от нашата планета.

Първият Defender се появява пред света през 1983 г. и постепено си извоюва репутацията на най-добрият автомобил, който се движи извън нормалните пътища. Затова и никак не е учудващо, че именно той е първият представител на автомобилната цивилизация, който стига до затънтени места в Южна Америка и Африка.

Не бива да се забравя и неговата популярност във въоръжените сили на редица държави. Англия, Германия, САЩ, Израeл - това са само част от страните, чиито армии разчитат на Defender. Да не говорим, че той е жизненоважен за организации като ООН и Червения кръст, например.

Сега и на тази машина и предстои модернизация. Настоящият вариант се произвежда от 1990 г., а през 2011 г. видяхме концептът DC100, който ще трябва да го наследи. Дали ще има неговите качества, предстои да разберем.

2. Mercedes-Benz G500

Изображение

Първоначално планиран като всъдеход за нуждите на армията, G-клас се появява на пазара през 1979 г, за да стане легенда в своя крас. Година по-късно Geländewagen или G-Wagen вече вози Папата, а през 1983 г. печели рали „Париж-Дакар”.

Автомобилът има и още едно уникално постижение – през 2006 г. с него филмов екип стига до най-студената част на Сибир, при това през зимата. Нещо немислимо за друга кола. Обикновеният G500 преминава почти 19 000 км без нито една повреда при температури, достигащи минус 55 градуса.

Бронираният Geländewagen получава името G-Guard. Поставените от завода средства за защита позволяват на машината да издържи не само обстрел от автоматични оръжия, а дори и на взирвни устройства с по-малка мощност. Затова и е много разпространен сред политици и богаташи. Точно 32 полицейски служби по света разполагат с Geländewagen за своите операции.

1. Hummer H1

Изображение

Първият и последен истински Hummer. Построен е на базата армейското Humvee през 1992 г. и е в основата на моделната линия Hummer. Името си H1 получава през 1999 г., когато GM обявява, че пуска на пазара H2, който обаче е на платформата на Chevrolet Tahoe.

Своята популярност Hummer H1 дължи на снимките от операция Пустинна буря, както и на бившия губернатор на Калифорния и филмова звезда от Холивуд Арнолд Шварценегер, който има няколко подобни машини в гаража си.

Hummer H1 съвсем малко се отличава от своя „батко” Humvee. Елементи като спирачки, преден и заден мост, рама и каросерия са напълно идентични. Този звяр обаче печели не само със страшния си вид, а с това, че осигурява висок комфорт, дори когато се движите извън нормалните пътища.

H1 е стабилен благодарение на голямото пространство между колелетата. Той е способен да премине водна преграда с дълбочина 76 см. и да прескочи препиятствия от 56 см. Пътният му просвет е 41 см.

През 2006 г., последната в която бе произвеждан H1, бе пусната в продажба лимитирана серия Hummer H1 Alpha. Основното при нея е по-мощният двигател, който достига 300 к.с. Другите изменения са използването на специална стомана в рамата, по-мощна кормилна уредба, нова система за преработка на горивото, нови филтри и електронна система.

Източник: automedia.bg
Изображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Статии

#120 Непрочетено мнение от ogi » 05 дек 2011 18:14

В Япония стана "най-скъпата катастрофа в историята"

Верижна автомобилна катастрофа, в която участват 8 ферарита, 3 мерцедеса и едно ламборгини, се превърна в един от вероятно най-скъпите инциденти в света.

Изображение

Никой от пътуващите 10 мъже и една жена не е пострадал сериозно, но цената на повредените коли надхвърля 4 милиона долара, разказва "Дейли телеграф".
В сблъсъка на общо 14 автомобила бил въвлечен и един Nissan GT-R Skyline и поне един Mercedes CL600.
Катастрофата е станала в неделя малко след 10 часа местно време на магистралата "Чугоку" в Югозападна Япония.

Изображение

Съобщенията от Япония сочат, че шофьорът, който водел групата, пътуваща от Хирошима за Кюшю, изгубил контрола над ферарито си при изпреварване по мокрия път и се ударил в мантинелата.
Последвало верижно блъскане на автомобилите в продължение на няколкостотин метра, а един от тях прелетял в платното за насрещно движение.

Изображение

Заради разхвърляните по пътя автомобили магистралата остана затворена за повече от 6 часа.
Някои от колите се бяха забили в мантинелата или бяха изпотрошени до неузнаваемост. Повредите по поне четири ферарите са такива, че не подлежат на ремонт и вероятно собствениците им са се сдобили с доста скъпо старо желязо.
В инцидента са участвали редкия Ferrari F512M, както и моделите F355, F360 и F430.



източник: dnevnik.bg
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Отговори

Върни се в “Забава”