Най-несполучливите коли за всички времена

Забавни снимки, интересни разкази, вицове, трикове и всичко свързано с доброто настроение.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Най-несполучливите коли за всички времена

#1 Непрочетено мнение от ogi » 12 фев 2008 23:04

http://www.time.com/time/specials/2007/ ... 45,00.html
Загубих 2 часа да го изчета, много е заинтригуващ и има много забавни описания, като например:

...за сръбското Юго:
Interestingly, in a car where "carpet" was listed as a standard feature, the Yugo had a rear-window defroster — reportedly to keep your hands warm while you pushed it.
(Интересно за кола, в която стелките са обявени (!) като стандартно оборудване, Югото има подгревател на задното стъкло - според слуховете предназначено да топли ръцете докато го буташ.) :lol:
Изображение


ами Fiat Multipla: The Multipla that appeared in 1998 was anything but adorable. With its strange high-beam lenses situated at the bottom of the A-pillars (base of the windshield), the Multipla looked like it had several sets of eyes, like an irradiated tadpole. It had this weird proboscis out front and a bulky, glass cabin in back, and the whole thing was situated on dwarfish wheels
(Multipla бе всичко ...освен прелестен :lol: Със странните си фарове за дълги светлини, разположени на основата на предните греди
то изглежда като няколко чифта очи, или все едно облъчена попова лъжичка. Има така особено изродски издължена муцуна, залепена на издуто и тумбесто купе и всичко това положено на малки колеленца)
Изображение

...а какво ще кажете за базовият модел на невероятното Камаро -
"the 2.5-liter, four-cylinder "Iron Duke" was the smallest, least powerful, most un-Camaro-like engine that could be and, like the California Corvette, it was connected to a low-tech three-speed slushbox. So equipped, the Iron Duke Camaro had 0-60 mph acceleration of around 20 seconds, which left Camaro owners to drum their fingers while school buses rocketed past in a blur of yellow
(за "Железният юмрук" това беше най-малкият и маломощен анти-Камаро двигател, който може да е! ...и по подобие на калифорнийският Корвет е бил обурудван с древен 3-степенен автоматик и така е достигал до 100км/ч за 20 секунди (!), което е оставяло водачите им да си барабанят нервно с пръсти, докато училищните автобуси ги изпреварвали с шеметна скорост).
Изображение


...и много други! За съжаление всичко е на английски. Струва си времето за разглеждане. Ако ви е интересно някой ден може да преведа всичко, но не бих отказал и помощ от ентусиасти.
Последна промяна от ogi на 26 фев 2008 19:56, променено общо 1 път.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
авео
Модератор
Модератор
Мнения: 3086
Регистриран: 05 авг 2007 18:53
МПС: Шевролет Авео 1.4 16V
От: Пловдив

#2 Непрочетено мнение от авео » 14 фев 2008 00:02

Новите коли и сега ги продават без стелки,а оригиналните струват луди пари. Мултипла-то е невероятно широко и просторно. В една серия на Пета скорост спечали срещу Рено Сценик,само че беше с новия фейслифт.

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

#3 Непрочетено мнение от ogi » 14 фев 2008 19:20

Тея 3 коли са много малък откъс от всичко в сайта. Много е забавно за всички коли вътре. Много смешни коментари от автора.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Стари и странни коли

#4 Непрочетено мнение от Izparitel » 14 ное 2009 09:15

Класация на десетте най-грозни и скапани коли на студената война

Изображение
Авторитетното английско автомобилно списание "4CAR" публикува класация на 10-те най-грозни возила, произведени по време на студената война в бившия СССР и страните от Източна Европа. Изданието определя колите като изключително непригледно изглеждащи и конструирани с невероятна нехайност. Въпреки присмеха този своеобразен топ 10 буди чувство на носталгия, особено у бившите и настоящи собственици на соцколи. Раздрънканите превозни средства бяха се превърнали в начин на живот за повечето хора. И какво от това, че прекарваха повече време под тях, отколкото в шофирането им. Много сънища бяха разбивани от неистовия грохот на запорожеца и безкористното припалване през зимата на Moskvich-а на съседа. Но това време вече отмина, въпреки че все още се срещат по пътя суперстари модели на Volga и Trabant.
Списанието определя автомобилите като евтини транспортни средства, годни за използване единствено по разнебитени пътища.
Почетното първо място на срамната класацията заема Moskvich 412 (1969 г.). Синът на Москва е преводът, който англичаните дават на "митичната" марка. Червената армия буквално изцяло иззема оборудването на завода на Opel в Руселсхайм през 1945, като построява собствена версия на довоенния Kadet. 1964 г. излиза моделът 408, който според островитяните е доста ръбат и все още копира дизайна на Opel. 1,5-литровия мотор на произведения през 1969 г. 412 се определя като творение вследствие на псевдомодернизиран двигател на BMW. Критиките са толкова големи, защото след създаването си 412 участва в състезания за туристически автомобили. Критериите за участие в групите са били ценови и Moskvich със своите 1500 куб. см и невероятната си за времето бързина направо отвява съперниците си Mini Cooper, Daf и Hillman, разполагащи с обем на мотора 800 сс. "Бързият урод" е името, с което 412 все още се помни.
"Сребърния" медал пчели Tatra 603 (1955 г.). С безобразна външност и убийствен за времето си мотор V8 със 100 к. с. се определя моделът на Tatra, произвеждаща главно камиони. Широк почти колкото лимузина и изработван ръчно, 603 е любимата марка на повечето комунистически лидери, но приключва производството си през 1975 г. 603 достига скорост от 165 км/ч.
Неостаряващата Lada 2101 - известна като Zighuli, се нарежда на 3-о място. В резултат от сделката си с Fiat в средата на 60-те руснаците се сдобиват с фабрика за производство на автомобили. В замяна италианците получават висококачествена стомана. Базиран на Fiat 124, моделът VAZ 2101 разполага с двигатели от 1200 сс, а после и 1300 сс, 1500 сс и 1600 сс. Марката се свързва с милицията, която почти изцяло е оборудвана с този автомобил. Списанието противопоставя руската машина с возилата на наркобароните като Mercedes и BMW, като напомня, че за да догони западните си братя, на Lada пробно е монтиран дори ротационен ванкелов мотор.
Четвърто място заема луксозната Chaika-Gaz 13 от 1958 г. Въпреки че у нас тази кола е използвана само от суперпривилегировани партийни дейци, англичаните я определят като среден разряд и предназначена за хора, малко по-равни от други. Chaika-Gaz 13, пълно копие на Packard Caribbean, разполага с 5,5-литров V8 двигател със 195 к. с. и тристепенна автоматична трансмисия. Автомобилът развивал над 160 км/ч, което го правило недостижим за времето си, когато повечето возила се тътрят със 70 км/ч. Авторитетното издание изброява екстрите, които се полагат на щастливите купувачи. А те са: заключващи се врати, модернизиран волан, свалящи се прозорци и радио с 5 вълни и прибираща се антена. Невероятно за списанието звучи фактът, че Chaika-Gaz 13 се продава "чак" до края на 70-те и се предлага само в черен цвят.
Skoda 1000MB заема 5-място. На този модел не се обръща особено голямо внимание, като само се споменава, че в него са използвани много непрактични идеи като например разположението на мотора отзад.
Заветните за много българи Trabant и Wartburg са съответно шести и седми в ранглистата. Двутактовите машини, за които от години се говори, че ще бъдат спрени от движение, са представени като поредната приумица на Източна Германия, целяща да се докара пред Запада. Двигателчето на Trabant-а разполага с цели 26 к. с., а конструкцията е сътворена от "странна субстанция, наречена дурапласт, позната по света като гласфибър, но приличаща повече на кадастрон",е коментарът на 4Car. Явно никой не е запознал луксозното издание с фразата "трабантче, трабантче, ама с таванче". Не се забравя да се спомене, че в момента не се произвежда тази марка - "символ на кретащия и разпадащ се комунистически режим". Заводът беше закупен от VW, като сега произвеждат на същото място модела Polo.
Wartburg е представен като приемлива оферта за съотношението качество/цена, въпреки че следвайки колата, можеш да станеш свидетел на "огромен движещ се облак". Подражаваща някога на BMW, двутактовата машина е снабдена с 900 сс двигател. Никъде не се споменава за следващите модели и мотори на завода в Айзенах.
Заветната мечта на повечето българи допреди десетина години Volga M24 е на осма позиция в срамната статистика. "Съветското въплъщение на американската мечта на 60-те", определят островитяните огромното возило. Зловещият черен автомобил на КГБ в многобройните шпионски трилъри се тътри по пътищата въпреки 2,3-литровият си двигател, осигуряващ 110 к. с. Най-много англичаните се удивляват от факта, че шасито от 1968 г. се използва до ден днешен, дори в най-новите модели на марката.
Последните две места се заемат от култовите полски модели Warszava и Polski Fiat Polonez. На автомобилите не е обърнато сериозно внимание. Споменава се, че повечето Warszava стават таксита, а въпреки цялостното копирането на Fiat 125 Polski Fiat Polonez не представлява нищо добро, дори за цена под 3000 британски лири.
Класацията буди едновременно насмешка и съжаление. Западното издание сега се подиграва с колите, за които преди време чакахме дълги години. В заводите на Trabant сега се произвеждат Polo, Skoda прави модела си Oktavia, но въпреки всичко хардлайнерите на социалистическия труд Volga и Zighuli оцеляха и до ден днешен.
Източник: automarket.bg

Отговори

Върни се в “Забава”