Колега, за "изтичането" само на един компонент от R134a трябва да провериш пак как стоят нещата.ts_ber написа:Атмосферна тапа се получава при навлизането на въздух в системата. Все едно балонче в система с вода. А по въпроса с компонентите не може да ти избяга единия компонент се едно на водата H2O да ти избяга единия компонент. Поздрави.newcomer написа:Не уточних - FORMULA1 фреон 12 или фреон 134а ползваш? Ако е стария фреон 12, той може да се дозарежда, да се изсмува и да се връща стария. Ако е 134а, компонентите (C2H2F4), които го съставят имат различни параметри и не се знае ако има изтичане, дали примерно само един от тях не е "избягал" и затова не е препоръчително да се дозарежда ако е изтекло голямо количество, но такова понятие като "атмосферна тапа" не бях чувал. Може би колегата ще поясни.
И все пак имайте предвид като ходите в сервизи да не им давате за какво да се закачат, че за това удобство обичат да дерат.
Във въздуха влагата е във вид на водна пара, но при попадане в климатичната система тя замръзва и запушване. За първи път срещам понятието "атмосферна тапа". В атмосферата освен водни пари(които са сравнително малко ~1%) има също N, O, Ar, CO2, тъй че за мен понятието не е правилно. Типично за в сервизите е да говорят много малко, много сложно и объркващо, и същевременно да не казват нищо. Акцентира се в/у зареждането по каталог, а на тебалката на компресора е отбелязано точно и ясно нужната информация. В никакъв случай не искам да се заяждам, сякаш знам цялата истина, просто след случая, в който ми "изправиха" 2 джанти, само защото попитах дали имат нужда от изправяне, вече не се доверявам на никого в сервизните среди. Подчертавам, че това е моето мнение, колегите знаят най-добре за себе си.