Страница 1 от 1

Случки в сервиза

Публикувано: 28 май 2012 15:41
от pakopako
Здравейте,

Искам да споделя с вас смразяващата история която ми се случи на скоро и да попитам за мнение. Карам Авео хечбек от близо 4 години. Стана време да си сменям маслото и като сравних няколко оферти, най-изгодна излезе офертата на оторизирания сервиз на "Дженеръс ауто" ( в Дружба ) при които и без това си сервизирах автомобила докато беше гаранционен. Докато чаках рутинната процедура да приключи бях извикан от приемчика "да видя нещо". Нещото което видях бе колата ми вдигната на стенд и с извадени чарколяци. Оказало се, че от трите болта които държат двигателя от дясната страна (под конзолата) само 1 ( !!! ) държи, втория е завит на криво, а третия е счупен ! Шок и ужас ... двигателя едва ли не съм го изръсил на пътя ! Колата ми беше гаранционна и лизингова до септември миналата година и е била винаги обслужвана в оторизираните сервизи на ГМ ! Последните 2 пъти точно в Дженеръс Ауто ! Единственото изключение да влезе колата в друг сервиз е било за профилактика на климатик в Ратола, ама там не са вдигали колата и ги гледах общо взето какво правят. Та се чудя - възможно ли е тези болтове да са пипани при смяната на ангренажния ремък и ролките или тея юнаци от Дженеръс Ауто си измислиха ремонт.

Re: Случки в сервиза

Публикувано: 28 май 2012 16:27
от miroki
Най-вероятно ти е тресял двигателят и щеше да усетиш от кога е така.

Re: Случки в сервиза

Публикувано: 28 май 2012 17:28
от todortv
pakopako написа:..... втория е завит на криво.....
Това не може да стане без намеса... :lol:

Re: Случки в сервиза

Публикувано: 28 май 2012 19:29
от slowtraveler
Предполагам, че окачването на двигателя е като на опела...
Има тампон, на който лежи двигателя в района на десния подкалник... Този тампон винаги се откача за да се смени ангренажния ремък...
Без откачане няма как да се демонтира (ремъка се върти в зоната около този тампон)...
И съответно - може да не е монтиран правилно тампона (обикновено колата се вдига на подемник, подлага се трупче под двигателя и като се смъкне леко автомобила, двигателя остава да лежи върху дървено трупче отдолу, но ако е оставен под голямо напрежение, може тампона да не напасне добре)..

Re: Случки в сервиза

Публикувано: 28 май 2012 20:20
от Izparitel
Ако окачването на двигателя е като на Нубира 1 тампона на двигателя не пречи на смяната на ангренажния ремък.
Дори и в читав сервиз няма 100 % гаранции, че няма да попаднеш на монтьор махмурлия или на отнесен заради семейна драма или несподелена любов.

Re: Случки в сервиза

Публикувано: 29 май 2012 02:20
от авео
Ако колата е 1,4, тампона се сваля за смяна на ангр. ремък,обаче нямам спомен,там да са три болта. Но това не е от голямо значение. При висящ двигател от едната страна,ще се чува пукане и тропане при всяко тръгване и спиране. Мже да се затрудни,дори включването на скоростите. Най-много да са ти спретнали постановка,щото само с масло и филтър ,ще минеш много тънко.

Re: Случки в сервиза

Публикувано: 29 май 2012 08:56
от slowtraveler
Авео, ако поне единия болт е хванал добре, едва ли ще се чува тропане докато не стане някоя беля (например скъсване на ухо или болт).. На Астрата мисля, че бяха точно 3 болта на този тампон....

Re: Случки в сервиза

Публикувано: 29 май 2012 19:49
от помагащ
Първо човека явно е пълен лаик в автомобилите защото явно за него дясно е като гледа колата отпред а не от вътре , защо съм сигурен просто от страната на ангренажа болтовете са два а не три и няма как да падне двигателя защото там стои върху рога а не под него , и въпрос какво трябва да е ремонтирано там освен съединител за да не са стегнати тези болтове и да се скъсат или колата е ремонтирана или е с катастрофа .
а иначе явно там си гледат работата монтьорите за да го забележат .

Re: Случки в сервиза

Публикувано: 29 май 2012 19:57
от slowtraveler
Предполагам, че 'да падне двигателя' е бил образен израз...

Re: Случки в сервиза

Публикувано: 30 май 2012 11:37
от pakopako
помагащ написа:Първо човека явно е пълен лаик в автомобилите защото явно за него дясно е като гледа колата отпред а не от вътре , защо съм сигурен просто от страната на ангренажа болтовете са два а не три и няма как да падне двигателя защото там стои върху рога а не под него , и въпрос какво трябва да е ремонтирано там освен съединител за да не са стегнати тези болтове и да се скъсат или колата е ремонтирана или е с катастрофа .
а иначе явно там си гледат работата монтьорите за да го забележат .
Абсолютно си прав, имам много малко опит с автомобилите и имам предвид дясно като се гледа колата отпред. Склонен съм да вярвам, че е имало проблем с болтовете, защото имам спомен за придърпване при по-рязко отпускане на газта. Въпроса остава как се е получил, ако действително при смяна на ангренажа тези болтове не се пипат. Колата е влизала в сервиз само по планирани прегледи, като се изключат няколко ремонта по тенекии. Фабрично завит на криво болт не може да мине качествен контрол, така че единственото логично обяснение остава някой от сервизите злонамерено да е пипал по колата. Какво е търсил там не мога да си представя.
Между другото монтьорите действително си гледат съвестно работата защото забелязаха и още по-странни неща по колата - предния капак не е оригинален и един скъсан маркуч ( излиза в горната част зад двигателя вижда се като се надвесиш под отворения капак ).

Re: Случки в сервиза

Публикувано: 30 май 2012 11:44
от slowtraveler
Хм... Нещо ми е мътна тази кола... Как така може да е влизала само за ТО, пък да е със сменен преден капак...

Re: Случки в сервиза

Публикувано: 30 май 2012 12:03
от pakopako
slowtraveler написа:Хм... Нещо ми е мътна тази кола... Как така може да е влизала само за ТО, пък да е със сменен преден капак...
Имах няколко ремонта по "щета при паркиране". Един от тях беше одрано по предния капак с ключ - каското го покрива и ремонта беше в "доверен сервиз" - булвария. Не се разправям с оценки, с пари, само я оставям и ми я връщат готова. Та обяснението ми е че не са я боядисвали а са сменили капака ...

Re: Случки в сервиза

Публикувано: 30 май 2012 13:29
от slowtraveler
Относно качествения контрол - на Калосчето при едно от редките ми отваряния на предния капак видях, че се е саморазвило и паднало едно болтче на конзолата, която държи инжекцията върху смукателния колектор.... Болтчето бе паднало върху смукателния колектор, та само го затегнах отново...
Така, че контрола явно не е прекалено взискателен...
За ангренажния ремък имах предвид десния тампон по посока на движение... Вляво е скоростна кутия, и там не виждам кой може да пипа ако не се смъква двигател или съединител/ск.кутия..