Страница 1 от 2

Дългосрочно съхранение на автомобил - как?

Публикувано: 20 май 2011 14:11
от sektor2006
Здравейте,

Надявам се, че не съм объркал раздела, и че няма друга такава тема (макар, че търсих и не намерих).

Имам Деу Нексия от 2 години, но от около 6 месеца не съм я палил въобще и няма изгледи скоро да я запаля. Иначе колата е в много добро техническо състояние, просто стана така, че в момента не ми е нужна и не я карам. Колата се намира в гараж и не е подложена на атмосферни влияния - дъжд, сняг, слънце и т.н.

Какво трябва да направя за да запазя колата в добро техническо състояние при тези условия? Няколко човека вече ми казаха, че кола, която не се кара започва да се скапва по малко оттук оттам. Има ли някакви задължителни стъпки, които трябва да направя за да мога да си подкарам колата пак спокойно, когато му дойде времето? Вие как си съхранявате колите за дълги периоди и имате ли проблеми след това? Моля споделете, защото вече загубих акумулатора си - от стоене се е разредил и плочите са се сулфатизирали.

Мерси много. Ще чакам отговорите ви. :)

Re: Дългосрочно съхранение на автомобил - как?

Публикувано: 20 май 2011 15:00
от miroki
После и лагерите ще загубиш вероятно. Ако е възможно поне веднъж в месеца я покарвай малко.
А ако не си там, няма какво да направиш. До 3 месеца държат без нищо но после почва. Имам познат който като се качи на кораб и после ходя му помпя гумите и му припалвам колата :)
По-рано колите се зазимяваха в гаража и ги вдигаха на трупчета, а акумулатора се разкачваше задължително. Но ако няма да се кара поне да я пали някой не се ли намира.

офф. При сетих се как се караше зимата, сутрин отиваш с една кофа топла вода сипваш в радиатора, и като се прибереш източваш :) И повечето зазимяваха, че не им се занимаваше..

Re: Дългосрочно съхранение на автомобил - как?

Публикувано: 20 май 2011 16:05
от sektor2006
Ами няма кой да я кара. Тя няма и акумулатор вече, та не може и да се пали. Гумите сигурно са омекнали, бензин имаше малко (лампата на таблото светеше), но това са бели кахъри. На мен ми е за агрегатите по колата и различните системи - ако тях мога да запазя по някакъв начин ще е добре, докато почна пак да я карам.

За кои лагери говориш?

Или направо по-добре да продавам колата?

Re: Дългосрочно съхранение на автомобил - как?

Публикувано: 20 май 2011 17:48
от stinbg
Можеш като за начало да я повдигнеш и сложиш на трупчета- това е полезно за пружините и гумите ( деформират се ако стоят дълго в едно положение ), както и за лагерите на главините ( дългия престой на съчмите на лагерите в едно и също положение и под товар ги уврежда ). Акумулатор ясно че не ти трябва, но е хубаво да си вземеш WD40 и да напръскаш по възможност частите които могат да ръждясат - стеблата на амортисъорите, спирачните дискове, джанти ако са стоманени. Добре е да разкачиш въздуховода към двигателя и без да палиш колата ( разкачи буксата на бобината примерно ) върти на стартер 30-40 секунди и пръскай с WD-то - стените на цилиндрите ръждясват доста бързо ( можеш да свалиш свещите и от там да напръскаш ако нямаш акумулатор на разположение ). Ако си в гараж мисля това е достатъчно за година консервация, но ако има прозорци е добре да ги затъмниш или да покриеш колата - UV лъчите съсипват много ефективно дамаската, пластмасите и боята и ще бие много на очи ако пече само от едната страна. Можеш да сложиш малко повече бензин също - доста изветрява и ако нивото е малко от конденза постепенно ще се натрупа вода ( конденза става заради разликата в температурите денем и нощем и колкото е по-голям обема на въздуха в резервоара, толкова повече ще "диша" от разликите в температурите и ще вкарва повече "нов" въздух, който ще носи нови пари за конденз ). За друго не се сещам - ако има опасност от гризачи си вземи някакви уреди или отрови да ги гониш, защото има голяма вероятност да изядат голяма част от колата. По този начин си съхранявам кабриолета през зимата.

Re: Дългосрочно съхранение на автомобил - как?

Публикувано: 20 май 2011 18:41
от sektor2006
OK, мерси много за отговорите досега.

Колата е в гараж, на равно място. Трупчетата с какво ще помогнат? И примерно тухла ще свърши ли работа? Ползвам и чергило, а и изложението на гаража е такова, че почти няма слънце. С други думи тапицерията ще е наред.

Въздух в резервоара как би могъл да влезе? Капачката ми е затегната докрай.

Ако стените на цилиндрите са ръждясали, като запаля колата ще има ли проблеми с надиране и т.н? А WD40-то няма ли да създаде проблем, ако изгори в цилиндрите?

Re: Дългосрочно съхранение на автомобил - как?

Публикувано: 20 май 2011 20:30
от The Stig
Защо не пробваш да я продадеш ? Ясно е, че едва ли ще си върнеш парите, които си вкарал в автомобила, но нищо не губиш да пуснеш една обява..

Re: Дългосрочно съхранение на автомобил - как?

Публикувано: 20 май 2011 20:41
от sektor2006
Защото ако някой я купи изобщо при този свит пазар, ще взема сигурно под 50% от парите, които дадох преди 2 години, а в колата съм инвестирал и стереоуредба, нови тонколонки, разни дребни глезотии, аксесоари и т.н. А колата е на 107 000 км реални и е почти като нова. С други думи загубата ще е много голяма за мен. Все пак го има и шанса да я подкарам до есента, а ако трябва тогава пак да си търся нова кола става една.... не ми се занимава пак да търся друга кола. Та затова искам хем вълкът сит, хем агнето цяло и като ми потрябва да си я карам пак без проблеми.

Re: Дългосрочно съхранение на автомобил - как?

Публикувано: 20 май 2011 21:08
от The Stig
Щом автомобилът си заслужава, не се разделяй с него. Иначе наистина ще е добре да сложиш колата на трупчета, най-вече заради гумите, които ще се деформират, както и да напръскаш с WD-40(за пръскането в цилиндрите не съм сигурен, по-компетентните ще кажат...)

Re: Дългосрочно съхранение на автомобил - как?

Публикувано: 20 май 2011 22:16
от newcomer
stinbg написа:Можеш като за начало да я повдигнеш и сложиш на трупчета- това е полезно за пружините и гумите ( деформират се ако стоят дълго в едно положение ), както и за лагерите на главините ( дългия престой на съчмите на лагерите в едно и също положение и под товар ги уврежда ).
Според мен статичното натоварване не може да деформира пружините или съчмите на лагерите.

Re: Дългосрочно съхранение на автомобил - как?

Публикувано: 20 май 2011 22:35
от stinbg
Не знам защо реши, че статичното натоварване не може да деформира пружините - всъщност всяко натоварване деформира пружината към която е насочено. За лагерите прочети тук.
http://en.wikipedia.org/wiki/False_brinelling" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Дългосрочно съхранение на автомобил - как?

Публикувано: 21 май 2011 07:59
от slowtraveler
За трупчетата колегите са прави....
Който е учил физика знае, че всеки материал има пластично и еластично деформиране...
Пластичното е необратимо - изделието си променя формата при постоянно и продължително натоварване...
Затова автомобила се вдига на крик, и на местата на вдигане (мост, усилени места по шасито) се поставят трупчета така, че гумите да са във въздуха, а пружините - разгънати...
За резервоара - навярно бих го източил до сухо... При всички случаи престоелия бензин си е загубил качествата - може въобще да не иска да гори. Не че е зле да е пълен резервоара - колегите са напълно прави, че пълен до капачката резервоар няма проблеми (в резервоара освен пари има и въздух, който съдържа вода, която кондензира при температурни разлики)... Но ако бензина стои така една година, ще трябва да го изхвърлиш целия - вече няма да става за нищо...

Може да сипеш по-гъстично масло в цилиндрите и да превъртиш на ръка двигателя за да се омажат добре цилиндрите...

След 'разконсервиране' е добре да се превърти всичко на ръка. Двигателя - без свещи, и т.н...


Но съвета ми е - продай автомобила...
Криза не криза - цената му няма да се вдигне когато стане с 3-4 години по-стара дори и тогава вече да няма криза...
А и като няма криза, колегите ще се ориентират към по-нови автомобили...

Re: Дългосрочно съхранение на автомобил - как?

Публикувано: 21 май 2011 16:32
от miroki
Е ако е пампурджия всяка година трябва да си продава колата и след 6 месеца да си взема нова.
Колегата по-рано описа нормалните неща, дигай на трупчета (тухлите се чупят) Може много дъски една върху друга , нещо подръчно , но да не се чупи. Дори метално, с нещо по-меко отгоре.
гумите да са във въздуха. Ако има и кой да ги завърта на месеца веднъж още по-добре.
И малко по-гъсто масло през свещите е добре.

Re: Дългосрочно съхранение на автомобил - как?

Публикувано: 21 май 2011 19:47
от slowtraveler
Ами познатите ми пампурджии не се занимават с консервиране...
На половината от тях 'половинките' им с удоволствие употребяват МПС-то..
На останалата част въобще не им пука за автомобила.
Шкодичката на един близък приятел бе прихванала жито под шофьорската седалка (порасна около 15см)...
А на другия пък бе паднал акумулатора (ами за 6 месеца е нормално), и след зареждането обърка полюсите 'и хвърчели искри' - размина се 'само' със смяна на алтернатор...

Re: Дългосрочно съхранение на автомобил - как?

Публикувано: 21 май 2011 21:11
от newcomer
stinbg написа:Не знам защо реши, че статичното натоварване не може да деформира пружините - всъщност всяко натоварване деформира пружината към която е насочено. За лагерите прочети тук.
http://en.wikipedia.org/wiki/False_brinelling" onclick="window.open(this.href);return false;
Там нищо не пише за статично натоварване или поне аз не видях.
slowtraveler написа:За трупчетата колегите са прави....
Който е учил физика знае, че всеки материал има пластично и еластично деформиране...
Пластичното е необратимо - изделието си променя формата при постоянно и продължително натоварване...
Ами дайте да достигнем истината.
Еластично деформиране има, заради статичното натоварване от тежестта на колата, което обаче не влияе за умората на металите - т.е. за омекване/счупване на пружината или деформиране на съчмата на лагера.
Който е учил повече физика да каже.

Re: Дългосрочно съхранение на автомобил - как?

Публикувано: 21 май 2011 21:36
от Izparitel
Гумите обаче се деформират от продължителния престой, ако тежестта е върху тях и после се получава биене. Имал съм случай след дълъг престой да залепне съединител. С палене на скорост и после газ + спирачка се отлепи.