Дългосрочно съхранение на автомобил - как?

Магазини, морги, вносители. Вашите отзиви за обслужването на нашите автомобили. Препоръки за посещение, или избягване.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Дългосрочно съхранение на автомобил - как?

#16 Непрочетено мнение от slowtraveler » 21 май 2011 22:00

Всеки материал се деформира и пластично с течение на времето...
Просто като е под постоянно напрежение започва пластична деформация...
Умората на материала е най-вече в следствие на знакопроменливи натоварвания и няма общо с пластичната деформация...
Пружина няма да счупиш колкото и да стои автомобила... Но да се намали просвета от пластична деформация е възможно...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

newcomer
Активен
Активен
Мнения: 591
Регистриран: 20 ное 2008 18:22
МПС: Nexia
От: София

Re: Дългосрочно съхранение на автомобил - как?

#17 Непрочетено мнение от newcomer » 21 май 2011 22:46

slowtraveler написа: Просто като е под постоянно напрежение започва пластична деформация...
Колата е в покой, пружината/съчмата търпи деформация, но еластична и край. Еластичната деформация не оставя никакви поражения в метала. Не се сещам да има закон, по който след статична деформация от еластична да прераства в пластична. Ако някой го знае да каже, за да се убедя. Само ако натовариш повече отколкото може да понесе еластично дадения материал, тогава ще се деформира пластично.
Надявам се ако не съм прав да се убедя в това.
Но да се намали просвета от пластична деформация е възможно...
Какво ще рече просветата?
Офтопик:
Умората на материала е най-вече в следствие на знакопроменливи натоварвания и няма общо с пластичната деформация.
Пластичната деформация не спомага ли за по-бързата умора на метала, което да е общото между двете? Но това е вече извън разговора.
Последна промяна от newcomer на 21 май 2011 23:02, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
sektor2006
Нов
Нов
Мнения: 74
Регистриран: 09 мар 2009 00:35
МПС: Daewoo Nexia GLX 1.5 16V
От: Русе

Re: Дългосрочно съхранение на автомобил - как?

#18 Непрочетено мнение от sektor2006 » 21 май 2011 22:56

Днес взех 4 кила бензин в туба и си намерих и акумулатор като моя от приятел и тези дни ще пална колата. При условие, че не е палена и карана 6 месеца трябва ли да направя нещо преди да запаля колата - примерно смазване на това-онова, превъртане или нещо друго?

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Дългосрочно съхранение на автомобил - как?

#19 Непрочетено мнение от slowtraveler » 21 май 2011 23:05

Добрата практика е да се развърти двигателя 2 оборота на ръка (или с превъртане на вдигнато двигателно колело)....
Ако нещо запъне - вадене на свещите и нов опит...
Няколко пъти натискане на съединителя... Спирачките...
И след това - опит за палене...
Офтопик:
П.С. за пластичната деформация на пружините - виждал съм ефект от продължителен престой на място... Колата доста бе клекнала (намален просвет - разстоянието между земята и най-ниската част на пода на автомобила)...
И обратното - една волга бе стояла няколко години на трупчета, и бронята и бе над бронята на Уазка...
Умората на материала обикновено е поява на микропукнатини, а пластичната деформация е като смачкан пластелин образно казано..
От умора материала се чупи, а при пластична деформация - се сплесква: променя първоначалната си форма...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
sektor2006
Нов
Нов
Мнения: 74
Регистриран: 09 мар 2009 00:35
МПС: Daewoo Nexia GLX 1.5 16V
От: Русе

Re: Дългосрочно съхранение на автомобил - как?

#20 Непрочетено мнение от sektor2006 » 21 май 2011 23:09

Мерси за отговора, но...Би ли пояснил как точно да развъртя двигателя на ръка - хич не ми е ясно, макар че от известно време се образовам в сферата на колите... Манивела нямам, пък и колата не ползва манивела.

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Дългосрочно съхранение на автомобил - как?

#21 Непрочетено мнение от slowtraveler » 21 май 2011 23:11

Ами ако имаш достъп до ремъка - през него...
Ако не - вдигаш едното двигателно колело на крик, включваш на 4-5-6 скорост (най-високата) и започваш да въртиш колелото...
Целта е двойна - да раздвижиш механизмите, и да изхвърлиш от цилиндрите ако има вода, масло, гориво, които могат да причинят хидравличен удар...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
sektor2006
Нов
Нов
Мнения: 74
Регистриран: 09 мар 2009 00:35
МПС: Daewoo Nexia GLX 1.5 16V
От: Русе

Re: Дългосрочно съхранение на автомобил - как?

#22 Непрочетено мнение от sektor2006 » 27 май 2011 14:26

Преди няколко дни врътнах двигателя както описа колегата по-горе. Проблеми нямаше. Вчера палнах колата и я поразкарах малко. Двигателя в началото като врътнах ключа почукваше, но после като тръгна маслото този неприятен шум изчезна. Климатикът работеше, фарове, лампи, всичко. Гумите и те бяха ОК, като карах не се чу нито чукане, нито тропане. Абе да чукам на дърво, май всичко изглежда наред за момента.

Отговори

Върни се в “Сервизно обслужване”