БГ МОТОР-София, Ботевградско шосе 275 - БЯГАЙТЕ ДАЛЕЧ
Публикувано: 19 мар 2008 22:44
Господа-членове на форума, ето мое лично мнение за този сервиз. Ще ви копирам моята жалба отправена към комисията за защита на потребителите, която впоследствие прекратих; копие от нея изпратих и на директора на сервиза - г-н Цветков. Опитвам се максимално обективно да подходя към ситуацията и ще представя нещата с минимално лично отношение и с всички положителни изяви от набедената страна:
Цитат:
Здравейте!
Моето оплакване е насочено към фирма "БГ Мотор сервиз" АД. Преди 3 седмици претърпях леко ПТП с личният ми автомобил и съответно минах през стандартната процедура през застрахователната компания и се насочих към фирмен сервиз (лекият ми автомобил е марка "Daewoo", за това избрах горепосочената компания). Видимо бяха засегнати заден калник, стоп и леко капакът на багажника. Първата неприятна изненада бе при приемането ми на автомобила, когато срещнах изключителна липса на съдействие и нелюбезност в приемческият екип, чух псувни по мой адрес от личност в отдела за приемане, че съм дошъл в 17:00 (т.е. 30 мин, преди да затвори). След 2 седмици "усилен" труд, господата ме уведомиха, че автомобилът ми е готов и аз отидох да го взема. След като го докараха пред мен аз извърших бегъл оглед и установих първо, че задният капак е изключително неточно поставен, пластмасовият стоп имаше отчупено парче от него (уж нов!), липсваше пластмасов подкалник (който не бе пострадал преди това и приемчикът почти ме убеди, че не бил здрав, но май същият се намери и монтира доста здрав...) и като цяло детайлите след поправка бяха неточно и накриво, разваляйки естествената линия. След направените забележки, почаках 2 часа за фиксирането им, при което подмениха счупеният "нов" стоп, поставиха пластмасовия подкалник и уж фиксираха задният капак. Предвид напредналото време и служебната ми ангажираност (предполагаше се, че само ще отида да си взема колата, отскачайки за час от работа) платих сума 1069лв за ремонта, която със сигурност в който и да е друг сервиз би била повече от наполовина по-евтина и по-качествена и по-бърза. Качих се в автомобила си и забелязах, че купето е силно запрашено и изцапано. На първото кръстовоще закъсах посредата, създавайки рискова ситуация, защото ми бяха оставили затворен притока на газ от газовата бутилка. После трудно запалих (по-късно установих защо), усетих че в неравностите по пътя колата удря на джанта - едната ми гума се оказа на 0.5 атмосфери (при нормални 2.2) и т.н. - това са част от хилядите дребни подробности. Въпреки това, господата от фирмата без мое съгласие са залепили гордо тяхна рекламна лента на компанията на пластмасовият държач на регистрационната табела, която също така има следи от огъването й, за да я извадят. Оставам със силно неприятно чувство, но съществената част е, че осъщественият ремонт е видимо некачествен, както следва:
1. Монтиран счупен стоп (коригирано впоследствие, след моята рекламация)
2. Липсва пластмасов подкалник (коригирано впоследствие, след моята рекламация)
3. Ламарините и луфтовете между тях са криви (смятам, че ако са били неспособни да ги коригират като хората, биха могли да ги подменят)
4. Лош реглаж на капака на багажника
5. Представляваше голямо усилие да си отключа багажника (освен това помолих сервизът да ми подмени жилото за отваряне от купето, (което не е във връзка с трудното отваряне) и те не намериха начин да го направят - ФИРМЕН, ОТОРИЗИРАН сервиз(!), става дума за кола на 9 години, закупена от тях) Отне ми половин ден сам да си регулирам капака и ключалката след "ремонта"
6. Под капачката на резервоара боята е некачествено положена и се отлюпва (защото не се вижда докато е затворена, представям си останалата част...)
7. Оставен затворен кран за газ
8. Отрицателната клема на акумулатора бе оставена развита със свален пластмасов кожух (проблеми с паленето няколко дни, докато разбера къде е проблемът...)
9. Купето е силно покрито с прах и зацапано (имат си автомивка и все си мисля, че за такава сума на плащане се предполага да си взема колата, както съм я оставил...)
10. Непоставен гумен ограничител на капака на багажника
11. Липсват пластмасови втулки на корите в багажника
12. Тръбичката, която е от бутилката за газ към дюзата за пълнене стои неестествено в багажника, далеч от оригиналната си позиция
13. Забелязва се разлика в тона на цвета на нанесената боя
14. Забелязват се нови драскотини по боята на задният ляв калник (който си бе в отлично състояние)
15. Незавит болт на задна дясна врата
16. Липсва малкото изпъкнало огледалце (за мъртва зона на видимост) от двете предни врати.
17. Не знам дали е случайно, но след като си взех автомобила установих усилен теч на масло от скоростната кутия и затруднено придвижване на скоростният лост
Аз не съм автомобилен майстор и не разбирам нищо повече от това да си проверявам маслото, да сменям гумите според сезона, както и другите течности и консумативи по изискванията. ...а ако бях, какво ли още щях да открия? Трябва ли да давам сега още пари за майстори, след "майстори", за да установя какво ли може да са ми сторили на колата, освен външните забележки?
Чудя се дали имам право и основание, след ремонт в реномиран и ФИРМЕН сервиз и сериозна сума, заплатена с надеждата за качествен ремонт, да пусна тази жалба срещу тези хора? ...дали има начин да си видя колата поправена така, че да не се вайкат хората като видят следите от некачествената и мърлява работа?
Мога да приложа снимки и документи, при необходимост. Бих бил благодарен на всеки Ваш отзив, или съвет!
Край на цитата.
След като пратих жалбата ми, г-н Цветков ми се обади и ми предложи да си предоставя автомобила по удобно за мен време за безплатна поправка по претенциите ми и бе изключително услужлив. Аз си закарах колата, при което приемчиците на смяна реагираха любезно, както и директорът, който засякох случайно. Последва нов неприятен момент - колата ми престоя там още 5 седмици!!! Последната седмица звънях през 3 дни и престоят бе отлаган 3 пъти. Най-накрая на 18-ти Март ми се обадиха да я приема. Когато я оставих за рекламация оставих бележка на дясната седалка с редуциран списък на моите оплаквания и в момента, в който приемчикът ми се обади ме попита за тръбичката за газовата - какво съм имал предвид и ме уведоми, че течът на масло е установен, че не е от скоростната кутия, а от кормилната рейка. Аз казах да оставят нещата така (след като се осведомих за цената на рейката - 800-900лв при тях) - смятам, че не са виновни за този теч, тъй като и преди това имах съмнения за тази неизправност, въпреки че след сервизната намеса течът стана видим. Взех си автомобилът при нормални условия и без излишни разправии. При по-внимателният оглед отвън установих, че имам още няколко нови драскотини по шофьорската врата и тази страна на автомобила, но както ми беше казал приемчикът при рекламацията - "това е спорен върос"; аз за себе си съм убеден, че ги нямаше преди това. Във джоба на вратата намерих някаква счупена пластмасова част и не знаех от къде е, но не я изхвърлих и после установих - това бе пластмасовият накрайник на дръжката за местене на седалката - бе счупен. Намерих му за щастие всички паречета под седалката и го залепих. Този път колата бе измита добре, включително и в салона. Липсваха дефектите на боята под капачката на резервоара. Бяха поставени пластмасовите втулки на корите в багажника. Отново нанесената боя има лека разлика. Луфтът на стоп-а е отново неравномерен. При изплащането на щетата ми от ДЗИ (по фактури) имаше минусова разлика за мен, която се дължеше на некоректно представена цена на стоп-фар от предварително изготвената проформа на "БГ Мотор".
Това всичко го пазех 2 месеца, докато си подкарам колата отново и докато реша дали да заведа дело, или да пусна кучетата от КЗП. Накрая доволен, че след 2 месеца си имам кола най-накрая се отказах от всичко. Другият спорен момент за мен бе дали да предоставя на въпросната фирма правата върху форума и хост/домейн спонсорството. Вие ще кажете...
Очаквам подобни ваши впечатления от други сервизи, защото ми писна да целя такива на метода проба-грешка. Нека заедно си спестим мъките!
Цитат:
Здравейте!
Моето оплакване е насочено към фирма "БГ Мотор сервиз" АД. Преди 3 седмици претърпях леко ПТП с личният ми автомобил и съответно минах през стандартната процедура през застрахователната компания и се насочих към фирмен сервиз (лекият ми автомобил е марка "Daewoo", за това избрах горепосочената компания). Видимо бяха засегнати заден калник, стоп и леко капакът на багажника. Първата неприятна изненада бе при приемането ми на автомобила, когато срещнах изключителна липса на съдействие и нелюбезност в приемческият екип, чух псувни по мой адрес от личност в отдела за приемане, че съм дошъл в 17:00 (т.е. 30 мин, преди да затвори). След 2 седмици "усилен" труд, господата ме уведомиха, че автомобилът ми е готов и аз отидох да го взема. След като го докараха пред мен аз извърших бегъл оглед и установих първо, че задният капак е изключително неточно поставен, пластмасовият стоп имаше отчупено парче от него (уж нов!), липсваше пластмасов подкалник (който не бе пострадал преди това и приемчикът почти ме убеди, че не бил здрав, но май същият се намери и монтира доста здрав...) и като цяло детайлите след поправка бяха неточно и накриво, разваляйки естествената линия. След направените забележки, почаках 2 часа за фиксирането им, при което подмениха счупеният "нов" стоп, поставиха пластмасовия подкалник и уж фиксираха задният капак. Предвид напредналото време и служебната ми ангажираност (предполагаше се, че само ще отида да си взема колата, отскачайки за час от работа) платих сума 1069лв за ремонта, която със сигурност в който и да е друг сервиз би била повече от наполовина по-евтина и по-качествена и по-бърза. Качих се в автомобила си и забелязах, че купето е силно запрашено и изцапано. На първото кръстовоще закъсах посредата, създавайки рискова ситуация, защото ми бяха оставили затворен притока на газ от газовата бутилка. После трудно запалих (по-късно установих защо), усетих че в неравностите по пътя колата удря на джанта - едната ми гума се оказа на 0.5 атмосфери (при нормални 2.2) и т.н. - това са част от хилядите дребни подробности. Въпреки това, господата от фирмата без мое съгласие са залепили гордо тяхна рекламна лента на компанията на пластмасовият държач на регистрационната табела, която също така има следи от огъването й, за да я извадят. Оставам със силно неприятно чувство, но съществената част е, че осъщественият ремонт е видимо некачествен, както следва:
1. Монтиран счупен стоп (коригирано впоследствие, след моята рекламация)
2. Липсва пластмасов подкалник (коригирано впоследствие, след моята рекламация)
3. Ламарините и луфтовете между тях са криви (смятам, че ако са били неспособни да ги коригират като хората, биха могли да ги подменят)
4. Лош реглаж на капака на багажника
5. Представляваше голямо усилие да си отключа багажника (освен това помолих сервизът да ми подмени жилото за отваряне от купето, (което не е във връзка с трудното отваряне) и те не намериха начин да го направят - ФИРМЕН, ОТОРИЗИРАН сервиз(!), става дума за кола на 9 години, закупена от тях) Отне ми половин ден сам да си регулирам капака и ключалката след "ремонта"
6. Под капачката на резервоара боята е некачествено положена и се отлюпва (защото не се вижда докато е затворена, представям си останалата част...)
7. Оставен затворен кран за газ
8. Отрицателната клема на акумулатора бе оставена развита със свален пластмасов кожух (проблеми с паленето няколко дни, докато разбера къде е проблемът...)
9. Купето е силно покрито с прах и зацапано (имат си автомивка и все си мисля, че за такава сума на плащане се предполага да си взема колата, както съм я оставил...)
10. Непоставен гумен ограничител на капака на багажника
11. Липсват пластмасови втулки на корите в багажника
12. Тръбичката, която е от бутилката за газ към дюзата за пълнене стои неестествено в багажника, далеч от оригиналната си позиция
13. Забелязва се разлика в тона на цвета на нанесената боя
14. Забелязват се нови драскотини по боята на задният ляв калник (който си бе в отлично състояние)
15. Незавит болт на задна дясна врата
16. Липсва малкото изпъкнало огледалце (за мъртва зона на видимост) от двете предни врати.
17. Не знам дали е случайно, но след като си взех автомобила установих усилен теч на масло от скоростната кутия и затруднено придвижване на скоростният лост
Аз не съм автомобилен майстор и не разбирам нищо повече от това да си проверявам маслото, да сменям гумите според сезона, както и другите течности и консумативи по изискванията. ...а ако бях, какво ли още щях да открия? Трябва ли да давам сега още пари за майстори, след "майстори", за да установя какво ли може да са ми сторили на колата, освен външните забележки?
Чудя се дали имам право и основание, след ремонт в реномиран и ФИРМЕН сервиз и сериозна сума, заплатена с надеждата за качествен ремонт, да пусна тази жалба срещу тези хора? ...дали има начин да си видя колата поправена така, че да не се вайкат хората като видят следите от некачествената и мърлява работа?
Мога да приложа снимки и документи, при необходимост. Бих бил благодарен на всеки Ваш отзив, или съвет!
Край на цитата.
След като пратих жалбата ми, г-н Цветков ми се обади и ми предложи да си предоставя автомобила по удобно за мен време за безплатна поправка по претенциите ми и бе изключително услужлив. Аз си закарах колата, при което приемчиците на смяна реагираха любезно, както и директорът, който засякох случайно. Последва нов неприятен момент - колата ми престоя там още 5 седмици!!! Последната седмица звънях през 3 дни и престоят бе отлаган 3 пъти. Най-накрая на 18-ти Март ми се обадиха да я приема. Когато я оставих за рекламация оставих бележка на дясната седалка с редуциран списък на моите оплаквания и в момента, в който приемчикът ми се обади ме попита за тръбичката за газовата - какво съм имал предвид и ме уведоми, че течът на масло е установен, че не е от скоростната кутия, а от кормилната рейка. Аз казах да оставят нещата така (след като се осведомих за цената на рейката - 800-900лв при тях) - смятам, че не са виновни за този теч, тъй като и преди това имах съмнения за тази неизправност, въпреки че след сервизната намеса течът стана видим. Взех си автомобилът при нормални условия и без излишни разправии. При по-внимателният оглед отвън установих, че имам още няколко нови драскотини по шофьорската врата и тази страна на автомобила, но както ми беше казал приемчикът при рекламацията - "това е спорен върос"; аз за себе си съм убеден, че ги нямаше преди това. Във джоба на вратата намерих някаква счупена пластмасова част и не знаех от къде е, но не я изхвърлих и после установих - това бе пластмасовият накрайник на дръжката за местене на седалката - бе счупен. Намерих му за щастие всички паречета под седалката и го залепих. Този път колата бе измита добре, включително и в салона. Липсваха дефектите на боята под капачката на резервоара. Бяха поставени пластмасовите втулки на корите в багажника. Отново нанесената боя има лека разлика. Луфтът на стоп-а е отново неравномерен. При изплащането на щетата ми от ДЗИ (по фактури) имаше минусова разлика за мен, която се дължеше на некоректно представена цена на стоп-фар от предварително изготвената проформа на "БГ Мотор".
Това всичко го пазех 2 месеца, докато си подкарам колата отново и докато реша дали да заведа дело, или да пусна кучетата от КЗП. Накрая доволен, че след 2 месеца си имам кола най-накрая се отказах от всичко. Другият спорен момент за мен бе дали да предоставя на въпросната фирма правата върху форума и хост/домейн спонсорството. Вие ще кажете...
Очаквам подобни ваши впечатления от други сервизи, защото ми писна да целя такива на метода проба-грешка. Нека заедно си спестим мъките!