Страница 1 от 2

Сервиз Булвария-София,запад- "ГАРАНЦИЯ-ФРАНЦИЯ"

Публикувано: 20 яну 2010 22:11
от mill888
Въпрос: За какво всъщност дават гаранция в Булвария?
Отг. За да ви вземат парите, ако ви се наложи да предявите такава.

Случаят е следния.
Преди малко повече от година в гореспоменатия сервиз беше поставена аларма на автомобила ми, на обща стойност 208 лв.- с двегодишна гаранция.
Днес посетих Булвария-запад в София и обясних на приемчика(който чаках да "изникне" от някъде повече от 15 мин.), че въпросната аларма се активира сама. Показах му и оригиналната фактура, че алармата е в гаранция.
След около час ми се обадиха по тел. и ми заявиха, че колата ми е готова и дължа 19,20 за: "ПРЕИНСТАЛИРАНЕ НА СОФТУЕР".
По-късно в сервиза поисках обяснение от същия този приемчик за какъв преинсталиран софруер става дума и за какво ми искат пари, след като алармата е в ГАРАНЦИЯ, а в момента тя не функционира правилно.

По телефона беше извикан т.н. "майстор" отвътре за да ми разясни извършените от него действия по ремонта и се оказа, че същият чисто механично е намалил чувствителността на шоковия датчик.
И АКО ТОВА Е "ПРЕИНСТАЛИРАНЕ НА СОФТУЕР", здраве му кажи.
И отново им заявих- за какво всъщност се дава тази 2г. гаранция. Но.....уви нула внимание повече към мен.

Платих си и излязох с надеждата да не видя никога повече лицата на тези рекетьори.

Знам, късметлия съм , че се разминах само с толкова.

п.п. Моля, ако някой колега има и-мейл на менаджер от Булвария да го напише, за да му изпратя документите от рекета, упражнен върху мен днес.

Re: Сервиз Булвариа-София,запад- "ГАРАНЦИЯ-ФРАНЦИЯ"

Публикувано: 20 яну 2010 22:19
от Izparitel
Комисия за защита на потребителите

Малко е като арменския поп, но не пречи да изложиш събитията и там.

Re: Сервиз Булвариа-София,запад- "ГАРАНЦИЯ-ФРАНЦИЯ"

Публикувано: 20 яну 2010 22:35
от sashko_bg
Колега, изпрати им първо официално писмо с обаратна разписка за обяснение, като напишеш че ще информираш Комисията за защита на потребителя. Няма начин, някой от шефовете ще ти отговори официално, това е практика особено ако се чуе за комисията!

Re: Сервиз Булвариа-София,запад- "ГАРАНЦИЯ-ФРАНЦИЯ"

Публикувано: 20 яну 2010 22:54
от mill888
Благодаря колеги за участието ви в темата.

Съгласен съм, че е като оплакване на арменския поп, но днес бях тотално разочарован. Това е и причината съвсем спонтанно да споделя преживяното днес първо в настояшият форум.

Относно уведомяване КЗП - наистина колега обмислям и това, но съм решил първо да уведомя менаджер на Булвариа. А за и-мейл на такъв в BG попитах и opel.com.

Поздрави

Re: Сервиз Булвариа-София,запад- "ГАРАНЦИЯ-ФРАНЦИЯ"

Публикувано: 20 яну 2010 23:03
от Izparitel
Офтопик:
Това с обратната разписка си е официалния начин. При електронната поща доста зависи от добрата воля на отсрещната страна. Един сериозен документ /или претенция/ не е ли заведен официално и не е ли пратен на правилното място олеква много. /Личен опит/

Re: Сервиз Булвариа-София,запад- "ГАРАНЦИЯ-ФРАНЦИЯ"

Публикувано: 20 яну 2010 23:11
от slowtraveler
Колега, разбирам раздразнението Ви, но е трябвало да реагирате така на място...
И без нерви - обикновено в такива случаи се преобразявам в 'любезния лос' и вдигам нивото на необходимия ми началник доколкото може :devil:
Сега ще загубите повече време/нерви да обяснявате кой, защо и какво е казал и направил.
КЗП върши работа като плашило само ако автомобила не е фирмен..
Иначе е безполезна комисия.
Но при всички случаи - гони до дупка, или поне доколкото ти стигнат нервите :lol:

Re: Сервиз Булвариа-София,запад- "ГАРАНЦИЯ-ФРАНЦИЯ"

Публикувано: 20 яну 2010 23:49
от mill888
slowtraveler написа:Колега, разбирам раздразнението Ви, но е трябвало да реагирате така на място...
И без нерви - обикновено в такива случаи се преобразявам в 'любезния лос' и вдигам нивото на необходимия ми началник доколкото може :lol:
Съжалявам колега, ако Ви се е сторило нервно написаното по-горе от мен. Повярвайте ми, това не е така.
Бях стъписан - това е всичко. Отивам в сервиз с документи за гаранция, но същата не беше призната, уви така и не разбрах защо.

п.п. току-що разбрах от колега от друг форум, че при издадена вече фактура много трудно, почти невъзможно е да бъде коригирана. А последните думи на приемчика, обадил ми се по тел. бяха: "....... а, и носете 19,20 защото е преинсталиран софттуер", след което побърза да затвори телефона. Трябвало е още тогава да го попитам за този софтуер и да оспоря цената. Пристигайки повторно в сервиза за да си получа автомобила, фактурата ми беше предоставена за подпис вече оформена.

Един съвет: Не ходете с черни обувки и костюм в сервиз, когато смятате да предявявите гаранционни условия.

Поздрави

Re: Сервиз Булвариа-София,запад- "ГАРАНЦИЯ-ФРАНЦИЯ"

Публикувано: 21 яну 2010 01:41
от авео
Понятието-гаранция е доста разтегливо. В случая,няма дефектирала част,която да се замени гаранционно. Жичкаджията е правил нещо,което за по-тежкарски го наричат " преинсталиране на софтуер" :lol: Гаранцията си е гаранция,но консумативите и труда се заплащат. По същата логика не би трябвало да се заплаща стенд преден мост през 5000км./примерно/или реглаж клапани през 35000км,защото колата е в гаранция до 100 000км. В никакъв случай не защитавам сервиза. Не се занимавай с тези 19-20лв.,защото можеш да попаднеш в техният си "черен списък" и да береш ядове по-нататък.

Re: Сервиз Булвариа-София,запад- "ГАРАНЦИЯ-ФРАНЦИЯ"

Публикувано: 21 яну 2010 20:27
от bobiuzunov
мога да ти дам телефон на Здравко Шопов който изпълнява длъжност Началник Автосервиз и дано да ти свърши работа. 0888312107

Re: Сервиз Булвариа-София,запад- "ГАРАНЦИЯ-ФРАНЦИЯ"

Публикувано: 21 яну 2010 21:59
от slowtraveler
Имал съм проблемна аларма, и винаги са отстранявали проблема гаранционно без никакво заплащане (в сервиза на Опел за 'оригиналната' аларма, монтирана от тях, а също така и от частна фирма, монтирала ми аларма на друг автомобил)...

Re: Сервиз Булвариа-София,запад- "ГАРАНЦИЯ-ФРАНЦИЯ"

Публикувано: 21 яну 2010 22:35
от Izparitel
В случая ми намирисва на дребна шмекерия на дребен служител. Едва ли е политика на сервиза - много селски хитреци има навсякъде. Не съм запознат с автоалармите, но не мисля, че е нормално инсталатор да "преинсталира софтуер". По-вероятно е да е извършена настройка, независимо, че някъде това става софтуерно. Може да се твърди, че е настроена неправилно и щом не е заради прищявка на клиента, а е налице обективен технически проблем според мен не би следвало да се заплаща коригирането на неправилната настройка. Силно се съмнявам да е влагано каквото и да било, както и труда при тази ситуация да трябва да се заплаща.
Предполагам, че ако поискаш официално от сервиза да ти бъде възстановена неправилно взетата сума има шанс това да се случи.

Re: Сервиз Булвариа-София,запад- "ГАРАНЦИЯ-ФРАНЦИЯ"

Публикувано: 22 яну 2010 20:45
от mill888
Благодаря на всички, отзоввали се по темата.
bobiuzunov, благодаря за предоставения тел. за контакт.
slowtraveler - мисля, че написаното от теб е нещо напълно нормално и то се случва в добрите сервизи, държащи на имиджа си. (Но може би ти си нямал "софтуерен" проблем- в кръга на шегата). В тази връзка продължавам да смятам, че има резон в риторичното ми питане.

За съжаление не успявам да открия нито от от gm.com нито от opel.com е-мейли за контакт с менаджери или управители на горепосочения сервиз.
Всичко, което искам е да им изпратя сканирани фактурите с гаранцията на алармата и със сумата, взета ми за това, че си позволих да отида при тях и да предявя гаранционни условия. И ако чуя и от тях самите, че са съгласни с това да пише едно на фактурите, да е свършено друго и накрая да ми бъде взета ( половин-месечната такса на сина ми за детска градина) сума, за кой знае точно какво- е дявол ги взел.

Само за инфо: Алармата е слагана на 12 080 км.( с големи усмивки и уверения за надеждност ) по справка на компютъра на приемчика, сега автомобила е на 13 100км. Също ми беше заявено, че този модел е стар и нямат дори книжка с инструкции за ползване, тъй като загубих моите.

Пак казвам- Не искам да обвинявам никого или да срещна лошо отношение от служителите на сервиза по-натам.
Но продължавам да дерзая и да се питам:За какво я дават тази 2 год. MG гаранция?

Поздрави

Re: Сервиз Булвариа-София,запад- "ГАРАНЦИЯ-ФРАНЦИЯ"

Публикувано: 23 яну 2010 10:01
от bobiuzunov
ако искаш може да попиташ някои от приемчиците или шефа на сервиза и ще ти дадът един телефон на GM европа на който може да звъннеш(говорят български) и да обясниш твоя проблем P.S пиша това защото един път станах неволен свидетел именно в горепосоченият сервиз на на свада между клиент и приемчик защото не му признаваха гаранционно нещо по колата.ставаше въпрос за зафира но това е без значение.След караници му дадоха въпросният телефонен номер.

Re: Сервиз Булвариа-София,запад- "ГАРАНЦИЯ-ФРАНЦИЯ"

Публикувано: 23 яну 2010 10:27
от slowtraveler
Като гледам ситуацията - алармата не ти е 'оригинална', а е aftermarket.
В твоята ситуация бих заплашил сервиза, че ще се повдигна въпроса на по-високо ниво.
Но това бих го направил в момента на събитието. Сега си е чиста загуба на време да се бориш за тея 19лв...
Не заради друго, а защото трябва да обясняваш на всеки срещнат кой какво е направил (минало е време, и част от хората няма да си спомнят случая), и се е загубила пряката връзка между 'извършител' и 'последствие'...
Фактура може да се сторнира. Или да се издаде кредитно известие.

Иначе според GM сайта:
Bulgaria
General Motors Southeast Europe Representative Office

Interpred WTC
36, Dragan Tzankov Blvd
1040 Sofia

Phone: +359 2 969 3051
Fax +359 2 971 2178

Re: Сервиз Булвариа-София,запад- "ГАРАНЦИЯ-ФРАНЦИЯ"

Публикувано: 23 яну 2010 11:43
от borko
Не ги оставяй на мира тези тарикати,важен е принципа.
Няма значенние дали са 19лв.или 1900лв.В България/ един - друг /се прецакваме,това е балкански манталитет,сега ти си прецакан,утре тези от сервиза може да бъдат прецакани от някой друг сервиз,било за бяла или черна техника,затова не спирай .
Повечето от нас преглъщат униженията в такава ситуаця и си казваме/ майната му/ или пък /в такава държава живеем - нормално е/.
Да ама не,както каза навремето Петко Бoчаров.Така че, сами трябва да се справяме с проблемите,да сме по настойчиви,по упорити и да се борим за правата си.
Това е телефон в Унгария на отдела за работа с клиенти за източна Европа:003612981803 -би трябвало да те обслужат на български.
Успех и забрави думичкта / смирение / САМО НАПРЕД.