За сервизите и "специалистите" в тях

Магазини, морги, вносители. Вашите отзиви за обслужването на нашите автомобили. Препоръки за посещение, или избягване.
Съобщение
Автор
streetboll
Редовен
Редовен
Мнения: 205
Регистриран: 08 яну 2009 15:38
Skype: boretsa
МПС: daewoo nubira 1.6 16V комби
От: Девня
Име: Станислав

Re: За сервизите и "специалистите" в тях

#16 Непрочетено мнение от streetboll » 18 ное 2009 14:57

То в нашата държава кое е както трябва.Къде взимат хора с дадени знания или умения? На повече то места е една шуробаджинащина....и после що не вървят нещата.

Потребителски аватар
autokorea
Напреднал
Напреднал
Мнения: 458
Регистриран: 30 мар 2009 11:00
МПС: корейски всякакви
От: гр.София
Име: Динев
Контакти:

Re: За сервизите и "специалистите" в тях

#17 Непрочетено мнение от autokorea » 18 ное 2009 17:33

Въпроса има и друга страна. Въпреки безработицата е трудно да се намерят наистина къдърни кадри за сервиз. Не непременно да са факири, а мислищи и с желание да се развиват. Отделно от това трябва да могат да контактуват грамотно с клиентите, да ги спечелят, да направят така, че следващия път пак да се върнат, а не да вягат като дявол от тамян. И трябва непременно да има някой еф да контролира (sorry) и да изглажда противоречията още в зародиш. Че то, ако знаете понякога и какви клиенти има (stres) - като в живота, хора всякакави.
Сервиз за корейски автомобили и магазини за авточасти за корейски автомобили.
http://autokorea.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/autokorea.bg/" onclick="window.open(this.href);return false; - /група АУТОКОРЕЯ във facebook/

dvdimitrov
Минаващ
Минаващ
Мнения: 19
Регистриран: 24 ное 2009 15:16
МПС: КАЛОС,МАТИЗ
От: ПЛОВДИВ
Име: dvdimitrov

Re: За сервизите и "специалистите" в тях

#18 Непрочетено мнение от dvdimitrov » 02 дек 2009 15:23

Да,наистина има много некадърни монтьори.
До скоро и аз си патих от тях.Имам 2 автомобила.Единия е хюндай соната 2.0-2004г,а другия шевролет калос 2005г.Обикалял съм майстори навред из града-от най-малкото гаражче до оторизираните сервизи и съм оставал доволен в не-повече от 20% от случеите.
В един прекрасен юнски ден тази година ми бяха запушили сонатата и се наложи да ползвам такси.
Пътьом се разговорихме със шофьора за проблемити си с колите и съответно за перипетиите по сервизите.Попитах го той къде си обслужва Лачетито.
Изпрати ме на Рогошко шосе-след линиите вдясно-пътя към старата газстанция след Тартарини газ първата в ляво и втория портал в дясно навътре в края на халето при някой си Сашо-бил най-добрия за корейските автомобили.
Много много не се вързах на тоя мохабет но имах някакво леко причукване на сонатата отпред вдясно за което бях ходир в три сервиза и два стенда и не можаха да го хванат и реших да го пробвам.
Та намерих го тоя Сашо тъкмо сваляше един Спринтер от подемника.Изчаках 10 мин.да ми дойде реда и му обяснявам както на другите какво точно чувам.Прегледа я пича и ми вика 10 кинта за бонбона и 15 труда -след 20 мин.си готов.
КВИ БОНБОНИ КВИ 20 МИН. БЕ?????????
Бръкна в шкафа изкара един тампон за носач,който наистина приличаше на бонбон и му викам айде правия ама ако не е от него????
Направи я пича и беше точно от него.Много ме хвана яд колко време загубих по сервизи и сервизчета......
След време протече рейката на Калоса-звъня по другите сервизи колко ще струва и колко време ще отнеме...и настана веселба-сваляне и качване от 140 до 200лв,ремонта на рейката отделно поне ден и от 180 до 250лв или общо поне 2 дни и 320 до 450 лв.Звъннах на Сашо а той ми вика обади се след 15 мин.Пак му звъня и пича вика докарай колата в сряда сутринта в 9.00 и към 13.00 най-късно си готов-100лв труд и 150лв ремонт/втулка, 4 семеринга и 2 вътрешни маншона сменени/.
Сигурен ли си бе пич-да бе сигурен съм.И в крайна сметка в 9.00 оставих колата и в 12.40 си я взех.

И от тогава не си губя времето по други-звъня първо на Сашо.
Затова ако някой види зор-Сашо-0878107992.

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: За сервизите и "специалистите" в тях

#19 Непрочетено мнение от Izparitel » 24 яну 2010 23:10

Копирам 1:1 пост на колега от форума на Опел. Просто така за информация. Става въпрос за Opel Calibra C20NE.
http://www.opelclub-bg.com/forum/index. ... =67248&hl=
/За да се чете там трябва да си регистриран./
raymondo написа: Здравейте колеги,

искам да споделя с Вас горчивия си опит отпреди седмица и половина. Карам Опел Калибра, двулитров двигател, 8V, '92 г. Един ден колата ми не пожела да запали и т.к. живея близо до големия сервиз Дженеръс Ауто, реших да ползвам услугите им. Обадих им се по телефона да си запазя час за диагностика, те ми казаха, че диагностиката е 38.50 лв. На следващата сутрин закарах колата в запазения час и реших да остана, за да ми я погледнат веднага, а не да остане за след няколко дни. След около час приемчикът дойде и ми съобщи, че ми е изгоряла горивната помпа, като в същото време те имали точно промоция на горивни помпи и от 400 лв. цената им била 130 лв. Казах да я сменят, след като това е проблемът, като в същото време ги питах колко ще излезе с монтажа. Тогава приемчикът ми каза, цитирам: "...ми 130 лева помпата, 40 лева диагностика, абе към 60 - 60 и нещо с монтажа". След половин час дойде сервизният техник и ми каза, че е изгоряло и релето на горивната помпа, което евентуално може би ще оправи, но след 5-10 минути творчество върху релето, се оказа, че е непоправимо. Тогава пожелах да си купя ново реле, но те ми казаха, че нямат такова и аз трябва да си го купя от някъде. Разбирам, че колата е стара и не може да имат всички части, затова го приех спокойно. Отидох до мой познат, купих си го от него, платих 25 лв. и след един час се върнах в сервиза. Смениха ми го, след 20 минути излязоха и казаха, че колата пак не пали. Поседях още два часа, те се бореха, но колата не запали. Казаха ми да се върна след още два часа, както и направих. Тогава ми съобшиха, че при завъртане информацията от компютъра не се връща. След още няколко опита ми казаха, че със сигурност проблема е в датчита на коляновия вал. Него също го нямаха и ме изпратиха да го купя от второ място. Взех го за скромната сума от 75 лв. и се върнах пак в сервиза. Сложихме го и познайте.... пак не пали. Казаха ми, цитирам: "Е вече 100% е компютър" Вече беше петък, 18.00 и те затваряха. В сайта им всъщност пише, че работят до 20.00 ч. но това е пълна глупост.


Втори ден (събота): Изминах около 150 км в търсене на компютър, който най-накрая намерих на великата улица "Цар Симеон" от едни хипер маниаци, които едвам навих ако не стане, да го върна.
Трети ден: (понеделник): Рано сутринта, още в 8 часа бях пред вратите на сервиза с компютър в ръчичка. Изчаках да дойде сервизния техник, сложихме компютъра - колата запали, .. и угасна. Вече ми казаха, че е невъзможно това и не се знае изобщо от какво е. Аз обаче им оставих колата, защото все пак трябва да разбера от какво не пали. По-късно през деня ми се обадиха и ми казаха, че проблемът е решен и е бил в бобината ("някакво кабелче вътре"). Само, че бобината е в съвсем друга система (запалителната), а те през изминалите дни търсели само в горивната, която явно си е била напълно наред. Попитах ги финално колко пари им дължа и майстора ми каза "горивна помпа 107 или 137, нещо такова.... диагностика... мм... абе обадете се напримечика". Приемчикът ми каза 203 лева. Аз все пак реших да се откажа от горивната помпа, т.к. проблемът през цялото време изобщо не е бил в нея. Отидох да си взема колата и ми връчиха лист на, който пише 96 лв. с ДДС, или 2 часа работа, по 40 лева на час. Поисках да ми дадат разбивка на това, което са правили и ми беше казано, че по-разбито от това няма накъде. Попитах какво реално плащам и ми отговориха, че плащам "специална диагностика", която се оказа, че я няма в никоя ценова листа, каквато те изобщо нямат. Моят апел.... ако Ви се развали колата, изберете си всеки друг сервиз...а горко на тези, чиито коли са гаранционни там.

Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5794
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Re: За сервизите и "специалистите" в тях

#20 Непрочетено мнение от dsuzunov » 01 апр 2010 17:26

Сутринта закарах служебния бус (Фолксваген Транспортер) за гаранционна смяна на кардан. Предният висящ лагер беше започнал да шуми и то доста. Тъй като , кардана заедно с двата висящи лагера е неразглобяем възел го подмениха целият.
Не се впечатлих от цената на резервната част (1780 лв.), но останах изумен от стойността на труда - 66 лв без ДДС. И това само за да развият и завият отново общо 16 болта.
Аааа....направо....честно ви казвам, от утре се пенсионирам и се захващам с монтьорлъка.
Ебаси кефа...развиеш болт-2 лв.
Развиеш болт на терсене място - 5 лв и още 5 за завиването.

Потребителски аватар
autokorea
Напреднал
Напреднал
Мнения: 458
Регистриран: 30 мар 2009 11:00
МПС: корейски всякакви
От: гр.София
Име: Динев
Контакти:

Re: За сервизите и "специалистите" в тях

#21 Непрочетено мнение от autokorea » 02 апр 2010 19:36

Колега, нали се сещаш, че цените с които дерат в гаранционните сервизи не могат да виреят в останалите, просто народа ще се разбяга? Там си разчитат основно на колите в гаранция и на хората от голямото "Добро утро" дето не разбират и парите не ги притесняват, както и на тези, които считат, че оторизирания сервиз би трябвало да е най-добрия, а в другите направо ще им прецакат колата.
Сервиз за корейски автомобили и магазини за авточасти за корейски автомобили.
http://autokorea.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/autokorea.bg/" onclick="window.open(this.href);return false; - /група АУТОКОРЕЯ във facebook/

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: За сервизите и "специалистите" в тях

#22 Непрочетено мнение от slowtraveler » 02 апр 2010 20:27

Ами аз ходя само в официалните сервизи поради няколко причини:
1. Колите са сравнително нови, и почти не се налага някакво по-сериозно вмешателство
2. Ако се наложи - в сервиза имат точната информация и документация. Например не ме карат да ходя след седмица за притягане на главата, а я правят както е предписал производителя с конкретните усилия(за което следя). И не тръгват да правят идиотски предположения 'как да разглобя това'..
3. Имат в наличност често използваните оригинални части, и не ме карат да обикалям из магазините за някое болтче или скоба. И частите са в необходимата комплектация (например с накладките на Опела имаше комплект болтове, тъй-като по инструкция веднъж развит болт на спирачния апарат трябва да се смени заради разтягането и умора на материала).
4. В сервиза има точните инструменти. Например не удрят ябълковидния болт с чука, а ползват точната скоба. Набиват новия лагер с преса, а не с чука. Това пести доста време и предпазва материалната част от ненужни повреди.
5. По-често пипат конкретния модел кола и не си губят времето с излишно изучаване (просто не работят други марки).

Рядкост са стандартните сервизи, които могат да дадат тези преимущества (не съм посещавал сервиза на Аутокорея, но идеята е добра и навярно при тях се получават горните преимущества).

Иначе минусите на официалните сервизи всички ги знаем (coolbeer)
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
todortv
Модератор
Модератор
Мнения: 1923
Регистриран: 02 окт 2008 08:04
МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
От: В.Търново

Re: За сервизите и "специалистите" в тях

#23 Непрочетено мнение от todortv » 02 апр 2010 20:39

slowtraveler написа: Например не ме карат да ходя след седмица за притягане на главата, а я правят както е предписал производителя с конкретните усилия(за което следя).
Обикновено не се допуска собственика да контролира работата в тези сервизи.Нямам личен опит,но
така би било нормално.
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: За сервизите и "специалистите" в тях

#24 Непрочетено мнение от Izparitel » 02 апр 2010 22:32

Имам горчив опит с "неприсъствие" около колата при посещение в сервиз.
В единия случай категорично не ме допуснаха да присъствам на диагностиката на Кадета за рутинен проблем. Последва диагноза "повреда в компютъра!". ddmuhaha Ама как, що, не може да бъде? - Толкоз, плащайте сметката! Сервиза беше сериозен, но след тази история ме загуби като клиент, а компютъра си беше и още е най-здравото нещо в Кадета ми.
До местоработата ми ползвах един сервиз от който бях доволен, но винаги висях да гледам какво правят по колата ми. Веднъж поради служебна ангажираност оставих там Кадета сам да му сменят водната помпа. В края на деня си взех колата, но чак като се прибрах у дома ме жегна съмнението, че не съм проконтролирал нещата. Уви, оказа се, че половината капачка на кутията на ангренажния ремък липсва. Тя се хващаше със свински опашки заради счупена пластмаса около болтовете, но така си беше от много време. На другия ден след куп разправии и твърдения, че такова нещо не е имало майсторчето си призна, че я изхвърлил, защото според него "не вършела работа". Лошото беше, че кофите за боклук вече бяха изпразнени от сметосъбиращата фирма и до днес съм без въпросната пластмаса. Продължих да ползвам сервиза, защото шефа им беше коректен, но всичко вече се правеше в мое присъствие. Дори по-късно известно време се занимаваха и с Баба Нубира.
Вече водя Нубирата в сервиз в който не ми се налага да вися на главите на майсторите и ми е голямо облекчение, защото ми е далечко, но си мисля, че с висене на главите на майсторите човек може да си спести някои проблеми.

С оторизираните сервизи нямам опит, защото карам коли на повечко години, но покрай служебните гаранционни Астри се оказа, че май само цените там са "европейски". Като цяло проблемите по колите бяха рутинни и според мен, ако не беше гаранцията спокойно можеха да се отстранят във всеки що-годе читав сервиз и то срещу доста по-малко пари.
За сметка на това, точно в случай в който според мен би било оправдано да се отиде в такъв сервиз проблема не се реши. Една от колите дава проблеми с електрониката /не знам какви/, но се налага периодично да се кара в "Сервиза". Уж проблема се оправя, но скоро колата като бумеранг пак се връща в там. И така... докато изтече гаранцията. Сега колегите, които се занимават с автомобилите се чудят какво ще я правят за в бъдеще, защото гаранцията е към края си. Надали накрая ще се случи чудо и проблема ще се реши трайно, вече ще трябва да се ремонтира срещу заплащане, а въпроса с парите в тази кризисна ситуация стои доста сложно.
Предполагам, че едва ли са много сервизите, които разполагат с всичко от "А" до "Я" и в определени случаи може би накрая ще се наложи да се опре и до тях, но все си мисля, че отношението към клиентите там не се е променило много от времето на социализма.

Потребителски аватар
авео
Модератор
Модератор
Мнения: 3086
Регистриран: 05 авг 2007 18:53
МПС: Шевролет Авео 1.4 16V
От: Пловдив

Re: За сервизите и "специалистите" в тях

#25 Непрочетено мнение от авео » 03 апр 2010 01:34

Има една приказка:"гъз знае две и двеста". В оторезираните сервизи не пускат клиентите вътре,защото клиентът,ще види страшни неща. Мога да цитирам по памет:блъскане с чука вместо със скоба,затягане с гайковрет до откат/динамометричния ключ все не е на близко/,подмяна на здрави части и още много други мурафети със цел прецакване на баровеца с многото кинти.Обаче,не може да се отрече,че за сложните ремонти и най-вече за последващата гаранция,е по-здравословно в такива сервизи. Не напразно единствена операция,която остана да правя в "Стефанов"е смяна на ангренаж комплект.
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: За сервизите и "специалистите" в тях

#26 Непрочетено мнение от slowtraveler » 03 апр 2010 12:13

todortv написа:...Обикновено не се допуска собственика да контролира работата в тези сервизи.
Нямам личен опит,нотака би било нормално.
Основното, на което се позовават е безопасността. Но тъй-като се занимавам с значително по-опасни ремонти и що-годе знам как да се пазя, а и не се меся излишно в работата на момчетата - обикновено нямат нищо против.
На Опела/Шевролет наистина въведоха ограничение на достъпа. Но го въведоха след като приключих с Опел. А за Шевролета влязох въпреки ограниченията им (през сервиза за Мазда :D )
На Тойота сервиза във Варна им го направиха с голяма стъклена стена (явно за да разсеят тези притеснения). Така при последните обслужвания бях на около 3 метра от автомобила и имах добра видимост. В София (ТМ-АУТО) също бяха със стъклена стена, но нямах време да ги чакам да извършат цялата процедура.
На Мазда - си влизам без проблем при последните обслужвания...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
autokorea
Напреднал
Напреднал
Мнения: 458
Регистриран: 30 мар 2009 11:00
МПС: корейски всякакви
От: гр.София
Име: Динев
Контакти:

Re: За сервизите и "специалистите" в тях

#27 Непрочетено мнение от autokorea » 08 апр 2010 14:06

Безопасността безспорно е изключително важна, но има решения - например това да се наблюдава през стъкло. Може би на германците и през ум не им минава да контролират процеса на ремонта, но тук сме в България и може би има защо клиента да гледа.
При нас стъклена стена няма, но клиента може да гледа ремонта. Ако има желание - стои на едно място в халето при колата за да не стане беля, а и да не се пречка на майсторите. Така после няма да се съмнява дали докато са му сменяли ангренажния ремък не са му сложили пак старата ролка или нещо подобно. Предимството е и, че ако се установи и друг дефект човека на часа може да вземе решение дали да се отстрани и той.
Офтопик:
Ако знаете например колко хора си мислят, че са им монтирали АГУ например Ловато, а са им набутали турски Волтран. ddad
Сервиз за корейски автомобили и магазини за авточасти за корейски автомобили.
http://autokorea.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/autokorea.bg/" onclick="window.open(this.href);return false; - /група АУТОКОРЕЯ във facebook/

Потребителски аватар
JIJOMAMA
Напреднал
Напреднал
Мнения: 351
Регистриран: 06 авг 2007 14:28
МПС: Lacetti 1.6
От: Бургас
Контакти:

Re: За сервизите и "специалистите" в тях

#28 Непрочетено мнение от JIJOMAMA » 13 апр 2010 14:15

От известно време ми прави впечатление, че в много официални сервизи правят кафенца точно над или до сервизното хале и се отделя със стакло - пиеш си кафето и гледаш какво творят. Май кризата и конкуренцията си казват думата... :-))
Leganza 2.0 136hp

Потребителски аватар
Fantomasss
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 3222
Регистриран: 17 окт 2008 15:27
Skype: plekstor_a
МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
От: Сф братче център на просветата
Име: Грозданов

Re: За сервизите и "специалистите" в тях

#29 Непрочетено мнение от Fantomasss » 04 юни 2011 07:40

Да се включа и аз в темата, като поредния недоволен. Вчера отидох на сервиз за климатици, в който ходих преди 2 години и тогава бях доволен, намери се проблема (спукана тръба) и се оправи. Сега обаче пича пусна машината и тя показва добро състояние на системата, да ама тя е празна, без грам газ в нея. Та не намира той проблема и вика: " Пълниме и ще изкара поне до другото лято, гарантирам"...Плащам аз 70 лева за пълненето и тръгвам. След като се прибрах в нас вдигнах капака да видя как е положението и гледам тече масло от задния край на компресора! :ches: Видях, че тръбата е спукана на същото място като преди 2 години и от там изпуска. Обаждам се на майстора и му казвам, а той казва че едва ли не тръбата е гръмнала сега и той нямал вина и не можел да ми зареди пак фреон без пари, но можел да ми направи отстъпка...
Аз: Е ако е сега гръмнала, защо в системата нямаше и грам газ?
Той: Ами не знам...
Аз: Ами да се върна сега да изтеглиме каквото е останало, пък утре да го правиме?!
Той: Аз сега не мога имам много хора тук...

...както и да е. Днес сутринта отивам и той ми се обяснява пак, че вината не била негова и не носел отговорност, а вчера ми гарантираше. След още няколко въпроса от мен и недомлъвки от него извади 70 лева и ми ги даде и ме прати да ходя да се оправям другаде. За мен това беше най-добрия вариант, въпреки, че не го очаквах.
Сега ще търся друг сервиз за зареждане, но преди това трбва да оправя тръбата. Мисля си да я обезмасля добре и да я залея с течен метал или Поксипол и да заредя с газ. Дали ще издържи според вас? Тръбата е точно до горещия изпускателен колектор и е подложена и на големи вибрации.

П.С. Сервиза е в Обеля, името на майстора няма да го казвам, все пак чест му прави, че ми върна парите, можеше и да не ми ги върне.
Съобщение от модератор:
Разделих темата, защото се отклонихме и да няма излишен спам
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: За сервизите и "специалистите" в тях

#30 Непрочетено мнение от Izparitel » 16 ное 2011 23:28

Днес Баба Яга се сдоби с модулче за автоматично управление на светлините /за т.нар. дневни светлини/. :uraa:
Само не знам аз ли улучвам все проблеми или като цяло нивото е ниско.
Не ми се щеше да си монтирам модула аз, че ще има доста мъки, а и едва ли щеше да стане кой-знае колко добре, та се обърнах към производителя на модула да ме насочи към сервиз за монтаж. Човека беше много коректен и накрая вчера се свързах със сервиза. Изключително учтив човек ми обясни как се процедира, както и, че модулите са свършили, но до няколко часа ще имат нова партида, та направо се разбрахме за монтаж за днес, както и да ми се обади, ако модулите не пристигнат.
Днес отивам в съответния час служител ме отсвирва с обяснението, че модули няма. Аз му обяснявам как вчера този проблем е коментиран и модулите трябва да са дошли. Накрая все-пак се оказа, че изделията са дошли и същият служител се зае с монтажа. По принцип държа да гледам кой какво прави по колата, но гаража беше малък и нямаше как.
По едно време бях информиран, че от служителя, че монтажа е извършен, но модула не работи защото алтернатора не зареждал. На възражението ми, че това не е вярно човека се поправи и се оказа, че алтернатора не зарежда добре и на акумулатора не се получават повече от 13.8 V поради което модула не сработва. Трябвало да си оправя плочката на алтернатора за да заработят дневните светлини. Пак заявявам, че това не може да бъде и човека се усети, че в колата има цивров волтметър за напрежението на бордовата мрежа. Беше ми обяснено, че волтметърите не показват вярно като и поставен въпроса "Не ми ли вярваш?".
Накрая стигнахме до замерване на акумулатора и ... о чудо! 14.5 V при работещ двигател. Сега се оказа, че пак имало проблем защото алтернатора презареждал. ddmuhaha
Тук се намеси друг монтажник и започнаха да коментират ситуацията, а накрая взеха да търсят нещо из двигателния отсек и из купето. Поинтересувах се какво все-пак се търси, но според монтажника и да ми кажел нищо нямало да ми говори, накрая все-пак се оказа, че се търсел "информационния извод на алтернатора", защото давал "по-вярна информация" за напрежението на алтернатора.
Не знам къде беше закачен модула и защо до него идваше напрежение доста по-ниско от това на акумулатора, но, че според монтажника колата имала проблем с инсталацията.
Предпочетох да изчакам навън крайния резултат от монтажа и в крайна сметка получих колата с работещ модул за управление на светлините. :clap:
След като си тръгнах се оказа, че прозорецът на шофьорската врата не може да се вдигне. Моторчето се мъчеше, но в предната част /до огледалото/ лайсната в основата на прозореца от вътрешната страна се беше изметнала и блокираше стъклото. Може да е случайно съвпадение по време, но според мен е по-вероятно да е заради силен натиск, най-вероятно от облягане през сваления прозорец.
Наложи се да карам на свален прозорец до другия край на София и да се заема с ремонта у дома, защото нямаше как да оставя някъде колата с отворен прозорец.
Оказа се, че са изхвръкнали пластините, които държат въпросната лайсна към кората на вратата.
Изображение
В интерес на истината и преди имаше някои липсващи пластини, но сега в предната част съвсем ги беше хванала липсата. Нямам идея какво представляват конструктивно липсващите пластини, та "закърпих" временно положението с метална пластина изрязана от консервена кутия, която пък се оказа прекалено мека.
Това е положението, дано поне модулчето да работи!

Отговори

Върни се в “Сервизно обслужване”