Страница 1 от 1
„Умниците” от аварийната лента
Публикувано: 04 сеп 2013 22:09
от ogi
Хм, интересно, slowtraveler и аз имам същата тактика

Темпомата не изключва като подавам газ и в подобна ситуация също ускорявам, за да се разминем по-бързо, но винаги нащрек за засичане, защото неведнъж ми се е случвало и после си оставам на крузната скорост (като теб - 5-10 км/ч над ограничението + грешката на километража - 150-160). Ако има усилен трафик в лявата лента напомпвам от копчето скоростта и оставам там, до подходящо включване вдясно, ако реша.
Re: „Умниците” от аварийната лента
Публикувано: 04 сеп 2013 22:59
от slowtraveler
В тази връзка ето как изглежда едно пътуване Бургас-Пловдив-Варна (през Рижки проход)..
Ясно се вижда участъка на магистралите...

Предполагам, че за част от колегите тук това би изглеждало неразумно бързо шофиране, но мога да ги уверя, че цялото пътуване бе лежерно без поемане на какъвто и да е риск...
П.С. Червената линия е пиенето на биричка с Узунов

Re: „Умниците” от аварийната лента
Публикувано: 04 сеп 2013 23:12
от ogi
Аз имам други, по-интересни графики за ползването на темпомата и те включват турбо-надува, искано-давано налягане, разтоварващи клапани, консумация и т.н., на които се вижда ясно икономията на гориво от цялта работа (поне при турбодизела). Май да разделяме темата вече?
Re: „Умниците” от аварийната лента
Публикувано: 04 сеп 2013 23:24
от slowtraveler
Аааа, другите графики не ги пускам, че някои хора може да им стане лошо

Последното прибиране към Варна на магистралата средна скорост 154км/ч, среден разход 12.5л/100км - за каква икономия на магистрала говориш
П.С може темата да я преименуваме - 'Шофиране на магистрала' ...
Re: „Умниците” от аварийната лента
Публикувано: 04 сеп 2013 23:58
от ogi
Става дума, че при "ръчно" каране - демек постоянно крак на педала на газта държи мотора в готовност и конкретно при турбо автомобила държи резерв от запас на налягане, съответно гориво, а при темпомат електрониката се грижи всичко да е благо на двигателя и параметрите на захранване са "по-компютърни" и точни (нещо като както грешно му казват "автопилот"), което води до икономия на гориво. Минусът на темпомата е, че при натоварено движение режимите на включване/наваксване на крузна скорост са 0/100% (поне при мен) и ефектът става обратен.
slowtraveler, моля те, раздели темата, като имаш време, че я осрахме, а аз съм капнал и изчезвам за 2-3 дни

Re: „Умниците” от аварийната лента
Публикувано: 05 сеп 2013 11:19
от ogi
Слагам я тук тази временно...