Страница 1 от 3

Пазаруване от Интернет

Публикувано: 17 яну 2013 13:42
от miroki
Аз първо след като се похвалих, че си взех фенерче, сега да се оплача от E-bay
Поръчах си фенерче и зарядно с батерии. Фенерчето пристигна, показвах ви го дори и си е много добре, ползвам го с 3бр. ААА батерии. Заедно с него поръчах и батерии18650, които са оригинално за това фенерче заедно със зарядно, но фенерчето било пратено от Китай и дойде, а батериите от Хонг Конг и ги няма. Обадих се тогава още в E-bay и от там ми казаха че 35 работни дена е доставката, това обаче е с няколко дена повече от колкото е лимитът на Pay-pal, за гарантиране разплащането и връщане на парите.
След като минаха 35 работни дни и фенерчето още го нямаше, вече не можех да си върна парите.
Започна одисеята с E-bay.
Писах им те ми казаха да търся пратката в пощата, после в митницата, но не ми показват проследяване, (както във Фокалпрайз от където за сега нямам проблеми за над 10 поръчки, включително върнати за ремонтиране).
След като обикалях 2 дена пощата и митницата им писах ядосан, че е време да си оправят нещата, те ми казаха, че пращат пак батерии и зарядно.
След 35 работни дни пак нищо не пристига, пиша им пак и те почват, че вероятно съм подал грешен адрес и други простотии. Да но фенерчето дойде и им доказвам, че адресът е правилен. Казах им, ако не могат да ми доставят пратката да ми върнат парите. Почнаха да подскачат, че дали вече 2 комплекта батерии и са на загуба. И не искат да върнат парите.
Писах им, че за това ще разкажа на всички те си познати и почнаха да ми отделят по-голямо внимание, и да пишат по-дълги писма, но не искат да пращат нито да връщат парите ми.
Поисках да ми покажат 2 те изпращания на батерии с какво документи е станало, (да се убедя, че са ги пратили 2 пъти) и те млъкнаха. Днес отново им писах, дали не са ме забравили? Че мина много време без отговор. Месец Септември направих поръчката (когато точно си писахме с Оги и той ми показа неговото фенерче).
Моля много внимавайте с поръчките от там, и минат ли 40 дена на Pay-pal си блокирайте парите.
Не съм за 25 лева, но първата ми поръчка я изпълниха на 50 %. решил съм втора да не правя там.

Съобщение от модератор:
Темата е сериозна и е отделена от темата "Да ви се похваля" намираща се в раздел "Забава".
Izparitel

Re: Да ви се похваля ...

Публикувано: 17 яну 2013 14:02
от Proximus
miroki, имах подобен проблем с едни микро моторчета + перки. Минават 3-4 седмици и получавам автоматичен мейл от търговеца ако не си получа стоката на време да се свържа с тях. Свързах се и ми предложиха или да ми върнат парите или да ми го пратят на ново. Ставаше въпрос за едни 20лв, а и аз наистина ги исках. Пратиха ги на ново, с инструкцията да ги пишат на някаква минимална цена (сакън да не ги задържат на митницата). След 3 седмици ги получих в офисът :) След още 2 седмици ги получих още веднъж :D Т.е. първата пратка се забави около 2 месеца.
Че дано и ти по някое време се обзаведеш с 2 батерии. За тези пратки ползват най-евтината възможна поща, и рядко има на разположение възможност за проследяване и гаранция кога точно ще ти ги донесът. Шефът има като твоето фенерче и батерия, поръчани от ebay. Нямаше взимане-даване с митници.

Re: Да ви се похваля ...

Публикувано: 17 яну 2013 15:17
от miroki
При мен всички идват в пощата до нас, само един телефон се сетили да сканират пакета и видели, че е телефон-смартфон , т.е. нещо по-скъпо и айде в митницата, добре, че работя до митницата :)
Мина доста време и вече загубих надежда да пристигне нещо. 3-4 месеца са все пак от първото пращане и около 2 от второто. То 35 работни дни за месец и половина.
Ти с кой производител контактува, не с E-bay, а с този който го произвел ли? Защото аз нямам такъв
контакт. От къде да го видя. Аз пиша с E-bay от формата за проблеми от акаунта ми. И от там ми заявиха втората поръчка.
Е може да почакам за рожденият ми ден може да пристигнат, ха дано(нищо, че ги поръчах малко след предният)
От сайта Фокалпрайз
http://www.focalprice.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Доставката е безплатна и има проследяване. И е в срокът достатъчен за Pay-pal, да гарантира плащането.
3 седмици е доставката, като на 4 тата в Сряда обичайно пристигат. 23-24 дена общо.
Артикулите са малко по-малко все пак.
Като по всяко време си гледаш до къде е стигнала пратката. Разбира се много време стоят по пощенски служби да съберат групаж (да напълнят "чувала") за да тръгне, както и от останалите сайтове. Но поне виждаш, че е пратена.

Re: Пазаруване от Интернет

Публикувано: 17 яну 2013 18:23
от ogi
Ще ви светна какво се прави, защото и аз се научих по трудния път.
Изгорях с един телефон за 130 долара - поръчах го, но той дойде с неработещ екран и китаеца ми писа да съм му го прател обратно, пратих му го, като платих още 20 и кусур лева за доставка, той го получи, после се покри и спря да ми пише и ме блокира за повече покупки. Последно ми писа, че ще ми изпрати друг, така и никога не получих. Сега съм намислил една схема да му отмъстя, но ще видим как и кога точно ще стане...

Та...ето какво ви препоръчвам да се прави:
1. като станат 30 дни от датата на покупка пишете писмо на продавача, той ще ви умие очите с някоя от редовните реплики - сигурно закъснява по пощата, или почакай още малко и т.н. това действие е само формално, заради следващото
2. между 30 и 35-тия ден, независимо от отговора на продавача отваряте диспут (case) за неполучена стока
3. тук следват няколко вариации като продължение:
- не отваряте диспут и като мен се прецаквате, защото като минат 45 дни повече нищо не може да направите, нито през пейпал, нито през ибей - няма никакви опции за оплакване. Ама абсолютно никакви! Ибей имат някакъв телефон заврян, на който никаква работа няма да ви свършат, защото не можете да си диктувате транзакциите, или "sku"-тата, освен това е с американско дневно раб. време.
- отваряте диспут (така срокът за уреждане на взаимоотношенията се удължава и може да се чака повече от 45 дни), продавачът обикновено запитва дали искате парите обратно, или същата стока
- продавачът връща парите, случвало ми се е стоки да ми пристигат след това и аз после се свързвам с продавача и благородно му предлагам да му дам отново парите. Тъй като сделката е приключила това се случва в пейпал - той ви дава неговия акаунт (имейл) и вие му плащате
- продавачът ви изпраща отново стоката, като пак съществува вариант да я получите 2 пъти

Re: Пазаруване от Интернет

Публикувано: 17 яну 2013 19:43
от miroki
Точно това исках да съветвам и аз, станат ли дните, които Pay-Pal, позволява и не е пристигнала стоката задължително блокирайте сумата. Естествено пишете им преди това.
Нека се научат гадовете.
И изобщо не се връзвайте, на сладките приказки, о тя ще дойде имайте търпение и прочие.
Аз като връщах един телефон на фокалпрайз, че не работеше коректно, ми взеха около 3-4 лева за пощенската пратка там 200 грама да речем до Китай (но по спомен) помня, че беше евтино.
Също съм решил, ако дойдат батериите ( както Проксимус подсети) и 2 та комплекта да им предложа да си платя вторите или да ги върна ако е до споменатата от мен сума.
Искам да съм коректен в това отношение. Никой не е за 20 лева, и никой не иска да става за толкова на кепазе с парите си.
Приготвил съм един сонар на дисплея и бях решил да го поръчам и това да направя, но им бях казал, че докато не пристигнат батериите или парите повече няма да пазаря от тях и ще им правя лоша реклама и затова се отказах от номерът.

Re: Пазаруване от Интернет

Публикувано: 01 ное 2013 13:28
от ogi
Някой има ли идея за какво се начисляват в EBAY "Import charges", след извършването на сделка?
От какво зависи процента, къде отиват тези пари и по какъв повод?
Тъкмо спечелих на търг една стока и за 700 долара ми праснаха още 250 отгоре - въпросната сума и аз се договорих с продавача за разваляне на сделката без негативен рейтинг... Сумата е отделна от транспорта.

/Може би има значение, че продавача е в щатите/.

Re: Пазаруване от Интернет

Публикувано: 01 ное 2013 22:43
от miroki
Вчера поръчах един Лаптоп и ми изпляска, че има проблем с килограмите.
После пък мина сделката.
Да няма нещо подобно да е по-тежичко и т.н.

Re: Пазаруване от Интернет

Публикувано: 01 ное 2013 22:46
от ogi
Не, днес порових и разбрах, че това е Global Shipping Program - някаква EBAY простотия за САЩ и ти начисляват адската надценка за нещо си... В моя случай около 230 долара за 600 покупка и 100 доставка. Просто няма никаква далавера за покупки от там.

Re: Пазаруване от Интернет

Публикувано: 02 ное 2013 07:36
от slowtraveler
Това, което ми идва на акъла е да не би хАмериканците да внасят стоката, плащайки и мита и т.н. (точно тези импортни такси), а след това въпреки, че я изнасят, да те чарджат с тази сума...

P.S. то си го пишело - изпращача изпраща стоката към американски център, който плаща вместо теб всякакви УС импортни такси и т.н.

Пълна простотия. И не знам колко е законна - какви импортни такси ще плащаш на американците, като те ИЗНАСЯТ стоката :guzen:

Re: Пазаруване от Интернет

Публикувано: 02 ное 2013 15:31
от miroki
Аз от Ebay спрях да купувам, още след сагата с батериите.

Re: Пазаруване от Интернет

Публикувано: 03 ное 2013 14:47
от ogi
Истината е, че в България цените на черната техника паднаха много. Реално вече няма много далавера за пазаруване от ибей с отделни изключения.

Re: Пазаруване от Интернет

Публикувано: 06 ное 2013 20:49
от ogi
ogi написа:Не, днес порових и разбрах, че това е Global Shipping Program - някаква EBAY простотия за САЩ и ти начисляват адската надценка за нещо си... В моя случай около 230 долара за 600 покупка и 100 доставка. Просто няма никаква далавера за покупки от там.
Почетох малко условията на тази програма и според нея ти се гарантира директна доставка (уж), без никакви допълнителни ставки. Дали това включва пропускането на митнически контрол и плащането на ДДС + мито? Някой има ли идея, пробвал ли е, има ли познат, споделял дали е така?

Re: Пазаруване от Интернет

Публикувано: 06 ное 2013 21:24
от zmiori
Преди 3-4 години колега закупи 2 бройки от Ибея /пакет/. едната дойде от Великобритания без такси ама втората от щатите и плати някакво ДДС за това че пратката е извън ЕС, нямали 2 бройки от GB и едната я изписали от САЩ.

Re: Пазаруване от Интернет

Публикувано: 06 ное 2013 21:30
от ogi
Това за ДДС и мито ми е ясно, отдавна и редовно пазарувам. Особено врътката с пейпал-разпечатката на писмото е уникално документално събитие :) Поставих друг по-конкретен въпрос...

Re: Пазаруване от Интернет

Публикувано: 16 ное 2013 14:46
от JIJOMAMA
След малко неприятни ситуации да споделя моя горещ опит:

В момента азиатските пощи не приемат пратки с батерии, както и авиационните превозвачи.
В зависимост от куриера ChinaPost, SGpost, HKpost и т.н. имат различни разбирания за това дали батерията е отделно или не или вида, както и дали е отбелязана. ( това е защото до колкото разбрах - пратка с китайска батерия менте е гръмнала в хонг конг)
Всичко това може да го прочетете в нета.
Сега идва интересната част:
- това, че пратката ви в тракинга е със статус на отпатувала и в предвижване не означава, че е напуснала Китай а само, че от пощенския склад е отишла в склада на авиационния преозвач.
- във всеки един етап се прави проверка за батерии - при пощата, при митница и накрая на авиационния превозвач;
- когато се установи наличие на батерия пратката се връща при търговеца;
- независимо от връщането НЕ СЕ ОТБЕЛЯЗВА В ТРАКИНГ СИСТЕМАТА;/това е от един два месеца/
- китайците се позовават на това, че тракинга показва транспортиране до България и викат - чакай.

Пример:
Mail number Years Current status Current Location Mail the country of destination Mail current status date RB.........9CN 2013 Acceptance Acceptance Bureau Dunkou cell Bulgaria 201309200934 RB8CN 2013 Total export seal sealing of each package Wuhan International Bulgaria 201309201234 RB9CN 2013 Total export package be opened each envelope Wuhan International Bulgaria 201309201253 RB8CN 2013 Total export package seal seal straight hair Beijing International Bulgaria 201309271015 RB9CN 2013 Air delivery PEK Bulgaria 201310052157

Тъй като ми се забави и отворих диспут а китаеца вика - чакай, пътува - писах във форума китайските пощи.
Отговора е - пратката Ви е върната при търговеца.

Това е съобщението закачено на форума им:
http://track-chinapo...fice-thread1173" onclick="window.open(this.href);return false;

Колеги ако сте поръчали и чакате пратка - пишете във форума на пощенския оператор и питайте и после веднага искате refund от търговеца.
Сега китайците спекулират масово с проблема в тракинга. Ако пратката ви е в статус транспорт, пейпал го приема и китаеца чака да ви минат сроковете, като се оправдава с нова година за забавата а в същото време е прибрал пратката и парите.
При мен след показване на отговора от китайските пощи ми бяха върнати веднага парите без повече да ме баламосват с тракинга.