Страница 1 от 2

Да помечтаем за следващия автомобил...

Публикувано: 17 сеп 2012 19:30
от slowtraveler
Здравейте колеги,
Замислих се какъв би бил следващия ми автомобил...
И изпаднах в голямо двоумене...
Значи какво търсим :
1. Да е 4х4 (откакто взех Кашкая на жената се убедих, че е нещо разкошно).
2. Да е на под 1г или ново
3. Да е под 20х.км
4. Да е автоматик
И започва двоуменето:
5. Дали да е СУВ или седан.. СУВ-а има добър просвет, а аз обичам да ходя по планините. Обаче има по-лошо пътно поведение, пък завоите са ми любимата част от пътя, особено със залепен за пътя автомобил
6. Дали да е бензин или дизел. Напоследък дизелите предлагат доста икономични машинки. Или пък хибрид...
7. Дали да е нов автомобил или втора ръка (при условията 2&3)

Това, в което се заглеждам е Infiniti G37x, M30d (не отговаря на т.1), M37x, FX30d, EX30d...Lexus GS450h, RX450h...
Немци не съм заглеждал, че цените нещо хвърчат нагоре.
Та споделете и вие вашите виждания по въпроса..

П.С. забравих да добавя т.8 - да е икономичен разбира се :lol:

Re: Да помечтаем за следващия автомобил...

Публикувано: 17 сеп 2012 19:35
от miroki
Какво смяташ за форестер?

Re: Да помечтаем за следващия автомобил...

Публикувано: 17 сеп 2012 19:41
от slowtraveler
miroki написа:Какво смяташ за форестер?
Слаби двигатели, мноого стар автоматик (4 скоростен), и май доста орязан откъм екстри..

Re: Да помечтаем за следващия автомобил...

Публикувано: 17 сеп 2012 19:45
от ogi
Може би мнението ми ще е по-скоро офтопик...
1. Откак се качих на 4х4 (куатрото) и карах една зима, не знам как бих се върнал повече на единично предаване...
2. § 3. Нямам коментар, кой колкото си може..
4. Като следствие от горните 2 точки, не бих си взел автомат, поради завишения разход на гориво и допълнителна поддръжка
5. Седан 4х4 - трудна работа, или поне няма да е високопроходима машина...
6. Дизела е с по-високо КПД (ниска консумация, голям въртящ момент, при еквивалентни кубатура и мощност с бензин)
7. Разликата е никаква, при посочените условия

Японците не са това, което бяха.
Немците са скъпи, но с иновационни технологии, за сметка на това отстъпват като надеждност на японците (за коли говорим ;) )

От това, което си описал, идеалната кола за теб е All Road - покрива всички изискани точки, има бензин и нафта, има реглаж на височината и автоматично пътно поведение и т.н. ...но за цената му като нов и втора употреба, както и поддръжката да не говорим :)

Re: Да помечтаем за следващия автомобил...

Публикувано: 17 сеп 2012 19:58
от slowtraveler
Ogi, японците високия клас са точно това, което бяха :y: И като технологии, и като изпълнение...
5 - има доста седани 4х4, и с разкошно пътно поведение. Описаните от мен G37x, M37x, GS450h са такива.
7 - разликата във автомобила втора ръка е около 20% от цената на нов автомобил.. И това, че първите 10-20х.км няма да си ги изминал ти.
Тъй-като не робувам на марка, поогледах и немците, но на цената на японеца получаваш много по-постен автомобил като иновации, екстри и т.н.

Re: Да помечтаем за следващия автомобил...

Публикувано: 17 сеп 2012 20:39
от stinbg
Виждам че моделите на които си се спрял (Lexus, Infinity) са скъпи/луксозни, но основния недостатък в тези марки е бързото обезценяване - определено ще загубиш повече пари (процентно) от коя да е друга марка, но ако не те притеснява това (за мен лично това е съществено перо преди да закупя кола - за колко бих могъл да я продам след година две или месец/два :) ) бих заложил на Lexus.

Re: Да помечтаем за следващия автомобил...

Публикувано: 17 сеп 2012 21:27
от slowtraveler
Ами изброените лексъси са хибриди - т.е. икономични за мощността си (RX-299к.с., GS - 360 или нещо подобно)...
Но като екстри май отстъпват на Инфинити...

Re: Да помечтаем за следващия автомобил...

Публикувано: 17 сеп 2012 21:30
от Ilyan
Dacia Duster
:lol: :D :rofl:

Re: Да помечтаем за следващия автомобил...

Публикувано: 17 сеп 2012 21:46
от slowtraveler
Отговаря на доста от условията...
Не съм се качвал или карал такова...
Притесняват ме две неща - румънската сглобка и комфорта...

Re: Да помечтаем за следващия автомобил...

Публикувано: 17 сеп 2012 21:46
от ogi
Защо не си позволиш една авантюра със стар, сигурен, бавно обезценяващ се автомобил, на висока пазарна цена срещу добро състояние, каквато биха си позволили хора с висок стандарт като теб и не пробваш с по-овехтял премиум автомобил, какъвто предложих по-горе, или от сорта? :)

Отделно имаш добри технически познания, а ако и ти е хоби, ще ти доставя удоволствие да решаваш евентуални проблеми, които вече са проверени и решени.

Re: Да помечтаем за следващия автомобил...

Публикувано: 17 сеп 2012 21:51
от slowtraveler
Предпочитам да е на малко километри - не ми се занимава с 'дребните' дразнещи ремонтчета на амортизиран автомобил...
А и многото километри увеличават вероятността някъде по време на експлоатацията да е имало по-сериозни инциденти (не задължително удар/катастрофа)..

Re: Да помечтаем за следващия автомобил...

Публикувано: 17 сеп 2012 21:59
от ogi
Може и да е на малко километри, всичко е баланс на финансови възможности и компромис (както и на прецизен подбор!). Може да си купиш и 10-годишна кола за 6-цифрена сума. Понякога дребните дразнещи ремонтчета на нов автомобил може и да са повече от на такъв на 3-5 години да речем. Всичко зависи дали държиш на гаранционните условия, което може да е плюс и минус... Не, че подстрекавам безсмислено към втора употреба, въпроса е, че както е казал Мечо Пух - "колкото повече - толкова повече", т.е. ако можеш да имаш прилична нова кола за 50к, представи си какво би имал за 50к на 5 години, без да си обвързан с гаранционния сервиз и с опознати дефекти (които би имал предвид при избора съответно).

Re: Да помечтаем за следващия автомобил...

Публикувано: 17 сеп 2012 22:15
от slowtraveler
Напълно те разбирам Оги, но според мен 'най-еврейския' път е автомобил втора ръка, но на малко километри/години...
Така ще се избегнат първия рязък спад на цената, като в същия момент автомобила е практически нов...

Re: Да помечтаем за следващия автомобил...

Публикувано: 22 дек 2017 16:26
от stinbg
Следващият автомобил дойде под формата на борче :).

http://www.carmagazine.co.uk/car-review ... 12-review/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ситроен ДС5 Хибрид - отдавна ги дебна тези дизелови хибриди и най-накрая им паднаха малко цените та да не се харчи цяло състояние за покупката.
Да споделя първи впечатления -това е първият хибрид и вторият дизелов автомобил който карам. Съчетанието от динамика и икономии не е никак лошо, а и не трябва да се пропуска факта със занижените вредни емисии, макар и лично да нямам чак толкова против емисиите освен с трагичните дизели зад които буквално не се диша, но ... бедна ни е държавата/хората за да преодолеем това неудобство с лекота.
Относно Ситроенчето - не съм фен на някакви конкретни производители, сигурно защото съм имал десетина различни марки коли пък и всяка марка си има някакви предимства, дори те да са свързани само с цената :). Та Ситроенчето не е лошо, двигателя ми се струва тромав или по-скоро менажирането на автоматичната скоростна кутия не е перфектно. То всъщност и менажирането на хибрида не е перфектно, защото когато батерията е с малък заряд започва да я зарежда чрез генератор поставен на самия двигател при което се получава някакво превъртане на енергия от механична в електрическа, която се складира и после обратно от ел. в механична, та КПДто от цялата врътка надали е впечатляващо и най-вероятно не се икономисва много, но пък предполагам се прави за да се подържа минимум заряд в батерията, което и удължава живота. Направи ми лошо впечатление, че колата не се интересува особено от комфорта на пътниците и си гаси двигателя независимо че зададената температура в купето не е достигната :!: - при Фолксваген Пасат блу моушън със старт/стоп система е подходено доста по-интелигентно и двигателя работи докато купето не достигне зададената температура след което започва да "пести" по светофарите. Като казвам пести по светофарите всъщност осъзнавам, че икономията не е приоритет в случая, защото дизелите са си достатъчно икономични на празен ход - таргета е емисии. Та виждам, че има такива DS5 с двигатели по 110-120 к.с., които са и поне 300-400 кг по-леки от хибрида и съм почти убеден, че няма да се представят много по-зле на тема икономии, което оставя на хибрида единствено да води в динамиката - тоест онези 200+ Нм, които се осигуряват от ел.двигателя при ниски обороти и липсват на основния двигател. Всъщност ако бяха наблегнали малко повече върху превключването на режимите на автоматичната скоростна кутия щяха да свалят с поне секунда ускорението до 100. Като цяло съм разочарован от тази кутия - имах Волво В40 (1998) автомат и после Мазда 6 автомат (2003) и на практика няма особен прогрес в тази посока, но явно електромобилите напират сериозно и никой не хвърля сили и средства в отживели технологии като ДВГта.
Иначе дизайна на Ситроенчето е приятен, малко се разочаровах като установих, че магнитният ми ски багажник вече не работи - всичко по тавана е стъкло, но ще го преживея някак. Като казах стъкло и се сетих, че страничните стъкла изглеждат двуслойни (като стъклопакет, но плътно залепени) - някой знае ли дали е така, защото се вижда някакво силиконче на ръба на стъклото, което сякаш слепва две половинки.
Явно заради дизайна и аеродинамиката (както и батериите под задната седалка), задната част на купето или по-точно задните седалки не са за високи пътници - мой приятел висок 188 см е леко притеснен, а над 190 предполагам вече ще трябва да се внимава с тавана.
Возенето не бих казал че е комфортно, но пък не се сещам за особено комфортно возене при никоя марка в този клас и то най-вече заради разните тестове за устойчивост и завишените критерии, макар аз лично да предпочитам по-комфортна возия. Все пак дава добър усет за колата въпросното твърдо окачване, както и приятно разпределение на теглата . Отзад имаме вече батерии и електромотор, който добавят баланс. Не съм влизал с "вратите напред" както се казва, но се усеща че има баланс ( поне психологически :) ). Навигацията не е особенно интуитивна, но пък и аз още не съм и свикнал, музиката компенсира с качество дори от МР3 - ка. Малко ме дразнят медиите дето работят с МР3-ки, защото не разкомпресират с добро качество , каквото получаваш директно от аудио файл, но тази в Ситроена се справя прилично и не е нужно да се записва на диск нещо, което държим да бъде възпроизведено добре.
Кожения салон изглежда много добре, но аз лично никога не съм харесвал тази конфигурация заради запотяването - полукожата си мисля е по-добрият баланс между практичност, удобство и визия. Има такива ситроенчета с полукожа и също изглеждат много добре. Всъщност десетина коли видях за 2 дена преди да закупя тази и въпреки, че изглеждаха почти еднакви в крайна сметка комбинацията с панорама, светла кожа и техническо състояние се оказа скъпа и трудна за откриване.
Върху избора на този автомобил спомогна и факта, че е 4х4 без да харчи излишно - тоест ДВГ на предният мост, ел.двигател на задния, като задвижват едновременно само при ускорение или при принудително включване на режим 4х4. През всичкото останало време работят според режима - бавно ускоряване и заредени батерии - само задно, при повече ускорение ДВГ и ел. мотор, тоест двата моста, скорости над 120 км/ч само ДВГ. При инерция и спиране - заден мост за регенерация на енергията ( зарежда батерии). Като цяло хибрида е oтнел почти 2 секунди в ускорението от 0-100 в сравнение със същият модел и двигател, но не хибрид. Икономията както е обсъждано вече по разните теми е предимно на градско -3 л/100 е таргета, но реално под 4 не съм постигал за сега, може би защото го ползвам за къси разстояния и в студено време. Извънградско 90-170 км/ч според обстановката (на път от Германия за БГ) разход 6.2 - тоест като всеки друг дизелов автомобил. Чакам по-сериозен сняг за да видя дали франсетата са се постарали да оптимизират ел. частта да не буксува при потегляне - все пак е доста по-лесно отколкото при ДВГ, там се ползват спирачки и отнемане на гориво, което е тромаво и неефективно.
Като обобщение бих казал, че основното с което води Хибрида е динамика и ако някой държеше на чист въздух в България може би и емисиите щяха да са предимство, но скоро надали ще имат значение. Разходът при градско също не е за пренебрегване пък и комфорта от тишината наоколо е приятен, съчетан с хубава музика - обезшумяването също е отлично, аеродинамиката започва да се "обажда" над 150 км/ч. Надявам се данъка да не е като за 200 к.с. (163 ДВГ и ел.мотор 37 к.с.).

Re: Да помечтаем за следващия автомобил...

Публикувано: 22 дек 2017 16:32
от slowtraveler
Честито :)
Няма ли да идваш към Варна? :lol: