Самолетни пътувания.
- windward
- Редовен
- Мнения: 119
- Регистриран: 16 фев 2011 22:47
- МПС: Шеви Круз 1.8 LT 141 к.с.
- От: Варна
- Име: Митев
Самолетни пътувания.
Удоволствие, удоволствие, ама......."ша ма прощавате"..
Всяка седмица....Варна-София-Варна...геврека та геврека. Като си легна и виждам осевата линия. Аман.
И в началото на седмицата си рекох - СТИГА ВЕЧЕ. Купих си самолетен билет. 220 лв. Голям кеф. Докато излетим от Варна и след 15-20 мин. снимах връх Ботев. Видях Габрово със стадиона..и си викам "абе дали е Габрово" и след секунди виждам отгоре Шипка и Бузлуджа. Ахаааааа.....а като излитахме, видях ферибота в Белослав. После жена ми ми каза, че видяла излитащ самолет от там точно когато съм излитал и аз. Викам си - гледали сме се влюбено от разстояние.
Полет точно 35 минути. В 7.28 отлепи от пистата, в 08.05 залепи в София. За човек, който от години ежемесечно върти всяка седмица Варна-София-Варна...направо не вярвам. Седях след половин час дето се вика на летището в София и пушех.
Самолета беше дарак. Имах чувството, че съм във вагон от старите. Със зелените имитации на кожи, сещате се. 80-100 местен.
Така че колеги....мисля да полетя един-два месеца. Хем Шевито да си почине, хем и аз.
Поздрави на всички.
Приземяването...:
http://www.youtube.com/watch?v=gKY5oJLUzc4
Всяка седмица....Варна-София-Варна...геврека та геврека. Като си легна и виждам осевата линия. Аман.
И в началото на седмицата си рекох - СТИГА ВЕЧЕ. Купих си самолетен билет. 220 лв. Голям кеф. Докато излетим от Варна и след 15-20 мин. снимах връх Ботев. Видях Габрово със стадиона..и си викам "абе дали е Габрово" и след секунди виждам отгоре Шипка и Бузлуджа. Ахаааааа.....а като излитахме, видях ферибота в Белослав. После жена ми ми каза, че видяла излитащ самолет от там точно когато съм излитал и аз. Викам си - гледали сме се влюбено от разстояние.
Полет точно 35 минути. В 7.28 отлепи от пистата, в 08.05 залепи в София. За човек, който от години ежемесечно върти всяка седмица Варна-София-Варна...направо не вярвам. Седях след половин час дето се вика на летището в София и пушех.
Самолета беше дарак. Имах чувството, че съм във вагон от старите. Със зелените имитации на кожи, сещате се. 80-100 местен.
Така че колеги....мисля да полетя един-два месеца. Хем Шевито да си почине, хем и аз.
Поздрави на всички.
Приземяването...:
http://www.youtube.com/watch?v=gKY5oJLUzc4
http://yavorphoto.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- stinbg
- Активен
- Мнения: 793
- Регистриран: 31 окт 2010 21:19
- МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
- От: София
- Име: Stoyan
Re: Удоволствието от шофирането на Шевролет Круз
Казва се British Aerospace 146 - самолета де. Интересно е че скоро самолетите ше задминат по нисък разход автомобилите ( но само ако сте сам в автомобила ). Полетите по дългите дестинации харчат между 4-5 л/100 км на пътник ( керосин=нафта ), което си е доста икономично предвид факта, че "карате" с 800/900 км/ч. Този на който си се возил най-вероятно харчи малко повече от Круза но пък "тропа" по-малко по дупките .
От друга страна пропускаш удоволствието първите 100 км от управлението на нов личен автомобил - но компенсираш с останалите 400 където вече си "забравил" колко е приятно и си остава само рутина и умора. Ако "букваш" билетите по от рано ще паднеш до цена по-ниска от тази да се возиш с колата ( Wizzair летяха на 30 лв., но ТИМ като собственици на Летище Варна и на България Еър едновременно размазаха конкуренцията подобаващо и затова сега билетите са 100+ вместо 30, но в БГ нещата са си така, по принцип ...).
От друга страна пропускаш удоволствието първите 100 км от управлението на нов личен автомобил - но компенсираш с останалите 400 където вече си "забравил" колко е приятно и си остава само рутина и умора. Ако "букваш" билетите по от рано ще паднеш до цена по-ниска от тази да се возиш с колата ( Wizzair летяха на 30 лв., но ТИМ като собственици на Летище Варна и на България Еър едновременно размазаха конкуренцията подобаващо и затова сега билетите са 100+ вместо 30, но в БГ нещата са си така, по принцип ...).
Life's a journey, not a destination
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Удоволствието от шофирането на Шевролет Круз
Ако пътуваш сам ще ти излезе сметката.... По-точно - съвсем маалко по-скъпо от автомобила....
Мислил съм такива варианти, но съм се отказвал по този маршрут (за дълги маршрути нещата са несравними) поради няколко причини:
1. По-зависим си от метеорологичните условия. На няколко пъти ми се е налагало да пращам шофьори да вземат партньори от летище Варна след отлагане на полета им, и да ги закарат максимално бързо до летище София за да си хванат международния полет от там нататък...
2. Зависим си от външни решения - например изчакване на 'важен' пътник от друг полет.
3. Като време нещата са почти съпоставими: около 4-4.5 часа е пътя с автомобил, а със самолет - около 3 часа (регистрации, багажи и т.н.). Но оставаш без индивидуално средство за пътуване в София и почват таксита и т.н.
Иначе нещата са несравними
Удоволствието от летенето - също (Оги едва ли мисли така с презокеанските ) Дори съм мислил да взема PPL - един лек самолет струва колкото по-скъп автомобил. А ще вземеш разстоянието за час и половина...
П.С. един приятел е командир на BAE (джъмболино ) - може и той да те е карал, ама малко ме съмнява - много плавно бе кацането, пък приятеля е пенсиониран пилот-изтребител ...
Мислил съм такива варианти, но съм се отказвал по този маршрут (за дълги маршрути нещата са несравними) поради няколко причини:
1. По-зависим си от метеорологичните условия. На няколко пъти ми се е налагало да пращам шофьори да вземат партньори от летище Варна след отлагане на полета им, и да ги закарат максимално бързо до летище София за да си хванат международния полет от там нататък...
2. Зависим си от външни решения - например изчакване на 'важен' пътник от друг полет.
3. Като време нещата са почти съпоставими: около 4-4.5 часа е пътя с автомобил, а със самолет - около 3 часа (регистрации, багажи и т.н.). Но оставаш без индивидуално средство за пътуване в София и почват таксита и т.н.
Иначе нещата са несравними
Удоволствието от летенето - също (Оги едва ли мисли така с презокеанските ) Дори съм мислил да взема PPL - един лек самолет струва колкото по-скъп автомобил. А ще вземеш разстоянието за час и половина...
П.С. един приятел е командир на BAE (джъмболино ) - може и той да те е карал, ама малко ме съмнява - много плавно бе кацането, пък приятеля е пенсиониран пилот-изтребител ...
- windward
- Редовен
- Мнения: 119
- Регистриран: 16 фев 2011 22:47
- МПС: Шеви Круз 1.8 LT 141 к.с.
- От: Варна
- Име: Митев
Re: Удоволствието от шофирането на Шевролет Круз
"Командир Павлов ви пожелава приятен полет"....запомних гоslowtraveler написа:.........
П.С. един приятел е командир на BAE (джъмболино ) - може и той да те е карал, ама малко ме съмнява - много плавно бе кацането, пък приятеля е пенсиониран пилот-изтребител ...
http://yavorphoto.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- windward
- Редовен
- Мнения: 119
- Регистриран: 16 фев 2011 22:47
- МПС: Шеви Круз 1.8 LT 141 к.с.
- От: Варна
- Име: Митев
Re: Удоволствието от шофирането на Шевролет Круз
Много пътувам. Просто такава ми е работата. На година правя между 140-150 000 км. Обичам да шофирам, несравнимо е. Даже го причислявам към удоволствието от секса. Обаче......появиха се два фактора. Първо - започнах да се уморявам. На няколко пъти вече спирам уж да подремна за малко, а залюсвам с часове по магистралите. Явно удъртявам, незнам. И второто, което е водещото....скоро жена ми ми каза, че когато съм на път и започнат хрониките за катастрофите по новините, гледа под напрежение. По принцип и се сърдя, като ми звъни докато шофирам и то милото седи и трепери пред телевизора. Когато го чух това, нещо се пречупи в мен. И се замислих......
Та така. Малко почивка.
Та така. Малко почивка.
http://yavorphoto.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Удоволствието от шофирането на Шевролет Круз
Не и давай да гледа новини за паднали самолети, че ще ти секне пътуването
За съжаление така е в транспорта - никога няма пълна увереност за успешно завършване на пътуването, независимо от това с какъв транспорт си...
П.С.за командира - не е той.... Пламен Янков...
За съжаление така е в транспорта - никога няма пълна увереност за успешно завършване на пътуването, независимо от това с какъв транспорт си...
П.С.за командира - не е той.... Пламен Янков...
Re: За самолетите...
Моля, спазвайте насочеността на темите от такъв груб офтопик, че е енергоемко да се чистят и сортират отделни мнения!
Иначе да... вече ми се гади от самолети, заради стотиците полети през последните години. Единственото, което ме впечатлява вече в един презатлантически самолет е не дали е Б747, 757, 767, 777, или А330, 340, а да има по-широко място и нещо такова (мултимедия със сносен екран):
А най-хубавия полет за мен е краткия Само излитането и кацането ми харесват от цялата работа.
Иначе да... вече ми се гади от самолети, заради стотиците полети през последните години. Единственото, което ме впечатлява вече в един презатлантически самолет е не дали е Б747, 757, 767, 777, или А330, 340, а да има по-широко място и нещо такова (мултимедия със сносен екран):
А най-хубавия полет за мен е краткия Само излитането и кацането ми харесват от цялата работа.
- windward
- Редовен
- Мнения: 119
- Регистриран: 16 фев 2011 22:47
- МПС: Шеви Круз 1.8 LT 141 к.с.
- От: Варна
- Име: Митев
Re: За самолетите...
Мда...извинявам се на администраторите.
Щях да ви пиша, ама забравих - бях до илюминаторчето, както разбирате. Опитах се да включа ГПС-а, но така и не тръгна. Беше ми любопитно да видя данни за полета.
Вечерта преди полета четох доста из нета, но инструкциите на колегите не помогнаха. Не успя да хване сателити никъде.
Довечера летя пак. Ще се пробвам отново и ще пиша.
Щях да ви пиша, ама забравих - бях до илюминаторчето, както разбирате. Опитах се да включа ГПС-а, но така и не тръгна. Беше ми любопитно да видя данни за полета.
Вечерта преди полета четох доста из нета, но инструкциите на колегите не помогнаха. Не успя да хване сателити никъде.
Довечера летя пак. Ще се пробвам отново и ще пиша.
http://yavorphoto.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: За самолетите...
Пробвай да пуснеш GPS-a още докато самолета не е излетял.
- windward
- Редовен
- Мнения: 119
- Регистриран: 16 фев 2011 22:47
- МПС: Шеви Круз 1.8 LT 141 к.с.
- От: Варна
- Име: Митев
Re: За самолетите...
Да...такива бяха инструкциите и на колегите. Пуснах го още в началото, преди да е потеглил, но и така не успя да се върже.Izparitel написа:Пробвай да пуснеш GPS-a още докато самолета не е излетял.
http://yavorphoto.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: За самолетите...
Имам няколко лога на GPS от полети....
Сработва, и в полет, но трябва да е близко до прозореца, и при рязка маневра понякога ми губеше точността...
Най ми бе интересно като гледах лога от hold pattern над Виена...
Явно имаше силен вятър, и в едната посока ми показваше 500км/ч, а като се завърти на 180 градуса скоростта изведнъж падаше на 300км/ч и така няколко пъти...
Сработва, и в полет, но трябва да е близко до прозореца, и при рязка маневра понякога ми губеше точността...
Най ми бе интересно като гледах лога от hold pattern над Виена...
Явно имаше силен вятър, и в едната посока ми показваше 500км/ч, а като се завърти на 180 градуса скоростта изведнъж падаше на 300км/ч и така няколко пъти...
- stinbg
- Активен
- Мнения: 793
- Регистриран: 31 окт 2010 21:19
- МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
- От: София
- Име: Stoyan
Re: За самолетите...
И аз съм пробвал GPS на борда, но с външна антена ( през bluetooth ) и няма проблеми със свързването и при 900 км/ч. Това което ме впечатли е че работи с точност от 20 метра във височина и 10-20 км/ч за скорост. Девойката от IGO се притесни по някое време, когато реши, че карам по улица, която явно е била под самолета и ме предупреди, че карам с превишена скорост - има няма с 840 км над ограничението - това в превод на КАТ-аджийски ще струва колкото Авеото предполагам .
А относно скоростите от 300 до 500 км/ч наистина става въпрос за ветрове ( въздушната скорост е тази която е от значение за самолета, защото тя го "държи" във въздуха и при насрещен вятър от 100 км, земната скорост е - 100 км/ч и обратно ).При силни ветрове може да има разлики до 200-250 км между земна и въздушна скорост.
Относно безопасността ... въздушния транспорт към момента е най-безопасен в сравнение с всички останали видове. Все пак дори като се замисли човек в БГ измират по 600-700 годишно от ПТП-та, а при авиокатастрофи макар и по-драматично изглеждащи по новините, нямам спомен да измират по 600-700 годишно в БГ.
" За Оги - излитането и кацането са най-критичните режими на полета "
А относно скоростите от 300 до 500 км/ч наистина става въпрос за ветрове ( въздушната скорост е тази която е от значение за самолета, защото тя го "държи" във въздуха и при насрещен вятър от 100 км, земната скорост е - 100 км/ч и обратно ).При силни ветрове може да има разлики до 200-250 км между земна и въздушна скорост.
Относно безопасността ... въздушния транспорт към момента е най-безопасен в сравнение с всички останали видове. Все пак дори като се замисли човек в БГ измират по 600-700 годишно от ПТП-та, а при авиокатастрофи макар и по-драматично изглеждащи по новините, нямам спомен да измират по 600-700 годишно в БГ.
" За Оги - излитането и кацането са най-критичните режими на полета "
Life's a journey, not a destination
- windward
- Редовен
- Мнения: 119
- Регистриран: 16 фев 2011 22:47
- МПС: Шеви Круз 1.8 LT 141 к.с.
- От: Варна
- Име: Митев
Re: За самолетите...
Това ми беше летенето.....
Вися като идиот на летището. Първо обявиха 45 мин. закъснение, после час.....сега казаха 2 часа, заради "изчакване на трансферни пътници".....ай сиктир.
Да не говорим, че към 11 часа си свърших работата и към 12 се прибрах в офиса. До 20 часа висях като идиот. Сега тук. Кой ме би по главата да летя. В този момент трябваше да съм във въздуха. По разписание излитаме в 23.00.
Толкоз. Връщам се в приятната компания на Круза
Вися като идиот на летището. Първо обявиха 45 мин. закъснение, после час.....сега казаха 2 часа, заради "изчакване на трансферни пътници".....ай сиктир.
Да не говорим, че към 11 часа си свърших работата и към 12 се прибрах в офиса. До 20 часа висях като идиот. Сега тук. Кой ме би по главата да летя. В този момент трябваше да съм във въздуха. По разписание излитаме в 23.00.
Толкоз. Връщам се в приятната компания на Круза
http://yavorphoto.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: За самолетите...
Ами, колега, точно за това ти се говореше по-нагоре... Не знаеш какво е 2-3 часа закъснение на летището с удължаване през половин час, 3-4 часа в самолета още, после трябва да следват още 2 полета:)) Не знаеш какво е да седиш на летище, където не работят през нощта и за това пропускаш полет, не знаеш какво е да те арестуват на летище без повод, не знаеш какво е да ти режат багажа с нож, не знаеш какво е да...много работи
Аз преди 5 години си мечтаех да видя самолет от близо, камо ли отвътре, а първите полети ми бяха безкрайно интересни, но сега след посещение на всички континенти и над 40 страни, след стотици полети и десетки летища, вече знам оборудването на всяка авиокомпания, техническите особености на всички видове самолети, какво значи СИЛНА турбуленция, какво значи 16 часов полет и т.н...вече всичко ми е досадна рутина и мъка...
Аз преди 5 години си мечтаех да видя самолет от близо, камо ли отвътре, а първите полети ми бяха безкрайно интересни, но сега след посещение на всички континенти и над 40 страни, след стотици полети и десетки летища, вече знам оборудването на всяка авиокомпания, техническите особености на всички видове самолети, какво значи СИЛНА турбуленция, какво значи 16 часов полет и т.н...вече всичко ми е досадна рутина и мъка...
- windward
- Редовен
- Мнения: 119
- Регистриран: 16 фев 2011 22:47
- МПС: Шеви Круз 1.8 LT 141 к.с.
- От: Варна
- Име: Митев
Re: Удоволствието от шофирането на Шевролет Круз
Той ме вози сега. Младо момче. Видях го като се качвах. Малко гъзе си пада, нали...нахакан. Стоеше на седалката малко като бей За капитан на полета обявиха точно Янков. И той горкия е бил изнервен сигурно. Висял е три часа в тая кабина.slowtraveler написа:...
П.С.за командира - не е той.... Пламен Янков...
Прати му поздрави.
P.S.....и вярно кацна по-твърдо от дедото Павлов вчера.
http://yavorphoto.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;