Отговаря на неговото описание... Въпреки, че навярно като си се качвал от левия борд си видял дясната седалка - втория пилот (командира е на лявата седалка)...
Пенсионер от ВВС от доста годинки, ама все пак е 67 набор - не е съвсем възрастен
Като се прибера към Варна ще направим разбор на полетите, ама на другата сутрин сигурно ще е още по-нервен при полета и на пътниците може да им стане лошо
Самолетни пътувания.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
- windward
- Редовен
- Мнения: 119
- Регистриран: 16 фев 2011 22:47
- МПС: Шеви Круз 1.8 LT 141 к.с.
- От: Варна
- Име: Митев
Самолетни пътувания.
Колеги...я ме светнете, че нещо не ми е ясно. Кога са най-евтини билетите. В края на месеца или в началото. И въобще какъв е принципа. Гледам сега за края на август отиване и връщане - 60Е, няколко дни след това - началото на септември - 180Е.
Явно може да се лети и по-евтино, стига да знаеш КОГА и ЗА КОГА да пуснеш резервация. Моля да ми разясните, ако сте запознати.
Говоря за "България Еър" и дестинацията "Варна - София" двупосочно.
Явно може да се лети и по-евтино, стига да знаеш КОГА и ЗА КОГА да пуснеш резервация. Моля да ми разясните, ако сте запознати.
Говоря за "България Еър" и дестинацията "Варна - София" двупосочно.
http://yavorphoto.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: За самолетите...
Няма 'логична' логика...
За международните общоприетото правило е да е по-евтин билета ако включва събота (например отпътуване петък, връщане неделя)...
Но всичко зависи от интереса за конкретния полет/дата. Колкото по-рано резервираш - толкова по-евтино ще ти излезе...
Но ако ползваш low-cost можеш да останеш излъган: АК може да е усетила в последствие голямо търсене за 'твоя' полет и да ти канцелира (отложи) билета, като те пренасочи за друг ден, когато не са толкова натоварени... Затова с low cost не пътувам...
За цените:
Пример: Москва Варна можеш да вземеш безумно скъпи билети пролетта (когато туристите идват насам) и безумно евтини обратно ....
При средна официална цена около 270Евро в посока Москва-Варна, съм изпращал неподвижно болен (3 заети седалки) за 40$ по маршрут Варна-Москва в него време.
Но към края на сезона, особено към началото на учебната година в Русия - последните дни преди 01.Септември ще попаднеш на изключително високи цени по маршрут Варна-Москва, и безумно ниски - обратно, защото самолетите летят насам практически празни...
В допълнение: летял съм Варна-Виена-Осло-Виена-Варна с Австрийски авиолинии на цена с около 30% по-ниска отколкото ако си бях взел билет за част от маршрута: Варна-Виена-Варна.....
Дори мислих да направя екскурзия на жената до Виена като взема билети до Осло без да ги използвам докрай - щеше да ми излезе по-евтино....
Никаква логика..
За международните общоприетото правило е да е по-евтин билета ако включва събота (например отпътуване петък, връщане неделя)...
Но всичко зависи от интереса за конкретния полет/дата. Колкото по-рано резервираш - толкова по-евтино ще ти излезе...
Но ако ползваш low-cost можеш да останеш излъган: АК може да е усетила в последствие голямо търсене за 'твоя' полет и да ти канцелира (отложи) билета, като те пренасочи за друг ден, когато не са толкова натоварени... Затова с low cost не пътувам...
За цените:
Пример: Москва Варна можеш да вземеш безумно скъпи билети пролетта (когато туристите идват насам) и безумно евтини обратно ....
При средна официална цена около 270Евро в посока Москва-Варна, съм изпращал неподвижно болен (3 заети седалки) за 40$ по маршрут Варна-Москва в него време.
Но към края на сезона, особено към началото на учебната година в Русия - последните дни преди 01.Септември ще попаднеш на изключително високи цени по маршрут Варна-Москва, и безумно ниски - обратно, защото самолетите летят насам практически празни...
В допълнение: летял съм Варна-Виена-Осло-Виена-Варна с Австрийски авиолинии на цена с около 30% по-ниска отколкото ако си бях взел билет за част от маршрута: Варна-Виена-Варна.....
Дори мислих да направя екскурзия на жената до Виена като взема билети до Осло без да ги използвам докрай - щеше да ми излезе по-евтино....
Никаква логика..
- stinbg
- Активен
- Мнения: 793
- Регистриран: 31 окт 2010 21:19
- МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
- От: София
- Име: Stoyan
Re: За самолетите...
Не бих казал че тотално липсва логика - просто пазара е на икономически принцип - има търсене и цената се повишава.
Конкретно Соф-Вар - има интерес за пътуване Соф-Вар в петък и връщане в неделя - уйкенд на море, значи може да искаме повече пари конкретно в посока Вар в петък и в посока Соф в неделя.
Другото което е определящо е по програмата "болен на легло" - трябва да пътуваш утре или днес - явно си на зор щом си се сетил сега за билет - искаме максимума, защото вероятността да го заплатиш е по-голяма и обратно в далечното бъдеще явно няма голямо значение кога точно ще пътуваш и с какво, тоест изнудването там не върви, щото палиш Круза и заминаваш.
Не бих казал че low-cost компаниите са толкова "долни" в действията си или поне за първи път чувам да има състоял се полет за който да имаш билет и да не са те качили - най-малкото трябва да ти платят транспорт,хотел и храна до полета за който са те "пренасочили" според законите в момента, което в никакъв случай няма да е по-изгодно. Ако имаш резервация, но не си си закупил билет вече е съвсем друго нещо.
Общо взето интереса към даден полет определя цената и тя се покачва с намаляването на свободните места за полета.
Конкретно Соф-Вар - има интерес за пътуване Соф-Вар в петък и връщане в неделя - уйкенд на море, значи може да искаме повече пари конкретно в посока Вар в петък и в посока Соф в неделя.
Другото което е определящо е по програмата "болен на легло" - трябва да пътуваш утре или днес - явно си на зор щом си се сетил сега за билет - искаме максимума, защото вероятността да го заплатиш е по-голяма и обратно в далечното бъдеще явно няма голямо значение кога точно ще пътуваш и с какво, тоест изнудването там не върви, щото палиш Круза и заминаваш.
Не бих казал че low-cost компаниите са толкова "долни" в действията си или поне за първи път чувам да има състоял се полет за който да имаш билет и да не са те качили - най-малкото трябва да ти платят транспорт,хотел и храна до полета за който са те "пренасочили" според законите в момента, което в никакъв случай няма да е по-изгодно. Ако имаш резервация, но не си си закупил билет вече е съвсем друго нещо.
Общо взето интереса към даден полет определя цената и тя се покачва с намаляването на свободните места за полета.
Life's a journey, not a destination
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: За самолетите...
Разбира се, че има някакъв икономически смисъл, но той не е съвсем логичен и явен за нас-пасажерите.
Посочих реален пример за нелогично ценообразуване: например билета София-Варна-София със смяна на влака в Горна Оряховица да бъде по-евтин от билета София-Г.Оряховица-София... За една и съща дата...
Относно low-cost... На колега му спретнаха точно такъв номер....
Бе планувал да лети за някакъв концерт в София, заплащайки билета 2 месеца предварително. На летището във Варна му изръсиха 'ами ние канцелираме този полет. Можете да летите за София утре (когато концерта ще е свършил).'.
И наистина - този полет отложен за следващия ден, а пуснат 'нов' полет (с друг номер) за същата дата, но явно на други цени,за да отсеят 'евтините' билети...
Колегата запали Зафирата и отиде с колата.
Лоу-коста има такива условия - могат да променят времето/датата на полета.
Възстановиха му парите и пак добре, че не му взеха неустойка, защото все пак се отказва да лети на следващия ден по своя инициатива
Посочих реален пример за нелогично ценообразуване: например билета София-Варна-София със смяна на влака в Горна Оряховица да бъде по-евтин от билета София-Г.Оряховица-София... За една и съща дата...
Относно low-cost... На колега му спретнаха точно такъв номер....
Бе планувал да лети за някакъв концерт в София, заплащайки билета 2 месеца предварително. На летището във Варна му изръсиха 'ами ние канцелираме този полет. Можете да летите за София утре (когато концерта ще е свършил).'.
И наистина - този полет отложен за следващия ден, а пуснат 'нов' полет (с друг номер) за същата дата, но явно на други цени,за да отсеят 'евтините' билети...
Колегата запали Зафирата и отиде с колата.
Лоу-коста има такива условия - могат да променят времето/датата на полета.
Възстановиха му парите и пак добре, че не му взеха неустойка, защото все пак се отказва да лети на следващия ден по своя инициатива
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Самолетни пътувания.
Във връзка с последната катастрофа край Ярославъл попаднах и на този текст:
в Африка се разбиват 3.5 / 1 000 000 полета;
в Северна Азия, Европа и Северна Америка 0.5 / 1 000 000.
Внимавайте къде и с какво летите!
Източник
В страните от бившия Съветски съюз се разбиват 5 самолета за един милион полета / 5 / 1 000 000/;Но даже при этом в рейтинге аварийности Международной ассоциации воздушного транспорта (IATA), который рассчитывается по количеству безвозвратно потерянных в катастрофах самолетов и вертолетов западного производства, СНГ, включая Россию, находится на первом месте. В этом нелестном рейтинге они умудрились обогнать даже Азию, Африку и Латинскую Америку, где, между прочим, катастрофы случаются и потому, что самолеты сбивают боевики и наркоторговцы. Разрыв кажется колоссальным: в СНГ гибнет 5 самолетов на миллион полетов, в Африке – только 3,5. В Северной Азии, Европе и Северной Америке гибнет меньше 0,5 самолета на тот же миллион полетов.
в Африка се разбиват 3.5 / 1 000 000 полета;
в Северна Азия, Европа и Северна Америка 0.5 / 1 000 000.
Внимавайте къде и с какво летите!
Източник