Мобилни оператори

Теми на всякаква тематика
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5794
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Мобилни оператори

#1 Непрочетено мнение от dsuzunov » 25 юли 2011 10:07

Бесен съм!!!
Открих тази тема за споделим премеждията си с мобилните оператори, а и за евентуални съвети от препатили.
Ето и моята история:
От два месеца се опитвам да прекратя един договор с Глобул и до момента съм на изходна позиция.
Малко предистория:
На 13.08.2010г. преподписах договор в офис на Германос.
Условията от моя страна бяха:
-12 месеца договор
-най ниският абонамент
-телефон, при възможност.
Предложиха ми 5 лв абонамент, 100 минути към 3 номера в мрежата им и един Алкател за 10лв.
Подписах, взех телефона и се прибрах в къщи.
Оказа се, че Алкатела не се включва. Върнах се обратно в Германос и поисках на ми го сменят.
Тъй като, това бил последният апарат, ми предложиха един Самсунг за който трябваше да доплатя още 10 лв. Взех Самсунга и си тръгнах.

Преди два месеца заявих, че ще се отказвам от услугата и поисках да заплатя оставащия абонамент до края.
Да, ама не!
Оказа се, че договора е за 24 месеца. Представих моя екземпляр, в който пишеше 12 месеца, даже полето бе оградено с химикал.
Беше заявено, че има техническа грешка при въвеждане на данните в системата им, която ще бъде коригирана.
Не прекратих договора тогава, тъй като, според Общите условия на Глобул, това бил промоционален абонамент
и при предсрочно погасяване, дължа стандартната абонаментна такса, която е 10.80лв.
На 29.06.2011г. отидох в Германос и поисках да прекратя договора веднага.
Изчислиха, че до края на срока дължа 13.30 лв, платих ги на касата и получих Заявление за отказване от услугата,като ми обясниха, че срока за спиране на СИМ картата е 48 часа.
Днес е 25.07.2011г. и картата все още е активна,а договорът все още е за 24 месеца.
Изображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Мобилни оператори

#2 Непрочетено мнение от ogi » 25 юли 2011 10:56

В тази връзка един познат искаше да си прекрати взаимоотношенията с Глобул (напуска страната), съответно изчака да му изтече годишния договор и един месец преди това отиде в офис да изпълни намерението си, но там му били казали, че имал право да си прекрати взаимоотношенията с оператора като заяви това преди последния сключен договор, демек трябвало да подпише още един договор, след изтичането на настоящия (мин. срок е 1 година) и след изтичането на новия ще може да си закрие номера. Преразказвам история и не знам дали е точно така, но се изумих доста, а и беше факт, че моя познат не успя да си закрие картата, не знам до къде е стигнал с процедурата.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Proximus
Напреднал
Напреднал
Мнения: 480
Регистриран: 02 окт 2009 10:32
Skype: bgproximus
МПС: Aveo 5
От: Varna
Име: Proximus

Re: Мобилни оператори

#3 Непрочетено мнение от Proximus » 25 юли 2011 11:44

dsuzunov, попаднал си в сивата зона на разминаване между това което пише на твоя договор, това което оператора смята за правилно, и още по-шибано - това което представителят на оператора ти представя за истина. Имай на предвид че тези от фронт офисите имат доста ограничени възможности (и желание) да оправят бакии и в резултат само те мотат. В колцентровете пък обикновено могат да ти дадат информация, но не и да променят нещата.
Подавали сме в подобна ситуация, където не могат да ти дадат ясен отговор кога и как ще ти се реши проблема. Обикновено ти казват "Г-не подали сме проблема на горе (разбирай в София), няма какво повече да направим". И тогава подадохме жалба до мобилният оператор. Длъжни са до месец да ти отговорят писмено как ще ти решат проблема. Уловката, поне с Виваком бе, че жалбата се подаваше лично в централата им в Сф. И имаше смисъл де, решиха го проблема. А той бе че има сключен договор и издадена СИМ карта, но номерът не го активират, а таксите си вървят... И причината бяха едни глупости от общата база данни на БТК и Виваком.

Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5794
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Re: Мобилни оператори

#4 Непрочетено мнение от dsuzunov » 25 юли 2011 12:13

В разговор с Оператор, след проверка на цялата документация по договора се оказа, че във връзка със смяната на апарата има подписан анекс към договора за 24 месеца, при което е изписан телефон Самсунг, но не този, който аз взех, а някакъв скъп модел. След като уточних, че съм платил за апарата общо 20 лв, момичето отсреща възкликна:
"-Много евтин ви е дошъл този телефон. Моделът, който е изписан по Вашият договор, за 24 месеца, струва 129 лв!!!"
Току що се връщам от офиса с обещанието, до 16.00ч, картата да бъде деактивирана.
А да видим!
Изображение

Proximus
Напреднал
Напреднал
Мнения: 480
Регистриран: 02 окт 2009 10:32
Skype: bgproximus
МПС: Aveo 5
От: Varna
Име: Proximus

Re: Мобилни оператори

#5 Непрочетено мнение от Proximus » 25 юли 2011 12:31

Hah, малко ми намирисва на това, че някой от офиса където си сключил договора, си е взел на твое име промоционално телефонче :D Стават и такива схеми, особено когато към новоподписаният договор се взима евтин или никакъв апарат.
А ти такъв анекс подписвал ли си реално ?

Потребителски аватар
gochen
Редовен
Редовен
Мнения: 116
Регистриран: 25 май 2011 23:01
Skype: gochew
МПС: Daewoo Espero 2.0 , 77kw, 95
От: Ostrov nad Ohří
Име: Камен

Re: Мобилни оператори

#6 Непрочетено мнение от gochen » 25 юли 2011 14:58

Щях да пиша за колата, ама като видях темата и.....Хора, какво става бе, тия оператори у нас си правят май каквото искат!!
След като се прибрах в Бг ( отпуска ) , майка ми, която има 2000 безплатни минути на Мтел във "Семейство и приятели" , помолва брат ми да и вкара моя номер, за да може тя да говори безплатно с мен. Брат ми вкарва номера ми, от Мтел му пращат смс, че всичко е ок и че номерът ми е вкл. в нейния списък на "Семейство и Приятели". Брат ми и се обажда че имаме 2000 безплатни минути, и тя ми звъни. Говорихме дълго....и разговорът ни струваше 30 лв.!!!! - При положение , че е получен смс от Мтел за потвърждение за безплатно говорене с моя номер.
Я някой да ми обясни от Мтел как стават тия работи ?!? Безплатно започнахме да говорим май след 24 часа от момента на пристигане на смса...
И за другите оператори чувам негативни неща. А за цените няма да говорим въобще...
Който не може да живее, да....умира!

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Мобилни оператори

#7 Непрочетено мнение от Izparitel » 25 юли 2011 15:08

На три пъти съм имал договор с Глобул, на три пъти съм брал ядове с тях. После имах предплатена карта към тях и едностранно ме "абонираха" за мелодия при позвъняване, та се разделихме с не съвсем добри чувства.
При опита за прекратяване на последния договор се оказа, че "нямало подадено искане за прекратяване", макар, че бях изпълнил цялата процедура и продължаваха да ми идват сметки. Имаше едно премятане на топката между мобилния оператор и магазина, който ги представляваше. След голям скандал при който им заявих, че и аз имам екземпляр от заявлението за прекратяване подпечатано от магазина и, че ще ги разнасям по комисии изведнъж договора се оказа прекратен и дори ми върнаха пари.
За съжаление при последния случай в който Глобул едностранно ме абонира за услугата "FUN Call" не помогнаха разправиите и жалбите нито до Глобул, нито до Комисията за защита на потребителите. Накрая вместо да си губя времето да занимавам Комисията за регулиране на съобщенията за тези 2-3 лева предпочетох да приключа с ползване на услугите им и да взема карта на друг оператор.
Впрочем снощи колежка при детайлна проверка на сметката си откри несъответствия и като ги разнищваше с оператора откри, че въпросната услуга "FUN Call" освен при закупуване се заплаща и ежемесечна такса.
Впрочем беше ми интересен отговора на Комисията за защита на потребителите - аз съм бил в договорни взаимоотношения с мобилния оператор и споровете трябвало да си решим чрез споразумение или в съда.

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Мобилни оператори

#8 Непрочетено мнение от slowtraveler » 25 юли 2011 15:11

Митак, на твое място бих изложил официално тези факти пред КЗП и КРС...
С копие до Глобул...
До момента са ми правили опити за подобни измами (това си е чиста проба измама), но съм ги парирал с твърди действия от моя страна.
Първия път - от Виваком. Прекратих по тяхна вина на втория месец едногодишен договор за телефон и интернет. Пуснахме телефон и интернет на приятел, но интернета създаваше проблеми (дропваше, бавен трансфер). След неколкократни обаждания от моя страна ми писна и отидох в офиса им. Искаха да платя до края на договора. След размяна на кореспонденция - прекратиха договора без искане на неустойка.
Мтел също са правили опити и при тях платих неустойка 20 или 30лв за 3 номера.
Имах идеята на прекратя договора с тях (да си прехвърля номерата към Вивател). Всички документи бяха подготвени. И Мтел каза, че тъй-като документите са подадени 31 дни преди датата на изтичане на договора, а не 30 (едномесечния срок), то или трябва да платя тези 30лв, или трябва да подадат наново документите.
Което ме ядоса, и платих неустойката, но изисках още след 3 дни телефона ми да е прехвърлен... Така и стана...
Ако не ми бяха направили този номер, щях да си платя чинно на Мтел още един месец такси и разговори и разликата щеше да ми е доста повече от 30лв... Ама като им е толкова акъла - да го д...хат :D

P.S. КЗП не се занимава ако си юридическо лице...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5794
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Re: Мобилни оператори

#9 Непрочетено мнение от dsuzunov » 27 юли 2011 14:14

Ето и последващите събития:
Снощи около 19.00 звъннах на Оператор (Глобул), тъй като пристигнаха 3 SMS наведнъж, но не можех да ги прочета.
От там ми обясниха, че това са СМС със настройки за Интернет итн. А третия СМС уведомява за получен ММС.
И тъй като не мога да го отворя с този телефон (Нокия 1616), мога да го разгледам в мултимедийния им център.
Момичето ме попита за апарата и в последвалия разговор разбрах, че в тяхната система е регистриран телефон Самсунг.
Потвърдих, че съм взел такъв телефон, но той е само една слушалка и не приема ММС-и.
И сега следва интересното:
"-В системата ни е регистриран Самсунг Галакси, а той би трябвало да има ММС"
Явно, някой от офиса на Германос е използвал момента на подмяна на апарата, дал ми е обикновен телефон, а си е прибрал Галаксито.
Даже има собственоръчно написана декларация от титуляра, че е запознат с новите условия по договора и има положен подпис.
Което веднага ми намирисва на чл.212 НК
Чл. 212. (Изм. - ДВ, бр. 28 от 1982 г., в сила от 01.07.1982 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 10 от 1993 г., изм. и доп. - ДВ, бр. 26 от 2010 г.) Който чрез използване на документ с невярно съдържание или на неистински или преправен документ получи без правно основание чуждо движимо или недвижимо имущество с намерение да го присвои, се наказва с лишаване от свобода от две до осем години.
Така че, ще се ходи май в Прокуратурата.
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Мобилни оператори

#10 Непрочетено мнение от slowtraveler » 27 юли 2011 14:29

Нещо не ми се връзва работата Митак...
Обикновено телефона сам си казва какъв е на мрежата.
С Глобул не съм работил от много години, но останалите оператори въобще не ги касае какъв ти е телефона (най-малкото пък някой да се занимава да пише 'в системата' какъв ти е апарата).
Сложиш ли тяхна карта в апарата - той си казва какъв е и си получава правилните настройки като за него...
Ако смениш апарата - мисля че отново получаваше настройките...
На твое място бих изискал писмено да те уведомят какъв апарат са ти дали... Така ще имаш документ да си го изискаш от тях ако е по-скъп :lol:
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5794
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Re: Мобилни оператори

#11 Непрочетено мнение от dsuzunov » 27 юли 2011 14:33

Майната му на апарата, Жоре!
Днес излезе І-во класиране в УАСГ и сме вътре с двата крака!!!
Единственото, което искам от Глобул е да закрият номера.
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Мобилни оператори

#12 Непрочетено мнение от slowtraveler » 27 юли 2011 14:51

Честито Митак!!!
Как майната му на апарата - ако го продадеш и си вързал първия половин месец фонда 'студентка в чужд град' :lol:

Иначе - защо въобще не разкараш картата и да ги оставиш да се занимават самостоятелно....
Като преди това звъннеш на кол-центъра им, да обясниш точно проблема и какво смяташ да направиш (знаеш - там се записва всичко).
И след седмица, като ти остане време - да им звъннеш и да провериш дали всичко е ОК...
А ако не са се справили - имаш писмено уведомление, имаш обаждане до кол-центъра им... Това ти е добра 'тенекия' зад задните части.
Пускаш официална жалба, пък те да се оправят от там нататък (в жалбата можеш да упоменеш като 'копие' няколко медии дори и да не изпращаш копие до медиите :lol: )
Всичко останало е загуба на личното ти време...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Мобилни оператори

#13 Непрочетено мнение от Izparitel » 27 юли 2011 22:54

Поздравпения за студентката!

Потребителски аватар
Vesko1
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 2325
Регистриран: 28 авг 2007 22:42
МПС: Daewoo Nubira II-1,6;16V;106h
От: Кърджали
Контакти:

Re: Мобилни оператори

#14 Непрочетено мнение от Vesko1 » 28 юли 2011 08:18

Честито Мите за студентката..;)

Отговори

Върни се в “За общи теми от живота”