Шофьорски курсове на автоматик

Теми на всякаква тематика
Съобщение
Автор
pako
Минаващ
Минаващ
Мнения: 21
Регистриран: 06 юни 2009 10:12
МПС: NUBIRA1.6
От: PLD
Име: PAKO

Re: Шофьорски курсове на автоматик

#16 Непрочетено мнение от pako » 22 май 2011 08:11

темата беше за учебен автоматик, такъв до скоро имаше само в София. На такъв карат хора с недъзи(малоформации) на краката(поне единия да е нормален), за тях изпита е на автоматик за всички други на ръчни скорости или с други приспособления които да компенсират недъга на курсиста. Всичко друго е реклама. Все пак Нубирата ми не е автоматик а е учебна, би било добре за мен, за стартера, за другите да не гаснем по кръстовищата. И аз съм за новите автоматици като лични МПС.

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Шофьорски курсове на автоматик

#17 Непрочетено мнение от slowtraveler » 22 май 2011 08:49

Офтопик:
botzi написа:А 100% ли си сигурен,че не се усеща???Щото аз сам 100%,че се усеща повече отколкото ако сменям с ръчна кутия.А за разхода тва го има сигурно само на некоя S-класа с 7-8 степенен автоматик.
Мога да ти дам няколко примера на съвременни скоростни кутии:
1. DSG - превключва в пъти по-бързо от ръчна скорост. Съчетано с управлението на двигателя, не се усеща превключване
2. CVT - вариатор... Не се усеща превключване въобще, защото практически няма скорости... Кара се като скутерче..
3. Бърза спортна скоростна кутия (Nissan GT-R) - в супер-спортен режим усеща се като удар, а не като превключване... Превключва несравнимо по-бързо от ръчката...
А разхода е по-нисък, защото тези скоростни кутии подбират винаги най-подходящата предавка, и не ги мързи да превключат предавките и почти не се уморяват да го правят (освен като позагреят и електрониката ограничи превключването)..
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

botzi
Редовен
Редовен
Мнения: 217
Регистриран: 07 ное 2008 18:53
МПС: espero 2.0
От: vraca-sofiq
Име: Борис

Re: Шофьорски курсове на автоматик

#18 Непрочетено мнение от botzi » 22 май 2011 13:04

Офтопик:
Малко хора могат да с позволят такива трансмисии от най-ново поколение,особено от пък от този форум :) Аз подкрепям колегата Izparitel

akolevutd
Редовен
Редовен
Мнения: 220
Регистриран: 02 апр 2011 19:57
МПС: Daewoo Tacuma
От: Варна

Re: Шофьорски курсове на автоматик

#19 Непрочетено мнение от akolevutd » 22 май 2011 23:05

slowtraveler е прав. идеята на темата не беше да спорим коя ск. кутия е по-добра, а дали е правилно да имаш кетап за нещо, като реално не можеш да приложиш знанията си при мнооого голяма част от случаите.

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Шофьорски курсове на автоматик

#20 Непрочетено мнение от slowtraveler » 22 май 2011 23:35

Е, чисто хипотетично 'кетап' е добре да вземеш за по-сложния случай -ръчката (напълно вярвам на колегата, че изпит на автомат е възможен само за инвалиди)..
Преминаването от ръчка на автомат е безпроблемно, защото управлението на 'автомата' е много по-просто и не изисква никаква допълнителна моторна тренировка...
Докато работата със съединителя и превключването на скоростите са си доста сложни, ако не си ги тренирал...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
Chevrolet_Cavalier
Редовен
Редовен
Мнения: 173
Регистриран: 22 мар 2009 06:02
МПС: Chevrolet Cavalier
От: Montreal

Re: Шофьорски курсове на автоматик

#21 Непрочетено мнение от Chevrolet_Cavalier » 24 май 2011 00:58

Човек би трябвало да избира на какво ще кара и на какво ще се явява на изпит. Още повече, съвременните автомобили са с толкова разновидности, че не ни се говори.Не виждам смисъл да ме учат да карам на нещо, което няма да ми се наложи да срещам. Претендирам, че съм карал огромен процент от произвежданите от двете страни на океана марки и модели. Имам опит с два и три педала и въпреки това първата ми среща с Ферари беше повече от любопитна. Скоростите се сменят с лостове на волана, но когато намалих и спрях, колата сама отиде на N. За да потегля, пак включих на 1-ва, 2-ра ... Странна работа :^)

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Шофьорски курсове на автоматик

#22 Непрочетено мнение от slowtraveler » 24 май 2011 12:07

Chevrolet_Cavalier написа:Човек би трябвало да избира на какво ще кара и на какво ще се явява на изпит. Още повече, съвременните автомобили са с толкова разновидности, че не ни се говори.Не виждам смисъл да ме учат да карам на нещо, което няма да ми се наложи да срещам. Претендирам, че съм карал огромен процент от произвежданите от двете страни на океана марки и модели. Имам опит с два и три педала и въпреки това първата ми среща с Ферари беше повече от любопитна. Скоростите се сменят с лостове на волана, но когато намалих и спрях, колата сама отиде на N. За да потегля, пак включих на 1-ва, 2-ра ... Странна работа :^)
Тъй-като автомобила е сравнително просто устройство, идеята е да се научиш на най-сложното (механичната скоростна кутия). След това без приучаване можеш да се приспособиш към всички по-лесни варианти...
Тогава си научен правилно...
Какво сложно има в каране на автоматик? Или в превключване с пластините зад волана???
Предполагам всеки от тук питащите ще подкара автомобил автоматик (или с пластини зад волана) без всякакъв проблем или нужда от специално обучение.
Докато съм 99% убеден, че ако се вземе кой-да 'хамериканец', дето не е виждал механична скоростна кутия, няма да успее да тръгне дори и след ден опити ...

П.С. нищо любопитно не видях в превключване с пластини зад волана... Просто допълнително удобство (Нисана не изключва на неутрална - остава на 1-ва; същото е и на Маздата с автоматика и пластинките зад волана). Всеки геймър ще се справи безпроблемно...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Шофьорски курсове на автоматик

#23 Непрочетено мнение от Izparitel » 24 май 2011 15:10

В предишната ми месторабота за да караш служебен автомобил трябваше да минеш вътрешен изпит по теория и практика. До тук добре, но понеже били много различни трябваше да го издържиш на автомобил с такова предаване, за каквото искаш да получиш право - предно, задно или 4х4.
Естествено никой не изпитваше на практика, но се чудя на ума дето го беше измислил. За сметка на това теоретичния изпит си беше сериозен - все едно пред КАТ.
Добре, че нямаше автоматици, че сигурно щяха да искат и специален курс по управление да се мине преди изпита.

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Шофьорски курсове на автоматик

#24 Непрочетено мнение от slowtraveler » 24 май 2011 18:24

Вътрешните правила са друга работа...
Знаеш, че има курсове и за конкретни модели автомобили (например Мерцедес и т.н.)...
Но в случая говорим за типов курс пред КАТ...
Иначе за служебните - съжалявах, че не направих вътрешен изпит на един колега...
Първите 50км изгоря стартер (задържал ключа за палене, след което ключа останал в междинно положение)...
След това се оплакваше, че 'някаква червена лейка' му светела 'ама само по баир нагоре', а той оставил колата без масло...
Навярно така собствениците се застраховат от некадърни служители...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

akolevutd
Редовен
Редовен
Мнения: 220
Регистриран: 02 апр 2011 19:57
МПС: Daewoo Tacuma
От: Варна

Re: Шофьорски курсове на автоматик

#25 Непрочетено мнение от akolevutd » 24 май 2011 18:46

Личното ми мнение, поради което и пуснах темата:
1. ако над 70-80 % от колите в БГ са ферари, то учебните коли трябва да са със скорости(или там каквото е по-особенно) като на ферари
2. ако над 70-80 % от колите в БГ са автоматици - учебните може да са автоматик
3. ако над 70-80 % от колите в БГ са с ръчки - учебните и те трябва да са с ръчки.
В БГ мисля сме в 3-тия вариант. автоматиците още са сравнителна рядкост.

Потребителски аватар
Chevrolet_Cavalier
Редовен
Редовен
Мнения: 173
Регистриран: 22 мар 2009 06:02
МПС: Chevrolet Cavalier
От: Montreal

Re: Шофьорски курсове на автоматик

#26 Непрочетено мнение от Chevrolet_Cavalier » 25 юни 2011 03:59

akolevutd написа:Личното ми мнение, поради което и пуснах темата:
1. ако над 70-80 % от колите в БГ са ферари, то учебните коли трябва да са със скорости(или там каквото е по-особенно) като на ферари
2. ако над 70-80 % от колите в БГ са автоматици - учебните може да са автоматик
3. ако над 70-80 % от колите в БГ са с ръчки - учебните и те трябва да са с ръчки.
В БГ мисля сме в 3-тия вариант. автоматиците още са сравнителна рядкост.
Не мисля че си прав. Аз бих искал да имам избор. Процентът на мнозинството не е определящо, каква кола ще си купя и каква ще карам. Съпругата ми се справя добре с автомата, дори се оплаква че двулитровия мотор не можел да върти гуми.... В същото време нищо не е в състояние да я накара да се качи на кола с три педала.

Отговори

Върни се в “За общи теми от живота”