Протест - Гражданска отговорност

Теми на всякаква тематика
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6307
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Re: Протест - Гражданска отговорност

#121 Непрочетено мнение от slowtraveler » 15 май 2011 08:47

stinbg написа:..... силните на деня така или иначе командват парада и той е насочен срещу нас слабите.
Нека поне където може да е честно да е честно, нали ...

Според мен логиката ти куца, защото по-горе дадох пример, че точно една такава нова система ще е СРЕЩУ слабите и в полза на силните...
Най-малкото помисли кой инициира предложението за такава промяна - застрахователите..
Навярно искат да съдерат по-малко пари и затова внасят такова предложение ?!?!?

А монополистите не ги мисли - сега плащат ГО за автомобилите си, а ако се смени системата - няма да плащат нищо, защото шофьора персонално ще си плаща ГО 'за риска, който носи'.... :ches:
И какво става - потърпевшите отново ще са тези с ниски доходи и 1 автомобил...
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: Протест - Гражданска отговорност

#122 Непрочетено мнение от stinbg » 15 май 2011 09:30

Логиката ми е насочена към "логиката" и справедливостта, а не като твоята там откъдето можем да вземем пари да вземем повече. В случая с предложението на застрахователите за персонална ГО съм съгласен защото го намирам за честно, а не защото ще вземат пари от такива дето нямат. Ти нали пропагандираше тук всеки да си плаща данъци защото така трябвало - ами след като искаш да караш и представляваш риск за околните мисля е напълно справедливо да плащаш.Колко са тези дето говориш за тях дето имат 1 кола, а са 2-3-5 човека - ами аз мисля една кола може да се кара от един човек, как точно един ще е на работа, друг на разходка, а трети на почивка на море не ми е много ясно. Така или иначе тук става въпрос за това трябва ли да плащаш застраховка ако искаш да караш - ами нямам друг смислен и логичен отговор освен "ДА". Ако не искаш да караш никой няма да те кара да плащаш - мисля всичко си е наред с логиката. А това дали застрахователите печелят повече или по-малко изобщо не ме интересува - тук всички "големи" печелят като за последно и се оплакват колко са го закъсали непрекъснато, така че ще го преживея и това ( всъщност аз няма да плащам повече, а ще си плащам точно толкова колкото риск представлявам за останалите - извинявам се, но намирам това за справедливо ).
А социалната политика ще я оставя на социалните да я мислят, все пак достатъчно ми е да си плащам данъци, винетки и подръжка на 3 коли - и не на последно място бензин на европейски цени - тези акцизи дето го оскъпяват 2 пъти все пак също се "поглъщат" от държавата за да могат после да ги откраднат разни "псевдо" политици и "истински" мафиоти, така че ако обичаш спри с тези "социални" уклони - пари има, но се крадат и попиляват и не са застрахователните дружества тези, дето като ни приберат парите ще ни оправят.
Социалните мерки също няма да ни оправят - това което ще ни оправи е премахване на корупцията и мафията, повишаване на заплатите и умни политици - все невъзможни неща за съжаление.
Life's a journey, not a destination

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6307
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Re: Протест - Гражданска отговорност

#123 Непрочетено мнение от slowtraveler » 15 май 2011 09:55

Пак нещо не се разбрахме...
За няколкото хора с една кола - ами над 50% от познатите ми са с един автомобил в семейството, но и двамата (в някои случаи - тримата) карат активно...
Как става ли? Ами например приятелско семейство има автомобил. Съпругът - на държавна работа. Съпругата има дребен частен бизнес. Детето - ученик.
Автомобила се експлоатира предимно така: ако жената няма активна работа него ден: мъжа отива на работа, след работа минава през офисите на жена си за да вземе някои неща. Жена му взема колата за да зареди офисите с нужните изделия. Вечерта периодично сина взема колата да се покаже пред гаджетата... Ако жената има повече работа през деня - взема колата сутринта.
Събота неделя - при разходките кара мъжа...
И това не е изключение, а е по-скоро практика сред повечето ми познати, които са по-ограничени финансово... И една промяна в тази насока на ГО би увеличила бюджета сериозно.
Отхвърляш социалния ефект, и в същото време казваш, че логиката ми била 'откъде да се смъкнат повече пари'?!?!
Ами точно в новия вариант, който ти защитаваш, ще се смъкнат повече пари и то не от тези, които ги имат в излишък...
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: Протест - Гражданска отговорност

#124 Непрочетено мнение от stinbg » 15 май 2011 10:22

slowtraveler "Ами точно в новия вариант, който ти защитаваш, ще се смъкнат повече пари и то не от тези, които ги имат в излишък..."
В новия вариант ще се "смъкват" пари от всеки който иска да кара - а това за мен е логично и справедливо и като казваме "смъкват" - женицата дето чака колата в офиса да я покара половин час ако няма застрахователни събития ще плаща по 30-40 стотинки на ден и ако е толкова социално слаба, че да има 20 лева за бензин, но няма 30 стотинки за застраховка - съжалявам, но не трябва да кара - нека се придържа към градския транспорт - социално слабите вече са там.

slowtraveler "Отхвърляш социалния ефект, и в същото време казваш, че логиката ми била 'откъде да се смъкнат повече пари'?!?!"- Мисля че частни застрахователни компании трудно поемат социални функции - това е приоритет на държавата, а приоритета на частника е да вземе от колкото се може повече хора, колкото се може повече пари и те това правят най-добре. Аз мисля, че те трябва да се придържат към справедливостта повече отколкото към псевдо социални дейности.

slowtraveler "По честно за кого??? За застрахователя - със 100%, защото сумите, които ще събира ще са по-високи (ще цеди не например 3 милиона автомобила, а 5 милиона шофьора).."
Не мисля че статистиката ти е вярна - само в София автомобилите са над 2 000 000 регистрирани и ни остава цяла страна с автомобили. От друга страна мисля сме около 7 000 000 с доста застаряващо население, има и доста до 16 години, както и половината от оставащите 3-4 000 000 са жени, които в болшинството си нямат книжки. Сигурен съм, че колите в БГ са повече от шофъорите.

slowtraveler "Но би ми било трудно и нелогично при условие, че нямам пари за допълнителен автомобил, съпругата и дядовците да плащат допълнителни разходи само и само заради това, че може (а понякога се налага) да използват моя автомобил..."
Това че нямаш пари няма никаква връзка с логиката и справедливостта - ако дядо ти бидейки доста рисков според мен и според застрахователите иска да се изяви като участник в движението, намирам за логично да си плати за тази своя изява - все пак като спре в средата на кръстовището и му е червено от 10 секунди или реши, че трябва да завие наляво, а е в крайна дясна и "пропусне" да се огледа нали всички участници са застрашени ( сещам се и за дядото дето е карал в насрещното по Тракия справка dsuzunov- определено не трябва да плаща застраховка нали - все пак е невменяем ).
Life's a journey, not a destination

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6307
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Re: Протест - Гражданска отговорност

#125 Непрочетено мнение от slowtraveler » 15 май 2011 11:07

stinbg написа:slowtraveler "Ами точно в новия вариант, който ти защитаваш, ще се смъкнат повече пари и то не от тези, които ги имат в излишък..."
В новия вариант ще се "смъкват" пари от всеки който иска да кара - а това за мен е логично и справедливо и като казваме "смъкват" - женицата дето чака колата в офиса да я покара половин час ако няма застрахователни събития ще плаща по 30-40 стотинки на ден и ако е толкова социално слаба, че да има 20 лева за бензин, но няма 30 стотинки за застраховка - съжалявам, но не трябва да кара - нека се придържа към градския транспорт - социално слабите вече са там.


И как си го представяш реално това? Да сложат на всеки човек километраж, за да се види колко кара всеки по отделно, че да могат да се сметнат стотинките застраховка?!
Аз го виждам ако стане реалност, да направят 2-3 групи шофьори и да се плаща на общо основание: нямаш ПТП последните 5г - плащаш колкото сега. Нямаш ПТП последните 2г - плащаш повече, Имаш ПТП последните 2г - плащаш двойно...
Е да, ама има и друг проблем: Имам книжка и си карам балканчето към лозето. На работа карам КРАЗ, пък в свободното време - луксозна лимузина... Книжката ми е една, и човека съм си аз - никой друг... Как ще ми се изчисли риска? Ще декларирам, че навъртам 17км с балканчето, 2007км с Краза и 254км с лимузината в края на месеца ли, за да ми сметнат 'стотинките' (стотиците лева) ГО...

Относно пример с женицата -тя е работодател на 15 човека, но това не и пречи да си прави сметката, и да смята за излишно да поддържа +2 автомобила в семейството, при условие, че един автомобил и върши достатъчна работа, и автомобила се натоварва разумно, без големи престои... Като ефективно използвана машина, а не да ти стои пред блока/къщата за украшение.

stinbg написа:Мисля че частни застрахователни компании трудно поемат социални функции - това е приоритет на държавата, а приоритета на частника е да вземе от колкото се може повече хора, колкото се може повече пари и те това правят най-добре. Аз мисля, че те трябва да се придържат към справедливостта повече отколкото към псевдо социални дейности.

Държавата е длъжна да ПРИНУДИ застрахователите да изпълняват и социалните програми, и да им орязва крилцата, когато започнат да засягат конкретни слоеве от населението, които не могат да понесат дадена тежест...

Относно шофьори/автомобили.
В момента регистрираните автомобили са около 3.3млн... (включително служебните и товарните)
Към 2009г статистиката е изглеждала така: 2.9млн автомобили и 4.2млн. шофьори.
Според мен шофьорите сега също са се увеличили или поне са запазили броя си, заради увеличеното ползване на автомобили (възрастните без книжка намаляват, а по-голям процент от младите изкарват книжки)...
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: Протест - Гражданска отговорност

#126 Непрочетено мнение от stinbg » 15 май 2011 11:23

Системата с персонална ГО е измислена много отдавна и определено не са БГ компаниите пионери в тази област. С компютрите вече е лесно може да се направи персонална справка за всички ПТП за последните 1000 години и да се въведе коефициент за всяко ПТП предизвикано от водача след което да се изчисли дължимата застраховка - за Германия съм сигурен, че системата работи по този начин. А относно това какво караш - то си е твоя работа, след като си отговорен нискорисков водач, ще плащаш 100 лв и ще караш ТИР, а ако си безотговорен ще плащаш 300 лв за мотопед - всеки да си прави сметка - не виждам нищо нередно.
А женицата с бизнеса дето работят 15 човека за нея, но не може да задели 30 стотинки дневно за застраховка - ами не знам, да наеме още 15 за да и изкарат тези 30 стотинки или да спре бизнеса ако тези стотинки ще я съборят.
Life's a journey, not a destination

Потребителски аватар
NickolaE
Нов
Нов
Мнения: 60
Регистриран: 08 мар 2010 09:02
МПС: Lacetti SW 2.0TCDi
От: София
Име: NickolaE

Re: Протест - Гражданска отговорност

#127 Непрочетено мнение от NickolaE » 16 май 2011 18:24

Трудна работа , тези с повече от 1 МПС са съгласни ГО да е на водача , случаите на 1-но МПС няколко водача са твърдо против . Едно питане само : Защо пък ако е на водача всички водачи да плащат колкото е в момета вноската ? Т.е. ако 1 МПС има 3-ма водачи да плащат тройно ?Нали се знае колко са книжките в БГ , знае се и колко са МПС-тата, т.е. може да се изчисли колко средно да плаща водач и това плащане да е по-малко от това което в момента плаща 1 водач за 1 кола , т.е. да стане по-евтино :D (социален ефект). Ясно че на 3-та водачи за 1 кола ще е повече от това което плащат сега но не 3-но . И това е правилно защото мен ме удря шофьора (в преносен смисъл) . Сега в общия случай се плаща 1 застраховка за семейната кола , ок бащата кара безопасно и не прави ПТП-та , но колата я взима необуздания син/дъщеря и кара като обезумял и прави ПТП-та . В края на годината това не се взима предвид и на другата година пак се плаща 1 -на ГО за този автомобил . Обаче ако е на шофоьр има един много тънък момент на превенция , защото синът/дъщерята ще платят много след като карат като луди или ако не платят няма да карат !!!И друго аз ако карам служебна кола за да върша работа защо пък и фирмата да не участва солидарно в мойта вноска по ГО . А жената с фирмата дали не пуска вноската по ГО като разход за фирмата а не разход на семеен бюджет ???

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6307
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Re: Протест - Гражданска отговорност

#128 Непрочетено мнение от slowtraveler » 16 май 2011 18:57

Проблема е, че застрахователя не знае колко водача шофират автомобила...
Ако искаме да бъде толкова прецизно - и това може да стане: на времето автомобил се караше само с нотариално пълномощно...
Не можеше да вземеш автомобила на приятел 'на честна дума' и да си свършиш работата...
Та може да се организира - правиш нотариално пълномощно, регистрираш го в системата на застрахователя и ще си готов... Ама ще ти излезе колкото 2 застраховки...
И какво правим, ако караш няколко автомобила: аз карам основно 2-3 автомобила и от време на време - 2 микробуса... За риска при управление на кой точно ще платя ГО?
След това ако искаме да сме толкова прецизни и по същата логика - трябва да се вдигне ГО на евтините автомобили, и да се намали на скъпите...
Защото: евтиния автомобил може да удари скъпа лимузина и да и нанесе големи щети...
Жената с фирмата - не пуска разхода да е фирмен, защото автомобила не е на фирмата...
Каква е ползата да регистрираш лек автомобил във фирма, която не е с основна сфера на дейност 'транспорт'???
Да плащаш 10% по-скъп бензин?
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение

Потребителски аватар
NickolaE
Нов
Нов
Мнения: 60
Регистриран: 08 мар 2010 09:02
МПС: Lacetti SW 2.0TCDi
От: София
Име: NickolaE

Re: Протест - Гражданска отговорност

#129 Непрочетено мнение от NickolaE » 17 май 2011 10:21

"Проблема е, че застрахователя не знае колко водача шофират автомобила..."
===============================================================
Ами то реално на застрахователя не му трябва да знае колко водачи карат един автомобил .
Важно е ако седне в автомобила водач без ГО да бъде санкциониран , т.е. същия проблем като в момента - дали водача е без ГО или автомобила не е ли едно и също ?
Всъщност не се наемам да кажа коя система е по-добра, ясно е че винаги крайния потребител го отнася .

Proximus
Напреднал
Напреднал
Мнения: 478
Регистриран: 02 окт 2009 10:32
Skype: bgproximus
МПС: Aveo 5
От: Varna
Име: Proximus

Re: Протест - Гражданска отговорност

#130 Непрочетено мнение от Proximus » 18 май 2011 17:10

Аз съм ЗА поименната ГО, стига тя е диференцирана спрямо застрахователните събития, които застрахованият е предизвикал. Логично е, баща ми който нямам спомен да са го глобявали някога, застраховката да му е под 100лв (напълно реалистична цифра, за статистически безрисков шофьор). Логично е и моята, бидейки с намален брой точки, да е да речем между 150 и 200лв. Логично и за още по други шофьори, чийто талон целогодишно виси в КАТ, да са още по дебели цените.

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6307
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Re: Протест - Гражданска отговорност

#131 Непрочетено мнение от slowtraveler » 18 май 2011 17:45

Има един друг фактор - при застраховките ВИНАГИ по-безрисковите дейности финансират по-рисковите....
Да, правилно би било изрядния да плаща 20лв, а неизрядния да плаща застраховка 10-20-30х.лв, защото ако неизрядния (рисковия) катастрофира, може да нанесе сериозни поражения за доста над тази стойност (както виждате - лимита е милиони)...
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: Протест - Гражданска отговорност

#132 Непрочетено мнение от stinbg » 18 май 2011 18:54

В момента логиката е нещо като всички да имат мобилен телефон и да плащат 60 лв на месец независимо дали говорят или не и ако имат 2 или 3 телефона (но една СИМ карта) плащат за всеки по 60 лв. Естествено, че е по-справедливо всеки да плаща според това колко говори, а не на общо основание средностатистически - както е при ГО.

slowtraveler "И какво правим, ако караш няколко автомобила: аз карам основно 2-3 автомобила и от време на време - 2 микробуса... За риска при управление на кой точно ще платя ГО?"
Мисля проблема не е в това какво караш, а какъв тип шофъор си. Ако си разумен и владееш добре шофирането можеш да си караш ТИР-а с 80 км., колата със 130, а мотора с 200 - важното е да съобразяваш правилно обстановката и възможностите си и по този начин да не си опасен за останалите - това е нещото от което се интересуват застрахователите и в момента в който изпуснеш нещата от контрол, независимо с какво МПС си бил, се нанася "корекция" насочена срещу теб или по-простичко казано рисковия ти рейтинг се променя и си стои така до момента в който не се докажеш отново като разумен. През останалото време си карай 250 сс мотор, 6 литровия джип и семейния ван срещу 100 лв. ГО и си свиркай - какво нередно има в това. Защо да плащаш 600 лв. без да си настъпил маркировка, а тинейджъра дето кара пиян с 200 км и трепе наред да плаща 160 щото толкова била кубатурата на бавареца - къде е логиката? Аз не мога да разбера защо изобщо го обсъждаме това - много по-редно, логично и справедливо е да плащаш за риска, а не за статистиката дето казва че 10000 шофъори са нанесли щети за 500 000 000 през годината и всички ние солидарно трябва да ги платим тези щети, като си платим средно колкото се пада на шофъор ( а да и да не забравяме колко е важна и кубатурата, щото Golf с двигател 2.8 ще нанесе много повече щети от Pasat или Touran с двигател 1,4 - конете са им почти равни ) ???

А това за рисковите и безрисковите дейности нека да си остане - просто да бъде по-справедливо разпределено - не е казано че 10 000 провинили се шофъора трябва да плащат на всички ГО - просто носейки по-голям риск трябва да имат по-голям дял в заплащането на въпросните 500 000 000 - не звучи ли справедливо?
Life's a journey, not a destination

Потребителски аватар
NickolaE
Нов
Нов
Мнения: 60
Регистриран: 08 мар 2010 09:02
МПС: Lacetti SW 2.0TCDi
От: София
Име: NickolaE

Re: Протест - Гражданска отговорност

#133 Непрочетено мнение от NickolaE » 19 май 2011 11:14

Поименната ГО според мен ще е много добра превенция с/у опасното шофиране и то не само с/у безумното такова а и с/у "малките" нарушения за които в закона е записано че водачът губи точки и се правят с хиляди на ден, стига естествено да има контрол . Освен глобата/акта допълнително ти се вдига и ГО, така че ще мислиш повече дали можеш да си го позволиш това "малко" нарушение .
Понеже сме в БГ естествено ще има и недосегаеми "изроди" които ще имат чисти досиета а ще правят каквото си искат по пътищата но няма да е всеки 5-ти да речем .
Основния проблем е че това ще натовари хората с по 1 МПС(болшинството), защото според мен цената ще се изчисли по монополистски практики, т.е. да им вземем повече/всичко.
Другия проблем е откога (начална дата на период) да се гледат нарушенията на водачите при изчислявне на вноските .

Потребителски аватар
NickolaE
Нов
Нов
Мнения: 60
Регистриран: 08 мар 2010 09:02
МПС: Lacetti SW 2.0TCDi
От: София
Име: NickolaE

Re: Протест - Гражданска отговорност

#134 Непрочетено мнение от NickolaE » 17 окт 2011 20:15

Дайте съвет как да постъпя .
Замразих си скутера , т.е. поразглобих някои неща и го опаковах в гаража .
Тези дни обаче ми идва плащане на поредна вноска за ГО, предните години никога не съм си плащал
вноските през месеците в които не карам . Сега обаче какво ще стане , ако не платя вноската застрохователя ще ме натопи ли веднага на ГФ ? Същият този ГФ въпреки че тази година съм му платил 11,20 за този скутер пак ли ще ми прати честитка че МПС-то ми няма ГО и ще ме глобяват съвместно с КАТ или няма да се задействат тази година а евентуално през следващата ?

koyota
Минаващ
Минаващ
Мнения: 16
Регистриран: 21 сеп 2011 22:14
МПС: деу- нубира 2.0 CDX
От: София
Име: Боби

Re: Протест - Гражданска отговорност

#135 Непрочетено мнение от koyota » 20 окт 2011 22:01

NickolaE написа:Дайте съвет как да постъпя .
Замразих си скутера , т.е. поразглобих някои неща и го опаковах в гаража .
Тези дни обаче ми идва плащане на поредна вноска за ГО, предните години никога не съм си плащал
вноските през месеците в които не карам . Сега обаче какво ще стане , ако не платя вноската застрохователя ще ме натопи ли веднага на ГФ ? Същият този ГФ въпреки че тази година съм му платил 11,20 за този скутер пак ли ще ми прати честитка че МПС-то ми няма ГО и ще ме глобяват съвместно с КАТ или няма да се задействат тази година а евентуално през следващата ?


Преди около 4-5 месеца получих писмо от ГФ че ми се води един автомобил и нямам сключена ГО и ще ми пратят данните в КАТ да вземат отношение :D Да ама след около месец и половина писмо от КАТ да се явя на еди кое си гише и да нося документите за въпросният автомобил,добре че си пазих договора за покупко-продажба че иначе щяха да ме изплющат с едини акт :@ Така че имаш няколко месеца докато се задвижат нещата :D Пратят ли ти писмо от ГФ бягаи да си павиш застраховка че иначе ;(

Отговори

Върни се в “За общи теми от живота”