Страница 5 от 7

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

Публикувано: 20 юни 2013 22:16
от stinbg
Логично е да е така, но пилотите нямат никакъв опит с нестандартните ситуации като тази (освен на плейстейшъна или както му викат - симулатора) - а именно кацане с повишена скорост и "различно" поведение на самолета в тази конфигурация. Явно са били притеснени като цяло, а пистата е свършвала значително по-бързо от обичайното при това е била по-къса даже и от Варненската писта ;) . Не казвам, че не е имало начин да се справят, просто липсата на опит в конкретната ситуация е влошила изпълнението на иначе простата задачка - кацане.

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

Публикувано: 20 юни 2013 22:17
от ogi
И аз не загледах задкрилките... Наистина са като на излитане, или на кацане, но поне над 500 метра височина, преди кацането (абсолютно без да разбирам, просто от наблюдения).

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

Публикувано: 22 юни 2013 00:16
от JelqzkoJelqzkov
Момента със задкрилките бе първото, което забелязах, но ми се струва, че самите те са по-различни от тези на класическите модели.

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

Публикувано: 22 юни 2013 00:59
от ogi
Напълно нормални са си, просто не са изтеглени назад и надолу в крайна степен.

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

Публикувано: 22 юни 2013 13:10
от slowtraveler
Според мен просто пилотите не са планирали правилно захода... Ясно се вижда, че идват прекалено бързо (спойлерите са отворени до доста късно).
Има конкретни ограничения - ако захода не е стабилизиран до дадена дистанция, трябва да се направи втори кръг (допълнително гориво а и срам за пилотите :lol: ).
А стабилизиран заход си е височина/скорост в определени рамки.
А въздушните спирачки трябва да са прибрани до определена височина.
Задкрилките и предкрилките имат строги ограничения по скорост на пускане за определените степени. Ако се движиш по-бързо, нямаш право да ги отваряш на следващо положение (можеш да ги повредиш)...
Така, че навярно просто пилотите са 'летели след самолета' - събитията са ги изпреварвали и пилотите не са смогвали да подготвят спокойно и правилно следващия етап...
Важното е, че няма поражения нито по самолета нито по хората...

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

Публикувано: 07 юли 2013 22:03
от Izparitel



http://www.youtube.com/watch?v=ts3zIRYTGjU" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

Публикувано: 07 юли 2013 22:17
от slowtraveler
Любителска имитация.... Като гледам следите по пистата навярно самолета се е въртял обратно на часовниковата стрелка...

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

Публикувано: 13 юли 2013 14:45
от JelqzkoJelqzkov
Също много странен инцидент. Достигнали са таргет спийда при финалния заход още на малко над 500 метра и 3 секунди преди удара е била 103 възела (необходими 137), а при самия удар е била 106 възела.
Като гледам картата на инцидента видеото изглежда достоверно с тази разлика, че и двата двигателя са се отделили също.

Най-стряскащото за мен е факта, че една от цертвите е загинала в резултат на инцидент на земята - сгазена е от противопожарната служба на летището.

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

Публикувано: 13 юли 2013 16:09
от slowtraveler

Превърта се около лявото крило - късмет, че не са се обърнали по гръб...
А през една от жертвите е преминал пожарен автомобил - не я е видял от пяната ( а пяната навярно е голям инхибитор и ако не от друго - стоенето/дишането в пяната навярно би я убило...
Но дали е била жива дотогава - май още не се знае...
Лошото е, че още едно дете е починало в болницата...
Дали са разчитали прекалено на Autothrottle? При всички случаи са прозяпали скоростта...

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

Публикувано: 14 юли 2013 00:31
от JelqzkoJelqzkov
Ето още нещо интересно:

https://www.facebook.com/photo.php?v=55 ... =2&theater" onclick="window.open(this.href);return false;

Би трябвало да са разчители на него. Все пак масово се спира на "минимумс", а май по процедура е след кацането за включване на реверсите.
Дали ги е подвел е друг въпрос... ако са били в режим скорост надали, но не знам как работи с в другите режими и особено как реагира на данни от висотомера в отделни режими...

Греша ли или наистина се чува сигнализация за скорост?

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

Публикувано: 14 юли 2013 08:54
от slowtraveler
Чудя се, дали са вързали звукова аларма към някой от бъговете на скоростния дисплей...
Да кажем - настройваема минимална скорост, под която ще реве 'speed'...
Но май това нещо го няма на още на самолетите.
Поне ще им напомня за скоростния режим ако се разсеят...

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

Публикувано: 14 юли 2013 16:27
от stinbg
Минималната скорост е много относително понятие, защото зависи от конкретната конфигурация на самолета, масата към момента, околни параметри (темп, налягане и др) и по тази причина не може да се каже за този тип самолет минималната безопасна скорост е тази. Скоростта се изчислява динамично, като се вземат предвид всички фактори и има аларма, както и независима защита от страна на системите на самолета независимо от действията на пилота (един вид самолета не може да бъде сринат дори и пилотите да искат ако всичко на борда работи). Проблема при кацане е, че под определена височина част от защитите се изключват поради спецификата на самото кацане - тоест скоростта трябва да намалява колкото се може повече за да е минимална при опиране на гумите в пистата. В конкретния случай си мисля, че защита по скорост не е имало именно поради малката височина и режима на кацане, като в същото време ненавременната максимална тяга допринася за момента, който срива самолета създавайки допълнителен кабриращ момент на вече критичния такъв. Естествено пак нещата опират до пилотите и какво точно са проспали, но все пак нека излязат повече факти относно конкретната ситуация преди да се гадае кое, как и защо.
Жалкото е, че самолетите са толкова модерни и интелигентни, че и първолаци са в състояние да ги карат, а в същото време се оказва че "професионалистите" не могат ...

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

Публикувано: 14 юли 2013 16:51
от slowtraveler
Разбира се, че минималната скорост е относително понятие... Но точно бъговете (отметките) на скоростния дисплей отразяват динамичните референтни скорости... Един нормален анонс от страна на системите би помогнал (точно за спадане на скоростта под референтната)...
SINK RATE реве при по-малка вертикална скорост при ниска височина, и навярно не е приказвал, защото вертикалната скорост е била малка.
В конкретния случаи навярно е имало само STALL и Stick shaker/pusher...
Но и последните предупреждения са прекалено късно - при такава скорост нещата не могат да бъдат компенсирани веднага...
Двигателите имат навярно 8-12 секунди за да излязат на режим (от idle), а опита за увеличение на тангажа би довели или до срив, или в най-добрия случай - до започване на намаляване на вертикалната скорост (с допълнително намаляване на постъпателната).

При всички случаи ще има добър отчет с пълна информация - NTSB си вършат съвестно работата...

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

Публикувано: 14 юли 2013 20:05
от JelqzkoJelqzkov
Разрових се и наистина Боинг разчитат само на шейкър-а. Но ако погледнем реално не е редно да има други аларми, все пак висотомера е едно от най-наблюдаваните неща, а именно там се появява визуалната индикация за ниска скорост, която със сигурност са имали. Точно за това си мисля, че ако са разчитали на аутотротъл в режим скорост не би трябвало да застинат... Отделно условията навън не предполагат проблем със системата за отчитане на скорост...
7 секунди преди удара са имали Сталл уорнинг: http://en-maktoob.news.yahoo.com/plane- ... 35317.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

Публикувано: 14 юли 2013 20:15
от slowtraveler
Точно това имам предвид - получили са предупреждение и са реагирали, но прекалено късно, защото предупреждението е било за опасност от срив, а не заради ниска скорост...
Това ме наведе на мисълта, че просто са прозяпали скоростта. И едно по-ранно предупреждение навярно би предотвратило катастрофата - между stall warning и таргет скорост в случая са имали около 20 възла - сигурно над 20 секунди за реакция...