Страница 4 от 7

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

Публикувано: 24 май 2013 07:40
от slowtraveler
stinbg написа:....
Самата РУ се намира наистина в десния мотор или я няма или е в опашката (според модела на самолета и нивото на оборудване). За климатичната инсталация обаче нищо не прави просто защото дава само ток или ток и тяга ако е разположена в опашката.
Доколкото знам при ан-24 няма вариант с монтаж в опашката. Но дава допълнителна тяга въпреки, че е в конзолата, а не в опашката.
Просто така е конструирана баба ана.
А за късното излитане - тънка работа е експлоатацията на самолета...
Самолета има MTOW (maximum take off weight), което никога не трябва да бъде превишавано (е, на практика особено руснаците го превишават, но това е друг въпрос)... Горивото заема осезателна част от това тегло. А чистия обем и товароносимост на пода на самолета позволява повече товар.
Т.е. преди полет започва една игра с теглата - да сметнеш колко гориво ти трябва за да стигнеш до основно и резервно летище (с запас). Тогава разбираш колко товар можеш да качиш.
Е да, обаче референтните скорости при излитане (на повдигане на предна стойка и V2 - на отлепяне) зависят от теглото и от температурата.
Колкото е по-топъл въздуха, толкова по-рядък е (ефекта е същия и при летища с по-голяма надморска височина).
От там при по-висока температура се изисква по-висока скорост на излитане (по-голяма дължина на пистата).
Освен това двигателите дават доста по-ниска тяга отново заради по-разредения въздух (допълнително увеличава разбега).
И се стига до случая, когато натоварен и готов за полет самолет започва да изчаква подходяща температура за да излети.
Обикновено при излитане около тази температура се получават случаите на 'косене' на тревата в района след пистата, защото тогава наистина нещата са на ръба (колега преди няколко дни гледал как ИЛ в Бургас едва отлепил в края на пистата, вдигайки облак пушилка в момента на отлепяне)..

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

Публикувано: 24 май 2013 11:57
от Izparitel
Сега пак варналия е видял как самолет на Air Via е излязъл извън пистата на летището във Варна по време на бурята.

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

Публикувано: 24 май 2013 18:30
от slowtraveler
Шквала удари доста рязко... Малко преди това чух как над къщи прелетя някакъв самолет и си мислих, че кацането няма да му е лесно, но посоката бе точно обратната на тази, откъдето е заходил самолета на Еър Виа...
Само се надявам да не е самолета на един приятел, който рано сутринта летя за Германия (втори пилот в еър виа)...
http://www.moreto.net/novini.php?n=211968&p=3" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

Публикувано: 24 май 2013 23:08
от JelqzkoJelqzkov
Видеото с късното "отлепяне" не ме шокира толкова, колкото това със кацането на подскоци.
В момента има стълкновение на военно-транспортни машини, така че е много възможно и някой Илюшин да се е завъртял.
Последно аз лично съм виждал само този на Арменските авиолинии.
Та като заговорих за военно-транспортни самолети и шквал, се надявах да се порадвам на малко кросуинд изпълнения но уви, за щастие, всичко бе изпълнено много професионално.
Отново имахме интересен гост: АН-12 на Еър Армения спря за презареждане:

Изображение

Явно бе празен, защото кацна с 2 работещи двигателя и излетя с 3 такива.
И C-160 Transall - един от най-красивите, за мен, особено в милитъри цвят.

Имаше кратка суматоха днес заради инцидента + доста французи, но съдба... ако е атентат, авио инцидент - аз съм на работа.

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

Публикувано: 27 май 2013 15:09
от JelqzkoJelqzkov
http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=5801211" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

Публикувано: 27 май 2013 16:29
от Lemonade
Ето малко информация по въпроса: http://pan.bg/view_article-1-17404-VIDE ... RQSYK.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

Публикувано: 14 юни 2013 11:35
от JelqzkoJelqzkov
Live:

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

Публикувано: 15 юни 2013 17:09
от Izparitel
Гледна точка от пилотската кабина по време на буря:

http://cdn.trinixy.ru/pics5/20130614/vi ... t_rain.flv" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

Публикувано: 15 юни 2013 17:25
от slowtraveler
Izparitel написа:Гледна точка от пилотската кабина по време на буря:

http://cdn.trinixy.ru/pics5/20130614/vi ... t_rain.flv" onclick="window.open(this.href);return false;
Браво - умно и навременно решение....
При масовия транспорт няма място за героизми...

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

Публикувано: 17 юни 2013 22:41
от nik
JelqzkoJelqzkov: Отново имахме интересен гост: АН-12 на Еър Армения спря за презареждане
Такъв Ан-12 съм виждал в Кабул, когато ни идваше на гости :)

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

Публикувано: 19 юни 2013 21:30
от slowtraveler
Май египетски пилоти...
Явно не можаха да погасят енергията и затова кацнаха мноооооого след идеалната зона. Като гледам картата - кацнаха 2/3 след началото на пистата.
Пак добре, че почти успя да спре...
http://avherald.com/h?article=463e0584&opt=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

Публикувано: 20 юни 2013 20:08
от JelqzkoJelqzkov
Изключително странен инцидент, както този на Via от миналия месец, с тази разлика, че тука вятър не изглежда да има...
И аз я гледах пистата, 2400 е прилична за нормални самолети. Като се има в предвид, че повечето са с предписания от 1500 м необходима площ за приземяване... но съм чувал, че опитен пилот може да спе 737 и на доста по-къса писта.
2/3 чак не, но половината си мисля, че я изтърваха... На 1000 да са стъпили ако са били с нормална скорост, тъкмо 100-тина метра офроуд им трябва...
Причината ми е интересна, надали е скорост... съмявам се за някое ново правило за шума в града, понеже летяха над него и се е наложило да слиза към пистата от високо, ама на записа и това не се вижда ясно...

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

Публикувано: 20 юни 2013 20:47
от slowtraveler
Виж в Google earth - приземиха се приблизително доста след половината на пистата...
Гледайки клипчето нещата са някъде така:
Изображение
Града не е фактор - няколко километра се лети над залива...
По-вероятно освен повишената енергия (ако е имало такава) да е и грешка на пилота при самото кацане - може пилотите да са от руската школа.
Където е прието, че е по-важно кацането да е меко. И вероятно поради повишена скорост самолета е 'зависнал' на ground effect.
Докато при 'западната' школа приоритет е кацането точно на маркировката за кацане (дебелата линия на пистата), дори и с цената на 'натискането' на самолета в пистата и по-твърдо кацане.
В западната школа това е направено точно с цел избягване на излизане от пистата.

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

Публикувано: 20 юни 2013 21:32
от stinbg
Не знам защо това кацане е аварийно, но явно има някакъв проблем. Това което се вижда е, че задкрилките не са в правилна конфигурация за кацане, което предполага, че и предкрилките не са, което пък води до значително по-висока скорост от разчетната, което на и без това късичката писта се оказва решаващо.

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

Публикувано: 20 юни 2013 21:45
от slowtraveler
Прав си, че конфигурацията не прилича на нормална за кацане...
Но това не значи, че би трябвало да кацне толкова късно. Напротив - при повишена скорост е още по-важно точното кацане.
И ако при ниска скорост имаш шанс да спреш на малка дистанция, то на повишена скорост да прелетиш над половината от пистата си е малко неразумно :ches: