Страница 2 от 7

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

Публикувано: 26 окт 2011 19:59
от ogi
Тия доста добре го приземиха и забавиха, въпреки ситуацията, направо геройски даже!

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

Публикувано: 26 окт 2011 20:13
от slowtraveler
Професионална пилотска работа :y:
Виж при пилотите изпитатели нещата са малко по-странни

В конкретния полет пилотска грешка допуска прекалено голяма вертикална скорост...
Пилота обаче описва кацането като 'абе малко по-твърдичко, ама съвсем нормално'....
След което доколкото си спомням се учудва на липса на реакция на двигателите (няма реверс). :lol:

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

Публикувано: 28 окт 2011 22:45
от Izparitel
На някои май им е станало навик да кацат по корем - Пекин, Боинг-747" на "Иран еър"


Изображение

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

Публикувано: 01 ное 2011 02:19
от Chevrolet_Cavalier
Boeing 727 e на 45 години ....

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

Публикувано: 01 ное 2011 09:24
от stinbg
То по тази логика твоят Chevrolet Cavalier е на 30 години ама си го караш. Това че даден модел се произвежда от 45 години съвсем не означава, че тези дето летят са на толкова.

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

Публикувано: 03 ное 2011 00:09
от Izparitel
На Boeing май им е стане навик да кацат без колесник


http://www.youtube.com/watch?v=lmwtmqJEI-Q" onclick="window.open(this.href);return false;



http://www.youtube.com/watch?v=_m6oCFgfmcU" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

Публикувано: 03 ное 2011 07:26
от slowtraveler
Излезе окончателния доклад за катастрофата на ЯК-42 с хокейния отбор на Локомотив - Ярославл....
Пилотска грешка и липса на екипна работа от екипажа - единия пилот несъзнателно натиска педалчетата на спирачките, създавайки по този начин пикиращ момент, не позволяващ вдигането на носа на самолета дори и при максимално отклонени аеродинамични управляващи плоскости...
Това тук е официалната реконструкция с насложен реалния звук (не се препоръчва за чувствителни хора особено финала :x )

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

Публикувано: 03 ное 2011 11:32
от Izparitel
С малката добавка, че май в кръвта на втория пилот са открити следи от упойващи вещества.

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

Публикувано: 03 ное 2011 19:41
от ogi
Малко странно защо не са спрели, като виждат бавното ускорение... Пистата уж стигала да излетят 3 пъти от нея, а те дори са излезли , преди да отлепят! Фаталното за падането е било, че са ударили радио антена с лявото крило, а също може би и борбата във фаталните секунди, когато втория пилот връща дроселите като гледам.




Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

Публикувано: 03 ное 2011 20:35
от slowtraveler
Лява ситуация.... Формално не са имали право да прекратят излитането....
Нещатната ситуация се е проявила следпреминаване на рубежа (V1-190km/h при даденото тегло) и по всички правила ТРЯБВА да излетиш, като е забранено прекратяване на излитането...
На времето имаше коментар от един опитен пилот - КВС на Ту-154, публикувал много интересни книжки от кухнята на пилота - В.В.Ершов. Та там по повод аварийно кацане в разрез с всички правила бе коментирал : 'Да, по правилата не трябва да се лети така. Но да се спаси своя живот - може'..
Проблема в случая не е бил толкова бавното ускорение, а невъзможността да се вдигне носа на самолета...
Според МАК спирачното усилие върху основния колесник е създало такъв пикиращ момент, който не е могъл да бъде преодолян от хоризонталното оперение при нормалните скорости...
Затова екипажа премества стабилизатора допълнително, но при отлепянето на самолета отпада пикиращия момент, и самолета много рязко вдига носа, изпадайки в срив на потока...

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

Публикувано: 03 ное 2011 20:45
от stinbg
Наистина странно ... Така не спря и Як-40 в София въпреки че явно е имало "проблем" след като е достигната необходимата скорост, а самолета не излита. Аз мисля, че е виновна психиката - повтаряш нещо хиляди пъти и си "уверен" в себе си, вярваш че си пилот в случая. Но когато от хилядите пъти се появи изключение се оказва, че не си пилот. Не виня директно пилотите, просто както всички останали хора ще визирам отново шофьорите, само някои имат УСЕТ и знаят какво може и какво не автомобила. Така е и при пилотите, малцинство са добри и имат усет за "нещата", а в конкретния случай наистина има тотална липса на усет за самолета и ситуацията изобщо. Пистата е била 3 пъти по-дълга от необходимата - ами щом не излитаме значи нещо не е наред - да ама не, може да има и елемент на гордост в цялата работа - как ще "откажем" излитане, нали ще ни се смеят после - ей сега го вдигнах... Елемент на "гордост" има и при Полския случай - ще ни осмиват, че не можем да кацнем - сега ще им покажем, няма да се излагаме - ама се изложиха.
Проблемите при голяма част от катастрофите са наистина в нечии глави - комплекси, липса на логика и мисъл, липса на опит и знания - човешко е и всички сме подвластни на "бъговете" и недостатъците на човешкия мозък - при пилотите проблема е, че за техните грешки узнава света, а за "нашите" ние и в най-лошия случай още някой.

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

Публикувано: 03 ное 2011 20:59
от slowtraveler
Наистина най нелепото е било това, че са имали място спокойно да спрат, но в нарушение на правилата (т.е. - свързано с наказания)......
Навярно са си мислили, че проблема е центровката на самолета. А при сгрешен разчет на центровката, повишената скорост решава проблема (управляемите плоскости стават достатъчно ефективни за да преодолеят непредвидените сили)....
Общо взето - пилотите не са си дали възможност за реакция - пропилели са голяма част от пистата, като не са тръгнали засилването от началото, не са дали максимален режим от място, а са се 'разхождали' по пистата още към 300-400м преди да дадат номинален режим на двигателите (по-слаб от режима за излитане - взлетния, но при някои модели самолети и при малко натоварване е допустим и за излитане).
А след това са станали заложници на ситуацията - времето за вземане на решение е било много малко, а те са взели грешното решение, макар да са спазили правилата (забавянето на ускорението възниква след преминаване на границата, от която по правилата няма връщане назад)...

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

Публикувано: 04 ное 2011 19:32
от ogi
Утре ще се повозя на А380-800 (LH 462) на Луфтханса в полет до Маями :)
Отдавна чаках да го добавя в колекцията си и с него май ще съм я запълнил на 100% от масовите използвани самолети сега.

Изображение

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

Публикувано: 04 ное 2011 20:17
от slowtraveler
Прави снимки...

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

Публикувано: 05 ное 2011 03:37
от Chevrolet_Cavalier
Що се отнася до моята кола, то тя е проявила всички описани из нета проблеми. Моделът си е модел и не можеш да избягаш от него. От друга страна, кацането по корем е най-тренираната и най-предвиждана ситуация в авиацията. Сигурен съм, че самолетът е бил и с минимално количество гориво. Евала, защото става въпрос за професионализъм, но не мисля, че трябва да се превъзнасяме до Боговете. Лично мнение.