Доколкото знам при ан-24 няма вариант с монтаж в опашката. Но дава допълнителна тяга въпреки, че е в конзолата, а не в опашката.stinbg написа:....
Самата РУ се намира наистина в десния мотор или я няма или е в опашката (според модела на самолета и нивото на оборудване). За климатичната инсталация обаче нищо не прави просто защото дава само ток или ток и тяга ако е разположена в опашката.
Просто така е конструирана баба ана.
А за късното излитане - тънка работа е експлоатацията на самолета...
Самолета има MTOW (maximum take off weight), което никога не трябва да бъде превишавано (е, на практика особено руснаците го превишават, но това е друг въпрос)... Горивото заема осезателна част от това тегло. А чистия обем и товароносимост на пода на самолета позволява повече товар.
Т.е. преди полет започва една игра с теглата - да сметнеш колко гориво ти трябва за да стигнеш до основно и резервно летище (с запас). Тогава разбираш колко товар можеш да качиш.
Е да, обаче референтните скорости при излитане (на повдигане на предна стойка и V2 - на отлепяне) зависят от теглото и от температурата.
Колкото е по-топъл въздуха, толкова по-рядък е (ефекта е същия и при летища с по-голяма надморска височина).
От там при по-висока температура се изисква по-висока скорост на излитане (по-голяма дължина на пистата).
Освен това двигателите дават доста по-ниска тяга отново заради по-разредения въздух (допълнително увеличава разбега).
И се стига до случая, когато натоварен и готов за полет самолет започва да изчаква подходяща температура за да излети.
Обикновено при излитане около тази температура се получават случаите на 'косене' на тревата в района след пистата, защото тогава наистина нещата са на ръба (колега преди няколко дни гледал как ИЛ в Бургас едва отлепил в края на пистата, вдигайки облак пушилка в момента на отлепяне)..