За гражданската авиация и последните инциденти.

Теми на всякаква тематика
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

#91 Непрочетено мнение от ogi » 21 юли 2014 23:18

Ами явно има модификация на 777, в която не съм се возил и слава богу :) . По принцип най-шумно е към опашката, знаеш защо... Но пък бара и сандвичите през самолетната нощ са най-удобни, винаги на опашката има най-малко хора за тоалетните и яденето и пиенето, защото идат от една посока :) . Презатлантическите са по-тихи, заради отстоянието на моторите и може би имат повечко изолация между пластмасовата черупка и фюзелажа.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
Chevrolet_Cavalier
Редовен
Редовен
Мнения: 173
Регистриран: 22 мар 2009 06:02
МПС: Chevrolet Cavalier
От: Montreal

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

#92 Непрочетено мнение от Chevrolet_Cavalier » 22 юли 2014 05:33

DC-10 на KLM е хубаво да се вкараш между 9-ти и 11-ти ред. Там са еконо-комфорт местата и има по-дълго растояние между седалките. Като се замисля, с DC-10 съм летял най-много пъти през океана. Връзката обикновено е през Амстердам. Шарл де Гол е отвратително летище. Миналата година БГ-еър закъсня и с още една мадама ударихме голям бяг между терминалите, за да хванем връзката. А там са автобус, влак, изобщо отврат. През Лондон съм летял само веднъж и имам горчив опит от целия им екип. И наземен персонал, и каките в самолета.

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

#93 Непрочетено мнение от slowtraveler » 22 юли 2014 14:34

Хм. От Бритиш бях доволен - и в Лондон (Хийтроу) се оправяха доста добре с огромния наплив народ..
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

#94 Непрочетено мнение от stinbg » 23 юли 2014 20:12

Аз пък тествах последната бизнес класа на Луфтханза със 747-800 и ми се стори доста приятна, макар лично да предпочитам тази на А330/340. Предимствата на Бойнга се изразяваха в малко по-големи дисплеи (около 20") и камери за наблюдение надолу и напред докато на А330/340 няма камери. За сметка на това седалките са по-удобни както в изправено така и в легнало положение . Пропуснали са да поставят и масаж на седалките на Бойнга, докато сравнително старата вече бизнес класа поставена в Еърбъс си има при това доста необходим за 10-12 часов полет. Така или иначе има много варианти на седалки за бизнес класа и цените достигат до около четвърт милион $ за двойна седалка, а тези в първа класа спокойно могат да надхвърлят половин милион $ (Луфтханза са се изхитрили и на 330/340 слагат еднакви седалки за първа и бизнес класа ;) ).
И на мен ми се стори една идея по-тих Еърбъса в сравнение с Бойнга и причината най-вероятно е в по-добрата изолация - Бойнг винаги са икономисвали максимално материали за олекотяване на самолетите докато Еърбъс са по-ларж в това отношение. Другото в което са ларж Еърбъс са "екстрите" с които се продава базовия самолет - нещо като висок клас Ауди, има си почти всичко, докато при Бойнг е точно обратно - продават опоскано Поло и те карат да плащаш за всяко копченце допълнително - бизнес стратегии.
Иначе разликата между кабините на А330/340 и Б777 е точно една седалка в полза на Бойнга, тоест в една от 8-те седалки в Еърбъса ще се чувствате точно като в една от 9-те на Бойнг, останалото са предпочитанията на оператора.
Life's a journey, not a destination

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

#95 Непрочетено мнение от slowtraveler » 24 юли 2014 00:24

stinbg написа:...камери за наблюдение надолу и напред докато на А330/340 няма камери....
Пак опираме до авиокомпанията...
При Емирейтс А340 имаха камери (напред около предния колесник и надолу - някъде около средата на самолета)... Мисля, че имам някъде и видео от тях...
Седалките бяха що годе еднакви при 8-те на А340 (2-4-2) и 10-те на Б772(3-4-3)
За класите - на Б772 бизнеса си бе с ел.кресла, които ставаха легла (2-3-2) - можеш да си спиш нормално, а първа класа си бе с 'апартаменти'/'кабинки' - 2-2-2...
Общо взето - завиждам ти, че си хвъркал в тези класи :)
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

#96 Непрочетено мнение от ogi » 06 фев 2015 14:16

Предполагам всички видяхте новината за разбилия се GE235

Тайванското бюро за авационна безопасност публикува данни от рекордера на полетни данни:

Изображение

Май става дума за класическа грешка на пилотите - имало е индикация за пожар във втори двигател 35 сек. след излитането, а те са изключили първи...

Това по информация от http://www.flightradar24.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Като гледам в последните секунди са запалили първи двигател отново и са подали тяга, но твърде, твърде късно и което според мен обяснява рязкото обръщане на саполета в последния момент...

Предполагам клипчетата всички сте ги видели, направо смразяващо.





А това е таксито, което бива закачено от крилото:

Изображение
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

#97 Непрочетено мнение от slowtraveler » 06 фев 2015 16:14

Като гледам не са му подали тяга (PLA - Power Lever Angle си е около IDLE), а тъкмо са тръгнали да го палят, и той тъкмо е тръгвал да се развърта (температурата е тръгнала нагоре, оборотите също.)....
А втори двигател е 'зависнал' в някакво неизгасено положение, ама не е давал тяга... Дали автоматиката не е помислила, че двигателя е изгаснал и да е флюгирала винта му...
Процеса е бил много скоротечен - жалко за хората...
Ако правилно разчитам диаграмата ситуацията е била:
1. Сигнал за изгасване на 2-ри двигател. Реално на двигателя му спадат оборотите и натоварването (възможно е винта да е станал тежък и автоматиката да е отнела 'газта' на двигателя)..
2. Автоматиката за секунди започва да компенсира, давайки повече газ на 1-ви двигател. Екипажа започва да ръчно да отнема газта на 1-ви двигател.
3. Екипажа добавя газ на 2-ри двигател (разбира се безрезултатно)
4. Спират 1-ви двигател (стоп-кран на горивото)
5. След около 30 сек се усещат, отнемат газта на 2-ри двигател и започват запуск на 1-ви двигател.
6. Падат в момента, в който 1-ви двигател тъкмо е запалил и почва да се развърта...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: За гражданската авиация и последните инциденти.

#98 Непрочетено мнение от ogi » 28 мар 2015 13:28

Запис от последната минута преди катастрофата на 4U 9525:
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Отговори

Върни се в “За общи теми от живота”