Внимание! Кражби!
Внимание! Кражби!
Внимание колеги !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Отново са се появили по големите паркинзи и около големите магазини мошенниците с така наречените "ТАПИ" . За тези които незнаят какво е това пояснявам електонно устройство с големината на достанционно но мощност около 0.5W което излъчва на честота 433MHz и блокира дистанционно на колата и ако я закл'чвате с него сте сготвени , колата остава отключена и без аларма .
Тази вечер ми се случи в София на паркинга на Кауфланд (Банишора) , не можаха да ме оберат защото веднага ми направи впечатление защото не чух звук и не ми се сгънаха огледалата , огледах се и го видях отсреща на около 20м видя ме че го гледам и се усети и побягна . Яд ме че не се направих на луд да го издебна и да го пребия .
Така че пазете се колеги .
Отново са се появили по големите паркинзи и около големите магазини мошенниците с така наречените "ТАПИ" . За тези които незнаят какво е това пояснявам електонно устройство с големината на достанционно но мощност около 0.5W което излъчва на честота 433MHz и блокира дистанционно на колата и ако я закл'чвате с него сте сготвени , колата остава отключена и без аларма .
Тази вечер ми се случи в София на паркинга на Кауфланд (Банишора) , не можаха да ме оберат защото веднага ми направи впечатление защото не чух звук и не ми се сгънаха огледалата , огледах се и го видях отсреща на около 20м видя ме че го гледам и се усети и побягна . Яд ме че не се направих на луд да го издебна и да го пребия .
Така че пазете се колеги .
-
- Минаващ
- Мнения: 9
- Регистриран: 11 мар 2010 00:48
- МПС: Chevrolet Aveo Hatch 1.4/101
- От: Varna
Re: Внимание !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Благодарим за информацията,не бях чувал за този номер!
- Fantomasss
- Глобален модератор
- Мнения: 3222
- Регистриран: 17 окт 2008 15:27
- Skype: plekstor_a
- МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
- От: Сф братче център на просветата
- Име: Грозданов
Re: Внимание !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Верно, и аз не знаех за това. Благодаря ти колега.
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Внимание !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Май има и някакъв вариант при който освен това ти записват и кода на дистанционното. Понеже алармата не е приела кода, последният остава валиден и така се сдобиват с валиден код за алармите със скачащ код. После вече този код се разпознава от алармата и по-късно тя може да бъде изключена с него.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Внимание !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Дааа, и аз съм чел за такъв модел. Заглушава първото натискане, но записва сигнала. Като забележиш, че не се е заключила, натискаш отново. А уредчето отново заглушава и записва сигнала, след което възпроизвежда първия записан сигнал. Колата ти се заключва ама не от твоето натискане, а от излъчването на уредчето, в което има записан и следващия код - който ще отключи....Izparitel написа:Май има и някакъв вариант при който освен това ти записват и кода на дистанционното. Понеже алармата не е приела кода, последният остава валиден и така се сдобиват с валиден код за алармите със скачащ код. После вече този код се разпознава от алармата и по-късно тя може да бъде изключена с него.
Затова (а и заради някои допълнителни функции) новите дистанционни на автомобилите са с различни бутони за отключване и заключване. Така трябва да те дебнат в момента на отключване, за да хванат тази серия..
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Внимание !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Принципно за извършителите е без значение дали операцията се прави при отключване или заключване. Ако сигналите са различни - айдуците са в час номера и ще го направят при отключване.
Преди време ми бяха изключили аларма, а накрая я бяха и включили, но моята не беше със скачащ код.
Преди време ми бяха изключили аларма, а накрая я бяха и включили, но моята не беше със скачащ код.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Внимание !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Разликата е в мястото на събитието - в единия случай (при заключване) оставяш автомобила на територията на извършителя, а при отключване се качваш в автомобила и драсваш на някъде и трябва да те следят...Izparitel написа:Принципно за извършителите е без значение дали операцията се прави при отключване или заключване. Ако сигналите са различни - айдуците са в час номера и ще го направят при отключване.
Преди време ми бяха изключили аларма, а накрая я бяха и включили, но моята не беше със скачащ код.
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Внимание !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ако се ползва подобна апаратура за системи със скачащ работата е сериозна и едва ли ще се касае за радиото или навигацията. Проследяването или узнаването къде пребивава автомобила денем или нощем не е особен проблем. Кода си остава валиден и може да се ползва и след седмица или две.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Внимание !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Не съм сигурен, че кода остава валиден - мисля, че ако алармата получи 'следващ' код от поредицата, предходните се анулират (дезактивират), а остават валидни само определен брой от следващи кодове...
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Внимание !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Прав си, новия код блокира използването на старите. Ето какво намерих по въпроса:
ИзточникМетода се нарича “забиване на радио ефира” и работи по следния начин:
Ако крадците следят набелязан от тях за крадене автомобил могат да попречат на собственика му да включи алармата в охрана, като запуснат мощен радиопредавател, който забива радио ефира на дистанционното, което пречи на алармата да приеме код от него за включване в охрана.. В този случай, ако на тръгване алармата е работила нормално, но при пристигане не работи, то вероятността да се е повредила по пътя е минимална и най-вероятно в момента има забиване на ефира. Най-добре е въпреки, че не сте сигурни дали атаката е срещу Вас конкретно, да преместите колата веднага.
Другият начин за използване на метода със забиване на ефира е, когато алармата е вече включена в охрана, като в случая има и активно участие и от Ваша страна. Използва се една особеност на принципа на работа на динамичният код, а именно че след приемането на определен код алармата преизчислява наново очаквания за следващото натискане на дистанционното код. Ако обаче дистанционното управление излъчи код който не е приет от алармата, то той остава активен в паметта й за очакван верен код. В случай, че този код бъде записан той ще им позволи да изпълнят команда с него към алармата! Колкото кодове има излъчени, но неприети от алармата, толкова пъти ще могат да активират или дезактивират алармата. Не е възможно, обаче да Ви следят със записвачка цял ден и да очакват, кога ще натиснете дистанционното извън обхвата на алармата. За да Ви предизвикат, да го направите обаче те правят следното:
Запуска се мощен предавател на честотата, на която работи алармата. По този начин те заглушават възможността тя да приеме код, за да се преизчисли следващият. След това колата се рита за да се задейства шока и се изчаква появяване на собственика, който да започне да натиска дистанционното с цел спиране на сирената. В близост до него, обаче има приемник настроен на честотата на предаване на дистанционното, който "слуша" и записва всеки код, който собственика излъчва при натискане. Колкото пъти се използва под ред дистанционното, толкова верни кодове се излъчват /максималният брой обаче е 16!/. Атаката на радио ефира продължава, докато собственика си тръгне ядосан, че алармата се е повредила и не може да я спре /тя си спира сама след изтичане на периода на сработка на шоковият датчик – 20 сек./. Това се прави, защото в принципа на работа на динамичния код има една особеност, а именно, ако сте излъчили например 10 валидни кода, без алармата да ги е приела, но 11 поред бъде приет от алармата другите 10 губят валидността си! По този начин, ако крадците успеят да принудят собственика да си тръгне без да успее да излъчи код, който да се приеме от алармата, крадците ще разполагат с определен брой валидни кодове!!!
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Re: Внимание !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
От известно време, в Пловдив започнаха да крадат катализатори от автомобили. Колегите ми коментираха, но днес и аз попаднах на такава кражба.
Колата беше паркирана на един от най-оживените пловдивски булеварди- бул.България и то срещу един от големите хотели, където движението на хора и автомобили е денонощно.
Тръбите на ауспуха , вероятно са отрязани с тръборез, защото среза е много гладък.
Не се вдига никакъв шум от рязането.
Колата беше паркирана на един от най-оживените пловдивски булеварди- бул.България и то срещу един от големите хотели, където движението на хора и автомобили е денонощно.
Тръбите на ауспуха , вероятно са отрязани с тръборез, защото среза е много гладък.
Не се вдига никакъв шум от рязането.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Внимание !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Е как са успели да достигнат катализатора? Вдигат автомобила ли?
Странна работа - лесно е да бъдеш забелязан, изискват се технически умения (поне за работа с тръборез, и да разбереш кое е катализатора, и кое - средното гърне), трудно е да избягаш ако си легнал под колата.....
И самия катализатор не е чак толкова скъпа част...
Странна работа - лесно е да бъдеш забелязан, изискват се технически умения (поне за работа с тръборез, и да разбереш кое е катализатора, и кое - средното гърне), трудно е да избягаш ако си легнал под колата.....
И самия катализатор не е чак толкова скъпа част...
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Внимание !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Предполагам, че е станало нощем. Човек в тъмни дрехи трудно може да бъде забелязан, ако е в сянка или между колата и бордюра. Едва ли е голям риска някой да се намеси, а и за тази цел си има отцепки и помагачи. Предполагам, че за един модел катализатора се намира на едно и също място и не е проблем то да се научи.
То в София понякога нощем остават доста коли без акумулатори, само защото дрогичките после ги предават на Вторични суровини. Предполагам, че от катализаторите изкарват повече.
То в София понякога нощем остават доста коли без акумулатори, само защото дрогичките после ги предават на Вторични суровини. Предполагам, че от катализаторите изкарват повече.
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Re: Внимание !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Вероятно някой е легнал под колата и е рязал, а отстрани е имало отцепление. Мястото е доста осветено, но автомобила е бил паркиран под ъгъл на алея с обособени паркоместа.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Внимание !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
е щом е лежал под колата ще има доста работа за вашего брата....
П.С. Узунов, днес цяла сутрин се занимавах с ваши колеги заради едно разбито барче - ами напили са се хората - какво толкова
П.С. Узунов, днес цяла сутрин се занимавах с ваши колеги заради едно разбито барче - ами напили са се хората - какво толкова