Жигули стана на 40 г.
Жигули стана на 40 г.
40 години от пускането на първия лек автомобил "Жигули" ВАЗ-2101, /1970/ ( в българския жаргон моделът остава като Жигула). Оригиналният модел е разработен от Фиат-124. Автомобилът е с двигател — 1.2 (или 1.3) л с мощности 59-63 к.с. Максималната скорост на тези автомобили е била около 130км/ч, а ускорението 0-100 км/ч - 22 сек.
Съветското правителство сключва спогодба с италианския концерн "Фиат" през 1966 година, договарят се новият завод да бъде в Толиати (административен център на Ставрополския район, Самарска област). Така на 19 април 1970 г. от конвейъра на Волжския автомобилен завод излиза и първият автомобил - ВАЗ-2101. Исторически "Жигули" е първият модел на Лада със фирмено наименование ВАЗ-2101.
В руския жаргон колата се нарича "копейка" (идва от последната цифра на мадела) и струва около 5 хиляди съветски рубли. От 1970 до 1984 година ВАЗ произвежда около 3 милиона модела ВАЗ-2101.
източник:
http://calendar.dir.bg/inner.php?d=19&m ... &eid=10503
ФИАТ 124:
Жигули ВАЗ 2101:
Съветското правителство сключва спогодба с италианския концерн "Фиат" през 1966 година, договарят се новият завод да бъде в Толиати (административен център на Ставрополския район, Самарска област). Така на 19 април 1970 г. от конвейъра на Волжския автомобилен завод излиза и първият автомобил - ВАЗ-2101. Исторически "Жигули" е първият модел на Лада със фирмено наименование ВАЗ-2101.
В руския жаргон колата се нарича "копейка" (идва от последната цифра на мадела) и струва около 5 хиляди съветски рубли. От 1970 до 1984 година ВАЗ произвежда около 3 милиона модела ВАЗ-2101.
източник:
http://calendar.dir.bg/inner.php?d=19&m ... &eid=10503
ФИАТ 124:
Жигули ВАЗ 2101:
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Жигули стана на 40 г.
Поне от това което съм чувал от притежатели на Жигули точно ранните екземпляри са били най-държеливи и не са имали проблеми с ръждата.
Миналата година един колега продаде такава и каза, че единствените й проблеми до сега били по генерацията, но беше решил да вземе нещо по-съвременно и икономично.
Миналата година един колега продаде такава и каза, че единствените й проблеми до сега били по генерацията, но беше решил да вземе нещо по-съвременно и икономично.
Re: Жигули стана на 40 г.
Офтопик:
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Жигули стана на 40 г.
Жигулата си бе супер автомобил за него време....
Лошото е, че някои производители останаха на това ниво, докато живота върви напред...
Човека с жигулката сигурно също се е чувствал тъпо, защото вие само сте сменяли масло, а той е трябвало да прави ремонт (за да вземе толкова части)...
Сигурно си спомняте, че на около 100-120х.км се правеше основен ремонт, а колата се 'отпушваше' чак на 70-80х.км...
Навярно сте виждали малоумната конструкция на предното окачване (долния шарнирен болт), позволяващо предното окачване да ти се откачи както караш автомобила...
Аз не съжалявам за 'загубата' на жигулката - работата си я свърши достойно, но от тридесеттина години е безвъзвратно остаряла...
Дори няма колекционерска стойност..
Лошото е, че някои производители останаха на това ниво, докато живота върви напред...
Човека с жигулката сигурно също се е чувствал тъпо, защото вие само сте сменяли масло, а той е трябвало да прави ремонт (за да вземе толкова части)...
Сигурно си спомняте, че на около 100-120х.км се правеше основен ремонт, а колата се 'отпушваше' чак на 70-80х.км...
Навярно сте виждали малоумната конструкция на предното окачване (долния шарнирен болт), позволяващо предното окачване да ти се откачи както караш автомобила...
Аз не съжалявам за 'загубата' на жигулката - работата си я свърши достойно, но от тридесеттина години е безвъзвратно остаряла...
Дори няма колекционерска стойност..
- valmark
- Редовен
- Мнения: 200
- Регистриран: 20 окт 2008 21:48
- МПС: DAEWOO LANOS 1.5/86к. 2000г.
- От: Видин
Re: Жигули стана на 40 г.
Даааа в интерес на истината и аз бях много доволен навремето от този автомобил.Все пак за онова време и за България той си беше едва ли не луксозен,сравнен с Москвича и Вартбурга. Проблема наистина е,че "братушките" нямаха за цел да усъвършенстват модела и така да се развиват нещата.Просто други времена - други приоритети.
ValMarK
Re: Жигули стана на 40 г.
С това не съм съгласен - Москвича предлагаше много повече комфорт в интериора, а Вартбурга бе светлинни години напред като технологии и електроника в сравнение с жигулатора.valmark написа:Даааа в интерес на истината и аз бях много доволен навремето от този автомобил.Все пак за онова време и за България той си беше едва ли не луксозен,сравнен с Москвича и Вартбурга. Проблема наистина е,че "братушките" нямаха за цел да усъвършенстват модела и така да се развиват нещата.Просто други времена - други приоритети.
- valmark
- Редовен
- Мнения: 200
- Регистриран: 20 окт 2008 21:48
- МПС: DAEWOO LANOS 1.5/86к. 2000г.
- От: Видин
Re: Жигули стана на 40 г.
С това не съм съгласен - Москвича предлагаше много повече комфорт в интериора, а Вартбурга бе светлинни години напред като технологии и електроника в сравнение с жигулатора.[/quote]
Да де,за това за Жигула се чакаше доста повече от колкото за Москвич. А за "трите симсонки" събрани във Варбурга??? Но всеки си има право на мнение.
Да де,за това за Жигула се чакаше доста повече от колкото за Москвич. А за "трите симсонки" събрани във Варбурга??? Но всеки си има право на мнение.
ValMarK
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Жигули стана на 40 г.
Карал съм един от последните 'три симсона' - баща ми го купи 1988г или 89г...
Като нов бе изключително удобен автомобил... Безпроблемен (след като му сложихме оригинален оптичен модул вместо чукчетата и наковалните, защото много ги ядеше) и доста упростен..
С новата центровка 'цепеше мрака' - разход около 6л/100км. На старт трудно някой можеше да го бие - въртящия момент му е колкото на 1.6 четиритактов автомобил...
И е единствения автомобил, който на 10г без проблем и ремонт си вдигаше такава скорост, която му пише на километража
Но разбира се беше въпрос на престиж и пропаганда - съветските автомобили не може да са по-долу от другите.
Класацията бе 'Волга (партийните величия), Лада - малкия брат на волгата, за предвидливи хора, които биха чакали 10г за едно такова изделие, Москвич и накрая - Шкода, вартбург, трабант, които можеше да ги вземеш с малко чакане.
Повече ме е яд за булгар-реното, така внезапно спряно от производство, отколкото за жигулката...
Като нов бе изключително удобен автомобил... Безпроблемен (след като му сложихме оригинален оптичен модул вместо чукчетата и наковалните, защото много ги ядеше) и доста упростен..
С новата центровка 'цепеше мрака' - разход около 6л/100км. На старт трудно някой можеше да го бие - въртящия момент му е колкото на 1.6 четиритактов автомобил...
И е единствения автомобил, който на 10г без проблем и ремонт си вдигаше такава скорост, която му пише на километража
Но разбира се беше въпрос на престиж и пропаганда - съветските автомобили не може да са по-долу от другите.
Класацията бе 'Волга (партийните величия), Лада - малкия брат на волгата, за предвидливи хора, които биха чакали 10г за едно такова изделие, Москвич и накрая - Шкода, вартбург, трабант, които можеше да ги вземеш с малко чакане.
Повече ме е яд за булгар-реното, така внезапно спряно от производство, отколкото за жигулката...