Днес реших да подкарам Маздата. Бях я оставил пред блока преди около 2 седмици в големия сняг във Варна (бяха ми блокирали изхода на паркинга).
Та сутринта отивам, натискам бутона за отключване - НИ ВОПЪЛ НИ СТОН....
Помислих си, че тъй-като я бях карал на много близки разстояния, а след това я бях оставил безстопанствена, акумулатора е поспаднал....
Замерих напрежението и гледам - 2В....
В следващия момент гледам - багажника полуотворен (така си е стоял близките 2 седмици)
И се сетих откъде е възникнал проблема - в големите студове се бях опитал да го отворя.
Капака се беше отключил от захвата, но поради големия натрупан лед не можах да го отворя (между капака и задното стъкло имаше около 20см лед) и ме достраша да не строша нещо.
Затова го бях натиснал отново, но явно леда е попречил на заключването в механизма. И когато всичко се е стопило, капака се е откопчал и лампата в багажника е светнала
А май само тя няма защита (плафона гасне след 15 минути)....
Та така - посъбудих акумулатора с едно 0.3А захранване, колкото да може да го 'захапе' новата интелигентна зареждачка (Bosh C3).
Вече се зарежда 3 часа и напрежението спадна до 12.6В както се зарежда с около 1.6А (първоначално бе 0.2А при 14.4В )...
Като се посъбуди още малко, тока сигурно ще се увеличи на около 4А. Утре сутринта ще видя дали ще става нещо от акумулатора
Няма още една година...
Така, че внимавайте със снега и електрическите задни капаци